Umeå: Ekonomiadministratör till kommande uppdrag i Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiadministratör till kommande uppdrag i Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-28 // Varaktighet: Heltid

Har du erfarenhet av ekonomi och är på jakt efter din nästa arbetsplats? Vi söker en positiv och driven ekonomiadministratör till stor kund i Umeå!

Som ekonomiadministratör kommer du att arbeta med leverantörsreskontran vilket innebär att du ansvarar för hela processen från att fakturan kommer, flödet i bolaget till den slutliga utbetalningen. Du kommer även att arbeta i kundreskontraprocessen med faktureringen och påminnelsehanteringen. I jobbet ingår också att kontinuerligt utveckla och förbättra de ekonomiska rutinerna och processerna.

Start för uppdraget är 1 oktober 2024 och förväntas pågå till 31 juli 2025.

Din profil
Vi söker dig som är nyexaminerad högskole-/universitetsutbildad ekonom. Har du viss erfarenhet inom ekonomi till exempel från ett sommarjobb eller extrajobb ser vi det som en merit. Vi ser det även som en stor fördel om du gillar utveckling för att kunna ta tillvara systemets funktioner och effektivisera arbetsflödena.

Dina personliga egenskaper är viktiga. För att trivas i rollen tror vi att du är en positiv och driven person. Du arbetar noggrant, strukturerat och effektivt med en god och lättsam attityd. Du representerar bolaget med ett leende på läpparna och värdesätter den dagliga kund- och kollegakontakten högt. Vidare trivs du med att arbeta självständigt såsom i grupp.

Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande och slutintervjuer hos kund förväntas hållas under v.34. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elin Eklund på elin.eklund@studentconsulting.com/070 25 44 637 eller Victor Östman Dahlin på victor.ostman.dahlin@studentconsulting.com/072 451 77 85.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Umeå som Ekonomiassistent.

Ekonomiassistent till CyberPhoto

Läs mer Apr 23
CyberPhoto AB är en av Skandinaviens största och äldsta leverantörer av fotografisk utrustning. Sedan 1955 har vi hjälpt våra kunder att fånga livets ögonblick med rätt utrustning. Med över 30 engagerade medarbetare arbetar vi varje dag för att överträffa kundernas förväntningar, något som resulterat i flera utmärkelser, bland annat "Årets butik - Foto & Video" under flera år. Vi har varit en pionjär inom e-handel sedan 1995 och ser fram emot att fortsätta utvecklas och växa. Läs gärna mer på www.cyberphoto.se
Nu söker vi en lösningsorienterad och driven ekonomiassistent som vill bli en viktig del av vårt stabila och familjära team.
Ditt nya arbete
Efter att under flera år ha anlitat en extern redovisningsbyrå tar vi nu hem ekonomihanteringen och bygger upp en stark intern funktion. Vår nya ekonomichef Lisa behöver därför en ekonomiassistent vid sin sida.
Som ekonomiassistent hos oss får du en bred och verksamhetsnära roll, där du främst kommer arbeta med löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra, hantering av in- och utbetalningar, samt avstämningar. Du stöttar även i samband med månads- och årsbokslut, samt vid revision och annan ekonomisk dokumentation. Tillsammans med vår ekonomichef blir du en nyckelperson i det dagliga arbetet för att säkerställa korrekta underlag till bokföring och rapportering, och för att upprätthålla en effektiv och kontrollerad ekonomiprocess i ett bolag med låga marginaler och hög omsättning.
Du kommer snabbt bli en viktig kugge i vår dagliga verksamhet, då arbetet kräver ett nära samarbete med ekonomichef, inköp, kundservice och logistik kring fakturor, returer och krediteringar.
Din profil
För att passa i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av liknande arbete, inom främst kund- och leverantörsreskontra. Har du erfarenhet av e-handel, detaljhandel eller liknande bransch med stora volymer och lägre marginaler, är det meriterande men inget krav. Din utbildningsbakgrund är inte avgörande, men vi tror att du har någon sorts ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå. Det är en fördel om du har goda kunskaper i Excel och att du arbetat i ett större affärssystem.
Som person trivs du med ordning och reda, gillar siffror och är van att ta eget ansvar, med ett lösningsorienterat och prestigelöst förhållningssätt. Vi tror att du trivs med att arbeta självständigt, samtidigt som du är bra på att samarbeta och ser värdet i god kommunikation.
Vad vi erbjuder
Hos oss får du arbeta i ett väletablerat företag med snabba beslutsvägar, ett varmt arbetsklimat och engagerade kollegor. Vi värdesätter eget ansvar, engagemang och viljan att utvecklas. Du får möjlighet att växa i din roll och vara med och forma framtidens ekonomifunktion hos oss.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Din Rekryteringspartner. Vid frågor är du varm välkommen att kontakta Elin Wiklund på telefon 070-277 71 77.
Ansök senast den 18/5 via länken.

Ansök nu

Ekonomistudenter till kommande sommar- och extrajobb i Umeå!

Läs mer Apr 28
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Dina arbetsuppgifter
Vill du få relevant erfarenhet samtidigt som du studerar? Då tycker vi att du ska läsa vidare, för kanske är det tillsammans med oss du kommer ta steget mot något nytt! Vi söker efter dig som i dagsläget är studerande på högskola/universitet och som vill kombinera det med ett spännande och lärorikt extrajobb inom ekonomi.

Till kommande uppdrag söker vi nu ekonomistudenter som vill hantera ekonomirelaterade och administrativa arbetsuppgifter. För att trivas som konsult så tror vi att du är en person som är serviceinriktad och naturligt nyfiken på människor. Arbetsuppgifterna varierar beroende på uppdrag och vanligt förekommande arbetsuppgifter är kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring samt avstämningar, varvid vi värdesätter kunskaper inom dessa områden. Moms, månadsavstämningar, löner och annan administration förekommer också beroende på kund.

Din profil
Vi tror att du läser till Civilekonom med inriktning företagsekonomi, redovisning eller handel och logistik alternativt läser du till Civilingenjör med inriktning industriell ekonomi. Har du erfarenhet av liknande roller eller har arbetat med internationella kontakter sedan innan är det meriterande.

För att leverera kvalitet till våra kunder så krävs det att du är noggrann, strukturerad och systematisk. Som person är du positiv i ditt sätt att vara, är flexibel och serviceinriktad i ditt sätt att hantera kunder och har en lösningsorienterad attityd. För att passa in hos oss är det också viktigt att du är en prestigelös lagspelare. Vidare är du noggrann och ambitiös med en positiv inställning. Tack vare ditt driv är du nyfiken och kommunikativ och arbetar lika väl självständigt som i grupp.

Arbetet som konsult på Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.

Ansökan
Vi arbetar löpande med proaktiva intervjuer, ansök därför redan idag via www.clockworkpeople.se. För frågor, kontakta Elin Hilli via tfn; 0733-51 27 13 eller Jennifer Åström Gustafsson, via tfn; 0733-51 27 14.

Ansök nu

Ekonomiassistent till HSB Norr Luleå eller Umeå

Läs mer Maj 2
Beskrivning
HSB Norrs avdelning Fastighetsekonomi har hand om allt som innefattar den löpande ekonomin för våra kunders räkning, HSB Norrs bostadsrättsföreningar samt andra externa fastighetsägare. Du blir en viktig del i teamet på 28 medarbetare där du bidrar till att säkerställa en smidig och effektiv ekonomiadministration internt och för våra kunders räkning. Du kommer även lägga den viktiga grunden för redovisningskonsulternas arbete. 
Tjänsten ger dig möjlighet att lära dig och utvecklas inom fastighetsekonomi, samtidigt som du arbetar nära erfarna kollegor. Daglig dialog med kunder, fastighetsägare och kollegor, både lokalt och på andra orter, är en naturlig del av arbetet.
Arbetsuppgifter
I din roll som ekonomiassistent på HSB Norr kommer dina arbetsuppgifter bland annat vara:
Kund och leverantörsreskontra
Löpande avstämningar

På sikt ser viäven att du tar dig an rollen som HSB-ledamot, dvs. medverkar i en bostadsrättsförenings styrelse. Där stödjer du styrelsen i deras arbete och tillvaratar medlemmarnas intressen.
Kvalifikationer
Vi ser att du som söker denna tjänst är utbildad gymnasieekonom. Det är meriterande om du tidigare har arbetat som ekonomiassistent med liknande arbetsuppgifter samt erfarenhet av redovisning. Du är också flytande i svenska i tal och skrift och har god datorvana.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är en person som tar ansvar och har ett starkt driv för att nå resultat. Med ett genuint intresse för siffror och en förmåga att strukturera och organisera ditt arbete, skapar du en effektiv och välordnad arbetsdag. Du trivs med att samarbeta och arbeta mot gemensamma mål tillsammans med dina kollegor, samtidigt som du gärna tar egna initiativ för att förbättra rutiner och processer inom ditt ansvarsområde.
Vi erbjuder dig
Vill du arbeta i ett företag där utveckling, sunda värderingar och eget ansvar är viktigt? På HSB Norr kan vi erbjuda ett stimulerande arbete i en utvecklingsdriven organisation med värderingarna i centrum och fokus på att ständigt utveckla det goda boendet. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Möjligheterna finns hos HSB!
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse med inledande provanställning på 6 månader. Tjänsten kommer att vara placerad i Luleå eller Umeå. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden har gått ut. 
Sista ansökningsdag är 18 maj 2025.
Vill du veta mer? 
Vänligen kontakta teamchef  Lisa Markström på 010-303 20 78 eller lisa.markstrom@hsb.se eller Stina Ek på 010-303 20 77ellerStina.ek@hsb.se
Om HBS Norr
HSB Norr är den nordligaste av de regionala HSB-föreningarna och verkar från Umeå i söder till Kiruna i norr. Vi ägs av våra ca 40 000 medlemmar och vårt uppdrag är att tillsammans skapa det goda, hållbara boendet. Vårt tjänsteutbud är brett och innefattar förvaltningstjänster och tjänster inom fastighetsutveckling, nyproducerade bostadsrätter, hyresrätter, bosparande och medlemskap för bostadsrättsföreningar och individuella medlemmar. Vi arbetar för ökad resurseffektivitet, minskad klimatpåverkan samt utveckling av hållbara tjänster och produkter. HSB är också en viktig samhällsaktör som bidrar till ett inkluderande samhälle som värdesätter jämställdhet och mångfald.
Delar du vår passion för att skapa framtidens hållbara boenden?
Vill du läsa mer om oss på HSB Norr, gå gärna in på vår hemsida https://jobb.hsb.se/pages/hsb-norr och få mer information gällande förmåner och roller. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Redovisningsassistent till VK Media – var med på vår digitaliseringsresa!

Läs mer Apr 16
Är du en noggrann och strukturerad ekonom som älskar siffror, problemlösning och digital utveckling? Vill du arbeta i ett av Norrlands ledande mediehus, där din insats bidrar till oberoende journalistik och en stark demokrati? Då kan detta vara din nästa utmaning!

Om tjänsten

Till VK Media söker vi en redovisningsassistent som vill bli en del av ekonomiteamet under en kollegas föräldraledighet. Här blir du en viktig del av ett engagerat team och kommer att arbeta med en bred variation av arbetsuppgifter, såsom:

- Kund- och leverantörsreskontra
- In- och utbetalningar
- Fakturering och påminnelsehantering
- Löpande bokföring och kontoavstämningar
- Stöd vid månads- och årsbokslut

VK Media är en flexibel organisation där dina arbetsuppgifter kan variera över tid – här trivs du som gillar förändring och utveckling!

Tjänsten är ett vikariat på ett år med start enligt överenskommelse i augusti. 

Är du den vi söker?

Vi ser gärna att du som söker har arbetat med liknande arbetsuppgifter i cirka ett år samt har gymnasie- eller yrkesutbildning inom ekonomi eller tillgodogjort dig motsvarande kunskaper via arbete.

För att lyckas i rollen tror vi att du: 

• Har cirka ett års arbetslivserfarenhet av kund- och leverantörsreskontra samt löpande bokföring
• Är noggrann, strukturerad och analytisk
• Trivs med att ta eget ansvar och arbeta mot deadlines
• Har ett serviceinriktat och lösningsorienterat mindset
• Är en lagspelare som gillar att samarbeta och dela kunskap
• Delar våra värderingar att vara trovärdig, inkluderande, modig och engagerad

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

• BC/NAV, MediusGo och orderhantering
• Digitala ekonomisystem och processutveckling
 

Varför VK Media?

VK Media är Norrlands ledande mediehus, med starka varumärken som Västerbottens-Kuriren, Folkbladet och flera lokala tidningar. Vi är en organisation som tror på utveckling, ansvar och mod - det märks i vårt journalistiska uppdrag, men också i hur vi arbetar tillsammans. Vi vågar tänka nytt, vi vågar förändra – och vi gör det med respekt för varandra och våra uppdrag.

Här erbjuds du:

• Work-life-balance - På VK Media tar vi ansvar för ett hållbart liv – både på och utanför jobbet. Våra medarbetare upplever att de ges goda förutsättningar till balans mellan arbete och fritid!
• En inkluderande och social arbetsplats med aktiviteter som gemensamma frukostar, AW:s med pizza och quiz, gemensam yoga och flera andra initiativ som stärker både gemenskapen och arbetsglädjen
• Möjlighet att påverka och bidra – hos oss är beslutsvägarna korta och vi jobbar nära varandra över avdelningsgränserna. Här finns utrymme för idéer, initiativ och engagemang
• Ett starkt fokus på hälsa och välmående – vi har ett eget gym på kontoret och regelbundna hälsoinsatser för att stötta ett hållbart arbetsliv
• En lyhörd arbetsgivare som tar medarbetares perspektiv på allvar och aktivt arbetar för att skapa en inkluderande, modig och utvecklande arbetsmiljö

 

Låter det intressant? Då ska du ansöka direkt!

VK Media har i denna rekryteringsprocess valt att samarbeta med Adecco. Anställning sker direkt hos VK Media och är ett vikariat som sträcker sig ett år med start i augusti 2025. 

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Olsson på 073-684 71 24 eller frida.olsson@adecco.se.

Ansök direkt via denna sida tillsammans med CV. Urval och rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! 

Adecco använder tester som en del av rekryteringsprocessen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. 

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiadministratör, vikariat

Läs mer Apr 24
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur.


Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas.


Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/




Beskrivning

Ekonomienheten är universitetets sammanhållande resurs för den ekonomiadministrativa processen.

Vi har fyra verksamhetsområden; redovisning, reskontra, upphandling och inköp samt ekonomisystem. Vi har även en ekonomipool som fungerar som ett konsultstöd till institutioner och enheter inom Umeå universitet. Genom vårt arbete bidrar vi till ökad kompetens som i sin tur leder till kvalitetssäkrad redovisning för hela universitetet. Arbetet är självständigt men ingår i team med andra.

Vi söker nu dig som vill arbeta som vikarierande ekonomiadministratör på heltid hos oss under perioden 2025-08-06 - 2026-03-31.

Vi erbjuder dig

en kreativ och inspirerande miljö där du får ett omväxlande arbete med möjlighet till att själv planera och ta egna initiativ. Umeå universitet erbjuder även möjlighet att kombinera stimulerande arbetsuppgifter med en livssituation i balans. Läs mer om Umeå universitet och dess förmåner på vår hemsida.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med kontroll av inkommande fakturor i fakturacentralen, bokföring av inkomster, kundstöd i form av e-post och telefon, ekonomiadministration, bokföring, kontering av fakturor, löpande ekonomiarbete samt övriga ekonomiadministrativa uppgifter vid ekonomienheten. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras efter verksamhetens behov och dina kompetenser.

Kvalifikationer

Vi söker dig med:

- ekonomisk utbildning på gymnasienivå inom ekonomiområdet eller motsvarande kompetens förvärvad genom relevant och aktuell yrkeserfarenhet

Meriterande

- tidigare arbetslivserfarenhet av arbete inom ekonomiområdet samt kännedom om statliga regler inom ekonomiområdet och universitetets interna regelverk

Vi söker dig som är strukturerad och har en mycket god förmåga att organisera, planera och prioritera mellan arbetsuppgifter. Du är också ansvarstagande och noggrann. Vidare så har du ett serviceinriktat förhållningssätt, en god samarbetsförmåga och lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och situationer. Arbetet är i hög grad självständigt och du planerar arbetet utifrån givna tidpunkter. Du bör ha förståelse för den ekonomiadministrativa processen. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Villkor

Anställningen är ett vikariat på heltid under perioden 250806-260331. Du skickar in din ansökan via universitetets rekryteringssystem Varbi, den ska vara inkommen till Umeå universitet senast 2025-05-15. I denna rekrytering söker du enbart med ditt CV. I ansökningsformuläret kommer du att få svara på frågor om varför du söker den utlysta anställningen samt ge information om din kompetens och erfarenhet kopplat till den utlysta anställningen.

Närmare upplysningar lämnas av biträdande enhetschef Birgitta Berglund, tel 090-786 51 68 eller e-post birgitta.k.berglund@umu.se.

Välkommen med din ansökan!

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Umeå från Studentconsulting Sweden AB (Publ) .

Jobba som lokalvårdare via Studentconsulting i sommar!

Städare
Läs mer Apr 2
Vi söker nu serviceinriktade lokalvårdare på deltid eller heltid till vår kund i Umeå!

Som lokalvårdare kommer du, tillsammans med kollegor och driftledare, att bedöma, planera, utföra, följa upp och kvalitetssäkra den dagliga lokalvården hos uppdragsgivaren. Du kommer att på ett effektivt och tekniskt korrekt sätt, med hög kvalitet, utföra olika former av lokalvård hos våra olika uppdragsgivare i Umeå. De olika perioderna som finns att jobba är v26-v29 och v30-v33.

Exempel på dagliga arbetsuppgifter:
• Städning av kontor, gallerior och personalutrymmen
• Bygg/flytt och storstädning
• Städning av hygienutrymmen, omklädningsrum och övriga personalytor
• Trappstädning
• Städning av industrier

Vi söker lokalvårdare för sommaren men god chans till förlängning. Du kommer att vara placerad i Umeå och schemaläggas främst på vardagar och dagtid men även kvälls- och helgarbete kan förekomma.

DETTA SÖKER VI

Krav:
- Tidigare erfarenhet av lokalvård eller likvärdigt serviceyrke
- B-körkort (arbetet utförs på olika adresser)
- God svenska i tal och skrift (för säkerhet och kommunikation)

Meriterande:
- Städutbildning (t.ex. PRYL, SRY eller motsvarande)

För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Lydia Kvist på: lydia.kvist@studentconsulting.com

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Telefonförsäljare till Diamax!

Telefonförsäljare
Läs mer Maj 6
Brinner du för försäljning, levererar toppklassig kundservice och vill starta eller ta nästa steg i din karriär som säljare? Ta chansen att bli en del av Diamax fantastiska team!

Diamax arbetar från centrala Umeå som återförsäljare åt några av Sveriges starkaste varumärken. De jobbar med välkända uppdragsgivare i en mängd olika branscher med allt från förlag och matkassar till el och telekom. Du får lära dig spetskompetens inom försäljning över telefon som tillsammans med styrkan hos våra uppdragsgivares varumärken ger dig utmärkta förutsättningar att lyckas som säljare.

Oavsett tidigare erfarenhet kommer du få en gedigen säljutbildning där du får varva teori och praktik samtidigt som du får en bred erfarenhet av att sälja olika produkter och tjänster över telefon. Då din introduktionsutbildning är färdig har din utveckling bara börjat. Du kommer under hela din anställning att få coachning, feedback och vidareutbildning dagligen. Hos Diamax är det alltid nära till nästa steg i karriären då det för den karriärsugne erbjuds en bred portfölj av projekt med varierande komplexitet. Dessutom sker rekryteringar till ledande befattningar alltid internt. Din utveckling är deras framgång!

Diamax tar jobbet på allvar, men mellan samtalen prioriterar dem att skratta, umgås och att dricka stora mängder kaffe. En och annan hembakad kaka återfinns också i fikarummet. Den som inte har bråttom hem (eller iväg på en afterwork med kollegorna) stannar gärna kvar för att umgås, spela ett roligt spel eller för att utmana varandra i Tv-spel.

Om du tror att du passar hos Diamax erbjuds du:
- Ett stimulerande arbete i fantastisk arbetsgrupp.
- Delaktighet och gemenskap.
- Ett utvecklingsprogram som sträcker sig under hela din anställning där rätt person har goda möjligheter att avancera inom företaget.
- En fast lön med ett utarbetat bonussystem.
- Kollektivavtal via Unionen.
- Friskvårdsbidrag.
- Sveriges absolut bästa arbetskollegor.

Anställningen är i första hand på heltid med arbetstider måndag-fredag mellan 09:00-18.00. Nästa intro och uppstart kommer ske den 2/6-2025.

DETTA SÖKER VI

För Diamax är det viktiga inte vad du har för erfarenheter utan hur du är som person. De söker personer som de kommande åren vill skaffa sig en bred förståelse för försäljning och som värdesätter utveckling och gemenskap. Egenskaper som stämmer in på dig är engagemang, driv och nyfikenhet. Du är motiverad att lära dig försäljning och förstår sambandet mellan ansträngning och framgång. Du vill arbeta på ett företag där man har roligt tillsammans och stöttar varandra till utveckling och måluppfyllnad!

Krav:
Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Ansök så snart som möjligt! Intervjuer hålls kontinuerligt med löpande uppstarter hos kund. I den här rekryteringen samarbetar Diamax med StudentConsulting. För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elin Eklund på elin.eklund@studentconsulting.com. Varmt välkommen in med din ansökan!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

CE chaufförer sökes till linjekörningar!

Lots, fartyg
Läs mer Apr 25
Vill du bli en del av ett ledande logistikföretag med närmare 400 000 anställda? Trivs du med att köra längre sträckor inom linjetrafik eller kortare sträckor med distribution samt är flexibel med arbetstider? Då kan det vara dig vi söker!

Till ett av världens ledande logistikföretag, söker vi nu driftiga och positiva CE chaufförer. Med verksamhet i 220 länder, erbjuder vår samarbetspartner integrerade tjänster och anpassade lösningar för hantering av transport av brev, varor och information. Som CE-chaufför på detta uppdrag kommer du att arbeta med b.la. lastning, lossning och transport av gods på längre eller kortare sträckor. Du kommer att utgå från Umeå och köra både uppåt och nedåt i vårt vackra land.

Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på SC transport - vilka är en del av StudentConsulting Group - och vara uthyrd till vår kund under sommaren. Arbetstiderna är förlagda under dygnets alla timmar och veckans alla dagar.

DETTA SÖKER VI

Krav för tjänsten:

- CE körkort och vana av att köra med släp
- Giltigt YKB
- ADR grund
- Truckkort
- God kommunikationsförmåga i det svenska språket

Som person är du driven, ambitiös och tar ansvar för ditt arbete. Du förstår vikten av god service och räds inte utmaningar. Har du tidigare erfarenhet av transportyrket är det starkt meriterande.

Är du den vi söker? Tveka inte utan ansök om tjänsten via länken nedan. Rekrytering sker löpande och tjänsterna kommer att kunna tillsättas innan ansökningstidens slutdatum. Utdrag ur belastningsregistret kan komma att bli aktuellt.

Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att ta kontakt med oss, på: transport.sverige@studentconsulting.com

OM FÖRETAGET

SC transport Sverige är en del av mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting Group - ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt 24 241 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid. För dig som är nyfiken på ett äventyr på annan ort – så erbjuder vi även chaufförstjänster i Norge. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se/lastbilschaufför

Ansök nu

Driven vaktmästare till stort och spännande fastighetsbolag!

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Maj 12
Nytt
rivs du med att arbeta i ett högt tempo, har ett öga för struktur och brinner för service? Har du dessutom ett intresse för fastighetsskötsel? Då kan detta vara rätt jobb för dig!

Som vaktmästare hos oss vår kund kommer du att ha en varierad arbetsdag där fokus ligger på att ge våra hyresgäster bästa möjliga service. Dina uppgifter inkluderar löpande underhållsarbete, hantering av felanmälningar, enklare monteringsjobb, byte av lampor, iordningställande i återvinningsrum samt att ta emot hantverkare och visa dem rätt. Du kommer också att hjälpa till med andra förekommande arbetsuppgifter inom fastighetsskötsel.

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som är van att arbeta självständigt men som också fungerar bra i team. Du trivs med ett rörligt arbete där dagarna kan se olika ut och har lätt för att anpassa dig efter nya förutsättningar och information. Du är positiv till förändring och ser möjligheter där andra ser hinder.

För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, tekniskt kunnig och kunna ta eget ansvar. Du har ett praktiskt handlag och förstår vikten av att snabbt och effektivt lösa problem. Dessutom har du god social förmåga, är engagerad och kan hantera flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Terminalarbetare – extrajobb under våren & heltid i sommar!

Terminalarbetare
Läs mer Apr 24
Tycker du om att arbeta praktiskt och söker ett fartfyllt och utvecklande extra- och/eller sommarjobb? Vi söker glada terminalarbetare till ett av Sveriges största företag!

Vill du vara en viktig del i logistikkedjan och bidra till att varje paket når sin destination? Som terminalarbetare hos vår kund är du länken mellan människor och företag, där du gör vardagen enklare för alla i Sverige. Du arbetar i en aktiv miljö där du tillsammans med kollegor ser till att gods och paket hanteras smidigt och effektivt.

I din roll utför du uppgifter som bidrar till att det dagliga flödet rullar på som det ska. Exempel på arbetsuppgifter kan vara truckkörning, sortering, lastning och lossning.

Inför uppdragets start får du en gedigen upplärning så att du känner dig trygg och väl förberedd inför dina arbetsuppgifter.

Under våren kommer du jobba extra vid behov under tider som kl. 05-10, 13-17 eller 18-21. Under sommaren söker vi även de som är intresserade av fasta heltidsscheman, men även de som enbart vill fortsätta arbeta extra. För den som gör ett bra jobb finns även möjlighet att fortsätta arbeta extra till hösten.

DETTA SÖKER VI

Som person tror vi att du är ambitiös, noggrann och effektiv med ett högt engagemang. Du är flexibel och lösningsorienterad där du trivs med att arbeta fysiskt och att samarbeta med andra. För ditt arbete tar du stort eget ansvar, där du utför dina uppgifter säkert och med kvalitét. Du representerar även bolaget med ett leende på läpparna och drivs av att ge det där lilla extra.

Krav:
- Har truckkort A2
- Har en grundläggande datavana
- Trivs med ett fysiskt arbete

- B-körkort samt ADR-utbildning är meriterande, men inget krav.

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta team Umeå. Varmt välkommen in med din ansökan!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Sommarjobba som Receptionist!

Kontorsreceptionist
Läs mer Apr 15
Söker du ett spännande och utvecklande sommarjobb? Vi söker en serviceinriktad och glad receptionist till vår kund i Skellefteå!

Sommaren närmar sig med stormsteg och vi söker sommarpersonal till vår kund! I din roll som receptionist kommer du att utföra sedvanliga receptionistuppgifter som att hälsa besökare välkomna, hantera utlämning av parkering och nycklar, sköta disk och kaffemaskiner samt ansvara för mail och andra administrativa uppgifter.

Uppdraget förväntas pågå under sommarmånaderna med start i slutet av juni/början av juli (v.27) till mitten på augusti (v.32). Kontoret är centralt beläget i Skellefteå med arbetstider förlagda mellan måndag-fredag kl. 07:30-16:30.

För att säkerställa att du känner dig redo för att bemästra rollen kommer du att erbjudas gedigna upplärningsdagar innan du börjar att arbeta självständigt.

DETTA SÖKER VI

Som person är du serviceinriktad, glad och engagerad som drivs av att ge det där lilla extra. Du är ansvarsfull och noggrann där du genomför dina arbetsuppgifter med god kvalité samt ser till att göra ett minnesvärt intryck till alla du möter. Vidare är du nyfiken och lösningsorienterad där du gärna ser och tar dig an nya uppgifter som behöver göras.

Krav för att vara aktuell för tjänsten:
· Minst 18 år.
· B-körkort.
· Goda kunskaper i svenska och engelska.
· God datorvana.

Vi erbjuder dig en chans till värdefull arbetslivserfarenhet i en stimulerande miljö med möjlighet till eventuellt extrajobb efter sommaren förutsatt gott arbete.

Låter detta som ett passande sommarjobb för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elin Eklund på elin.eklund@studentconsulting.com.

Vi ser fram emot att ha dig hos oss i sommar!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu