Umeå: Är du vår nya säljare till Dogman Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Är du vår nya säljare till Dogman Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Deltid

Älskar du djur? Har du erfarenhet från zoo-fackhandeln, och tycker att försäljning och kundservice är det bästa som finns? Då är det dig vi söker!
Vem är du?
Du brinner för försäljning och kundservice på hög nivå och sätter alltid kunden i fokus. Du är en engagerad och ansvarsfull medarbetare med mycket energi och arbetar strukturerat med de arbetsuppgifter du har framför dig. Genom din tidigare erfarenhet i branschen har du produktkännedom och känner dig trygg i näringslära för hund och katt.
För att trivas hos oss är det viktigt att du är en utåtriktad lagspelare som gillar när det är högt tempo. Som person är du positiv och framåt med en egen drivkraft. Du sporras av att se goda försäljningsresultat och självklart älskar du djur!
Profil & Bakgrund

Dina personliga egenskaper och tidigare erfarenhet från zoo-fackhandeln är viktig för oss, men alla kan lära sig och viktigast för oss att du är nyfiken med rätt inställning!

Du känner dig säker med produkterna vi säljer


Har erfarenhet från zoo-fackhandeln


Drivs av försäljning och kundservice


Förmedlar kunskap till djurägare och hjälper dem hitta rätt produkter åt sina husdjur


Arbetar metodiskt, målinriktat och självständigt


En vilja att utvecklas och att alltid göra ditt absolut bästa



Vad erbjuder Dogman?

Förutom att erbjuda en spännande tjänst i ett växande bolag erbjuder vi en arbetsplats med nästan lika många hundar som människor, vilket enligt forskning gör oss både lyckligare och mer avslappnade. Vi delar alla samma kärlek till djuren vi har runt omkring oss. Tillsammans arbetar vi efter uppsatta mål och drivs av att se goda försäljningsresultat ihop med våra kollegor. Vi utbildas kontinuerligt för att vara säkra på att vår kunskap möter marknaden.

Det här beskriver några av våra medarbetare att de uppskattar med Dogman.

Jag tycker att man i organisationen hela tiden jobbar för utveckling och förbättring. En arbetsplats som inte bara anställer folk för att arbeta utan för att utvecklas och få vara med att bidra. Och inte nog med det, fantastiska och extremt kunniga människor på alla olika positioner. En RIKTIGT bra arbetsplats."
Mina kollegor. Eventen. Hjälpa kunder till ett bättre djursamspel. Hålla kampanjer. Att vi får utvecklas. När vi får vara med och bestämma, att vår röst räknas grundad utifrån erfarenheter och upplevelsen i butiken.
Vi arbetar i en intressant bransch där man kan påverka utgången på företagets resultat genom det arbete vi dagligen gör. Engagerade och dedikerade medarbetare!"
Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning
Sysselsättningsgrad: Deltid 10 timmar/vecka och inringnings bar vid behov.
Rapportering sker till: Butikschef
Placering: Umeå
Tillträde: 2024-08-18

Ansökan
Känner du igen dig i beskrivningen ovan? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst” och bifogar ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 2024-08-18 men tjänsten kan komma att tillsättas innan detta datum. Så skicka din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta butikschef Klara Veronica Sandström på mail veronica.sandstrom@dogman.se.

Om Dogman
Dogman är en av Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och utvecklar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra egna varumärken Dogman, Shiro & Malou och Jacson med visionen att skapa ”Bästa Valet för Bästa Vännen” och kompletterar med externa varumärken och tjänster för att ge husdjursägaren allt han/hon behöver. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Spanien.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Butikssäljare, fackhandel

Nedan visas andra jobb i Umeå som Butikssäljare, fackhandel.

Säljare Umeå 80%

Läs mer Okt 1
Direkt Optik är en del av nexeye och har 38 butiker i Sverige. Nexeye består utöver Direkt Optik av märkena Hans Anders i Nederländerna och Belgien (400 butiker) samt Eyes+More med inte mindre än 170 butiker i Tyskland, Nederländerna, Belgien och Österrike. Nexeye-gruppen står för tillväxt och expansion och har ambitionen att öppna ännu fler nya butiker i Europa.
Butiksmedarbetare DirektOptik
Som medarbetare hos oss på Direkt Optik så ska du ha ett öga för färg och form och kunna ge råd i vilka situationer vilka glasögon eller bågar passar bäst.
Väx och utvecklas med oss på DirektOptik
Exempel på ansvarsområden
Utföra den dagliga driften i butiken
Vara lyhörd inför kundens behov och önskemål.
Föreslå förbättringsåtgärder.
Arbeta enligt de rutiner som finns framtagna för butiken
Montera glasögon och utföra lättare reparationer
Ordning och reda

Kvalifikationer
Erfarenhet från arbete inom butik är meriterande
Du har en god kommunikationsförmåga och tycker om försäljning
Du har ett estetiskt öga där du på ett proffessionellt sätt kan sälja in bågar och glas för alla tillfällen.
Du har tidigare arbetat inom retail

Erfarenhet från optik-branschen är meriterande
Personliga egenskaper
Du är en ordningsam, positiv person som gillar att ge råd, sälja och arbeta med människor. Du drivs av försäljning och av att skapa god lönsamhet. Att sprida energi och god stämning omkring dig tycker du om. Du har mycket stor social kompetens och är lyhörd för kundernas behov .
Vad erbjuder vi?
Som säljare i vår butikhar du lön enligt Handels avtal.
Dessutom får du:
Bonussystem baserat på teamets resultat
Personalrabatt på glasögon eller solglasögon;
Friskvårdsbidrag
Fantastiska kollegor

Tjänsten är en hel/deltidstjänst på ca 30tim/v, med fasta schematider. Flytt av arbetspass eller inhopp vid sjukdom kan förekomma.
Intervjuer kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Medarbetare kunddisk och låsverkstad

Läs mer Sep 24
Är du en utåtriktad och händig person som trivs med ett omväxlande och mångsidigt jobb?Som medarbetare hos oss tar du emot besökande kunder i vår butik/kunddisk och arbetar med försäljning och erbjuder rådgivning. I butikens verkstadsdel varvar du ditt försäljningsarbete med tillverkning, produktion och service av lås- och säkerhetsprodukter. I tjänsten ingår också montage och serviceinsatser ute hos kund vid enstaka tillfällen och behov.
Vi är intresserade av dig som har någon form av erfarenhet inom områdena mekanisk låsning, finmekanik, bygghandel eller fastighetsskötsel.
OM DIG
För att trivas i jobbet bör du vara strukturerad och lösningsorienterad som person. Du gillar kundmötet och att ge en så bra kundservice som möjligt i olika situationer. Du kan beskriva dig själv som utåtriktad, nyfiken och intresserad av att lära nytt. Om du saknar erfarenhet från låsverkstad så hjälper vi dig att komma i gång. Du uppskattar att jobba med varierande arbetsuppgifter och är bekväm med att arbeta både ensam och i team. Att det stundtals förekommer ett högt tempo passar dig perfekt.
I DIN TJÄNST INGÅR DESSA ARBETSUPPGIFTER:
Butiksförsäljning, försäljning och rådgivning inom främst lås & säkerhet
Tillverkning av nycklar, cylinderläggning och låssystemshantering
Administration gällande nyckelhantering
Underhåll och service av vårt installerade produktsortiment
Service kring lås, låssystem och säkerhetsprodukter
Medverka vid enklare montagearbeten
Programmering av digitala passagesystem

FÖR TJÄNSTEN GÄLLER:
Goda datakunskaper och B-körkort
Du behärskar svenska och engelska, då du har kund- och leverantörskontakter
Du får inte förekomma i belastningsregistret.

VI ERBJUDER DIG
Friskvårdsbidrag och gemensamma friskvårdsaktiviteter
Företagshälsovård
Möjlighet till vårdförsäkring

Du arbetar i en rikstäckande verksamhet med cirka 300 kollegor runt om i landet, som tillsammans bidrar till ett positivt arbetsklimat.Du blir en viktig del av vårt team i Umeåoch vår utveckling framöver, vilket ger dig möjlighet att växa både som person och i din roll.
Tjänsten är ett vikariat på 6 månader, med möjlighet till förlängning. Vi finns i nyrenoverade lokaler på Spårvägen 11 och våra arbetstider är 7–16.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta platschef Linda Lindquist på linda.lindqvist@byggbeslag.se
Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan idag! Sista ansökningsdag är tisdag 22 oktober.

Ansök nu

Life söker stjärna till Umeå!????

Läs mer Sep 11
Nordens största hälsokedja söker nu en driven och resultatorienterad stjärna redo att ta sig an vår absolut viktigaste roll - Säljarrollen. Varmt välkommen till Life!Får du energi i mötet med människor och är den där i familjen eller vänskapskretsen som direkt finns till hands med bästa hälsotipsennär du hör om stress, otillräcklig kost och motion?Vi ska vara helt ärliga; att vara säljare på Life är ingen lätt uppgift och av den anledningen söker vi inte heller vem som helst. I säljarrollen på Lifemöter du varje dag människor som söker stöd kring alla livets utmaningar och vi kan inte nog understryka hurstolta vi är över att dem vänder sigjust till oss -det är tack vare alla de hundratals säljare som, innanbåde din och min tid, valt att lägga ner sitt allt för att skapa det absolut bästa kundmötet som än idagskapar ringar på vattnet.
På Life är vi just nu på en fantastisk förändringsresa och allt är möjligt!
I rollen som säljare kommer du ha en central funktion i att sätta just din butik på kartan. Vi tror att duär en lyhörd, omtänksam och passionerad lagspelareoch inte minst, genuin. Du förstår värdet av goda relationer men vet att försäljning handlar om så mycket mer än bara ett leende på läpparna; du arbetar därför aktivt med att läsa på och utföra kurser på vår Life Academy så fort tillfället ges. Och, det viktigaste av allt, du brinner förkundnöjdhetoch vet att den är lika viktig somen D-vitamin-burk under vintermånaderna, utan den blir det lätt grått och trist
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Arbeta aktivt medförsäljning och merförsäljning genom att identifiera kundens behov och rekommendera lämpliga produkter.
Representera Life-varumärket på ett professionellt och omtänksamt sätt.
Löpande hålla dig informerad omförsäljningsmål.
Delta i produkt - och -försäljningsutbildningar förbästa möjliga servicenivå.
Bidra till god arbetsmiljö genom god samarbetsförmåga, inspiration och glädje
Säkerställa en ren, fräsch och välkomnande butiksmiljö.

Varmt välkommen med din ansökan!
Nästa steg:
Intervjuer sker löpande, ju snabbare du skickar in din ansökan desto bättre. Tjänsten är ettvikariat på ca 22 h/vecka, initialt på 6 månader men med god möjlighet till förlängning. Denna tjänst innefattar även ett utökat ansvar vid butikschefens frånvaro.Vi är anslutna till kollektivavtal för anställda inom Handels. Tillsättning sker enligt överenskommelse.
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via rekryteringsverktyget på vår hemsida (ansökning via mail undanbedes). Vid frågor kontakta Lifes rekryteringsteam: rekrytering@lifeeurope.com
Vi är Nordens största hälsokedja!
Vi brinner för varje människas hälsa. Vi spelar en viktig roll i människors strävan att må bra och hitta balansen. Det gör vi med ca 270 butiker i Sverige, Norge och Finland, ett brett utbud av hälsoprodukter, samt personlig hälsorådgivning i alla våra butiker. Life innefattar Lifekoncernen inklusive Lifes medlems- och franchisebutiker.

Precis som Life brinner för våra kunders hälsa, brinner vi också för våra medarbetares välmående. Därför är vi riktigt stolta över att Life Sverige 2022 blivit certifierade som ett Great Place to Work för andra året i rad. Vi har många eldsjälar på Life som är riktigt stolta över att bidra med sin kunskap och hjälpa människor att hitta hälsobalansen i livet. Kulturen präglas av en stark gemenskap och en familjär omgivning där omtanke för både kunden och kollegan står i fokus. Som Life-medarbetare får du utveckla din kompetens genom hälsoutbildningar och försäljningskurser och du får självklart rabatt på vårt breda hälsosortiment. Vill du bli en del av Life-familjen?

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kassaansvarig

Läs mer Sep 4
Nu har du chansen att bli en del av vårt kompetenta team på XXL Umeå! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och arbetar tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål! Vi delar upp våra varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Vildmark och vapen - Skidor och cyklar – Verkstad - Lager och logistik - Kassa.
XXL ser kassan som en av varuhusets absolut viktigaste delar. Som säljare i kassan är du den sista personen som gästen möter under sitt besök i varuhuset. Det är därför viktigt att du är utåtriktad, serviceminded och kan hantera högt tempo.
Som kassaansvarig är du ansvarig för driften i kassaavdelningen. Du har även ansvar för marknadsplatsen- området framför kassan och entrén. Vi ser det som väldigt viktigt med fokus på att skapa goda kundupplevelser. Teamet som arbetar i kassan är sista kontaktpunkten för kunderna och en viktig del av deras upplevelse av XXL. Rollen rapporterar till After Sales Leader.
Rollens ansvarsområden och arbetsuppgifter är:
Inspirera och motivera kassateamet till att skapa goda kundupplevelser
Utbildning och uppföljning av teamet
Optimera och följa upp arbetet i kassan samt säkerställa att vi har bra rutiner
Behandla eventuella kundklagomål
Bemanningsplanering
Låsansvarig
Leda i enlighet med XXL:s ledarskapsprinciper, vara ett föredöme för de anställda och efterleva XXL:s kultur och värderingar

För att lyckas i rollen tror vi att du:
Har god samarbetsförmåga
Är beslutsam, du kan fatta och genomföra beslut
Är en engagerad och har engod kommunikationsförmåga
Är effektiv och lösningsorienterad. Dukan snabbt anpassa dig till förändringar
Är strukturerad och ordningsam

Kvalifikationer:
Gärna relevant erfarenhet från liknande befattning inom detaljhandel eller liknande
Goda resultat från försäljning och kundservice
Behärskar svenska eller ett skandinaviskt språk, skriftligt och muntligt

Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss?
Hos XXL har vi fokus på våra medarbetare, deras utveckling och ett bra arbetsklimat. Vi arbetar strukturerat med utbildning och vidareutveckling av våra medarbetare. Hos oss finns goda möjligheter till intern utveckling och karriärmöjligheter. Vi har ett inkluderande klimat, där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi kan erbjuda goda personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga löne- och bonusuppläggoch möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja!
Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige (teamtailor.com)
Tjänsten är 80%, vikariat tom oktober 2025.(Pga föräldraledighet)Arbete varierande tider samtvarannan helg.

Är du den vi söker?Då ser vi fram emot din ansökan!
Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Sök tjänsten via knappen "Ansök här". Vi har valt att ersätta det personliga brevetmed frågor. När du ska söka tjänsten kommer du bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor.
Löpande urval kan ske.

Ansök nu

Säljare till Indiska Avion

Läs mer Aug 27
Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerat 1901. Indiskas produkter säljs i 48 butiker i Sverige och Finland, i vår internationella online shop indiska.com.
Indiska erbjuder mode, inredning och accessoarer i modern skandinavisk design med internationella inslag – ett brett sortiment med allt från bekväma baskläder, exklusivt möblemang och färgstarka trendplagg. Indiska strävar efter hållbarhet på alla nivåer samt att erbjuda våra kunder produkter som är enkla att använda och älska, till ett bra pris.
Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan!
Indiska söker nu säljare som älskar mötet med kunden och vill jobba i vår butik på Avion
I vårt arbete är ingen dag den andra lik, vi möter dagligen en mängd olika kunder och stöter hela tiden på nya utmaningar. Här är tempot högt, det blir sällan långtråkigt och vi gillar verkligen det vi gör; att sälja en unik mix av mode och inredning med inspiration från Indien som tilltalar många. För att bidra till och stärka denna helhetsupplevelse söker vi nu säljare.
Ansvar och arbetsuppgifter
I rollen som säljare hos oss får du en bred roll där mötet med kunden alltid står i fokus, där du bland annat jobbar med att;
Bidra till en fantastisk shoppingupplevelse för våra kunder, med ett tydligt säljfokus
Tillsammans med dina kollegor ansvara för att butiken är välfylld och kommersiell
Packa upp varor, bygga säljande varulägg och varuplacering
Arbete i kassa
Att alltid bemöta våra kunder på ett vänligt, kunnigt och hjälpsamt sätt

Vi erbjuder dig ett varierande arbete i en inspirerande butiksmiljö där både samarbete, värme och högt tempo genomsyrar vår vardag!
Vem är du?
Kommunicerar på ett öppet och ärligt sätt där du når ut till olika målgrupper
Har en stor passion för mode och inreredning
Handlingskraftig, prestigelös och inte rädd för att ”hugga i” där det behövs
Driven och resultatorienterad
Utstrålar glädje, värme och engagemang i mötet med kunden och kollegor
Trivs med att jobba i högt tempo
Är ansvarstagande och ser vad som behöver göras, och agerar på det!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 19 timmar i veckan med start omgående
Varmt välkommen med din ansökan!
Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från AB Dogman

Nedan visas andra jobb i Umeå från AB Dogman .

Är du vår nya säljare till Dogman Umeå?

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jul 5
Älskar du djur? Har du erfarenhet från zoo-fackhandeln, och tycker att försäljning och kundservice är det bästa som finns? Då är det dig vi söker!
Vem är du?
Du brinner för försäljning och kundservice på hög nivå och sätter alltid kunden i fokus. Du är en engagerad och ansvarsfull medarbetare med mycket energi och arbetar strukturerat med de arbetsuppgifter du har framför dig. Genom din tidigare erfarenhet i branschen har du produktkännedom och känner dig trygg i näringslära för hund och katt.
För att trivas hos oss är det viktigt att du är en utåtriktad lagspelare som gillar när det är högt tempo. Som person är du positiv och framåt med en egen drivkraft. Du sporras av att se goda försäljningsresultat och självklart älskar du djur!
Profil & Bakgrund

Dina personliga egenskaper och tidigare erfarenhet från zoo-fackhandeln är viktig för oss, men alla kan lära sig och viktigast för oss att du är nyfiken med rätt inställning!

Du känner dig säker med produkterna vi säljer


Har erfarenhet från zoo-fackhandeln


Drivs av försäljning och kundservice


Förmedlar kunskap till djurägare och hjälper dem hitta rätt produkter åt sina husdjur


Arbetar metodiskt, målinriktat och självständigt


En vilja att utvecklas och att alltid göra ditt absolut bästa



Vad erbjuder Dogman?

Förutom att erbjuda en spännande tjänst i ett växande bolag erbjuder vi en arbetsplats med nästan lika många hundar som människor, vilket enligt forskning gör oss både lyckligare och mer avslappnade. Vi delar alla samma kärlek till djuren vi har runt omkring oss. Tillsammans arbetar vi efter uppsatta mål och drivs av att se goda försäljningsresultat ihop med våra kollegor. Vi utbildas kontinuerligt för att vara säkra på att vår kunskap möter marknaden.

Det här beskriver några av våra medarbetare att de uppskattar med Dogman.

Jag tycker att man i organisationen hela tiden jobbar för utveckling och förbättring. En arbetsplats som inte bara anställer folk för att arbeta utan för att utvecklas och få vara med att bidra. Och inte nog med det, fantastiska och extremt kunniga människor på alla olika positioner. En RIKTIGT bra arbetsplats."
Mina kollegor. Eventen. Hjälpa kunder till ett bättre djursamspel. Hålla kampanjer. Att vi får utvecklas. När vi får vara med och bestämma, att vår röst räknas grundad utifrån erfarenheter och upplevelsen i butiken.
Vi arbetar i en intressant bransch där man kan påverka utgången på företagets resultat genom det arbete vi dagligen gör. Engagerade och dedikerade medarbetare!"
Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning
Sysselsättningsgrad: Deltid 10 timmar/vecka och inringnings bar vid behov.
Rapportering sker till: Butikschef
Placering: Umeå
Tillträde: 2024-08-18

Ansökan
Känner du igen dig i beskrivningen ovan? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst” och bifogar ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 2024-08-18 men tjänsten kan komma att tillsättas innan detta datum. Så skicka din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta butikschef Klara Veronica Sandström på mail veronica.sandstrom@dogman.se.

Om Dogman
Dogman är en av Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och utvecklar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra egna varumärken Dogman, Shiro & Malou och Jacson med visionen att skapa ”Bästa Valet för Bästa Vännen” och kompletterar med externa varumärken och tjänster för att ge husdjursägaren allt han/hon behöver. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Spanien.

Ansök nu

Dogman söker Butikssäljare till vår butik i Umeå

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jun 15
Är du vår nya medarbetare? Har du erfarenhet från zoo-fackhandeln, och tycker att försäljning och kundservice är det bästa som finns? Då är det kanske dig vi söker!
Din viktigaste uppgift är att skapa goda kundrelationer genom att med din kunskap guida djurägare att hitta rätt produkter till sina husdjur. Du är medveten om att en bra förutsättning för handel skapas genom kundkontakt och tydlig exponering av produkter. Som säljare hos oss rör du dig över hela butiken och har varierande uppgifter såsom kassaarbete, uppackning och påfyllning av varor.
Anställningsform: Provanställning
Sysselsättningsgrad: Deltid 10 timmar/vecka.
Rapportering sker till: Butikschef
Placering: Umeå
Tillträde: Snarast
Vem är du?
Du brinner för försäljning och kundservice på hög nivå och sätter alltid kunden i fokus. Du är en engagerad och ansvarsfull medarbetare med mycket energi och arbetar strukturerat med de arbetsuppgifter du har framför dig. Genom din tidigare erfarenhet i branschen har du viss produktkännedom och känner dig trygg i näringslära för hund och katt.
För att trivas hos oss är det viktigt att du är en utåtriktad lagspelare som gillar när det är högt tempo. Som person är du positiv och framåt med en egen drivkraft. Du sporras av att se goda försäljningsresultat och självklart älskar du djur!
Profil & Bakgrund
Dina personliga egenskaper och tidigare erfarenhet från zoo-fackhandeln är viktig för oss, men alla kan lära sig och viktigast för oss att du är nyfiken med rätt inställning!
Vi tror att du känner dig säker med produkterna vi säljer. Du har
Har erfarenhet från zoo-fackhandeln
Har en mogen inställning till försäljning och kundservice
Förmedlar kunskap till djurägare och hjälper dem hitta rätt produkter åt sina husdjur
En teamorienterad stil
Arbetar metodiskt, målinriktat och självständigt
En vilja att utvecklas och att alltid göra ditt absolut bästa

Vad erbjuder Dogman
Förutom att erbjuda en spännande tjänst i ett växande bolag erbjuder vi en arbetsplats med nästan lika många hundar som människor, vilket enligt forskning gör oss både lyckligare och mer avslappnade. Vi delar alla samma kärlek till djuren vi har runt omkring oss. Tillsammans arbetar vi efter uppsatta mål och drivs av att se goda försäljningsresultat. Vi utbildas kontinuerligt för att vara säkra på att vår kunskap möter marknaden.
Det här beskriver några av våra medarbetare att de uppskattar med Dogman.
Jag tycker att man i organisationen hela tiden jobbar för utveckling och förbättring. En arbetsplats som inte bara anställer folk för att arbeta utan för att utvecklas och få vara med att bidra. Och inte nog med det, fantastiska och extremt kunniga människor på alla olika positioner. En RIKTIGT bra arbetsplats."
Mina kollegor. Eventen. Hjälpa kunder till ett bättre djursamspel. Hålla kampanjer. Att vi får utvecklas. När vi får vara med och bestämma, att vår röst räknas grundad utifrån erfarenheter och upplevelsen i butiken.
Vi arbetar i en intressant bransch där man kan påverka utgången på företagets resultat genom det arbete vi dagligen gör. Engagerade och dedikerade medarbetare!"
Ansökan
Tycker du att du känner igen dig i beskrivningen ovan? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan. Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst” och bifogar ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 2023-07-30 men tjänsten kan komma att tillsättas innan detta datum. Så skicka din ansökan redan idag.
Om Dogman
Dogman är en av Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och utvecklar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra egna varumärken Dogman, Shiro & Malou och Jacson med visionen att skapa ”Bästa Valet för Bästa Vännen” och kompletterar med externa varumärken och tjänster för att ge husdjursägaren allt han/hon behöver. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Spanien.

Ansök nu

Butikssäljare sökes till Dogman i Umeå

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Apr 6
Brinner du för försäljning och kundbemötande? Dunkar ditt hjärta dessutom lite extra för våra bästa vänner? Då tycker vi att du ska komma och jobba med oss!
Arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad och ansvarsfull medarbetare med mycket energi och ett utpräglat sinne för handel och service. På Dogman.com är din viktigaste uppgift att skapa förutsättningar för handel genom påfyllning och tydlig exponering av produkter. Då vi jobbar i ett tight team kommer du att röra dig över hela butiken och ha varierande uppgifter såsom säljare, kassaarbete samt uppackning och påfyllning av varor. Vi söker medarbetare som har kunskap av fisk och smådjur samt gärna kunskap av trim och klo klipp.
Anställningsform: Vikariat med möjlighet till förlängning
Sysselsättningsgrad: Deltid, 20 h per vecka
Rapportering sker till: Butikschef
Placering: Umeå
Tillträde: Så snabbt som möjligt. Vi tillämpar löpande urval.
Vem är du?
Dina egenskaper och ditt sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad erfarenhet. Du har
· En mogen inställning till försäljning och kundservice
· En teamorienterad stil
· Arbetar metodiskt, målinriktat och självständigt
· En vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa
För att trivas hos oss är det viktigt att du är en positiv lagspelare som gillar när det är mycket att göra. Du tycker om att ge människor service och gillar när det är högt tempo. Som person är du öppen och framåt med en egen drivkraft. Du tycker om att jobba med försäljning och sporras av att se goda försäljningsresultat.
Vi tror att du har bäst förutsättningar att prestera väl i rollen om du även har kassa vana och erfarenhet från detaljhandeln. Har du kunskap inom våra olika produktområden så som hund, katt och smådjur är det en bonus. I den här butiken är kunskap om hundtrimning meriterande och vi är extra intresserade av dig som drivit eget hundtrim.
Vad erbjuder Dogman
Förutom att erbjuda en spännande tjänst i ett växande bolag erbjuder vi en arbetsplats med nästan lika många hundar som människor, vilket enligt forskning gör oss både lyckligare och mer avslappnade. Vi fikar ofta, strör mer än gärna biobiljetter omkring oss samt firar våra framgångar mycket och gärna.
Det här beskriver några av våra medarbetare att de uppskattar med Dogman.
Jag tycker att man i organisationen hela tiden jobbar för utveckling och förbättring. En arbetsplats som inte bara anställer folk för att arbeta utan för att utvecklas och få vara med att bidra. Och inte nog med det, fantastiska och extremt kunniga människor på alla olika positioner. En RIKTIGT bra arbetsplats."
Mina kollegor. Eventen. Hjälpa kunder till ett bättre djursamspel. Hålla kampanjer. Att vi får utvecklas. När vi får vara med och bestämma, att vår röst räknas grundad utifrån erfarenheter och upplevelsen i butiken.
Vi arbetar i en intressant bransch där man kan påverka utgången på företagets resultat genom det arbete vi dagligen gör. Engagerade och dedikerade medarbetare!"
Ansökan
Känner du igen dig i beskrivningen ovan? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan. Du ansöker via vår hemsida https://karriar.dogman.com/. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Veronica Sandström Butikschef.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Dogman söker butikssäljare med kunskap av fisk och smådjur i Umeå

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jan 31
Brinner du för försäljning och kundbemötande? Dunkar ditt hjärta dessutom lite extra för våra bästa vänner? Då tycker vi att du ska komma och jobba med oss!
Arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad och ansvarsfull medarbetare med mycket energi och ett utpräglat sinne för handel och service. På Dogman.com är din viktigaste uppgift att skapa förutsättningar för handel genom påfyllning och tydlig exponering av produkter. Då vi jobbar i ett tight team kommer du att röra dig över hela butiken och ha varierande uppgifter såsom säljare, kassaarbete samt uppackning och påfyllning av varor. Vi söker medarbetare som är expert på fisk och smådjur samt medarbetare som har kunskap av trim och klo klipp av djur.
Anställningsform: Provanställning samt timanställning.
Sysselsättningsgrad: Deltid, 20 h per vecka
Rapportering sker till: Butikschef
Placering: Umeå
Tillträde: Så snabbt som möjligt. Vi tillämpar löpande urval.
Vem är du?
Dina egenskaper och ditt sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad erfarenhet. Du har
· En mogen inställning till försäljning och kundservice
· En teamorienterad stil
· Arbetar metodiskt, målinriktat och självständigt
· En vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa
För att trivas hos oss är det viktigt att du är en positiv lagspelare som gillar när det är mycket att göra. Du tycker om att ge människor service och gillar när det är högt tempo. Som person är du öppen och framåt med en egen drivkraft. Du tycker om att jobba med försäljning och sporras av att se goda försäljningsresultat.
Vi tror att du har bäst förutsättningar att prestera väl i rollen om du även har kassa vana och erfarenhet från detaljhandeln. Har du kunskap inom våra olika produktområden så som hund, katt och smådjur är det en bonus. I den här butiken är kunskap om hundtrimning meriterande och vi är extra intresserade av dig som drivit eget hundtrim.
Vad erbjuder Dogman
Förutom att erbjuda en spännande tjänst i ett växande bolag erbjuder vi en arbetsplats med nästan lika många hundar som människor, vilket enligt forskning gör oss både lyckligare och mer avslappnade. Vi fikar ofta, strör mer än gärna biobiljetter omkring oss samt firar våra framgångar mycket och gärna.
Det här beskriver några av våra medarbetare att de uppskattar med Dogman.
Jag tycker att man i organisationen hela tiden jobbar för utveckling och förbättring. En arbetsplats som inte bara anställer folk för att arbeta utan för att utvecklas och få vara med att bidra. Och inte nog med det, fantastiska och extremt kunniga människor på alla olika positioner. En RIKTIGT bra arbetsplats."
Mina kollegor. Eventen. Hjälpa kunder till ett bättre djursamspel. Hålla kampanjer. Att vi får utvecklas. När vi får vara med och bestämma, att vår röst räknas grundad utifrån erfarenheter och upplevelsen i butiken.
Vi arbetar i en intressant bransch där man kan påverka utgången på företagets resultat genom det arbete vi dagligen gör. Engagerade och dedikerade medarbetare!"
Ansökan
Känner du igen dig i beskrivningen ovan? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan. Du ansöker via vår hemsida https://karriar.dogman.com/. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Veronica Sandström, Butikschef, på veronica.sandstrom@dogman.se
Välkommen med din ansökan!
Om Dogman
AB Dogman är en av Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och importerar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra varumärken Dogman och Jacson med visionen om att skapa ”Det Bästa Valet för Bästa Vännen”. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland och år 2020 uppgick omsättningen till 500 MSEK med god lönsamhet. Dogman är grundat 1965 och är cirka 200 anställda och ägs av BrA Invest.
I september 2017 förvärvade Dogman sina första butiker för att starta en egen butikskedja. Idag är vi 32 butiker i Sverige och Norge. Under sommaren 2019 lanserades e-handel under eget varumärke. E-handel som affärsområde startade två år tidigare då en mindre norsk aktör förvärvats.
Dogman har sedan 2015 samarbetat med företaget Great Place to Work i strävan om att bli Sveriges bästa arbetsplats inom jämförbara branscher. De tre senaste åren har Dogman blivit certifierade enligt Great Place to Works internationella standard och klassas som en av Sveriges bättre arbetsplatser
Sista ansökningsdatum: 2022-02-28
Jobb typ: Fast

Ansök nu