Umeå: Är du vår nya säljare till Dogman Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Är du vår nya säljare till Dogman Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Deltid

Älskar du djur? Har du erfarenhet från zoo-fackhandeln, och tycker att försäljning och kundservice är det bästa som finns? Då är det dig vi söker!
Vem är du?
Du brinner för försäljning och kundservice på hög nivå och sätter alltid kunden i fokus. Du är en engagerad och ansvarsfull medarbetare med mycket energi och arbetar strukturerat med de arbetsuppgifter du har framför dig. Genom din tidigare erfarenhet i branschen har du produktkännedom och känner dig trygg i näringslära för hund och katt.
För att trivas hos oss är det viktigt att du är en utåtriktad lagspelare som gillar när det är högt tempo. Som person är du positiv och framåt med en egen drivkraft. Du sporras av att se goda försäljningsresultat och självklart älskar du djur!
Profil & Bakgrund

Dina personliga egenskaper och tidigare erfarenhet från zoo-fackhandeln är viktig för oss, men alla kan lära sig och viktigast för oss att du är nyfiken med rätt inställning!

Du känner dig säker med produkterna vi säljer


Har erfarenhet från zoo-fackhandeln


Drivs av försäljning och kundservice


Förmedlar kunskap till djurägare och hjälper dem hitta rätt produkter åt sina husdjur


Arbetar metodiskt, målinriktat och självständigt


En vilja att utvecklas och att alltid göra ditt absolut bästa



Vad erbjuder Dogman?

Förutom att erbjuda en spännande tjänst i ett växande bolag erbjuder vi en arbetsplats med nästan lika många hundar som människor, vilket enligt forskning gör oss både lyckligare och mer avslappnade. Vi delar alla samma kärlek till djuren vi har runt omkring oss. Tillsammans arbetar vi efter uppsatta mål och drivs av att se goda försäljningsresultat ihop med våra kollegor. Vi utbildas kontinuerligt för att vara säkra på att vår kunskap möter marknaden.

Det här beskriver några av våra medarbetare att de uppskattar med Dogman.

Jag tycker att man i organisationen hela tiden jobbar för utveckling och förbättring. En arbetsplats som inte bara anställer folk för att arbeta utan för att utvecklas och få vara med att bidra. Och inte nog med det, fantastiska och extremt kunniga människor på alla olika positioner. En RIKTIGT bra arbetsplats."
Mina kollegor. Eventen. Hjälpa kunder till ett bättre djursamspel. Hålla kampanjer. Att vi får utvecklas. När vi får vara med och bestämma, att vår röst räknas grundad utifrån erfarenheter och upplevelsen i butiken.
Vi arbetar i en intressant bransch där man kan påverka utgången på företagets resultat genom det arbete vi dagligen gör. Engagerade och dedikerade medarbetare!"
Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning
Sysselsättningsgrad: Deltid 10 timmar/vecka och inringnings bar vid behov.
Rapportering sker till: Butikschef
Placering: Umeå
Tillträde: 2024-08-18

Ansökan
Känner du igen dig i beskrivningen ovan? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst” och bifogar ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 2024-08-18 men tjänsten kan komma att tillsättas innan detta datum. Så skicka din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta butikschef Klara Veronica Sandström på mail veronica.sandstrom@dogman.se.

Om Dogman
Dogman är en av Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och utvecklar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra egna varumärken Dogman, Shiro & Malou och Jacson med visionen att skapa ”Bästa Valet för Bästa Vännen” och kompletterar med externa varumärken och tjänster för att ge husdjursägaren allt han/hon behöver. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Spanien.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Butikssäljare, fackhandel

Nedan visas andra jobb i Umeå som Butikssäljare, fackhandel.

Kjell & Company Umeå söker säljare med servicekänsla och teknikintresse!

Läs mer Jun 13
Hej!
Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis!
Vad erbjuder vi dig?
Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen.
Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig!
Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer!
Vad söker vi?
Vi söker dig som vill arbeta 50% i vår butik i MVH Umeå. Den här tjänsten förutsätter att du är flexibel och kan jobba såväl dagtid som kvällar och helger. Tilltänkt start för tjänsten är mitten av juli. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget.
Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen?
Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går.
Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets.
Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller.
Allmän information
Arbetet är förlagt till både vardagar och helger.
Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Tjänsten kommer att tillsättas omgående.
Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co.
Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee).
Jag ser fram emot att läsa din ansökan!
Bästa hälsningar
Kjell & Company

Ansök nu

Säljare till Hem Åhléns Umeå

Läs mer Jun 11
Om din roll
Vårt mål på Åhléns är att vara upplevelsedriven destination som gör skillnad för kunden. Som Säljare hos oss har du en nyckelroll i att göra detta till verklighet. Ditt uppdrag är att bidra till försäljningen genom aktiv kundkontakt och erbjuda service som överträffar kundens förväntningar. Du möter människor varje dag och är med och skapar en kundupplevelse som gör skillnad! 
Exempel på arbetsuppgifter:
Att sälja genom aktiv kundkontakt i enlighet med Åhléns servicekoncept 
Att aktivt arbeta med merförsäljning genom tävlingar och kampanjer 
Säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen 

Du blir en del av ett passionerat team och jobbar nära övriga roller i varuhuset, vilket till exempel kan vara Visual Merchandiser, Varuplockare, Avdelningschef eller Säljledare samt Varuhuschef.
Vi erbjuder dig: 
Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid.

Till oss tar du med dig:
Arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandeln
En brinnande passion för god kundservice
Ett intresse för trender och vårt sortiment

För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer.
Åhléns är en organisation i högt tempo, där mycket händer. Med dig i laget blir vi ännu ännu bättre!
Om rekryteringen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 28,69 h/v. Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar, kvällar och helger. Arbetstiderna kan variera mellan kl 8-19. Vi ser gärna att du kan börja hos oss 2025-08-11.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!
Som Säljare på Hemavdelningen Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

Ansök nu

Säljare till Åhléns Umeå

Läs mer Jun 11
Om din roll
Vårt mål på Åhléns är att vara upplevelsedriven destination som gör skillnad för kunden. Som Säljare till Hem hos oss har du en nyckelroll i att göra detta till verklighet. Ditt uppdrag är att bidra till försäljningen genom aktiv kundkontakt och erbjuda service som överträffar kundens förväntningar. Du möter människor varje dag och är med och skapar en kundupplevelse som gör skillnad! 
Exempel på arbetsuppgifter:
Att sälja genom aktiv kundkontakt i enlighet med Åhléns servicekoncept 
Att aktivt arbeta med merförsäljning genom tävlingar och kampanjer 
Säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen 

Du blir en del av ett passionerat team och jobbar nära övriga roller i varuhuset, vilket till exempel kan vara Visual Merchandiser, Varuplockare, Avdelningschef eller Säljledare samt Varuhuschef.
Vi erbjuder dig: 
Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid.

Till oss tar du med dig:
Arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandeln
En brinnande passion för god kundservice
Ett intresse för trender och vårt sortiment

För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer.
Åhléns är en organisation i högt tempo, där mycket händer. Med dig i laget blir vi ännu ännu bättre!
Om rekryteringen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 20 h/v på våran Hemavdelning. Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar, kvällar och helger. Arbetstiderna kan variera mellan kl 8-19. Vi ser gärna att du kan börja hos oss 11 Augusti
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!
Som Säljare på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

Ansök nu

Kjell & Company Umeå söker säljare med servicekänsla och teknikintresse!

Läs mer Maj 21
Hej!
Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis!
Vad erbjuder vi dig?
Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen.
Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig!
Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer!
Vad söker vi?
Vi söker dig som vill arbeta ca 12 timmar i veckan i våra butiker i Umeå. Den här tjänsten passar perfekt för dig som studerar eller har en annan mindre tjänst och har ett flexibelt schema i veckorna. Möjlighet till fler timmar finns under sommaren. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget.
Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen?
Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går.
Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets.
Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller.
Allmän information
Arbetet är förlagt till både vardagar och helger.
Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Tjänsten kommer att tillsättas omgående.
Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co.
Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee).
Jag ser fram emot att läsa din ansökan!
Bästa hälsningar
Kjell & Company

Ansök nu

Würth i Umeå söker en butikssäljare

Läs mer Apr 30
Om Würth
Würth är en globalt ledande leverantör av produkter och tjänster inom hantverk, industri och fordonsbranschen. Företaget erbjuder ett brett sortiment av fästelement, verktyg, kemiska produkter och arbetskläder. Med en stark närvaro i Sverige och över 400 bolag världen över fokuserar Würth på kvalitet, innovation och kundservice. Genom sina butiker och e-handel erbjuder företaget skräddarsydda lösningar för att möta behoven hos både små och stora verksamheter.
Arbetsuppgifter
Som butikssäljare på Würth kommer du att vara en viktig del av teamet och ansvara för att leverera hög service till kunderna. Jobbet innebär även att hitta rätt produkter, erbjuda expertkunskap och säkerställa en positiv köpupplevelse. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:
Möta och assistera kunder i butiken
Ge professionell rådgivning och produktinformation
Hantera kassa
Varuplock
Hålla butiken ren och organiserad

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är självgående, ansvarsfull och trivs med ett serviceinriktat arbete i en liten arbetsgrupp. Du brinner för service och är lugn, uppmärksam samt tillmötesgående i ditt bemötande. Det är viktigt att du visar intresse för butikens produkter och aktivt arbetar för att driva butiken framåt. Tidigare erfarenhet från arbete inom detaljhandeln eller sällanköpshandeln är mycket meriterande.
Anställningsform
Tjänsten är en visstidsanställning från den 1 juni till den 30 augusti med chans till förlängning. Arbetstiderna är förlagda mellan 06:30-15:00 och 08:00-17:00 måndag till fredag. Du kommer att vara anställd hos Storesupport by Job&Talent; och arbeta för vår kund.
Om Storesupport by Job&Talent; Storesupport är en del av Job&Talent;, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent; erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. 
Ansökan
Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.
Är du intresserad?
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas allt eftersom så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. 
Varmt välkommen!

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från AB Dogman

Nedan visas andra jobb i Umeå från AB Dogman .

Är du vår nya Hundfrisör till Dogman Umeå?

Pälsdjursskötare
Läs mer Jun 25
Är du vår nya Hundfrisör till Dogman & Friends i Umeå?
Vi söker dig som är hundfrisör och brinner för att vårda djuren på bästa sätt. Du ska vara självgående och varje dag kunna bemöta kunderna med bästa tänkbara service. Du älskar djur och djurvård.
Vem är du?
Vi ser gärna att du som söker har längre erfarenhet av att klippa hundar, men det är inget krav. Det viktigaste är att du kan vardags klippning och följa kundens önskemål. Kunskap om ras klippning är meriterande och du ska också vara bekväm med klo klippning. För att trivas hos oss är det viktigt att du är en positiv lagspelare som gillar när det är mycket att göra. Du tycker om att ge människor service och gillar när det är högt tempo. Som person är du öppen, framåt, ordningsam och disciplinerad med en egen drivkraft. Att klippa och vårda djur i vår salong är din huvudsakliga uppgift men i tjänsten ingår även butiks skötsel, påfyllning av varor och försäljning i de dagliga arbetsuppgifterna.
Profil & Bakgrund
Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad erfarenhet. Du ska behärska svenska i tal och skrift.

Innehar en hög kundservice


Har en teamorienterad stil


Arbetar metodiskt, målinriktat och självständigt


En vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa


Djurvårdsutbildning från gymnasium, djurpark eller Zoorf-utbildning är meriterande.


Vad erbjuder Dogman?
Vi erbjuder en spännande tjänst i ett växande bolag med nästan lika många hundar som människor, vilket enligt forskning gör oss både lyckligare och mer avslappnade. Vi firar våra framgångar mycket och gärna. Vi erbjuder ett roligt arbete med stor teamkänsla och en härlig Dogman anda med möjligheter till utveckling.
Det här beskriver några av våra medarbetare att de uppskattar med Dogman.

”Jag tycker att man i organisationen hela tiden jobbar för utveckling och förbättring. En arbetsplats som inte bara anställer folk för att arbeta utan för att utvecklas och få vara med att bidra. Och inte nog med det, fantastiska och extremt kunniga människor på alla olika positioner. En RIKTIGT bra arbetsplats."
”Mina kollegor. Eventen. Hjälpa kunder till ett bättre djursamspel. Hålla kampanjer. Att vi får utvecklas. När vi får vara med och bestämma, att vår röst räknas grundad utifrån erfarenheter och upplevelsen i butiken.”
Anställningsform: Vikariat, ca 12 h i veckan med eventuell chans till fler timmar.
Rapportering sker till: Butikschef
Placering: Umeå
Tillträde: Enligt överenskommelse
Ansökan
Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du varmt välkommen med din ansökan som vi vill ha senast 2025-07-31. Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst” och bifogar ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Frågor om tjänsten besvaras av Butikschef veronica.sandstrom@dogman.se
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Om Dogman
AB Dogman är idag Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och importerar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra varumärken Dogman, Jacson och Kennel Equip med visionen om att skapa ”Det bästa valet för bästa vännen”. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland och omsätter 500 MSEK med god lönsamhet. Dogman är grundat 1965 och ägs av BrA Invest.
I september 2017 förvärvade Dogman sina första butiker för att starta en egen butikskedja. Idag är vi 33 butiker i Sverige och Norge och under 2022 etablerar vi oss också i Finland. Under sommaren 2019 lanserades e-handel under eget varumärke.

Ansök nu

Är du vår nya säljare till Dogman Umeå?

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Nov 20
Älskar du djur? Har du erfarenhet från zoo-fackhandeln, och tycker att försäljning och kundservice är det bästa som finns? Då är det dig vi söker!
Vem är du?
Du brinner för försäljning och kundservice på hög nivå och sätter alltid kunden i fokus. Du är en engagerad och ansvarsfull medarbetare med mycket energi och arbetar strukturerat med de arbetsuppgifter du har framför dig. Genom din tidigare erfarenhet i branschen har du produktkännedom och känner dig trygg i näringslära för hund och katt.
För att trivas hos oss är det viktigt att du är en utåtriktad lagspelare som gillar när det är högt tempo. Som person är du positiv och framåt med en egen drivkraft. Du sporras av att se goda försäljningsresultat och självklart älskar du djur!
Profil & Bakgrund

Dina personliga egenskaper och tidigare erfarenhet från zoo-fackhandeln är viktig för oss, men alla kan lära sig och viktigast för oss att du är nyfiken med rätt inställning!

Du känner dig säker med produkterna vi säljer


Har erfarenhet från zoo-fackhandeln


Drivs av försäljning och kundservice


Förmedlar kunskap till djurägare och hjälper dem hitta rätt produkter åt sina husdjur


Arbetar metodiskt, målinriktat och självständigt


En vilja att utvecklas och att alltid göra ditt absolut bästa


Meriterande om du kan klippa klor



Vad erbjuder Dogman?

Förutom att erbjuda en spännande tjänst i ett växande bolag erbjuder vi en arbetsplats med nästan lika många hundar som människor, vilket enligt forskning gör oss både lyckligare och mer avslappnade. Vi delar alla samma kärlek till djuren vi har runt omkring oss. Tillsammans arbetar vi efter uppsatta mål och drivs av att se goda försäljningsresultat ihop med våra kollegor. Vi utbildas kontinuerligt för att vara säkra på att vår kunskap möter marknaden.

Det här beskriver några av våra medarbetare att de uppskattar med Dogman.

Jag tycker att man i organisationen hela tiden jobbar för utveckling och förbättring. En arbetsplats som inte bara anställer folk för att arbeta utan för att utvecklas och få vara med att bidra. Och inte nog med det, fantastiska och extremt kunniga människor på alla olika positioner. En RIKTIGT bra arbetsplats."
Mina kollegor. Eventen. Hjälpa kunder till ett bättre djursamspel. Hålla kampanjer. Att vi får utvecklas. När vi får vara med och bestämma, att vår röst räknas grundad utifrån erfarenheter och upplevelsen i butiken.
Vi arbetar i en intressant bransch där man kan påverka utgången på företagets resultat genom det arbete vi dagligen gör. Engagerade och dedikerade medarbetare!"
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Sysselsättningsgrad: 10h/v med möjlighet till extra timmar vid behov.
Rapportering sker till: Butikschef
Placering: Umeå
Tillträde: Snarast

Ansökan
Känner du igen dig i beskrivningen ovan? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst” och bifogar ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 2024-12-15 men tjänsten kan komma att tillsättas innan detta datum. Så skicka din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta butikschef Veronica Sandström på mail veronica.sandstrom@dogman.se.

Om Dogman
Dogman är en av Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och utvecklar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra egna varumärken Dogman, Shiro & Malou och Jacson med visionen att skapa ”Bästa Valet för Bästa Vännen” och kompletterar med externa varumärken och tjänster för att ge husdjursägaren allt han/hon behöver. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Spanien.

Ansök nu

Är du vår nya säljare till Dogman Umeå?

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jul 5
Älskar du djur? Har du erfarenhet från zoo-fackhandeln, och tycker att försäljning och kundservice är det bästa som finns? Då är det dig vi söker!
Vem är du?
Du brinner för försäljning och kundservice på hög nivå och sätter alltid kunden i fokus. Du är en engagerad och ansvarsfull medarbetare med mycket energi och arbetar strukturerat med de arbetsuppgifter du har framför dig. Genom din tidigare erfarenhet i branschen har du produktkännedom och känner dig trygg i näringslära för hund och katt.
För att trivas hos oss är det viktigt att du är en utåtriktad lagspelare som gillar när det är högt tempo. Som person är du positiv och framåt med en egen drivkraft. Du sporras av att se goda försäljningsresultat och självklart älskar du djur!
Profil & Bakgrund

Dina personliga egenskaper och tidigare erfarenhet från zoo-fackhandeln är viktig för oss, men alla kan lära sig och viktigast för oss att du är nyfiken med rätt inställning!

Du känner dig säker med produkterna vi säljer


Har erfarenhet från zoo-fackhandeln


Drivs av försäljning och kundservice


Förmedlar kunskap till djurägare och hjälper dem hitta rätt produkter åt sina husdjur


Arbetar metodiskt, målinriktat och självständigt


En vilja att utvecklas och att alltid göra ditt absolut bästa



Vad erbjuder Dogman?

Förutom att erbjuda en spännande tjänst i ett växande bolag erbjuder vi en arbetsplats med nästan lika många hundar som människor, vilket enligt forskning gör oss både lyckligare och mer avslappnade. Vi delar alla samma kärlek till djuren vi har runt omkring oss. Tillsammans arbetar vi efter uppsatta mål och drivs av att se goda försäljningsresultat ihop med våra kollegor. Vi utbildas kontinuerligt för att vara säkra på att vår kunskap möter marknaden.

Det här beskriver några av våra medarbetare att de uppskattar med Dogman.

Jag tycker att man i organisationen hela tiden jobbar för utveckling och förbättring. En arbetsplats som inte bara anställer folk för att arbeta utan för att utvecklas och få vara med att bidra. Och inte nog med det, fantastiska och extremt kunniga människor på alla olika positioner. En RIKTIGT bra arbetsplats."
Mina kollegor. Eventen. Hjälpa kunder till ett bättre djursamspel. Hålla kampanjer. Att vi får utvecklas. När vi får vara med och bestämma, att vår röst räknas grundad utifrån erfarenheter och upplevelsen i butiken.
Vi arbetar i en intressant bransch där man kan påverka utgången på företagets resultat genom det arbete vi dagligen gör. Engagerade och dedikerade medarbetare!"
Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning
Sysselsättningsgrad: Deltid 10 timmar/vecka och inringnings bar vid behov.
Rapportering sker till: Butikschef
Placering: Umeå
Tillträde: 2024-08-18

Ansökan
Känner du igen dig i beskrivningen ovan? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst” och bifogar ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 2024-08-18 men tjänsten kan komma att tillsättas innan detta datum. Så skicka din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta butikschef Klara Veronica Sandström på mail veronica.sandstrom@dogman.se.

Om Dogman
Dogman är en av Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och utvecklar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra egna varumärken Dogman, Shiro & Malou och Jacson med visionen att skapa ”Bästa Valet för Bästa Vännen” och kompletterar med externa varumärken och tjänster för att ge husdjursägaren allt han/hon behöver. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Spanien.

Ansök nu

Dogman söker Butikssäljare till vår butik i Umeå

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jun 15
Är du vår nya medarbetare? Har du erfarenhet från zoo-fackhandeln, och tycker att försäljning och kundservice är det bästa som finns? Då är det kanske dig vi söker!
Din viktigaste uppgift är att skapa goda kundrelationer genom att med din kunskap guida djurägare att hitta rätt produkter till sina husdjur. Du är medveten om att en bra förutsättning för handel skapas genom kundkontakt och tydlig exponering av produkter. Som säljare hos oss rör du dig över hela butiken och har varierande uppgifter såsom kassaarbete, uppackning och påfyllning av varor.
Anställningsform: Provanställning
Sysselsättningsgrad: Deltid 10 timmar/vecka.
Rapportering sker till: Butikschef
Placering: Umeå
Tillträde: Snarast
Vem är du?
Du brinner för försäljning och kundservice på hög nivå och sätter alltid kunden i fokus. Du är en engagerad och ansvarsfull medarbetare med mycket energi och arbetar strukturerat med de arbetsuppgifter du har framför dig. Genom din tidigare erfarenhet i branschen har du viss produktkännedom och känner dig trygg i näringslära för hund och katt.
För att trivas hos oss är det viktigt att du är en utåtriktad lagspelare som gillar när det är högt tempo. Som person är du positiv och framåt med en egen drivkraft. Du sporras av att se goda försäljningsresultat och självklart älskar du djur!
Profil & Bakgrund
Dina personliga egenskaper och tidigare erfarenhet från zoo-fackhandeln är viktig för oss, men alla kan lära sig och viktigast för oss att du är nyfiken med rätt inställning!
Vi tror att du känner dig säker med produkterna vi säljer. Du har
Har erfarenhet från zoo-fackhandeln
Har en mogen inställning till försäljning och kundservice
Förmedlar kunskap till djurägare och hjälper dem hitta rätt produkter åt sina husdjur
En teamorienterad stil
Arbetar metodiskt, målinriktat och självständigt
En vilja att utvecklas och att alltid göra ditt absolut bästa

Vad erbjuder Dogman
Förutom att erbjuda en spännande tjänst i ett växande bolag erbjuder vi en arbetsplats med nästan lika många hundar som människor, vilket enligt forskning gör oss både lyckligare och mer avslappnade. Vi delar alla samma kärlek till djuren vi har runt omkring oss. Tillsammans arbetar vi efter uppsatta mål och drivs av att se goda försäljningsresultat. Vi utbildas kontinuerligt för att vara säkra på att vår kunskap möter marknaden.
Det här beskriver några av våra medarbetare att de uppskattar med Dogman.
Jag tycker att man i organisationen hela tiden jobbar för utveckling och förbättring. En arbetsplats som inte bara anställer folk för att arbeta utan för att utvecklas och få vara med att bidra. Och inte nog med det, fantastiska och extremt kunniga människor på alla olika positioner. En RIKTIGT bra arbetsplats."
Mina kollegor. Eventen. Hjälpa kunder till ett bättre djursamspel. Hålla kampanjer. Att vi får utvecklas. När vi får vara med och bestämma, att vår röst räknas grundad utifrån erfarenheter och upplevelsen i butiken.
Vi arbetar i en intressant bransch där man kan påverka utgången på företagets resultat genom det arbete vi dagligen gör. Engagerade och dedikerade medarbetare!"
Ansökan
Tycker du att du känner igen dig i beskrivningen ovan? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan. Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst” och bifogar ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 2023-07-30 men tjänsten kan komma att tillsättas innan detta datum. Så skicka din ansökan redan idag.
Om Dogman
Dogman är en av Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och utvecklar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra egna varumärken Dogman, Shiro & Malou och Jacson med visionen att skapa ”Bästa Valet för Bästa Vännen” och kompletterar med externa varumärken och tjänster för att ge husdjursägaren allt han/hon behöver. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Spanien.

Ansök nu

Butikssäljare sökes till Dogman i Umeå

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Apr 6
Brinner du för försäljning och kundbemötande? Dunkar ditt hjärta dessutom lite extra för våra bästa vänner? Då tycker vi att du ska komma och jobba med oss!
Arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad och ansvarsfull medarbetare med mycket energi och ett utpräglat sinne för handel och service. På Dogman.com är din viktigaste uppgift att skapa förutsättningar för handel genom påfyllning och tydlig exponering av produkter. Då vi jobbar i ett tight team kommer du att röra dig över hela butiken och ha varierande uppgifter såsom säljare, kassaarbete samt uppackning och påfyllning av varor. Vi söker medarbetare som har kunskap av fisk och smådjur samt gärna kunskap av trim och klo klipp.
Anställningsform: Vikariat med möjlighet till förlängning
Sysselsättningsgrad: Deltid, 20 h per vecka
Rapportering sker till: Butikschef
Placering: Umeå
Tillträde: Så snabbt som möjligt. Vi tillämpar löpande urval.
Vem är du?
Dina egenskaper och ditt sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad erfarenhet. Du har
· En mogen inställning till försäljning och kundservice
· En teamorienterad stil
· Arbetar metodiskt, målinriktat och självständigt
· En vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa
För att trivas hos oss är det viktigt att du är en positiv lagspelare som gillar när det är mycket att göra. Du tycker om att ge människor service och gillar när det är högt tempo. Som person är du öppen och framåt med en egen drivkraft. Du tycker om att jobba med försäljning och sporras av att se goda försäljningsresultat.
Vi tror att du har bäst förutsättningar att prestera väl i rollen om du även har kassa vana och erfarenhet från detaljhandeln. Har du kunskap inom våra olika produktområden så som hund, katt och smådjur är det en bonus. I den här butiken är kunskap om hundtrimning meriterande och vi är extra intresserade av dig som drivit eget hundtrim.
Vad erbjuder Dogman
Förutom att erbjuda en spännande tjänst i ett växande bolag erbjuder vi en arbetsplats med nästan lika många hundar som människor, vilket enligt forskning gör oss både lyckligare och mer avslappnade. Vi fikar ofta, strör mer än gärna biobiljetter omkring oss samt firar våra framgångar mycket och gärna.
Det här beskriver några av våra medarbetare att de uppskattar med Dogman.
Jag tycker att man i organisationen hela tiden jobbar för utveckling och förbättring. En arbetsplats som inte bara anställer folk för att arbeta utan för att utvecklas och få vara med att bidra. Och inte nog med det, fantastiska och extremt kunniga människor på alla olika positioner. En RIKTIGT bra arbetsplats."
Mina kollegor. Eventen. Hjälpa kunder till ett bättre djursamspel. Hålla kampanjer. Att vi får utvecklas. När vi får vara med och bestämma, att vår röst räknas grundad utifrån erfarenheter och upplevelsen i butiken.
Vi arbetar i en intressant bransch där man kan påverka utgången på företagets resultat genom det arbete vi dagligen gör. Engagerade och dedikerade medarbetare!"
Ansökan
Känner du igen dig i beskrivningen ovan? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan. Du ansöker via vår hemsida https://karriar.dogman.com/. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Veronica Sandström Butikschef.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Dogman söker butikssäljare med kunskap av fisk och smådjur i Umeå

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jan 31
Brinner du för försäljning och kundbemötande? Dunkar ditt hjärta dessutom lite extra för våra bästa vänner? Då tycker vi att du ska komma och jobba med oss!
Arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad och ansvarsfull medarbetare med mycket energi och ett utpräglat sinne för handel och service. På Dogman.com är din viktigaste uppgift att skapa förutsättningar för handel genom påfyllning och tydlig exponering av produkter. Då vi jobbar i ett tight team kommer du att röra dig över hela butiken och ha varierande uppgifter såsom säljare, kassaarbete samt uppackning och påfyllning av varor. Vi söker medarbetare som är expert på fisk och smådjur samt medarbetare som har kunskap av trim och klo klipp av djur.
Anställningsform: Provanställning samt timanställning.
Sysselsättningsgrad: Deltid, 20 h per vecka
Rapportering sker till: Butikschef
Placering: Umeå
Tillträde: Så snabbt som möjligt. Vi tillämpar löpande urval.
Vem är du?
Dina egenskaper och ditt sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad erfarenhet. Du har
· En mogen inställning till försäljning och kundservice
· En teamorienterad stil
· Arbetar metodiskt, målinriktat och självständigt
· En vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa
För att trivas hos oss är det viktigt att du är en positiv lagspelare som gillar när det är mycket att göra. Du tycker om att ge människor service och gillar när det är högt tempo. Som person är du öppen och framåt med en egen drivkraft. Du tycker om att jobba med försäljning och sporras av att se goda försäljningsresultat.
Vi tror att du har bäst förutsättningar att prestera väl i rollen om du även har kassa vana och erfarenhet från detaljhandeln. Har du kunskap inom våra olika produktområden så som hund, katt och smådjur är det en bonus. I den här butiken är kunskap om hundtrimning meriterande och vi är extra intresserade av dig som drivit eget hundtrim.
Vad erbjuder Dogman
Förutom att erbjuda en spännande tjänst i ett växande bolag erbjuder vi en arbetsplats med nästan lika många hundar som människor, vilket enligt forskning gör oss både lyckligare och mer avslappnade. Vi fikar ofta, strör mer än gärna biobiljetter omkring oss samt firar våra framgångar mycket och gärna.
Det här beskriver några av våra medarbetare att de uppskattar med Dogman.
Jag tycker att man i organisationen hela tiden jobbar för utveckling och förbättring. En arbetsplats som inte bara anställer folk för att arbeta utan för att utvecklas och få vara med att bidra. Och inte nog med det, fantastiska och extremt kunniga människor på alla olika positioner. En RIKTIGT bra arbetsplats."
Mina kollegor. Eventen. Hjälpa kunder till ett bättre djursamspel. Hålla kampanjer. Att vi får utvecklas. När vi får vara med och bestämma, att vår röst räknas grundad utifrån erfarenheter och upplevelsen i butiken.
Vi arbetar i en intressant bransch där man kan påverka utgången på företagets resultat genom det arbete vi dagligen gör. Engagerade och dedikerade medarbetare!"
Ansökan
Känner du igen dig i beskrivningen ovan? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan. Du ansöker via vår hemsida https://karriar.dogman.com/. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Veronica Sandström, Butikschef, på veronica.sandstrom@dogman.se
Välkommen med din ansökan!
Om Dogman
AB Dogman är en av Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och importerar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra varumärken Dogman och Jacson med visionen om att skapa ”Det Bästa Valet för Bästa Vännen”. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland och år 2020 uppgick omsättningen till 500 MSEK med god lönsamhet. Dogman är grundat 1965 och är cirka 200 anställda och ägs av BrA Invest.
I september 2017 förvärvade Dogman sina första butiker för att starta en egen butikskedja. Idag är vi 32 butiker i Sverige och Norge. Under sommaren 2019 lanserades e-handel under eget varumärke. E-handel som affärsområde startade två år tidigare då en mindre norsk aktör förvärvats.
Dogman har sedan 2015 samarbetat med företaget Great Place to Work i strävan om att bli Sveriges bästa arbetsplats inom jämförbara branscher. De tre senaste åren har Dogman blivit certifierade enligt Great Place to Works internationella standard och klassas som en av Sveriges bättre arbetsplatser
Sista ansökningsdatum: 2022-02-28
Jobb typ: Fast

Ansök nu