Umeå: Vill du starta upp och driva Gaudii Clinics nya klinik i Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vill du starta upp och driva Gaudii Clinics nya klinik i Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-01 // Varaktighet: Heltid

Gaudii grundades 2023 i Stockholm av Pernilla Cronstedt och Faw Azzat och slog upp dörrarna till första kliniken i februari 2024. Endast fyra månader senare
har de flyttat till större lokaler med plats för fler maskiner. Nu fortsätter expansionen genom nya kliniker i Umeå och Uppsala.

Vi är på jakt efter rätt person som vill ta möjligheten att öppna upp första kliniken i Umeå för
att kunna erbjuda Gaudii Clinics behandlingar till invånarna i Umeå.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och olika typer av erfarenheter
kan vara helt rätt för uppdraget. Med det så välkomnar vi ansökningar med personer från alla
olika typer av bakgrunder!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Gaudii Clinic en klinikchef som ska få möjligheten att etablera kliniken på plats i Umeå. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Gaudii Clinic.

Bäckenbottenproblem som urininkontinens är ett av våra största folkhälsoproblem och miljontals människor i Sverige drabbas årligen. En dålig bäckenhälsa ökar även risken för framfall, impotens och nedsatt intim tillfredsställelse.

Den stora kunskapsluckan i samhället, undermåliga behandlingsmetoder i kombination med den sociala tabun att inte kunna "hålla tätt" hindrar många från att söka hjälp. Behandlingsmetoderna som erbjuds inom offentlig sektor är långt ifrån tillräckliga. Gaudii erbjuder en innovativt, kliniskt beprövat och framför allt effektivt alternativ till de som lider och som inte vill genomgå kirurgi eller äta medicin.

Du erbjuds
• Möjligheten att komma in i ett tidigt skede i ett expansivt företag
• En attraktiv ersättningsmodell med lön och optionsprogram
• Möjlighet att hjälpa människor få en bättre livskvalitet

Arbetsuppgifter
Som klinikchef på Gaudii Clinic kommer du ges möjligheten att bygga upp den första kliniken i Norrland, på plats i Umeå. Du kommer att ha stor påverkansgrad över hur du vill bedriva kliniken, givetvis med ramar, riktlinjer och stöttning från ägarna.

I det dagliga arbetet ingår bland annat kundrådgivningssamtal, genomföra behandlingar, ansvara över försäljning och markandsföring, samt bygga strategiskt för den fortsatta utvecklingen av kliniken.

Exempel på vanligt förenkommande arbetsuppgifter:
• Genomföra behandlingar
• Marknadsföring
• Kundrådgivning
• Försäljning
• Säkerställa hög kvalitet och kundnöjdhet i alla aspekter av klinikens verksamhet

Vi söker dig som:
Hanterar det svenska- och engelska språket i tal och skrift då det krävs i dialog med kunder.
Det är meriterande om du har en bakgrund som exempelvis Sjuksköterska, undersköterska, Personlig tränare, Fysioterapeut eller annan inriktning inom vården, men inte ett krav för tjänsten.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Gaudii.
Du är en förtroendeingivande person som har hjärtat på rätt ställe. Du är driven och vill leverera bästa möjliga vård till kunder samtidigt som du besitter en entreprenörsanda för att kunna bygga upp kliniken på bästa möjliga sätt.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Rekrytering, Tillsvidare
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jacob Matsson – 073 800 50 38

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Verkställande direktör

Nedan visas andra jobb i Umeå som Verkställande direktör.

Hälso- och sjukvårdsdirektör, Region Västerbotten, Umeå

Läs mer Mar 27
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Västerbotten sträcker sig över ett stort geografiskt område, från fjäll till kust. Här finns naturen med stora skogar, vilda forsar, höga fjäll och salta hav. Men här finns också universitet med forskning i världsklass samt stadsliv med puls, trendiga restauranger, kultur, opera och musikscener. Västerbotten och västerbottningarna är progressiva, modiga och inkluderande. Här finns utmärkta förutsättningar för ett gott liv. 

Region Västerbotten har cirka 11 000 anställda och finns på ett trettiotal orter i länet. Vi som jobbar här drivs av att skapa en trygg och stark region och vi visar hur god hälsa och hållbar utveckling hänger ihop. Hälso- och sjukvårdsförvaltningen är den största förvaltningen inom regionen med sina cirka 9000 anställda. Förvaltningen ansvarar för att västerbottningarna får den hälso- och sjukvård som de behöver och har ansvar för viss högspecialiserad vård i norra regionen samt nationell högspecialiserad vård. Region Västerbotten finns på tre sjukhus samt hälsocentraler och sjukstugor i alla länets kommuner. 

Som chef i Region Västerbotten har du ett viktigt uppdrag både för medarbetare och invånare i länet. För att stärka dig i ditt ledarskap erbjuds du stöd och vägledning i linje med vår evidensbaserade ledarskapsfilosofi. Det kan handla om allt från tydliga ramar och smarta verktyg till utveckling på grupp- och individnivå. Med goda förutsättningar för ditt ledarskap kan du motivera, utveckla och skapa trygghet för andra.

ARBETSUPPGIFTER
Som hälso- och sjukvårdsdirektör hos oss ser du helheten och potentialen samt tar oss modigt framåt.

Du agerar förebild, arbetar för att skapa gemensamma visioner och frigöra handlingskraft i din verksamhet. Du utmanar och utvecklar samt uppmuntrar och synliggör dina medarbetare. Du tar ansvar för din verksamhet utifrån dina befogenheter och företräder arbetsgivaren genom att leda och utveckla mot beslutade mål för Regionens bästa.

I rollen som hälso- och sjukvårdsdirektör är du en aktiv deltagare i regionens ledningsgruppsarbete, både tillsammans med de andra direktörerna samt i den ledningsgrupp du själv leder. Du har flera direktrapporterande medarbetare varav sju är chefer. Du ansvarar för att leda och följa upp förvaltningen genom dess chefer med ansvar för personal, verksamhets, arbetsmiljö och ekonomi. Du har ett nära samarbete med den politiska ledningen för hälso-och sjukvården och rapporterar direkt till nämnd samt stödjer nämndens ordförande och säkerställer att nämndens beslut verkställs.

Som hälso- och sjukvårdsdirektör i Region Västerbotten har du ansvar att driva och leda hälso- och sjukvården, vilken är en stor, varierad och komplex verksamhet. Hälso- och sjukvårdsförvaltningen omfattar allt från närsjukvård i stad och glesbygd, tandvård, forskning, utbildning och utveckling till högspecialiserad regional och nationell sjukvård. Rollen innebär att vara aktiv och samverka nationellt, regionalt och lokalt med ett flertal aktörer. Specifikt viktigt är en nära och förtroendefull samverkan och ledning av universitetssjukvården tillsammans med Umeå universitet. Samverkan med de tre andra regionerna i Norra sjukvårdsregionen är också av stor betydelse liksom nära samverkan med länets kommuner.

Under kommande år kommer fokus framför allt att ligga på att uppnå en ökad digitalisering i vården, att öka tillgängligheten samt effektivisera flöden. Ett annat viktigt fokus är kompetensförsörjningen, både på kort och lång sikt.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskoleutbildning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av ledande befattningar i komplexa och stora organisationer. Det kan exempelvis ha varit inom kommun, region, eller en annan nationell eller internationell organisation. Du har inblick i hälso- och sjukvård samt har erfarenhet av att leda större förändringsarbeten. Du behöver ha erfarenhet av att leda genom andra chefer och ha ansvarat för ledningsgrupper på strategisk nivå. 

Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation på ledande nivå samt har medievana. Även erfarenhet av eller inblick i akademisk sjukvård eller någon annan form av forskningstung organisation är meriterande.

Som ledare behöver du vara tydlig och lyhörd, med hög kommunikativ förmåga då samverkan är en stor del i ditt arbete. Som en stark relationsskapare har du en god förmåga att samarbeta samt initiera och bibehålla goda relationer.

ÖVRIGT
Uppdraget som chef inom Region Västerbotten är ett tidsbegränsat förordnande på vanligtvis 4 år, som kombineras med en tillsvidareanställning inom ditt kompetensområde.

I rekryteringsprocessen och urval kan vi komma att använda ett arbetspsykologiskt test.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och kräver svenskt medborgarskap.

Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

Ansök nu

Verkställande direktör till Västerbottens Handelskammare

Läs mer Dec 20
Vill du påverka utvecklingen av Västerbotten?
Västerbottens Handelskammare ska vara en samlad kraft för internationell tillväxt på goda villkor och bidra till bättre uthållig tillväxt för företag i Västerbotten. Nu söker vi en vd som har drivkraften och förmågan att fortsätta utveckla och skapa goda förutsättningar för våra medlemsföretag. Är det du?
Vi erbjuder
Som vd hos oss får du en unik möjlighet att arbeta med några av de mest framstående företagen i Västerbotten och bidra till deras tillväxt och framgång. Du kommer att arbeta i en stimulerande och utmanande miljö där du får möjlighet att utveckla både dig själv och organisationen. Hos oss får du chansen att bygga vidare på dina nätverk, påverka politiska beslut och vara en röst för näringslivet i Västerbotten.
Din roll som vd för Västerbottens Handelskammare
Som vd för Västerbottens Handelskammare leder du verksamheten med fokus på det uppdrag som styrelsen och medlemsföretagen anger. Utifrån våra tre fokusområden – internationell handel, kompetensförsörjning och infrastruktur – blir du tillsammans med dina fem medarbetare en viktig aktör för medlemsföretagens fortsatta utveckling. Genom ett aktivt påverkansarbete och som en naturlig samverkanspartner med våra medlemmar och andra aktörer, bidrar du och dina medarbetare till att förbättra förutsättningarna för en god tillväxt för företagen i Västerbotten.
Du utgår med fördel från antingen Skellefteå eller Umeå. Även andra orter i Västerbotten kan fungera. Du reser kontinuerligt till olika delar av Västerbotten där våra medlemsföretag befinner sig. Du rapporterar till styrelse och dess ordförande.
Är du den vi söker efter?
Du har några års erfarenhet från en strategisk ledarroll som inkluderat ekonomi och resultatansvar. Du har dessutom erfarenhet av att arbeta nätverkande och av att skapa affärsnytta och hållbara samarbeten. Vi lägger stor vikt på om du redan har ett upparbetat nätverk inom näringslivet i Västerbottens. Du har en väl utvecklad ekonomisk förståelse och gärna god insikt/erfarenhet av affärsutveckling. Vi ser med fördel att du har relevant universitetsexamen eller har erhållit relevant kunskap genom erfarenhet av liknande uppdrag. Rollen kräver B-körkort samt flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
Du är en resultatinriktad relationsbyggare med förmåga att identifiera och gå i mål med gynnsamma lösningar som möter medlemsföretagens behov. Du är kommunikativ och lyhörd och ditt ledarskap bygger på tillit och delaktighet. Du har ett utvecklat strategiskt och affärsmässigt tankesätt med god förmåga att även agera operativt. Din personlighet präglas av öppenhet för nya tillvägagångssätt.
Om Västerbottens Handelskammare
Västerbottens Handelskammare är en fristående och politiskt oberoende näringslivsorganisation med medlemsföretag i Västerbotten. Vårt uppdrag är att företräda våra medlemmars intressen inom internationell handel, kompetensförsörjning och infrastruktur. Genom ett aktivt påverkansarbete och som en naturlig samverkanspartner med våra medlemmar och andra aktörer, bidrar vi till att förbättra förutsättningarna för en god tillväxt för företagen i Västerbotten.
Västerbottens Handelskammare är en av landets elva handelskammarföreningar. Internationellt är Handelskammaren en länk i en kedja av ca 12 000 handelskamrar över hela världen som bildar ett världsomspännande nätverk för affärskontakter. Utöver de i Sverige verksamma handelskammarföreningarna finns det också svenska handelskamrar eller motsvarande organisationer verksamma i ett 20-tal länder. Vi har ca 185 medlemsföretag i Västerbotten och omsätter ca 10 Mkr. Besök gärna www.handelskammaren.ac.
Sista ansökningsdag är söndagen den 26 januari 2025
Västerbottens Handelskammare samarbetar med Vedea rekrytering och Åsa Holmström, 072-050 52 80. För mer information om tjänsten går det bra att kontakta styrelseordförande Katarina Edvall, 070-300 24 23. Välkommen med din ansökan märkt Västerbottens Handelskammare senast 26 januari via www.vedea.se/CV

Ansök nu

Verkställande direktör till Umpac AB

Läs mer Dec 18
Umpac AB är specialister på tillverkning av förpackningar i solid kartong med kvalificerat tryck. Bolaget ingår sedan 2022 i koncernen Garga Group AB, vilket är ett norrländskt investmentbolag som erbjuder entreprenörsdrivna bolag en trygg, motiverande och inspirerande miljö att växa i. Då vår nuvarande vd planerar att trappa ned och framöver arbeta mer med försäljning, söker vi hans efterträdare. Brinner du för ledarskap och goda affärsrelationer? Då är du kanske den vi söker?
Umpac erbjuder
Vi är ett stabilt lokalt bolag med kompetenta medarbetare och positiv företagsanda. Vi är dessutom en relativt liten aktör på en stor marknad, med en platt organisationsstruktur, vilket gör oss både beslutsmässiga och flexibla. Sedan 2020 håller vi till på Ersboda i nya lokaler med en modern maskinpark. Här finns både vilja och kapacitet, vilket ger dig goda möjligheter att kunna bidra till vår målsättning – att inom en snar framtid kunna fördubbla vår omsättning!
Rollen som vd på Umpac
I rollen som vd blir du övergripande ansvarig för bolaget och dess 14 medarbetare, varav en produktionschef samt en arbetsledare. Du arbetar strategisk med att utveckla och förbättra verksamhetens ekonomiska resultat, samt för att maximera kund- och medarbetartillfredsställelse. I vd-rollen ingår även att ta ansvar och kontinuerligt hantera frågor som rör produktivitet, kvalitet, miljö samt arbetsmiljö. Du rapporterar till koncern-vd för Garga Group och bidrar aktivt till koncernens utveckling i stort. Tjänsten är placerad i Umeå.
Vem söker vi?
Du har några års erfarenhet av chefsroll som inkluderat personal-, ekonomi- och resultatansvar. Du trivs i ledarrollen och kan visa på tidigare goda resultat både ekonomiskt och medarbetarmässigt. Du bör ha erfarenhet/kunskap från industriell produktion. Har du dessutom erfarenhet av affärsutveckling samt internrevisionsprocesser (miljö, kvalitet, arbetsmiljö) ser vi det som meriterande. Vi ser gärna att du har relevant eftergymnasial examen. Rollen kräver flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.
Du är en trygg, kommunikativ och tydlig ledare som involverar och inspirerar. Du ser till helheten och arbetar målinriktat på ett både strukturerat och affärsmässigt sätt. Du förstår vikten av prestigelösa och långsiktigt hållbara yrkesrelationer.
Bolaget Umpac AB
Umpac AB ingår sedan 2022 i koncernen Garga Group AB, vilket är ett norrländskt investmentbolag som erbjuder entreprenörsdrivna bolag en trygg, motiverande och inspirerande miljö att växa i. Genom aktiva insatser tillför vi struktur och långsiktigt hållbara kompetenser, med syftet att varje bolag ska realisera sin fulla potential. Att tillhöra vår koncern innebär en stark gemenskap och en finansiell trygghet.
Umpac grundades redan 1986 i Umeå. Som en av de första förpackningstillverkarna i norra Sverige skapade sig Umpac sin egen nisch. Umpac är idag specialist på tillverkning av förpackningar i solid kartong med kvalificerat tryck. Vi producerar inte bara förpackningar, utan även hållbara förpackningar med syfte att bära våra kunders värde. 2023 omsatte vi 32 Mkr. Besök gärna www.umpac.se
Din ansökan
Umpac AB samarbetar i denna rekrytering med Vedea och Åsa Holmström, 072-050 52 80. Gällande tjänsten går det också bra att kontakta David Stenlund, vd på Garga Group, 070-517 34 64. Du är välkommen med din ansökan, märkt Umpac, senast 19 januari 2025 via www.vedea.se/CV.

Ansök nu

VD till Medicvent

Läs mer Nov 7
Medicvent AB i Umeå söker ny VD.
 
Om Medicvent
Medicvents övergripande affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja produkter för evakuering av luftföroreningar främst inom sjukvården. Produkterna skall förbättra och säkerställa den inre arbetsmiljön för berörd personal och ha en positiv effekt på den externa miljön.

Medicvent grundades 1983 och har sedan 1989 bedrivit sin verksamhet i Umeå. Grunden till Medicvents verksamhet är den egenutvecklade Dubbelmasken som används på sjukhus exempelvis inom anestesi och förlossning. Den används tillsammans med Medicvents egenutvecklade centrala fläktsystem.

Under senare år har ett flertal ytterligare produkter och användningsområden utvecklats, alla med syfte att förbättra inre såväl som yttre miljö. Laser- och diatermiutsuget är till exempel utvecklat för att på bästa möjliga sätt evakuera de mycket besvärande rökgaserna som uppstår vid laser- och diatermikirurgi.
Produkterna säljs både i Sverige och internationellt.

Medicvents kvalitetsledningssystem (QMS) är certifierat enligt ISO13485:2016
Medicvent AB ägs sedan juli 2015 av Sdiptech AB. Sdiptech är en svensk teknikkoncern med inriktning mot infrastruktur som förvärvar och utvecklar bolag med fokus på att skapa mer hållbara, effektiva och säkra samhällen.
 
Om tjänsten
Som VD på Medicvent är din främsta uppgift att utveckla organisationen och verksamheten med din entusiasmerande och inkluderande ledarstil. Du arbetar aktivt för att utveckla och skapa affärsmöjligheter genom fortsatt utveckling av både produkter och kunder samt distributörer. Du ansvarar tillsammans med bolagets internationella affärsutvecklare för att löpande utveckla och förankra bolagets försäljningsstrategi. En stor del av VD:s tid kommer läggas på försäljning vilket innebär kontakt med kunder, distributörer och leverantörer runt om i världen. 

Övriga uppgifter:
Följa upp resultat, KPIer och mål 
Personalansvar för en organisation med 9 personer i Umeå
Rekrytering och bygga fortsatt framgångsrika team samt främja en stabil organisation

Tjänsten är på heltid, tillsvidare med placering i Umeå.

Tillsättning sker under våren 2025
 
Vem söker vi?
Vi söker en driven och affärsorienterad person som gillar att arbeta både strategiskt och operativt i en entreprenöriell miljö i högt tempo. Du trivs med att driva och utveckla försäljning och att bygga en stark kultur. Du är trygg i att leda andra, har förmåga att fatta beslut och aktivt bidra i ledningsgruppsarbete. Du har en god kommunikativ förmåga och är bra på att få organisationer att arbeta mot gemensamma mål. 
 
Kvalifikationer
Gedigen erfarenhet av teknisk försäljning i internationell kontext
Erfarenhet av att driva en resultatenhet
Examen från universitet eller högskola
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
Erfarenhet från försäljning av medicintekniska produkter.

Personliga egenskaper
Driven och resultatorienterad
Affärsmässig och beslutsam
Entusiasmerande och inkluderande ledarstil
Kommunikativ relationsbyggare
Prestigelös
Både operativ och strategisk
 
Vad erbjuder vi?
Hos Medicvent får du möjligheten att leda ett innovativt medicintekniskt företag på en spännande tillväxtresa. Vi erbjuder dig en dynamisk och entreprenöriell arbetsmiljö där ditt ledarskap och strategiska tänkande blir avgörande för att ta vår organisation till nästa nivå. Vår produktportfölj och vår expertis är starkt efterfrågad både på den svenska och internationella marknaden, och du kommer att spela en nyckelroll i att expandera vår närvaro globalt.

Som VD för Medicvent får du chansen att: Driva affärsutveckling och tillväxt i en internationell kontext
Arbeta nära en engagerad styrelse och ett passionerat team som delar din vision
Utveckla och stärka vår marknadsposition
Vara med och påverka framtiden för en viktig sektor genom innovativa lösningar som gör skillnad för vårdpersonal världen över.

Vi söker dig som vill anta utmaningen att leda ett företag med stor potential och som är redo att bidra till vår fortsatta framgång. Tillsammans strävar vi efter att förbättra arbetsmiljön i sjukvården– vill du vara med på vår resa?
 
Vad händer när du sökt tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Andreas Lindqvist på andreas.lindqvist@onepartnergroup.se, 073-4130611.
Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
 
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Utvecklingsinriktad vd till INAB - Infrastruktur i Umeå AB

Läs mer Nov 12
INAB ligger gärna i framkant och främjar och utvecklar infrastruktur på uppdrag av Umeå kommun – för Umeå och den regionala nyttan. Vi söker nu en driven och utvecklingsinriktad vd som har förmågan att fortsätta skapa förutsättningar för INAB att bidra till regionens tillväxt och framtid.
Rollen som vd på INAB
Som vd för INAB är du ytterst ansvarig för att leda och utveckla bolaget i linje med övergripande verksamhetsmål. Inom bolaget finns expertis och erfarenhet för att förflytta idéer och visioner till reella projekt, faktisk drift och förvaltning. Inom flera logistikområden, framför allt inom järnväg, företräder INAB kommunen och är kommunens myndighetskontakt i dessa frågor. INAB har också en central roll i att tillhandahålla projektledning av komplexa byggprojekt, till exempel utbyggnad av hamnen och annan infrastruktur. Utöver det yttersta ansvaret för INAB och dess verksamhetsmål, förväntas du som vd att delta i olika samarbeten inom såväl bolagskoncernen Umeå kommunföretag, som i den kommunala förvaltningen. Vd rapporterar till bolagets styrelse och ingår i Umeå kommunföretags vd-grupp. Vi ser gärna att du utgår från Umeå.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig stora möjligheter att – genom proaktivt arbete och omfattande kontakter med både näringsliv och offentliga myndigheter – kunna bidra och vara en aktiv part i en långsiktig och hållbar stadsutveckling av Umeå.
Är du ledaren vi söker efter?
Du har mångårig erfarenhet av strategiskt ledarskap som inkluderat ansvar även för ekonomi, avtal och förhandlingar. Du bör dessutom ha relevanta erfarenheter från arbete inom byggprojektledning, logistik, transport och/eller infrastruktur. Har du dessutom relevant högskoleexamen ser vi det som meriterande.
För att lyckas i denna roll är det viktigt att du kan balansera ett operativt arbetssätt med ett strategiskt, som tar i beaktande frågor som är relaterade till hela verksamheten. Ditt ledarskap karaktäriseras av kommunikation, driv och utveckling och som person har du förmågan att bygga förtroendefulla och effektiva relationer både inom och utanför organisationen.
Organisationsbeskrivning
Infrastruktur i Umeå AB, INAB, är ett kommunägt bolag med uppgiften att främja och utveckla infrastruktur i Umeå kommun. Vi genomför kommunens större och komplexa infrastrukturprojekt och skapar förutsättningar för effektiva och långsiktigt hållbara logistik- och transportlösningar. Vi ansvarar för kommunens järnvägsanläggningar och samarbetar med övriga bolag i koncernen samt verksamheter inom kommunen. Våra projekt spänner ofta över flera år och slutprodukternas levnadslängd sträcker sig långt in i framtiden. Genom att på ett konkurrensneutralt sätt utveckla stadens och regionens infrastruktur och logistik skapar vi förutsättningar för Umeås tillväxt och framtid. Inom INAB finns även dotterbolaget Umeå Vagnsverkstad. Bolaget omsätter ca 94 MSEK och har ca 15 anställda. Besök gärna www.inab.umea.se
Intresserad?
Vi samarbetar med Vedea och Åsa Holmström, 072-050 52 80. Det går även bra att kontakta ordförande Lennart Holmlund, 070-550 47 85 samt vice ordförande Sven-Olov Edvinsson, 070-602 66 34. Varmt välkommen med din intresseanmälan, märkt INAB, senast den 8 december via www.vedea.se/cv.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Professionals Nord Rekrytering AB .

Ekonom sökes i Umeå!

Redovisningsekonom
Läs mer Feb 6
Nu finns det är jättefin möjlighet för dig att kliva in i en roll som redovisningekonom på ett företag i Umeå. Tjänsten är initialt ett vikariat inför ett större projekt men finns goda möjligheter till förlängning och fortsatt anställning. 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en ekonom till ett vikariat på 7 månader initialt. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult ute hos kund under vikariatets längd. Kontoret är beläget i centrala Umeå och är en heltidstjänst på 40h/vecka. Du kommer ingå i ett engagerat team om åtta personer som tillsammans arbetar brett inom ekonomi på både svenska och engelska mot kunder i Norden. 

Arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsekonom arbetar du med löpande bokföring, utbetalningar samt löne- och bankavstämningar. Du hanterar inköpsordrar och kostnadsfakturor samt supporterar verksamheten på både svenska och engelska, främst via mejl. Du kommer även att vara delaktig i den månatliga stängningsprocessen.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Bankavstämningar
• Löpande bokföring
• Avstämning av löner
• Momsrapportering

Har du erfarenhet sedan tidigare av lönehantering, SAP och/eller bokslut eller är detta starkt meriterande.

Vi söker dig som
Har en civilekonomexamen eller motsvarande utbildning på universitetsexamen och arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift då arbetet kräver detta i och med att kommunikation görs med länder utanför Sverige. Det är meriterande om du har arbetat i olika affärssystem, har erfarenhet från redovisningsarbete eller hanterat leverantörsfakturor. 

Som person är du ambitiös och trivs med att arbeta mot uppsatta mål. Du är engagerad och har en nyfikenhet inför att lära dig nya saker. Utöver detta är du strukturerad, kommunikativ och serviceinriktad i ditt arbete med en god känsla för noggrannhet och detaljer, samt drivs av att ständigt utvecklas, bidra till verksamheten och ser affärsmässighet som en självklar del av arbetet.

START: Omgående/enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emelie Steen

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Förhandlare med juridisk spetskompetens - Hyresgästföreningen

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jan 29
Inledning:
Gillar du att jobba i partsförhållanden, är van att söka kompromisslösningar och vill ha ett
arbete där du bidrar till att göra skillnad för andra människor? Då är det dig vi söker till
tjänsten som hyresförhandlare med intresse för förhandlingsjuridik, med placeringsort Umeå.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Hyresgästföreningens räkning en hyresförhandlare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Hyresgästföreningen.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Hyresgästföreningens
önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till fanny.skott@pn.se

Arbetsuppgifter
• Handlägga och processa kvalificerade juridiska ärenden i olika rättsinstanser
• Medverka i och leda utbildningar inom förhandlingsjuridik för medarbetare och
hyresnämndsledamöter
• Förhandla hyror för hyreslägenheter
• Bidra till kollektiv kompetensutveckling inom förhandlingsenheten

Vi söker dig som:
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Hyresgästföreningen. Som person är du förtroendeingivande, har ett konsultativt
förhållningssätt, god kommunikativ förmåga och gillar utmanande arbetsuppgifter som ställer krav på analytisk förmåga, problemlösning och relationsbyggande.

Eftersom arbetsmängd och uppdrag fluktuerar över tid krävs att du är stresstålig och är
skicklig på att prioritera och strukturera ditt arbete.

Du är självklart bekväm med att arbeta i verktyg som Teams för distansmöten med
hyresnämnd, kollegor, medlemmar, förtroendevalda i Hyresgästföreningen och de
fastighetsägare du ska förhandla med.

Kvalifikationer:
• Juristexamen eller annan utbildning inom juridik
• Processvana i hyresnämnd eller allmän domstol
• Erfarenhet från förhandlingar
• Erfarenhet av arbete i fastighetsbranschen är meriterande, men inget krav
• Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Fanny Skott

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på fanny.skott@pn.se

Ansök nu

Bli provningstekniker hos SMP Svensk Maskinprovning!

Servicetekniker, maskin
Läs mer Dec 23
Brinner du för teknik, har ett öga för detaljer och är nyfiken på något nytt? Då har vi tjänsten för dig! Svensk Maskinprovning söker nu deras nästa kollega inom provningsteknik – en otroligt viktig och utvecklande roll inom maskinsäkerhet där du får möjligheten att växa inom ingenjörsyrket!

Information om tjänsten
Teamet inom Maskinsäkerhet växer och behöver bli fler! Nu söker vi på Professionals Nord i samarbete med SMP Svensk Maskinprovning dig som är nyfiken på en karriär som provningstekniker.

SMP arbetar för en säkrare arbetsvardag och erbjuder tjänster inom maskin- och miljösäkerhet. De är ackrediterade för besiktning av alla entreprenadmaskiner, lyftanordningar, hissar och portar, samt utför certiferingar, provningar och miljökontroller i hela landet.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos SMP. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och SMPs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till emelie.steen@pn.se

Arbetsuppgifter
Som provningstekniker hos SMP spelar du en viktig roll i arbetet för en fortsatt säker och trygg arbetsmiljö både i Sverige och globalt. Ditt arbete handlar om att säkerställa och verifiera att produkter och maskiner uppfyller säkerhetskrav och prestanda enligt gällande standarder och regelverk. Du arbetar med både små och stora maskiner, fordon och utrustningar samt skyddskläder.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Utföra och avrapportera provningar
• Utveckla, konstruera och tillverka provningsutrustning och provriggar
• Förbättra befintlig utrustning

Utbildning erbjuds internt för att du ska känna dig trygg i din roll och dina kollegor består av ett härligt och erfaret gäng där prestigelöshet och samarbete värderas högt. Tjänsten är en heltidstjänst med placering på provningslabbet/kontoret i Umeå. Resor inom Sverige kan förekomma i tjänsten, upp till cirka 25 nätter per år.

Vi söker dig som
Har en bakgrund från verkstadsmiljö eller industri. Du har ett stort intresse för teknik och är nyfiken inför att ta reda på hur saker fungerar och lära dig mer, samt drivs av problemlösning. Att vara initiativtagande och framåt är en självklarhet för dig i en vardag där nya utmaningar ständigt dyker upp och du räds inte att testa något även om du inte gjort det tidigare.

B-körkort samt god svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav för tjänsten.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emelie Steen, 076-100 04 06

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Tänk om du är PS Auctions nya säljare i Norr?

Account manager
Läs mer Dec 3
Är du en driven säljare som vill representera ett av Sveriges ledande auktionsföretag i Norrland och bidra till den cirkulära ekonomin? Då kan du vara PS Auctions nya säljare!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med PS Auction en säljare med placering i Umeå, alternativt Skellefteå med Västerbotten som region. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och PS Auctions önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till emelie.steen@pn.se

PS Auction är sedan 1958 en ledande aktör inom auktionsbranschen och den cirkulära ekonomin. Med en stor passion för hållbarhet möjliggör PS för människor och företag att konsumera med förnuft och ta ansvar för varors livscykel – från försäljning till köp, transport och användning.

Arbetsuppgifter
Som säljare hos PS Auction får du en nyckelroll i att utveckla och stärka närvaron i Norrland. Du arbetar med att skapa och vårda kundrelationer, identifiera nya affärsmöjligheter och hjälpa våra kunder att avyttra och sälja innehav som exempelvis maskiner, fordon och utrustning men också möbler och andra produkter. Din vardag är varierad och händelserik med många olika kontaktytor och spännande uppgifter. Några exempel på arbetsuppgifter: 

• Prospektering och nykundsbearbetning inom region och vertikal
• Kundbesök inom regionen
• Fotografering, dokumentation samt annonsering av objekt till försäljning
• Utlämning av sålda objekt

Din vardag präglas av självständigt arbete, men du har också ett starkt team i ryggen som du samarbetar nära med. Hållbarhet finns i företagets DNA och du blir en viktig del av ett gäng där alla delar samma passion för det de gör. Du erbjuds stort frihet att kunna lägga upp ditt eget schema och friheten i stort är också en av jobbets verkliga fördelar. Rollen innebär främst dagsresor i regionen men resor utanför regionen kan förekomma och du utgår hemifrån med tjänstebil. PS har även ett platskontor i Skellefteå.

Vi söker dig som
drivs av att skapa relationer, har en hög aktivitet och ser fram emot att bli en del av en spännande tillväxtresa. Du är positiv, affärsdriven och nyfiken inför nya möjligheter och utmaningar. Vidare är du självgående och trivs bra i frihet under ansvar med en hög grad av ansvarstagande. Dina tidigare erfarenheter kan se olika ut, men gemensamt är att du har en stark känsla för service och sociala kontakter. 

Du är en relationsbyggare som trivs med att skapa förtroende hos kunder och att arbeta mot tydliga mål. Initiativförmåga, flexibilitet och ett lösningsorienterat mindset är viktiga egenskaper för att också trivas och lyckas i rollen hos PS. B-körkort är ett krav för tjänsten och du talar och skriver på svenska obehindrat. 

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå alternativt Skellefteå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emelie Steen, 076-100 04 06

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Bli certifieringsingenjör hos SMP Svensk Maskinprovning!

Civilingenjör, maskin
Läs mer Dec 23
Brinner du för teknik, har ett öga för detaljer och är nyfiken på något nytt? Då har vi tjänsten för dig! Svensk Maskinprovning söker nu deras nästa kollega inom certifiering – en otroligt viktig och utvecklande roll inom maskinsäkerhet där du får möjligheten att växa inom ingenjörsyrket!

Information om tjänsten
Teamet inom Maskinsäkerhet växer och behöver bli fler! Nu söker vi på Professionals Nord i samarbete med SMP Svensk Maskinprovning dig som är nyfiken på en karriär som certifieringsingenjör.

SMP arbetar för en säkrare arbetsvardag och erbjuder tjänster inom personlig skyddsutrustning, maskin- och miljösäkerhet. De är ackrediterade för besiktning av alla entreprenadmaskiner, lyftanordningar, hissar och portar. SMP utför certiferingar, provningar och miljökontroller i hela landet.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos SMP. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och SMPs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till emelie.steen@pn.se

Arbetsuppgifter
Som certifieringsingenjör hos SMP spelar du en viktig roll i arbetet för en fortsatt säker och trygg arbetsmiljö både i Sverige och globalt. Du kommer främst att arbeta med att bedöma tekniska underlag inför certifiering vid CE-märkning av olika typer av maskiner, lyftanordningar, produktionslinjer men även personlig skyddsutrustning.

Du kommer också att:

• Ansvara för och utföra inspektioner och projekt
• Handlägga och granska typkontroller
• Följa upp på giltighet av certifikat och intyg, samt meddela om vägrade eller indragna intyg
• Delta i europeiska certifieringssamråd och kommittéer
• Medverka i framtagandet av nya standarder och regelverk samt hålla sig uppdaterad på förändringar i kraven

I rollen arbetar du även strategiskt med långsiktiga kundrelationer och utvecklar SMPs kunderbjudande samt säkerställer att projekt och uppdrag fortsätter på ett effektivt och affärsmässigt sätt.

Utbildning erbjuds internt för att du ska känna dig trygg i din roll och dina kollegor består av ett härligt och erfaret gäng där prestigelöshet och samarbete värderas högt. Tjänsten är en heltidstjänst med placering på provningslabbet/kontoret i Umeå alternativt Uppsala.

Vi söker dig som
Är utbildad ingenjör inom maskinteknik, teknisk fysik, elektronik eller liknande. Du har något eller några års arbetslivserfarenhet från tekniskt arbete och är nyfiken på att utvecklas inom maskinsäkerhet som certifieringsingenjör!

Vi söker dig som är driven, engagerad och redo att ta dig an en ny utmaning i en roll där du får kombinera teknik, problemlösning, säkerhet och kvalitet. Du är en person som trivs i ett fritt arbete där du själv strukturerar upp dina dagar och har ett affärssinne för att utveckla både dig själv och verksamheten. Tjänsten innebär även någon resa per månad inom Sverige.

B-körkort samt god svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav för tjänsten.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå eller Uppsala
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emelie Steen, 076-100 04 06

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Mekaniker till Wangeskog!

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Dec 19
Har du erfarenhet som mekaniker och är redo för en ny utmaning? Är du dessutom på jakt efter en roll med frihet under ansvar och riktigt trevligt på jobbet? Hos Wangeskog får du möjligheten att arbeta i en varierad och bred roll där du blir en viktig nyckelperson för deras satsning i Umeå!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Wangeskog i Umeå en mekaniker. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Wangeskogs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till emelie.steen@pn.se

Arbetsuppgifter
Som mekaniker på hyrcentret i Umeå ges du en nyckelroll i det dagliga service och underhållsarbetet. Arbetet innebär omväxlande uppgifter med fokus på reparationer av både större och mindre maskiner inklusive service och funktionskontroller där du ges möjlighet till stor bredd i vardagen. Arbetet sker till stor del i verkstaden, men du åker även ut på fältservice ute hos kund och stöttar även upp i hyrcentret med gott kundbemötande och kvalitativ service.

Du erbjuds
Som Wangeskogare erbjuds du möjligheten att arbeta och utvecklas i en starkt entreprenörsdriven miljö där du får utvecklas både som individ och karriärmässigt. Du erbjuds också

• En arbetsgivare som är mån om sina anställda och att bevara den familjära känslan
• Kompetenta, trevliga och roliga arbetskamrater
• En tight gemenskap med nära till skratt och nära till beslut

Vi söker dig som
har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har kunskap inom hydraulik, el eller mekanik. Har du arbetat inom maskinservice eller annan tungmekanik har du goda förutsättningar att trivas i rollen. B-körkort är ett krav för att ta sig ut till kunder på fält samt svenska i språk och skrift.

Framför allt tror vi att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Wangeskog. Du en person som trivs i en prestigelös teamroll med mycket eget ansvar, är redo att ta i där det behövs och att samarbeta med dina kollegor och hjälpa varandra i vardagen är en självklarhet för dig. Vidare har du en hög servicekänsla, är initiativtagande och flexibel samtidigt som du värdesätter noggrannhet och kvalitet.

START: Omgående/enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emelie Steen

#wangeskog #mekaniker #maskin

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu