Umeå: Varuhuschef Motonet Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Varuhuschef Motonet Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-19 // Varaktighet: Heltid

Brinner du för försäljning, att utveckla personal och skapa goda resultat? Vill du vara med på en spännande resa och starta upp och driva Motonet Umeå framåt? Då är detta jobbet för dig!
Vad söker vi i dig?
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta som varuhuschef eller butikschef, gärna med högt varuflöde och brett produktsortiment. Det är också meriterande om du har erfarenhet av företagsförsäljning B2B. Är du en person med ett intresse för ”gör det själv”, fordon och reservdelar är det ett plus.
Som person är du:
Prestigelös och redo för att kavla upp ärmarna för att få jobbet gjort
Trygg i din ledarroll och leder ett framgångsrikt varuhus genom ditt team
Du föredrar att leda genom andra och framgång är attse andra lyckas
Lönsam och präglad av affärsmannaskap i ditt dagliga arbete
Medveten om vad som krävs för att skapa service som överträffar kundens förväntningar
Villig att ta dig an uppgifter utanför din arbetsbeskrivning för att lösa utmaningar ochskapa framgång

I rollen som varuhuschef ska du:
Skapa och optimera försäljning och resultat
Sätta och följa upp mål på månads-, kvartals- och årsbasis utefter organisatoriska mål
Delta aktivt i varuhusets alla arbetsmoment och avdelningar
Säkerställa kundservice i världsklass
Analysera nyckeltal och ta fram och genomföra actions för att förbättra dessa tal
Coacha och stötta varuhusets avdelningsansvariga samt övriga medarbetare
Skapa god och trygg arbetsmiljö med motiverade medarbetare

Varför ska du välja Motonet?
Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda och nästan 60 år gamla koncernen Broman Group. Det betyder att du kan vara trygg hos oss. Du kommer att bli anställd som tjänsteman och omfattas av Handelns kollektivavtal för tjänstemän. Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom:
Friskvårdsbidrag, tjänstepension och förtroendearbetstid
Resultatbaserad bonus
En möjlighet att bidra tillMotonets verksamhet och expansion i Sverige

Rekryteringsprocessen
Låter detta intressant? Vikommer att hantera ansökningarna löpande ochnär vihittar rätt person kan det gå fort till signering,så se till att skicka in din ansökan direkt!Sista ansökningsdag är dock 18 augusti.Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte.Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryteringsansvarig Anna Hermansson på anna.hermansson@motonet.se.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vill du veta mer om Motonet? Titta på filmen nedan eller klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Butikschef

Nedan visas andra jobb i Umeå som Butikschef.

Store Manager till Vero Moda Umeå

Läs mer Nov 13
Vi letar efter dig som vill mer än att bara leda en butik – du vill bygga ett team, skapa energi i butiken och vara ansiktet utåt för VERO MODA i Umeå! Hos oss får du friheten att ta ansvar, sätta riktningen och utveckla både butiken och människorna i den. Det här är en möjlighet för dig som vill äga din utveckling– varje dag.
VERO MODA är en del av familjeägda BESTSELLER – ett av Europas största modeföretag. Vi är snabba, nyfikna och drivs av att göra skillnad – både i modevärlden och som arbetsgivare. Och vi tror att du kommer trivas hos oss om du gillar fart, frihet, och att leda ett team till framgång.


Din vardag – i rollen som butikschef hos oss:
Som butikschef hos oss har du fullt ansvar för butikens dagliga drift. Det innebär att du:
Leder, coachar och utvecklar teamet mot gemensamma mål.
Säkerställer att våra kampanjer och säsongens fokus syns och upplevs i butiken.
Har koll på försäljning, nyckeltal och vad som krävs för att ta nästa steg.
Rekryterar nya stjärnor till teamet.



Du är den som får saker att hända. Som skapar en butik där både medarbetare och kunder känner att de vill stanna lite längre.
Vem är du?
Du gillar ansvar – men också gemenskap. Du går igång på att sätta mål, motivera andra och se konkreta resultat. Och du har ett öga för mode, människor och detaljer. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av ledarskap inom detaljhandel, gärna mode. Vi ser att du är driven, nyfiken och redo att växa – tillsammans med oss. Du behöver ha fyllt 18 år för att söka tjänsten.
Vad får du hos oss?
Du blir en del av ett internationellt företag där vi ger utrymme att testa idéer, ta egna initiativ och göra verklig skillnad.


Vi erbjuder dig:
En trygg anställning med möjlighet att växa i både roll och ansvar.
Stöttande kollegor och engagerade ledare.
Tillgång till BESTSELLERs interna utbildningar och karriärmöjligheter – i Sverige och internationellt.



Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 40 timmar/veckan med start 7 januari 2026. Vi tillämpar provanställning.
Känns det här som något för dig?
Vad roligt – vi hoppas det! Skicka in din ansökan direkt via knappen, men som senast 30 november 2025. Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte för länge. I ditt personliga brev får du gärna berätta lite om dig själv, varför du är nyfiken på VERO MODA och vad som lockar med just den här rollen. (Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail.) Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Butikschef Volt Umeå Avion - vikariat

Läs mer Nov 10
Spännande ledarskapsmöjlighet hos Volt! Bli en del av ett stort, nordiskt detaljhandelsföretag.

På Volt får du möjlighet att leda ditt eget team och driva en butik som representerar kvalitet och exklusiva varumärken. Vi strävar efter att erbjuda det bästa inom premiumvarumärken – både genom noggrant utvalda produkter och den upplevelse vi ger våra kunder. Din roll som butikschef blir avgörande för butikens framgång, med stöd från en stabil organisation.

Vi vet att teamwork är nyckeln till vår framgång – alla bidrar med sina styrkor och vi arbetar tillsammans mot gemensamma mål. Samtidigt lägger vi stor vikt vid utveckling och investerar i våra medarbetare. Vi vill att alla ska få möjlighet att växa och lyckas. Som en stor aktör kan vi erbjuda spännande karriärmöjligheter både inom butiksdrift och andra områden, även internationellt.

Men kanske viktigast av allt – vi har roligt på jobbet och bryr oss om varandra!
Vi söker dig som:


- Har erfarenhet av ledarskap och vet hur du skapar resultat genom teamwork

- Har produktintresse och kunskap om kvalitet, passform, styling och personlig anpassning

- Sätter kunden i fokus

- Är strukturerad, med en förkärlek för ordning och system

- Är proaktiv, självgående och trivs i högt tempo

- Använder Omni-kanaler för att skapa sömlösa kundupplevelser och öka försäljningen

Ansök idag och bli en del av vårt ledarteam! Vi ser fram emot att arbeta med dig!

Volt grundades 2006 med en vision om att bli det ledande multibrandkonceptet för män. Hos oss hittar du en noggrant utvald mix av skandinaviska favoriter och internationella toppmärken, presenterad i stilfulla miljöer av engagerade och serviceinriktade säljare.

Vi erbjuder ett universum där tidlösa plagg, kvalitet och design står i fokus – oavsett om du handlar till vardags eller för speciella tillfällen. Vårt mål är alltid att ge dig en inspirerande shoppingupplevelse, med hjälp av experter som brinner för mode.

Volt är en del av Varner, en av Nordens ledande modekoncerner, med profilerade kedjor som Dressmann, Carlings, Bik Bok, Junkyard, Levi’s och Cubus. Idag har Volt över 90 butiker i Norge, Sverige och Finland, och vi arbetar kontinuerligt med att expandera och utveckla vårt koncept både i butik och online.

Välkommen till Volt – platsen för kvalitetsmode till dig!

Ansök nu

Butikschef - SGD Umeå

Läs mer Okt 24
Är du en person som gillar att leda team och skapa resultat? Vill du ta ansvar för drift, personal och kundrelationer i en expansiv och värdeskapande verksamhet? Då kan det vara dig vi söker som butikschef till SGD i Umeå!

SGD - Sveriges Golvdistributörer AB utgör ett nätverk på 15 enheter över hela landet från Luleå i norr till Malmö i söder. SGD’s breda kunderbjudande förenklar professionella hantverkares tillgång till ett omfattande utbud av produkter direkt riktade mot eller relaterade till hantverkstjänster inom golv, vägg, bygg och plattsättning. Vi står för lokalt sortiment, hög servicenivå, stark lokal närvaro och snabba leveranser – detta är något vi är stolta över.

Våra värdeord inom Team SGD är Skärpta, Genuina och Drivna. 


OM TJÄNSTEN
Vi har fram till idag haft en regionchef som haft ansvaret för butiken i Umeå. Nu satsar vi vidare och söker en Butikschef. Vi söker en modern, samarbetsinriktad och lösningsfokuserad person som vill ta över utvecklingen av vår enhet i Umeå i nära samarbete med vår regionchef i Norr.

Som Butikschef är din viktigaste uppgift att säkerställa och koordinera anläggningens värdeskapande och att tillsammans med personalen addera ett värde till våra kunder utöver själva produkten. Att säkerställa och vidareutveckla lagerhantering, lageroptimering och samtidigt vara en stödjande funktion mot innesälj och produktionen på lagret är viktiga delar i ditt uppdrag. Som Butikschef blir du en viktig del i region norr. Du ingår i ett nära samarbete med våra andra anläggningar i regionen men även övriga butiker i Sverige.

SGD är ett bolag i tillväxt där värdeskapande och service är viktiga ledord vilket ställer krav på en lagom nivå av kontroll och uppföljning samt en hög nivå av flexibilitet, lyhördhet och anpassningsförmåga då förutsättningar snabbt kan ändras. Vi tror på ”people over processes” där tillit är en viktig ledstjärna och vi har struktur och processer där det skapar värde för oss och våra kunder.

Du kommer i rollen ha ett operationellt ansvar över anläggning och personal som idag består av 6 personer som arbetar som innesäljare och lagermedarbetare. Som butikschef rapporterar du till regionchef Norr.



Utöver ovan beskrivet ansvarar du även för:


• Att säkerställa goda relationer till kunder såväl som leverantörer
• Att bistå i utvecklingsprojekt
• Verka för förbättringsarbete
• Utveckla medarbetare
• Lokalt lönsamhetsansvar

 

KVALIFIKATIONER

• Erfarenhet av lagerhantering och lagerstyrning
• God vana av Microsoft Office-paket och ERP-miljö
• Förmåga att obehindrat uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort
• Det är meriterande, dock inte ett krav, om du har erfarenhet från golv- och/eller byggnadsbranschen


PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi tror att du har god erfarenhet av att leda ett team, gärna från växande bolag där flexibilitet och kundens behov står i centrum och fokus på snabbhet, flexibilitet och kundnöjdhet har varit naturliga inslag. Du gillar människor och är en utpräglad lagspelare med fokus på att skapa kundnytta på ett för alla parter lönsamt sätt. Du bibehåller och skapar långsiktiga relationer med kunder såväl som leverantörer samtidigt som du är en duktig och motiverande ledare för personalen.

 

VI ERBJUDER
En tjänst med stort eget ansvar hos ett starkt växande företag inom golvbranschen i Sverige. SGD är etablerat i hela Sverige och vi erbjuder ett komplett sortiment av golvlösningar och tillbehör för yrkeshantverkare samt plattsättare. Vår breda kompetens, servicenivå och snabba leveranser är något som vi är extra stolta över och där blir ditt ledarskap en avgörande komponent.

Start: efter överenskommelse

Omfattning: heltid

Plats: Umeå

Anställningsform: tillsvidare, ev. med inledande provanställning

Individuell lönesättning, vi har kollektivavtal.



Sista ansökningsdag är 25 november, men vänta inte med din ansökan vi rekryterar löpande.

 

VID FRÅGOR ÄR DU VÄLKOMMEN ATT KONTAKTA OSS

Regionchef Norr
Magnus Engman
magnus.engman@sgd.se

COO
Thomas Ekhammer
thomas.ekhammer@sgd.se

 

Välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering tillhandahåller Human Solutions endast systemstöd. Återkoppling i rekryteringsprocessen ges av det rekryterande företaget. Vi hänvisar vänligen eventuella frågor till angiven kontaktperson.

Ansök nu

Hemmakväll Umeå söker en ny Butikschef

Läs mer Okt 1
Sedan starten 1994 har vi på Hemmakväll gjort allt för att du ska kunna njuta av både de små och stora stunderna i livet.
På Hemmakväll tar vi godis på både stort och roligt allvar. Hos oss ska du alltid hitta det fräschaste och mest spännande godiset – och det senaste inom snacks och dryck, gärna i oväntade kombinationer. Vi strävar alltid efter att ligga i framkant, överraska våra kunder och bjuda på upplevelser – och inte minst, bjuda på oss själva.

Med omkring 70 butiker över hela landet och närmare 600 medarbetare är vi en av Sveriges mest välkända aktörer inom konfektyr och snacks.


Vi söker nu en engagerad Butikschef till vår butik i Umeå!
Tjänsten förväntas tillsättas under oktober månad och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan.


Om tjänsten
Som butikschef ansvarar du för den dagliga driften av butiken. Du har ett helhetsansvar för försäljning, resultat och personal, och driver samtidigt aktiviteter och kampanjer som skapar en inspirerande och välkomnande miljö för våra kunder. Det här är en roll för dig som vill ta nästa steg, leda ett team och utvecklas tillsammans med oss.

Tidigare ledarerfarenhet är meriterande men inget krav – vi söker framför allt dig med energi, engagemang och viljan att göra det lilla extra för både kunder och kollegor.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som tjänsteman enligt Unionens kollektivavtal, med månadslön baserad på 40 timmar per vecka. Arbetstiderna varierar och inkluderar arbete varannan lördag. Anställningen inleds med en provanställning.


Om dig
Vi söker dig som vill vara med och skapa goda upplevelser – både för våra kunder och ditt team. Du har ett genuint intresse för våra produktområden och brinner för att leverera kundservice i toppklass.

Har du tidigare erfarenhet från butik, kassahantering, service eller restaurang är det ett plus – men inte ett krav. För oss är rätt personlighet viktigast.

Vi letar efter dig som är driven, serviceinriktad, ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du vill utvecklas och bidra till en arbetsmiljö där vi lyfter varandra och har kul på jobbet.


Kontakt
Har du frågor om tjänsten? Kontakta ?patrik.gotthardsson@hemmakvall.se.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via denna e-postadress.

Sista ansökningsdag: 31 oktober 2025
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Store Leader Örnsköldsvik

Läs mer Sep 24
Jag heter Jack Norlin och arbetar som ansvarig för region Norr i Telias butiksverksamhet och söker nu en säljande Store Leader till vår butik i Örnsköldsvik. Nu finns det en möjlighet för dig som vill vara med och förstärka vårt team och för rätt person är det här ett gyllene tillfälle att visa vad du går för.
Din nästa utmaning?
I rollen som Store Leader kommer du att leda och ansvara för den dagliga verksamheten i butiken.
Jag söker ingen administrativ chef utan jag vill ha en ledare som brinner för att utveckla andra, älskar försäljning och som gärna står i butiken och säljer själv. Att ha extremt kul på jobbet tillsammans är avgörande för att lyckas! Dina viktigaste mål finns inom försäljning, kundupplevelse och personalens utveckling.
Du är samtidigt en del av Region Norrs utveckling i en grupp med flera andra Store Leaders. Vår ledningsgrupp har högt i tak och älskar att vinna. Tillsammans inspirerar vi varandra att testa nya vägar, bidrar med tips och firar varandras framgång.
Och vem är du?
Rollen som Store Leader är krävande. Du har ansvaret för butikens försäljningsmål, butikens kundupplevelse, lager och inte minst personal. Jag förväntar mig att du jobbar aktivt med coachning och finns på plats i butiken tillsammans med din personal, att vara en levande och närvarande ledare är avgörande. Detta innebär att du deltar i den dagliga verksamheten och t.ex. säljer, träffar kunder, inventerar eller skyltar om, allt för att butiken ska fungera fläckfritt.
För att lyckas som Store Leader hos oss ser jag att du måste ha förmågan att kunna prioritera och planera. Du behöver ha tidigare ledarerfarenhet och ett par års erfarenhet från försäljning. Viktigt att du kan dela med dig av framgångar och motgångar för att du och ditt team ska utvecklas.
Intresserad?
Vill du bli en del av vårt team - sök jobbet! Om du har några frågor eller vill veta mer om tjänsten, ring mig på 076-133 44 05.
Rekryteringen sker löpande och sista ansökningsdag är den 12:e Oktober 2025
Join us and let's make better happen – together!
Jack Norlin

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Motonet AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Motonet AB .

Reservdelssäljare på deltid till Umeå

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Okt 6
Brinner du för försäljning, struktur och kundservice? Har du ett intresse för eller kunskap inom reservdelar till bil, båt eller motorcykel? Då är detta jobbet för dig! På grund av det varma välkomnandet av Motonet i Umeå behöver vi bli fler och söker nu en deltidssäljare till vår reservdelsdisk. 

Vad söker vi i dig?
Vi söker dig som besitter tidigare erfarenhet av verkstad, kassaarbete, lagerarbete, butiksarbete eller varuhusarbete. Du behöver ha kunskap om, tidigare erfarenhet eller ett intresse för reservdelar till bilar, motorcyklar och andra fordon. 
Arbetet som reservdelsförsäljare är ett varierat arbete med kundservice och försäljning där du får utveckla dina kunskaper inom bland annat bilindustrin.
Som person är du:
Högst motiverad att alltid leverera god service med ett leende
Trivs med att arbeta både självständigt och i team
Drivs av att nå uppsatta mål
Noggrann

Rollen som säljare
Ge utomordentlig kundservice
Varupåfyllnad i varuhuset
Hålla varuhuset representabelt för kunder
Kassa- och försäljningsarbete
Tillhandahållande av olika tjänster till kunder
Säkerställa smidigt varuflöde från lager till kund
Ta emot, packa upp och lagerföra inkommande leveranser
I rollen som automotive säljare ansvar du också för vår snabbservicestation

På Motonet arbetar vi som ett lag, vilket innebär att dina arbetsuppgifter kan variera för att vi ska kunna erbjuda den bästa kundupplevelsen.
Varför ska du välja Motonet?
Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda och nästan 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel. Lönen sätts utifrån din tidigare branschvana och dem nivåer som finns i detaljahandelsavtalet. 
Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom:
Friskvårdsbidrag
Tjänstepension
Månatlig bonus
En möjlighet att få vara med på Motonets uppbyggnation i Sverige

Rekryteringsprocessen
Låter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den 31 oktober och vi kommer att hantera ansökningarna löpande, så se till att skicka iväg din ansökan redan idag! Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryterande varuhuschef Jonas Stenergard på jonas.stenergard@motonet.se. 
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vill du veta mer om Motonet? Klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige

Ansök nu

Säljare Motonet Umeå

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Mar 25
Brinner du för försäljning, struktur och kundservice? Vill du vara med på en spännande resa och bygga upp Motonets sjätte varuhus i Sverige? Då är detta jobbet för dig när Motonet kommer till Umeå! Vi söker säljare, lagerpersonal och säljare med fokus på automotive/reservdelar med start sommaren 2025.

Vad söker vi i dig?
Vi söker dig som besitter tidigare erfarenhet av verkstad, kassaarbete, lagerarbete, butiksarbete eller varuhusarbete. Vi ser gärna att du har intresse inom ett eller flera flera utav följande områden: bil, båt, motorcykel, cykel, fiske, jakt, friluftsliv eller trädgård.
Som person är du:
Högst motiverad att alltid leverera god service med ett leende
Trivs med att arbeta både självständigt och i team
Drivs av att nå uppsatta mål
Noggrann

Rollen som säljare
Ge utomordentlig kundservice
Varupåfyllnad i varuhuset
Hålla varuhuset representabelt för kunder
Kassa- och försäljningsarbete
Tillhandahållande av olika tjänster till kunder
Säkerställa smidigt varuflöde från lager till kund
Ta emot, packa upp och lagerföra inkommande leveranser

På Motonet arbetar vi som ett lag, vilket innebär att dina arbetsuppgifter kan variera för att vi ska kunna erbjuda den bästa kundupplevelsen.
Rollen som säljare med fokus på automotive
Förutom ovan kriterier söker vi dig som har kunskap om, tidigare erfarenhet eller ett intresse för reservdelar till bilar, motorcyklar och andra fordon. I rollen som automotive säljare ansvarar du också för vår snabbservicestation.
Arbetet som reservdelsförsäljare är ett varierat arbete med kundservice och försäljning där du får utveckla dina kunskaper inom bland annat bilindustrin.
Varför ska du välja Motonet?
Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda och nästan 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel.
Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom:
Lön utifrån branschvana och nivåer i detaljhandelskollektivavtalet
Friskvårdsbidrag
Tjänstepension
Månatlig bonus
En möjlighet att få vara med på Motonets uppbyggnation i Sverige

Rekryteringsprocessen
Låter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den XXX och vi kommer att hantera ansökningarna efter att sista ansökningsdatum har passerat. Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryterande chef Jonas Stenergard på jonas.stenergard@motonet.se.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vill du veta mer om Motonet? Klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige

Ansök nu

Företagssäljare (B2B) Motonet Umeå

Innesäljare
Läs mer Mar 25
Brinner du för försäljning, struktur och kundservice? Har du erfarenhet av B2B inom automotive och/eller reservdelar? Då är det här jobbet för dig! Vi söker nu dig som vill arbeta inom rollen som företagssäljare för vår B2B avdelning, Motonet PRO i Umeå!
Vad söker vi i dig?
Erfarenhet av företagsförsäljning
Erfarenhet av eller ett intresse för försäljning av reservdelar, tekniska produkter eller liknande
Du är flytande i svenska i både tal och skrift samt har god förståelse för engelska i tal och skrift
Att du har B-körkort.
Som person har du ett kommersiellt och resultatinriktat tänkande
Du är kommunikativt skicklig, självgående, strukturerad, noggrann och serviceinriktad.

Rollen som företagssäljare
Motonet PRO är ett viktigt tillväxtprojekt hos oss, med målet att vara en modern och kundorienterad partner för företagskunder. Motonet PRO levererar helhetslösningar till företagskunder inom bilverkstäder, fordonshandel, byggnation, renovering, fastighetsunderhåll, VVS, elektroteknik, jord- och skogsbruk.
I rollen som företagsförsäljare kommer du att ansvara för:
Kundtjänst och försäljningsarbete i flera kanaler
Kundbearbetning från kontoret samt uppsökande av nya kunder
Kontakt med befintliga och nya kunder
Inmatning av beställningar i systemet
Öppnande och administrerande av företagskonton och kundnätverk
Övervakning och samordning av in och utgående beställningar
Administrera beställningar samt jobba kort- och långsiktigt för förbättrade resultat

Varför ska du välja Motonet?
Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda och nästan 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel.
Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom:
Månadslön utifrån branschvana och nivår i detaljhandelsavtalet
Friskvårdsbidrag
Tjänstepension
Månatlig bonus
En möjlighet att få vara med på Motonets uppbyggnation i Sverige

Rekryteringsprocessen
Låter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den XXX och vi kommer att hantera ansökningarna efter att sista ansökningsdatum har passerat. Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryterande chef jonas.stenergard@motonet.se.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vill du veta mer om Motonet? Klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige.

Ansök nu

Avdelningsansvarig Motonet Umeå

Butiksansvarig
Läs mer Mar 25
Brinner du för försäljning och att skapa goda resultat tillsammans med ett team? Vill du vara med på en spännande resa och driva Motonet framåt? Då är detta jobbet för dig! Vi söker nu avdelningsansvariga för våra fyra avdelningar inom lager och logistik, försäljning och kassa, reservdelsförsäljning och företagsförsäljning i Umeå.
Vad söker vi i dig?
Tidigare erfarenhet av service och kundorienterat arbete inom detaljhandeln, så som varulogistik, kampanjuppföljning och resultatfrämjande exponering
Vi ser gärna att du har erfarenhet och intresse för någon eller några av våra produktkategorier
Är du intresserad av rollen som ansvarig för vår reservdels- eller företagsförsäljning, då är kunskap eller erfarenhet av reservdelar ett krav
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Du är en social, ansvarstagande och strukturerad person
Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål och resultat, att främja en god gemenskap samt nå framgång med teamet på din avdelning.

Rollen som avdelningsansvarig
I rollen som avdelningsansvarig kommer du att:
Agera teamleader för din avdelning och rapportera direkt till varuhuschefen
Bli en del av varuhusets ledningsgrupp
Ansvara för avdelningens resultat och tillsammans med ditt team arbeta för att nå avdelningens uppsatta mål med ett stort kundfokus
Stötta varuhuschefen i rekrytering och personalfrågpr som rör din avdelning
Bli delaktig i att utforma och följa den kommersiella planen för varuhuset
Ha huvudansvar för genomförandet av aktuella kampanjer och marknadsföring
Säkerställa effektivitet vid den dagliga driften och vid varupåfyllning
Vara en förebild för övriga medarbetare kopplat till försäljning, kundservice, säkerhetsarbete, kultur och värderingar

Varför ska du välja Motonet?
Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda och nästan 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel.
Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom:
Månadslön utifrån branschvana och nivåer i detaljhandelskollektivavtal
Friskvårdsbidrag
Tjänstepension
Månatlig bonus
En möjlighet att få vara med på Motonets uppbyggnation i Sverige

Rekryteringsprocessen
Låter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den XXX och vi kommer att hantera ansökningarna efter att sista ansökningsdatum har passerat. Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryterande chef Jonas Stenergard på jonas.stenergard@motonet.se.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vill du veta mer om Motonet? Klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige

Ansök nu