Umeå: Personlig assistent hos sportintresserad man i Holmsund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Personlig assistent hos sportintresserad man i Holmsund i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-04 // Varaktighet: Deltid

Personlig assistent till sportintresserad man i Holmsund

Vill du jobba som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Aleva söker nu en kollega som vill jobba hos en sportintresserad man i 40-års åldern. I rollen som personlig assistent kommer du att göra skillnad i hans liv och tillsammans med teamet arbeta enligt Alevametoden som handlar om att alla ska kunna leva och njuta av livet. Men också att kunna arbeta mot tydliga mätbara mål, att förstå att varje människa är unik och varje medarbetare ska känna frihet att hjälpa kunden på rätt sätt.

"Jag är intresserad av träning och tycker om att gå på hockeymatcher och hitta på aktiviteter utomhus, det är en fördel om du har liknande intressen. Jag jobbar dagtid, under pandemin framförallt hemifrån, men på sikt kan du komma att följa mig till/från jobbet."
- Kunden

Om tjänsten:
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att hjälpa till med vardagssysslor som hygien, matlagning och övriga hushållsgöromål och vara behjälplig vid aktiviteter utanför hemmet.

Tjänsten är på 40% med fast schema ca 2 vardagar i veckan. Arbetstiden är dagtid.
Tillträde 1 september, alternativt enligt överenskommelse.

Krav
• B-körkort
• Svenska
• Icke rökare

Vem är du?
Vi söker en person som är positiv och engagerad, med hjärtat på rätt ställe. Du kommer med egna idéer och arbetar väl med andra. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna personlig assistans/hemtjänst. Utbildning som undersköterska eller motsvarande är meriterande. På önskemål av kunden ser vi gärna att du är kvinna med livserfarenhet och har liknande intressen som kunden samt är lyhörd, självgående och ordningsam. Då kunden är allergisk ser vi helst att du inte har pälsdjur.

Då vi jobbar med människor är personkemin viktigast och vi lägger stort fokus vid personlig lämplighet.

Din ansökan läses av personal på Aleva, av kunden och dennes anhöriga. Välkommen med din ansökan!

Om oss

Aleva är ett växande företag med stora visioner. Vi vill skapa framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013 och bedriver idag hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola samt Nordmaling och personlig assistans i hela landet. För att passa hos oss är det viktigaste att du är prestigelös, engagerad och har en genuin vilja att arbeta med människor. Hos oss råder en personlig atmosfär med korta beslutsvägar och möjlighet till stor frihet under ansvar. Vi är ett ambitiöst team med positiv atmosfär som arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. För mer information gå in på www.alevaomsorg.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Personlig assistent

Nedan visas andra jobb i Umeå som Personlig assistent.

Vikarier sökes till kvinna i Umeå

Läs mer Aug 9
Beskrivning av tjänsten som personlig assistent
Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet ochpersonlig hygien. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera.
Vi söker dig kvinna, som har tidigare erfarenhet inom vården, engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker.


Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.


Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är enansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.
Övrig information Anställningsform: Behovsanställning
Omfattning: Deltid
Arbetstid: Dag, kväll, natt och helg
Tillträde: Enligt överenskommelse

Vitillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: izabell.akerlund@frosunda.se


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vikarier sökes till kvinna i Umeå

Läs mer Aug 26
Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet ochpersonlig hygien. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera.
Vi söker dig kvinna, som har tidigare erfarenhet inom vården, engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker.


Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.


Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är enansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.
Övrig information Anställningsform: Behovsanställning
Omfattning: Deltid
Arbetstid: Dag, kväll, natt och helg
Tillträde: Enligt överenskommelse

Vitillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: izabell.akerlund@frosunda.se


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

2st kvinnliga personliga assistenter.

Läs mer Sep 6
Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd.
Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden.

Vi söker två personliga assistenter till en glad dam i Holmsund.

Du jobbar utifrån ett fast schema fördelat på dag-,kvälls- och helgspass samt väntetid på natten.

Vi söker endast kvinnliga assistenter och som behärskar svenska i både tal och skrift.

Tryggheten mellan dig och kunden samt i dina göromål säkerställs genom introduktionspass.

Med tydliga rutiner arbetar du aktivt med kundens behov i hemmet och vid aktivitet. Vi ser därav att du är van att arbeta efter rutiner och därtill har hög arbetsmoral och ansvarskänsla.

- Jag är en 60 årig kvinna med Dystrofia Myitonica samt Diabetes., som behöver stöd och hjälp med allt i min vardag, här i mitt hem i Holmsund. Då jag har diabetes så krävs delegering.

Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna som personlig assistent. Kunden väljer själv sina assistenter och stor vikt läggs kring personlighet.

Intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Personlig assistent, Umeå - sommarvikariat [20 jobb]

Läs mer Jun 7
Brinner du för att hjälpa människor och vill ha ett meningsfullt och roligt extrajobb? Då är det dig vi söker!
Vi på Aktiv Assistans söker vikarierande assistenter för att stärka upp våra redan befintliga personalgrupper inför sommaren. Vi behöver dig som vill arbeta på en fast rad under sommaren, men också dig som kan arbeta extra vidkorttidsfrånvaro ute hos våra kunder. Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig under varierande arbetstider förlagda under dagtid, kvällstid och natt.
Vi söker dig som är lyhörd, flexibel och arbetsvillig. Alla kunder som finns hos oss skiljer sig i behov och intressen, därför ser vi gärna sökanden av olika kön, i olika åldrar med varierande erfarenheter och arbetssätt. Dock kommer kvinnliga sökande att prioriteras. Vi ser även att du fungerar att arbeta både självständigt och i grupp. Det viktigaste är att vi tillsammans utgår ifrån kundens behov, stora som små för att möjliggöra en självständig och delaktig vardag.
Krav:
- Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå.
- Du har ett utdrag från polisens belastningsregister. (Detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida)
- Vi ser det även som en stor fördel om du som söker har körkort och tillgång till bil då bussförbindelserna inte stämmer överens med arbetstiderna, men det är inget krav.
Känner du att beskrivningen av detta extrajobb är någonting som passar dig? Tveka inte att skicka in din ansökan omgående, rekrytering sker löpande och vi ser fram emot att höra från just dig!
Se till att varasnabb in med din ansökan, vi intervjuar och tillsätter tjänster löpande.
OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.
Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag som i huvudsak är verksamma i Västerbotten. Vi hjälper personer med funktionsnedsättningar att utifrån sina behov och önskemål kunna leva ett så rikt liv som man vill och kan. Våra ledord är inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens. Vår filosofi är att ta väl hand om både kund och personal. Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år.

Ansök nu

Personlig assistent, Umeå [tillsvidareanställning, 15 jobb]

Läs mer Jun 7
Brinner du för att hjälpa människor och vill ha ett meningsfullt och roligt jobb? Då är det dig vi söker!
Vi på Aktiv Assistans söker efter ambitiösa och välmenande assistenter för att anställa till ett par nya assistansverksamheter som vihåller på att starta upp. Tjänstgöringsgraderna varierar framföralltmellan 75-100%, menär öppna för att justera tjänstgöringsgraden så den passar dig.Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig under varierande arbetstider förlagda under dagtid, kvällstid och natt.
Vi söker dig som är lyhörd, flexibel och arbetsvillig. Alla kunder som finns hos oss skiljer sig i behov och intressen, därför ser vi gärna sökanden av olika kön, i olika åldrar med varierande erfarenheter och arbetssätt. Dock kommer kvinnliga sökande att prioriteras. Vi ser även att du fungerar att arbeta både självständigt och i grupp. Det viktigaste är att vi tillsammans utgår ifrån kundens behov, stora som små för att möjliggöra en självständig och delaktig vardag.
Krav:
Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå.
Du har ett utdrag från polisens belastningsregister. (Detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida)
Vi ser det även som en stor fördel om du som söker har körkort och tillgång till bil då bussförbindelserna inte stämmer överens med arbetstiderna, men det är inget krav.
Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt

Känner du att beskrivningen av detta extrajobb är någonting som passar dig? Tveka inte att skicka in din ansökan omgående, rekrytering sker löpande och vi ser fram emot att höra från just dig!
Se till att varasnabb in med din ansökan, vi intervjuar och tillsätter tjänster löpande.
OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.
Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag som i huvudsak är verksamma i Västerbotten. Vi hjälper personer med funktionsnedsättningar att utifrån sina behov och önskemål kunna leva ett så rikt liv som man vill och kan. Våra ledord är inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens. Vår filosofi är att ta väl hand om både kund och personal. Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Aleva Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Aleva Sverige AB .

Jobba kväll i hemtjänsten - 50-70%

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Sep 6
Aleva behöver fler som vill ge äldre en god omsorg med guldkant i vardagen till vår enhet i Holmsund. Vi söker dig som är positiv, har hjärtat på rätt ställe och trivs med att ta stort eget ansvar. Saknar du erfarenhet? Då löser vi det tillsammans. Alevas introduktionsprogram och erfarna medarbetare ger dig förutsättningarna som krävs för att göra ett bra jobb.

Kvalifikationer
Svenska
B-körkort när du påbörjar din anställning.

Omfattning och start
Tjänsten är på deltid mellan 50-70%, beroende på vad som passar dig bäst.
Arbetet är förlagt till kvällstid och varannan helg på schema.
Tillträde 1 september, alternativt enligt överenskommelse.

Vad du kan förvänta dig av oss

- Bra arbetstider – utan delade turer
- Personlig atmosfär, korta beslutsvägar och frihet under ansvar
- Små team med nära samarbete och närvarande teamledare
- Generöst friskvårdspaket
- En möjlighet att växa – tre av fyra ledare på Aleva har börjat som vårdbiträde/undersköterska


Vad går jobbet ut på?
Dagarna är varierande med stor möjlighet att bidra till människors livskvalitet. Du stöttar, hjälper till med praktiska saker och ger service utifrån kundens behov och önskemål. Det absolut viktigaste är att du tycker om att bygga relationer och är bra med människor.

Vilken bakgrund behöver jag?
För någon kanske det är en bra chans att få ett första jobb, för en annan handlar det om att man tröttnat på sin nuvarande bransch och vill göra något meningsfullt och för en tredje kan det handla om en längtan att fortsätta inom omsorgen men byta arbetsgivare. Det finns inget facit – vi rekryterar personer som har en lösningsfokuserad inställning, empatiska värderingar och vill växa med oss.

Så det spelar ingen roll om jag har relevant erfarenhet?
Jo, självklart ser vi det som positivt om du arbetat inom vård/omsorg och gjort det bra! Utbildning som undersköterska eller motsvarande är också meriterande men inget krav.

Är det inte väldigt tufft att jobba inom hemtjänsten?
Det kan det absolut vara och så ser utvecklingen inom vård och omsorgen ut generellt. Det var också en av anledningarna till att vi startade 2013, med en övertygelse om att vi kan göra saker lite annorlunda och hela tiden förbättra verksamheten med fokus på dem vi finns till för – de äldre. Och hur gör man det? Tar hand om sina medarbetare såklart. Därför värmer det lite extra att vi fick 9 av 10 i stolthet över att arbeta hos Aleva och 9,5 av 10 på frågan om våra kunder skulle rekommendera oss till en vän. Här ser du hela resultatet från våra kund- och medarbetarundersökningar.


Under semestertider sker återkoppling i början på augusti. Medan du väntar på återkoppling, följ gärna oss på vår instagram - alevaomsorg.


Om oss
Aleva skapar framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013, har ca 200 anställda och bedriver hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola och Nordmaling samt personlig assistans i hela landet. Vi har en positiv atmosfär, medarbetare med hjärtat på rätt ställe och arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. Läs mer på www.alevaomsorg.se

Ansök nu

Jobba socialt med hemstäd

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Sep 2
Jobba socialt med hemstäd

I januari startade vi upp med hemstäd och hushållsnära tjänster för våra kunder i Vännäs. Nu söker vi en kollega till vårt team med utgångspunkt Umeå!

Vi söker dig som är positiv, har hjärtat på rätt ställe och trivs med att ta stort eget ansvar. Utbildning och/ eller erfarenhet inom vården eller städ, gärna hemstäd, flyttstäd och fönsterputsning är meriterande men inget krav.

Kvalifikationer
Svenska
B-körkort när du påbörjar din anställning

Omfattning och start
Vi söker dig som vill jobba deltid på 75% med möjlighet till mer. Arbetet är förlagt till vardagar dagtid.
Utgångspunkten är från vårt kontor på Mariedal där du med tjänstebil kommer köra till vårt kontor i Vännäs.
Tillträde sker omgående enligt överenskommelse.

Vad du kan förvänta dig av oss

Personlig atmosfär, korta beslutsvägar och frihet under ansvar
Litet team med nära samarbete och närvarande teamledare
Generöst friskvårdspaket
En möjlighet att växa – tre av fyra ledare på Aleva har börjat som vårdbiträde/undersköterska


Vad går jobbet ut på?
Dagarna är varierande med stor möjlighet att bidra till människors livskvalitet. Som hemstädare utför du städ- och serviceinsatser med utgångspunkt från kundens individuella behov och önskemål. Det absolut viktigaste är att du tycker om att bygga relationer och är bra med människor.

Vilken bakgrund behöver jag?
För någon kanske det är en bra chans att få ett första jobb, för en annan handlar det om att man tröttnat på sin nuvarande bransch och vill göra något meningsfullt och för en tredje kan det handla om en längtan att fortsätta inom lokalvård men byta arbetsgivare. Det finns inget facit – vi rekryterar personer som har en lösningsfokuserad inställning, empatiska värderingar och vill växa med oss.

Är det inte väldigt tufft att jobba som hemstädare inom omsorgen?
Det kan det absolut vara och så ser utvecklingen inom vård och omsorgen ut generellt. Det var också en av anledningarna till att vi startade 2013, med en övertygelse om att vi kan göra saker lite annorlunda och hela tiden förbättra verksamheten med fokus på dem vi finns till för – de äldre. Och hur gör man det? Tar hand om sina medarbetare såklart. Därför värmer det lite extra att vi fick 9 av 10 i stolthet över att arbeta hos Aleva och 9,5 av 10 på frågan om våra kunder skulle rekommendera oss till en vän. Här ser du hela resultatet från våra kund- och medarbetarundersökningar.

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan!

Om oss

Aleva är ett växande företag med stora visioner. Vi vill skapa framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013 och bedriver idag hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola samt Nordmaling och personlig assistans i hela landet. För att passa hos oss är det viktigaste att du är prestigelös, engagerad och har en genuin vilja att arbeta med människor. Hos oss råder en personlig atmosfär med korta beslutsvägar och möjlighet till stor frihet under ansvar. Vi är ett ambitiöst team med positiv atmosfär som arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. För mer information gå in på www.alevaomsorg.se

Ansök nu

Vill du utvecklas tillsammans med oss? Jobba i hemtjänsten på Aleva!

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Aug 30
Vill du utvecklas tillsammans med oss? Jobba i hemtjänsten på Aleva!

Hösten är här Aleva söker fler som vill ge äldre en god omsorg med guldkant i vardagen. Vi söker dig som är positiv, har hjärtat på rätt ställe och trivs med att ta stort eget ansvar. Saknar du erfarenhet? Då löser vi det tillsammans. Alevas introduktionsprogram och erfarna medarbetare ger dig förutsättningarna som krävs för att göra ett bra jobb.

Kvalifikationer
Svenska
B-körkort när du påbörjar din anställning.

Omfattning och start
Vi söker dig som vill jobba på schema mellan 60-70%. Arbetet är förlagt till dagtid, kvällstid och varannan helg.
Tillträde enligt överenskommelse.

Vad du kan förvänta dig av oss

Bra arbetstider – utan delade turer
Personlig atmosfär, korta beslutsvägar och frihet under ansvar
Små team med nära samarbete och närvarande teamledare
Generöst friskvårdspaket
En möjlighet att växa – tre av fyra ledare på Aleva har börjat som vårdbiträde/undersköterska


Vad går jobbet ut på?
Dagarna är varierande med stor möjlighet att bidra till människors livskvalitet. Du stöttar, hjälper till med praktiska saker och ger service utifrån kundens behov och önskemål. Det absolut viktigaste är att du tycker om att bygga relationer och är bra med människor.

Vilken bakgrund behöver jag?
För någon kanske det är en bra chans att få ett första jobb, för en annan handlar det om att man tröttnat på sin nuvarande bransch och vill göra något meningsfullt och för en tredje kan det handla om en längtan att fortsätta inom omsorgen men byta arbetsgivare. Det finns inget facit – vi rekryterar personer som har en lösningsfokuserad inställning, empatiska värderingar och vill växa med oss.

Så det spelar ingen roll om jag har relevant erfarenhet?
Jo, självklart ser vi det som positivt om du arbetat inom vård/omsorg och gjort det bra! Utbildning som undersköterska eller motsvarande är också meriterande men inget krav.

Är det inte väldigt tufft att jobba inom hemtjänsten?
Det kan det absolut vara och så ser utvecklingen inom vård och omsorgen ut generellt. Det var också en av anledningarna till att vi startade 2013, med en övertygelse om att vi kan göra saker lite annorlunda och hela tiden förbättra verksamheten med fokus på dem vi finns till för – de äldre. Och hur gör man det? Tar hand om sina medarbetare såklart. Därför värmer det lite extra att vi fick 9 av 10 i stolthet över att arbeta hos Aleva och 9,5 av 10 på frågan om våra kunder skulle rekommendera oss till en vän. Här ser du hela resultatet från våra kund- och medarbetarundersökningar.

Om oss

Aleva skapar framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013, har ca 200 anställda och bedriver hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola och Nordmaling samt personlig assistans i hela landet. Vi har en positiv atmosfär, medarbetare med hjärtat på rätt ställe och arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. Läs mer på www.alevaomsorg.se

Ansök nu

Personlig assistent till man i centrala Umeå - 80%

Personlig assistent
Läs mer Aug 13
Personlig assistent till man i centrala Umeå

Vill du jobba som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Aleva söker nu en kollega som vill jobba hos en social och glad man i 60 års åldern.

I rollen som personlig assistent kommer du att göra skillnad i hans liv och tillsammans med teamet arbeta enligt Alevametoden som handlar om att alla ska kunna leva och njuta av livet. Men också att kunna arbeta mot tydliga mätbara mål, att förstå att varje människa är unik och varje medarbetare ska känna frihet att hjälpa kunden på rätt sätt.

Kunden bor i centrala Umeå och tycker om matlagning och restaurangbesök, träning, utflykter i närliggande områden och att spendera tid med nära och kära.

Om tjänsten
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att hjälpa till med vardagssysslor som hygien, matlagning och övriga hushållsgöromål. Förflyttning med lyft förekommer dagligen.

Tjänsten är ett vikariat på 80% till årsskiftet och arbetet är förlagt dagtid, kvällstid, nattetid samt helg.
Tillträde omgående, enligt överenskommelse.

Kvalifikationer
Svenska i tal och skrift

Vem är du?
Vi söker en person som är positiv och engagerad, med hjärtat på rätt ställe. Du kommer med egna idéer och arbetar väl med andra. Utbildning som undersköterska eller motsvarande alternativt erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen är meriterande. På önskemål av kunden ser vi gärna att du har liknande intressen som kunden samt är lyhörd, självgående och ordningsam. Då vi jobbar med människor är personkemin viktigast och vi lägger stort fokus vid personlig lämplighet.

Din ansökan läses av personal på Aleva.

Välkommen med din ansökan!

Om oss

Aleva är ett växande företag med stora visioner. Vi vill skapa framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013 och bedriver idag hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola samt Nordmaling och personlig assistans i hela landet. För att passa hos oss är det viktigaste att du är prestigelös, engagerad och har en genuin vilja att arbeta med människor. Hos oss råder en personlig atmosfär med korta beslutsvägar och möjlighet till stor frihet under ansvar. Vi är ett ambitiöst team med positiv atmosfär som arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. För mer information gå in på www.alevaomsorg.se

Ansök nu

Gör skillnad för andra människor - jobba med hemstäd!

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Aug 13
Gör skillnad för andra människor - jobba med hemstäd!

Vi på Aleva blickar mot hösten och behöver fler som vill ge äldre en god omsorg med guldkant i vardagen. Vi söker dig som är positiv, har hjärtat på rätt ställe och trivs med att ta stort eget ansvar. Saknar du erfarenhet? Då löser vi det tillsammans. Alevas introduktionsprogram och erfarna medarbetare ger dig förutsättningarna som krävs för att göra ett bra jobb.

Kvalifikationer
Svenska
B-körkort

Omfattning och start
Tjänsten är på 75-85% och arbetet är förlagt vardagar dagtid.
Tillträde i september, enligt överenskommelse.

Vad du kan förvänta dig av oss

Bra arbetstider – utan delade turer
Personlig atmosfär, korta beslutsvägar och frihet under ansvar
Små team med nära samarbete och närvarande teamledare
Generöst friskvårdspaket
En möjlighet att växa – tre av fyra ledare på Aleva har börjat som vårdbiträde/undersköterska


Vad går jobbet ut på?
Dagarna är varierande med stor möjlighet att bidra till människors livskvalitet. Som hemstädare utför du städ- och serviceinsatser med utgångspunkt från kundens individuella behov och önskemål. Det absolut viktigaste är att du tycker om att bygga relationer och är bra med människor.

Vilken bakgrund behöver jag?
För någon kanske det är en bra chans att få ett första jobb, för en annan handlar det om att man tröttnat på sin nuvarande bransch och vill göra något meningsfullt och för en tredje kan det handla om en längtan att fortsätta inom lokalvård men byta arbetsgivare. Det finns inget facit – vi rekryterar personer som har en lösningsfokuserad inställning, empatiska värderingar och vill växa med oss.

Så det spelar ingen roll om jag har relevant erfarenhet?
Jo, självklart ser vi det som positivt om du arbetat som lokalvårdare eller inom vård/ omsorg och gjort det bra! Utbildning och/ eller erfarenhet inom städ, gärna hemstäd, flyttstäd och fönsterputsning är meriterande men inget krav.

Är det inte väldigt tufft att jobba som hemstädare inom omsorgen?
Det kan det absolut vara och så ser utvecklingen inom vård och omsorgen ut generellt. Det var också en av anledningarna till att vi startade 2013, med en övertygelse om att vi kan göra saker lite annorlunda och hela tiden förbättra verksamheten med fokus på dem vi finns till för – de äldre. Och hur gör man det? Tar hand om sina medarbetare såklart. Därför värmer det lite extra att vi fick 9 av 10 i stolthet över att arbeta hos Aleva och 9,5 av 10 på frågan om våra kunder skulle rekommendera oss till en vän. Här ser du hela resultatet från våra kund- och medarbetarundersökningar.

Om oss

Aleva är ett växande företag med stora visioner. Vi vill skapa framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013 och bedriver idag hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola samt Nordmaling och personlig assistans i hela landet. För att passa hos oss är det viktigaste att du är prestigelös, engagerad och har en genuin vilja att arbeta med människor. Hos oss råder en personlig atmosfär med korta beslutsvägar och möjlighet till stor frihet under ansvar. Vi är ett ambitiöst team med positiv atmosfär som arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. För mer information gå in på www.alevaomsorg.se

Ansök nu

Gör skillnad i hemtjänsten på Aleva Omsorg

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Aug 7
Gör skillnad i hemtjänsten på Aleva Omsorg

Funderar du på vad du ska göra efter sommaren? Aleva fortsätter växa och behöver fler som vill ge äldre en god omsorg med guldkant i vardagen. Vi söker dig som är positiv, har hjärtat på rätt ställe och trivs med att ta stort eget ansvar. Saknar du erfarenhet? Då löser vi det tillsammans. Alevas introduktionsprogram och erfarna medarbetare ger dig förutsättningarna som krävs för att göra ett bra jobb.

Kvalifikationer
Svenska
B-körkort när du påbörjar din anställning.

Omfattning och start
Tjänsten är på 80%, men sysselsättningsgrad kan variera utifrån vad som passar dig bäst. Arbetet är förlagt till dagtid, kvällstid och varannan helg.
Tillträde 1 september, eller enligt överenskommelse.

Vad du kan förvänta dig av oss

Bra arbetstider – utan delade turer
Personlig atmosfär, korta beslutsvägar och frihet under ansvar
Små team med nära samarbete och närvarande teamledare
Generöst friskvårdspaket
En möjlighet att växa – tre av fyra ledare på Aleva har börjat som vårdbiträde/undersköterska


Vad går jobbet ut på?
Dagarna är varierande med stor möjlighet att bidra till människors livskvalitet. Du stöttar, hjälper till med praktiska saker och ger service utifrån kundens behov och önskemål. Det absolut viktigaste är att du tycker om att bygga relationer och är bra med människor.

Vilken bakgrund behöver jag?
För någon kanske det är en bra chans att få ett första jobb, för en annan handlar det om att man tröttnat på sin nuvarande bransch och vill göra något meningsfullt och för en tredje kan det handla om en längtan att fortsätta inom omsorgen men byta arbetsgivare. Det finns inget facit – vi rekryterar personer som har en lösningsfokuserad inställning, empatiska värderingar och vill växa med oss.

Så det spelar ingen roll om jag har relevant erfarenhet?
Jo, självklart ser vi det som positivt om du arbetat inom vård/omsorg och gjort det bra! Utbildning som undersköterska eller motsvarande är också meriterande men inget krav.

Är det inte väldigt tufft att jobba inom hemtjänsten?
Det kan det absolut vara och så ser utvecklingen inom vård och omsorgen ut generellt. Det var också en av anledningarna till att vi startade 2013, med en övertygelse om att vi kan göra saker lite annorlunda och hela tiden förbättra verksamheten med fokus på dem vi finns till för – de äldre. Och hur gör man det? Tar hand om sina medarbetare såklart. Därför värmer det lite extra att vi fick 9 av 10 i stolthet över att arbeta hos Aleva och 9,5 av 10 på frågan om våra kunder skulle rekommendera oss till en vän. Här ser du hela resultatet från våra kund- och medarbetarundersökningar.

Om oss

Aleva skapar framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013, har ca 200 anställda och bedriver hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola och Nordmaling samt personlig assistans i hela landet. Vi har en positiv atmosfär, medarbetare med hjärtat på rätt ställe och arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. Läs mer på www.alevaomsorg.se

Ansök nu