Umeå: Senior revisor med intresse att utveckla produkter

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior revisor med intresse att utveckla produkter i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

?Senseworks expanderar kraftigt och vi vill utöka teamet med en Product Manager (PM) till vårt produkt-team för att fortsätta utveckla de bästa produkterna på marknaden tillsammans med våra kunder.
Om Senseworks
?Senseworks startade 2019 och tillhandahåller en världsledande analys- och revisionsplattform som SaaS-tjänst på webben. Senseworks gör vårt samhälle bättre genom att göra det enkelt för revisorer, redovisningskonsulter och CFO:er att samarbeta och se till att företag drivs på bästa sätt.
Vem vi söker
?Vi letar efter en senior revisor med minst 5 års erfarenhet inom revision. Du är utåtriktad, van vid kundkontakt, strukturerad, nyfiken och sugen på att förbättra branschen. Erfarenhet från programvaror inom revision och transaktionsanalys som Hogia, Visma och Wolters Kluwer är meriterande. Helst är du baserad i Umeå med omnejd.
För att passa in tror vi att du:
Motiveras av att hitta de bästa lösningarna som wow:ar kunder och användare. Du utmanar traditioner och normer och vill hitta bättre sätt. Du har förmågan att tänka i revisorernas processer och flöden och inte bara funktioner.
Gillar att möta människor och kommunicera med externa personer. För att ta fram de bästa lösningarna kommer du att nätverka mycket bland användarna ute hos byråerna för att få input på lösningar.
Har god förståelse för den data revisorer arbetar med samt de regelverk som gäller i revisionen (ISA, RedR, ÅRL, IL, ABL, etc)
Gillar att lära dig nya saker. Du kommer att vara hands-on i utvecklingen och lära dig om data, produktutveckling, UX samt ta ett stort ansvar för att produkten blir framgångsrik.
Inte nödvändigtvis är någon som plöjer ISA som hobby - vi tror dock att du drivs av att förstå reglerna med syfte att hitta de bästa kreativa lösningar på hur de kan balanseras för att optimera kundernas vardag och säkerställa att kunderna med minsta effort löser sina uppgifter.

Om rollen
Som Product Manager jobbar du med att utveckla Senseworks befintliga produkter (transaktionsanalys och revision) samt tar fram nya produkter med målet att revolutionera revisionsbranschen.
Exempel på vad du gör på dagarna:
Du bistår vårt UX-team med domänkunskap, förståelse för användarnas uppgifter, behov och de verkliga problemen som finns.
Du arbetar med att kvalitetssäkra metodik och produkter, och kommunicerar i dialog med intressenter som FAR, Revisorsinspektionen och byråledare.
Du specificerar krav på nya funktioner och är aktiv i prioriteringar av vår roadmap.
Du kommunicerar med användare och gör undersökningar för att verifiera att vi löser rätt problem på rätt sätt.

Målsättningen att du efter ett tag växer in i en produktägarroll för en eller flera av våra produkter.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en chans att vara en del av ett snabbt växande fintech-företag. Vi erbjuder en inspirerande, snabb och samarbetsinriktad miljö där du får möjlighet att ta stort eget ansvar och påverka både din egen roll och dina arbetsdagar. Du kommer att vara medlem i management-teamet och ha stor påverkan på bolagets framtida beslut.
Att ha en utmärkt kultur och en rolig och engagerande arbetsmiljö är mycket viktigt för oss. Vi värdesätter nyfikenhet, öppenhet och en positiv attityd. Vi strävar efter att skapa en bra miljö för lärande och personlig utveckling och har en personlig utbildningsbudget för varje anställd så att vi alltid får fortsätta lära oss saker.
Vi tror att vi har roligare och utvecklar bättre produkter genom att arbeta mycket nära våra kunder, hela vägen från idé till backlog-prioritering, med ett datadrivet sätt för att ta beslut om vad vi ska bygga härnäst.
Vi anser att det är viktigt att erbjuda lika möjligheter för kvinnor och män eftersom vi tror att mångfaldiga arbetsstyrkor presterar bättre och är mycket roligare att arbeta i. Vi strävar efter att bygga ett långsiktigt team av talangfulla individer och som en del av det får alla anställda möjlighet att delta i vårt aktieoptionsprogram och bli ägare i företaget.
Vi har ett team med kollegor som arbetar från hela världen, men vi trivs också med att träffa varandra ansikte mot ansikte. Vårt kontor i Umeå ligger i Science Parken med 30 sekunders promenad till en av norra Europas största sportanläggningar på IKSU. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme så att du kan träna på arbetstid. Vi har en mycket flexibel arbetsplats där du arbetar när och var det passar dig bäst för att få ihop livspusslet.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Produktutvecklare

Nedan visas andra jobb i Umeå som Produktutvecklare.

Resbar projektledare till norra Sverige

Läs mer Aug 19
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.


Om rollen
AFRY växer i takt med våra kunder och söker just nu en ambitiös ledare med erfarenhet och intresse av investeringsprojekt inom industrin. I strävan efter att skapa en säkrare och mer hållbar värld pågår just nu många stora investeringar i fabriker och produkter. Vill du arbeta hos ett företag där du ges chansen att bidra och vara med och leda dessa? Du kommer tillhöra en grupp som ständigt och aktivt arbetar med att bli bättre och ha roligare tillsammans. Ta chansen att bli en del av AFRY!
Project, Control & management består idag av projektledare med 0 till 25 års erfarenhet från ledande roller inom industrin och de flesta av oss är certifierade enligt PMI eller PRINCE2. Vi är alla är ingenjörer med genuint teknikintresse i grunden, men vår gemensamma drivkraft är viljan att utvecklas inom ledarskap och projektledning.
I din roll som konsult och Projektledare kommer du bli en del av en organisation som är specialiserade inom tekniska lösningar till industrin. Vi som stöttar rekryteringen är affärsområdet Project, Control & Management, som är specialiserade inom projektledning och arbetar med olika roller inom projektledning, projekt- och programstyrning samt projektkoordinering. Vår kompetens ligger främst inom produktion- och produktutveckling. I huvudsak sker uppdragen hos våra kunder alternativt i våra egna lokaler.
Vi ser just nu behov hos vår nära kund som levererar avancerade, tekniska lösningar inom försvar, flyg och säkerhet med fokus på utveckling, tillverkning och support för världsmarknaden.
Varför jobba med mig? – Rekryterande chef Linnéa: ”Jag är en ledare som tycker om struktur, ambition och gemenskap. Jag drivs av utvecklande och spännande uppgifter med tydliga mål. Jag anser att teamwork utnyttjar individers olika styrkor och färdigheter, vilket leder till mer innovativa idéer och kreativa problemlösningar. Jag tror på att varje enskild individ har obegränsad potential så länge drivkraften finns. Att vara ett bra team som stöttar och hjälper varandra gör att arbetsplatsen känns roligare och mer trivsam”.


Kravspecifikation
Vi söker dig med minst 3-5 års arbetslivserfarenhet av projektledning inom industri, gärna från produktion eller produktutveckling. Du är ingenjör och det är meriterande om du har erfarenhet av projekt inom olika branscher, t.ex. fordon, försvar, papper & massa, energi eller liknande.
Som person är du noggrann och driven med stort tekniskt intresse. Du vill skapa framgångsrika team, drivs av att lösa utmaningar tillsammans med andra och du bidrar alltid med det där lilla extra. Din förmåga att kommunicera med många olika intressenter på ett professionellt och effektivt sätt är viktigt. Du som söker skall ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
För vissa av våra kunder är det obligatoriskt med säkerhetskontroll och drogtest, vilket du måste vara bekväm med.
Till den här rollen söker vi dig som är resbar och kan tänka dig konsultuppdrag som innehåller veckopendling.


Ytterligare information
Vi är ett stort globalt företag som erbjuder framtida intern karriärutveckling, som givetvis supporteras. Den individuella utvecklingen är central, och du kommer växa som person.
Våra kunder ligger i framkant när det gäller både teknisk utveckling och hållbarhet, så projekten du kommer bli en del av karaktäriseras av just de områdena. AFRY som företag har som målsättning att vara ledande inom hållbarhet och som projektledare hos oss kommer du vara starkt bidragande till en mer hållbar framtid.
Något av det vi erbjuder dig:
Fast lön och kollektivtal – Trygga komponenter som är en självklarhet för oss
Utfyllnad av lön vid föräldraledighet
Vidareutveckling i form av utbildningar och våra uppdrag samt genom att nätverka med våra duktiga konsulter
Club AFRY – Vår personalklubb med möjlighet till kultur och sportevenemang, bokklubb, stuguthyrning, skidresor m.m.

För frågor gällande tjänsten, kontakta Group Manager Linnéa Björkman linnea.bjorkman@afry.com
För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, fanny.sjodell@afry.com
Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan, senast den 13 september!
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Utvecklare inom inbyggda system

Läs mer Maj 29
Vem är du? Vi söker en erfaren mjukvaruutvecklare som gillar embedded, C och C++. Du som går igång på möjligheten att fortsätta utvecklas och prova något nytt trots att du redan har minst 5 års erfarenhet.
Våra kunder är allt från de stora bolagen inom fordon, försvar, gruvindustri och läkemedel, till de lite mindre som kanske inte har någon egen utvecklingsavdelning. Det ger en bredd av utmaningar och även variation i form av programspråk och utvecklingsmiljö.
Vi vill att du som person är nyfiken, gillar teknik och har en önskan att skapa den bästa lösningen för våra kunder. Du tar ansvar för ditt arbete och det är ett stort plus om du precis som vi gillar att ha roligt på jobbet!
Vad gör vi? Under de senaste åren har vi hunnit utveckla styrsystem åt stora tillverkande företag, skapat bildanalysverktyg för PC med egna smarta algoritmer samt visualiserat produkter i multi user VR. Vi avbildar ytor i 3D med egenutvecklad kamerateknik, vi har byggt prototyper för autonoma fordon och implementerat mjukvara för att hantera omvärldens ökade krav på cybersäkerhet.
Flera av våra partners är lite mindre företag där vi fungerar som deras externa FoU-avdelning och där vi arbetar tillsammans för att se vad vi kan åstadkomma med elektronik och digitalisering. Till de stora företagen erbjuder vi allt oftare specialistkunskap på distans från våra kontor i form av satellitverksamhet, där vi kan erbjuda kompetens som är svår för dem att hitta lokalt.
Oavsett vilken kund vi arbetar tillsammans med, eller storlek på projekt, är målsättningen att alltid erbjuda våra medarbetare en chans att ta nästa steg i sin utveckling.
Hur vi rullar?
På Knightec får du en arbetsplats med personer som bryr sig. Din vilja, intressen och ambitioner leder vägen, vi förser dig med verktygen och förutsättningarna för att lyckas. Vår miljö präglas av tillit, transparens och samarbete. När du tycker något är lätt finns alltid någon som behöver stöttning av dig och när du tycker något är svårt finns alltid hjälp att få. Det viktiga är att du inte ger upp då vi tror att tillfredställelsen i att lösa en svår uppgift är mycket mer givande än att lösa något vi redan kan.
Knightec har 11 kontor i Sverige. Just denna tjänst gäller för placering i Umeå. Vi erbjuder fräscha, centralt placerade lokaler och jobbar aktivt för en levande och starkt kontorsgemenskap. För att i underlätta vardagen för individen så är arbete på distans delar av veckan också vanligt förekommande. Vi tror på värdet i att ta en kaffe tillsammans och snickesnacka runt tekniska problem eller fritidsintressen på plats på vårt kontor. Om du också gillar att cykla MTB med oss, att baka tyska kringlor eller något annat som du gillar, så kommer det här bli väldigt bra.

Ansök nu

Resbar projektledare till norra Sverige

Läs mer Jun 26
Företagsbeskrivning


AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.




Jobbeskrivning


AFRY växer i takt med våra kunder och söker just nu en ambitiös ledare med erfarenhet och intresse av investeringsprojekt inom industrin. I strävan efter att skapa en säkrare och mer hållbar värld pågår just nu många stora investeringar i fabriker och produkter. Vill du arbeta hos ett företag där du ges chansen att bidra och vara med och leda dessa? Du kommer tillhöra en grupp som ständigt och aktivt arbetar med att bli bättre och ha roligare tillsammans. Ta chansen att bli en del av AFRY!
Project, Control & management består idag av projektledare med 0 till 25 års erfarenhet från ledande roller inom industrin och de flesta av oss är certifierade enligt PMI eller PRINCE2. Vi är alla är ingenjörer med genuint teknikintresse i grunden, men vår gemensamma drivkraft är viljan att utvecklas inom ledarskap och projektledning.
I din roll som konsult och Projektledare kommer du bli en del av en organisation som är specialiserade inom tekniska lösningar till industrin. Vi som stöttar rekryteringen är affärsområdet Project, Control & Management, som är specialiserade inom projektledning och arbetar med olika roller inom projektledning, projekt- och programstyrning samt projektkoordinering. Vår kompetens ligger främst inom produktion- och produktutveckling. I huvudsak sker uppdragen hos våra kunder alternativt i våra egna lokaler.
Vi ser just nu behov hos vår nära kund som levererar avancerade, tekniska lösningar inom försvar, flyg och säkerhet med fokus på utveckling, tillverkning och support för världsmarknaden.
Varför jobba med mig? – Rekryterande chef Linnéa: ”Jag är en ledare som tycker om struktur, ambition och gemenskap. Jag drivs av utvecklande och spännande uppgifter med tydliga mål. Jag anser att teamwork utnyttjar individers olika styrkor och färdigheter, vilket leder till mer innovativa idéer och kreativa problemlösningar. Jag tror på att varje enskild individ har obegränsad potential så länge drivkraften finns. Att vara ett bra team som stöttar och hjälper varandra gör att arbetsplatsen känns roligare och mer trivsam”.




Kravspecifikation


Vi söker dig med minst 3-5 års arbetslivserfarenhet av projektledning inom industri, gärna från produktion eller produktutveckling. Du är ingenjör och det är meriterande om du har erfarenhet av projekt inom olika branscher, t.ex. fordon, försvar, papper & massa, energi eller liknande.
Som person är du noggrann och driven med stort tekniskt intresse. Du vill skapa framgångsrika team, drivs av att lösa utmaningar tillsammans med andra och du bidrar alltid med det där lilla extra. Din förmåga att kommunicera med många olika intressenter på ett professionellt och effektivt sätt är viktigt. Du som söker skall ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
För vissa av våra kunder är det obligatoriskt med säkerhetskontroll och drogtest, vilket du måste vara bekväm med.
Till den här rollen söker vi dig som är resbar och kan tänka dig konsultuppdrag som innehåller veckopendling.




Ytterligare information


Vi är ett stort globalt företag som erbjuder framtida intern karriärutveckling, som givetvis supporteras. Den individuella utvecklingen är central, och du kommer växa som person.
Våra kunder ligger i framkant när det gäller både teknisk utveckling och hållbarhet, så projekten du kommer bli en del av karaktäriseras av just de områdena. AFRY som företag har som målsättning att vara ledande inom hållbarhet och som projektledare hos oss kommer du vara starkt bidragande till en mer hållbar framtid.
Något av det vi erbjuder dig:
Fast lön och kollektivtal – Trygga komponenter som är en självklarhet för oss
Utfyllnad av lön vid föräldraledighet
Vidareutveckling i form av utbildningar och våra uppdrag samt genom att nätverka med våra duktiga konsulter
Club AFRY – Vår personalklubb med möjlighet till kultur och sportevenemang, bokklubb, stuguthyrning, skidresor m.m.



För frågor gällande tjänsten, kontakta Group Manager Linnéa Björkman linnea.bjorkman@afry.com
För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, fanny.sjodell@afry.com
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Vänligen notera att vi nu går in i semestertider och vi kommer att påbörja urvalsprocessen när vi är tillbaka från semester i augusti. Tack för ditt tålamod och förståelse!
Varmt välkommen med din ansökan, senast den 11 augusti!
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Senseworks AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Senseworks AB .

Head of Sales

Försäljningschef
Läs mer Sep 27
?Senseworks expanderar kraftigt och vi vill utöka ledningsteamet med en Head of Sales för att växa på den nordiska marknaden.


Om Senseworks
?Senseworks startade 2019 och tillhandahåller en världsledande analys- och revisionsplattform som SaaS-tjänst på webben. Senseworks gör vårt samhälle bättre genom att göra det enkelt för revisorer, redovisningskonsulter och CFO:er att samarbeta och se till att företag drivs på bästa sätt.


Vem vi söker
?Vi letar efter en social och strukturerad säljledare att ansvara för vår säljfunktion. Du är van vid kundkontakt, målinriktad, duktig på att etablera säljprocesser och gillar mötet med människor. Bakgrund inom revision är meriterande men inget måste. Helst är du baserad i Umeå med omnejd men du kan också utgå från vårt kontor i Stockholm.
Du kommer att trivas här om du:
Gillar att jobba i ett tight team där du har stora möjligheter att påverka.
Gillar att ta ansvar och ha stort inflytande över dina arbetsdagar.



Om rollen
Senseworks används idag av allt från SME:er till stora internationella byråer. Ditt jobb blir att skapa en väloljad säljmaskin som effektivt kan bearbeta den internationella marknaden.
Du blir ansvarig för säljteamet och bygger upp säljfunktionens processer och strategier utifrån SaaS best practices. Du jobbar i management-teamet nära customer success, produktledning, utveckling och marknad och förväntas bidra med en stor dos engagemang och driv kring hur vi kan utveckla affären, både på kort och lång sikt.
Dina dagar innehåller hands-on försäljning, affärsutveckling och paketering av nya tjänster. Dina mål inkluderar att öka våra återkommande intäkter, minska CAC samt strategisk försäljning av kommande produkter.
I rollen som Head of Sales ansvarar du för att:
Utveckla våra säljprocesser, strategier och vår säljpipeline så att vi når våra nyckeltal.
Sätta säljmål utifrån våra OKR:er.
Prospektera och ta säljmöten från första kontakt till kontrakt.
Bygga starka relationer med nyckelkunder.
Arbeta med våra kanalpartners för att etablera Senseworks internationellt.
Äga vår säljpipeline i vårt CRM och se till att vi jobbar strukturerat med med våra viktigaste affärer.
Prognostisera och rapportera nyckeltal kring vår försäljning.
Leda och utveckla vårt säljteam.
Analysera marknadstrender, konkurrenter och kundinsikter för att driva försäljning och identifiera nya affärsmöjligheter.



Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en chans att vara en del av ett snabbt växande fintech-företag. Vi erbjuder en inspirerande, snabb och samarbetsinriktad miljö där du får möjlighet att ta stort eget ansvar och påverka både din egen roll och dina arbetsdagar. Du kommer att vara medlem i management-teamet och ha stor påverkan på bolagets framtid.
Att ha en utmärkt kultur och en rolig och engagerande arbetsmiljö är mycket viktigt för oss. Vi värdesätter nyfikenhet, öppenhet och en positiv attityd. Vi strävar efter att skapa en bra miljö för lärande och personlig utveckling och har en personlig utbildningsbudget för varje anställd så att vi alltid får fortsätta lära oss saker.
Vi tror att vi har roligare och utvecklar bättre produkter genom att arbeta mycket nära våra kunder, hela vägen från idé till backlog-prioritering, med ett datadrivet sätt för att ta beslut om vad vi ska bygga härnäst.
Vi anser att det är viktigt att erbjuda lika möjligheter för kvinnor och män eftersom vi tror att mångfaldiga arbetsstyrkor presterar bättre och är mycket roligare att arbeta i. Vi strävar efter att bygga ett långsiktigt team av talangfulla individer och som en del av det får alla anställda möjlighet att delta i vårt aktieoptionsprogram och bli ägare i företaget.
Vi har ett team med kollegor som arbetar från hela världen, men vi trivs också med att träffa varandra ansikte mot ansikte. Vårt kontor i Umeå ligger i Science Parken med 30 sekunders promenad till en av norra Europas största sportanläggningar på IKSU. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme så att du kan träna på arbetstid. Vi har en mycket flexibel arbetsplats där du arbetar när och var det passar dig bäst för att få ihop livspusslet.
??
Kontaktinformation
?Om att arbeta i ett snabbväxande SaaS-företag inom fintech låter spännande, kontakta oss!
Skicka din ansökan till jobs@senseworks.io.

Ansök nu

DevOps Engineer

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Sep 25
?Senseworks expanderar kraftigt och vi vill utöka teamet med en DevOps Engineer.
Om Senseworks
?Senseworks startade 2019 och tillhandahåller en världsledande analys- och revisionsplattform som SaaS-tjänst på webben. Senseworks gör vårt samhälle bättre genom att göra det enkelt för revisorer, redovisningskonsulter och CFO:er att samarbeta och se till att företag drivs på bästa sätt.
Vem vi söker
?Vi letar efter en driven och strukturerad DevOps Engineer till vårt DevOps-team. Du är van vid att jobba med Infrastructure as Code (IaC), Terraform, Docker, Kubernetes och moln som Azure, AWS eller GCP. Meriterande är om du har jobbat i verksamheter där det rör sig stora datamängder eller har erfarenhet av databaser som Postgre eller ClickHouse, meddelandeköer som RabbitMQ, orkesterings-lösningar som Argo Workflows eller Airflow samt Node.js / TypeScript och Redis.
Du kommer att trivas här om du:
Gillar att jobba i ett tight team där du har stora möjligheter att påverka.
Gillar att ta ansvar och ha stort inflytande över dina arbetsdagar.

Om rollen
Senseworks används idag av allt från SME:er till stora internationella byråer. Ditt jobb blir att hjälpa till att skapa ett väloljat maskineri för att skeppa features snabbt och tillförlitligt även framöver när teamet och antalet tjänster växer och vi levererar vår SaaS-tjänst internationellt.
Dina mål inkluderar att:
Automatisera så mycket som möjligt av vår utveckling och driftsättning för att skapa snabb och tillförlitlig time-to-market (TTM) för nya funktioner.
Öka kvaliteten och tillgängligheten på våra tjänster för att leverera på våra SLA:n till kunder.
Se till att vi håller en hög säkerhets- och compliance-standard för vår utveckling och drift både för våra egna och tredjepartsprodukter.

I rollen som DevOps Engineer ansvarar du för att:
Äga livscykeln för våra tredjepartsprodukter och driftade tjänster.
Äga utvecklarupplevelsen för våra utvecklarteam (DevEx).
Äga infrastrukturplattformen och relaterad automation och Infrastructure as Code (IaC).
Drifta våra tjänster - DevOps-teamet monitorerar vår infrastruktur och våra applikationer för att upptäcka och åtgärda problem och arbetar proaktivt för att göra våra system mer robusta över tid.
Arbeta med övriga engineering-teamet för att identifiera förbättringsområden för utveckling och deployment.
Bygga, produktionssätta, underhålla och drifta infrastrukturen och automationen som krävs för en SaaS-tjänst i världsklass.
Se till att våra utvecklings- och deployment-processer möter våra standarder för säkerhet och regelefterlevnad.
Kontinuerligt utvärdera nya verktyg och tekniker för att förbättra vår utvecklingshastighet, kvalitet och tillgänglighet.

Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en chans att vara en del av ett snabbt växande fintech-företag. Vi erbjuder en inspirerande, snabb och samarbetsinriktad miljö där du får möjlighet att ta stort eget ansvar och påverka både din egen roll och dina arbetsdagar.
Att ha en utmärkt kultur och en rolig och engagerande arbetsmiljö är mycket viktigt för oss. Vi värdesätter nyfikenhet, öppenhet och en positiv attityd. Vi strävar efter att skapa en bra miljö för lärande och personlig utveckling och har en personlig utbildningsbudget för varje anställd så att vi alltid får fortsätta lära oss saker.
Vi tror att vi har roligare och utvecklar bättre produkter genom att arbeta mycket nära våra kunder, hela vägen från idé till backlog-prioritering, med ett datadrivet sätt för att ta beslut om vad vi ska bygga härnäst.
Vi anser att det är viktigt att erbjuda lika möjligheter för kvinnor och män eftersom vi tror att mångfaldiga arbetsstyrkor presterar bättre och är mycket roligare att arbeta i. Vi strävar efter att bygga ett långsiktigt team av talangfulla individer och som en del av det får alla anställda möjlighet att delta i vårt aktieoptionsprogram och bli ägare i företaget.
Vi har ett team med kollegor som arbetar från hela världen, men vi trivs också med att träffa varandra ansikte mot ansikte. Vårt kontor i Umeå ligger i Science Parken med 30 sekunders promenad till en av norra Europas största sportanläggningar på IKSU. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme så att du kan träna på arbetstid. Vi har en mycket flexibel arbetsplats där du arbetar när och var det passar dig bäst för att få ihop livspusslet.
Kontaktinformation
?Om att arbeta i ett snabbväxande SaaS-företag inom fintech låter spännande, kontakta oss!
Skicka din ansökan till jobs@senseworks.io.

Ansök nu

UI Designer med tech skills

Interaktionsdesigner
Läs mer Sep 27
?Senseworks expanderar kraftigt och vi vill utöka teamet med en erfaren UI Designer med frontend-kunskap som brinner för att skapa en modern användarupplevelse med “pixel perfect design”.


Om Senseworks
?Senseworks startade 2019 och tillhandahåller en världsledande analys- och revisionsplatform som SaaS-tjänst på webben och används idag av allt från SME:er till stora internationella byråer. Vi jobbar för att göra vårt samhälle bättre genom att göra det enkelt för revisorer, redovisningskonsulter och CFO:er att samarbeta och se till att företag drivs på bästa sätt.


Vem vi söker
Vi tror att du:
Är kreativ och har ett starkt öga för design.
Gillar att jobba strukturerat och är bra på att kommunicera med dina kollegor.
Har stor förståelse för användarcentrerad design.
Har god kännedom om frontend-teknik och dess inverkan på UI-design.
Är lyhörd och anpassningsbar men inte rädd för att argumentera för dina designval.
Har förståelse för IT-utvecklingsprocesser som scrum, kanban och agilt.

Vi vill att du har åtminstone något års erfarenhet av liknande tjänster där du har jobbat med designsystem och har vana av att bygga komponenter och komponentbibliotek i t.ex. Figma.
Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av Typescript, Git, Styled Components, Ant design, CSS och moderna ramverk som Next.js, React eller Vue.
Jobbat med gränssnitt och komponenter för finansiell data och/eller att designa grafer och tabeller.
Jobbat med Canva eller liknande verktyg.

Du kommer att trivas hos oss om du:
Gillar att jobba i ett tight team där du har stora möjligheter att påverka.
Gillar att ta ansvar och ha stort inflytande över dina arbetsdagar.



Om rollen
Senseworks används idag av allt från SME:er till stora internationella byråer. Ditt jobb blir att designa och bygga användargränssnitt för våra moderna webbtjänster. Du kommer att vara en nyckelperson i teamet som designar komponenter och användargränssnitt i Figma i samarbete med vårt produktledningsteam och implementerar vår grafiska design i vår webbapplikation.
I rollen som UI-designer ansvarar du för att:
Utveckla och designa de grafiska delarna av vår webbapplikation tillsammans med vårt UX- och utvecklingsteam.
Ha den sista handen på vår UI-design.
Ha ägandeskap för vårt komponentbibliotek i Figma.
Jobba nära utvecklare, UX och PM-teamet för att förstå användarbehov och krav från intressenter.
Producera grafiska element och bilder till våra digitala produkter.
Säkerställa att våra produkter grafiskt uppfyller best practice för tillgänglighet och användbarhet.
Samarbeta med våra frontend-utvecklare för att implementera styling och design i gränssnitten för våra produkter.



Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en chans att vara en del av ett snabbt växande fintech-företag. Vi erbjuder en inspirerande, snabb och samarbetsinriktad miljö där du får möjlighet att ta stort eget ansvar och påverka både din egen roll och dina arbetsdagar. Du kommer att vara medlem i management-teamet och ha stor påverkan på bolagets framtid.
Att ha en utmärkt kultur och en rolig och engagerande arbetsmiljö är mycket viktigt för oss. Vi värdesätter nyfikenhet, öppenhet och en positiv attityd. Vi strävar efter att skapa en bra miljö för lärande och personlig utveckling och har en personlig utbildningsbudget för varje anställd så att vi alltid får fortsätta lära oss saker.
Vi tror att vi har roligare och utvecklar bättre produkter genom att arbeta mycket nära våra kunder, hela vägen från idé till backlog-prioritering, med ett datadrivet sätt för att ta beslut om vad vi ska bygga härnäst.
Vi anser att det är viktigt att erbjuda lika möjligheter för kvinnor och män eftersom vi tror att mångfaldiga arbetsstyrkor presterar bättre och är mycket roligare att arbeta i. Vi strävar efter att bygga ett långsiktigt team av talangfulla individer och som en del av det får alla anställda möjlighet att delta i vårt aktieoptionsprogram och bli ägare i företaget.
Vi har ett team med kollegor som arbetar från hela världen, men vi trivs också med att träffa varandra ansikte mot ansikte. Vårt kontor i Umeå ligger i Science Parken med 30 sekunders promenad till en av norra Europas största sportanläggningar på IKSU. Vårt kontor i Stockholm ligger centralt beläget på Nybrogatan. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme så att du kan träna på arbetstid. Vi har en mycket flexibel arbetsplats där du arbetar när och var det passar dig bäst för att få ihop livspusslet.
??
Kontaktinformation
?Om att arbeta i ett snabbväxande SaaS-företag inom fintech låter spännande, kontakta oss!
Skicka din ansökan till jobs@senseworks.io.

Ansök nu

Erfaren revisor som älskar användare

Kundtjänstchef
Läs mer Sep 12
?Senseworks expanderar kraftigt och vi vill utöka teamet med en Head of Customer Success (CS) för att bygga upp vår Customer Success-funktion och se till att våra kunder blir framgångsrika med hjälp av vår programvara.
Om Senseworks
?Senseworks startade 2019 och tillhandahåller en världsledande analys- och revisionsplattform som SaaS-tjänst på webben. Senseworks gör vårt samhälle bättre genom att göra det enkelt för revisorer, redovisningskonsulter och CFO:er att samarbeta och se till att företag drivs på bästa sätt.
Vem vi söker
?Vi letar efter en social och strukturerad revisor med minst 3 års erfarenhet inom revision. Du är van vid kundkontakt, målinriktad och gillar mötet med människor. Erfarenhet från programvaror inom revision och transaktionsanalys som Hogia, Visma och Wolters Kluwer är meriterande. Helst är du baserad i Umeå med omnejd.
Du kommer att trivas här om du:
Gillar att jobba i ett tight team där du har mycket att säga till om
Gillar att ta ansvar och ha stort inflytande över dina arbetsdagar

Om rollen
Customer Success-funktionens mål är att se till att våra kunder använder vår SaaS-tjänst för att bli framgångsrika i det som betyder något – deras egen verksamhet. Det innebär att få igång kunderna på ett så bra sätt som möjligt i programmet och se till att de får ut maximalt värde över tid.
Du blir ansvarig för att bygga upp funktionen Customer Success. Du skapar processer och rutiner utifrån SaaS best practices och arbetar hands-on med våra kunder. Arbetet är inledningsvis brett. Du jobbar i management-teamet nära sälj, produktägare, utveckling och marknad. Med stark förståelse för kunder och produkterna är du den person vi bygger CS-teamet kring och över tiden smalnar dina arbetsuppgifter av.
Målen inkluderar kundnöjdhet, churn, kundrekommendationer (referrals), nyttjandegrad, förnyelsegrad och att öka omsättningen genom att stödja produkt och sälj med datadriven kundfeedback.
Customer Success-funktionen ansvarar för att:
Hjälpa kunder att få ut värde av produkterna, t.ex. genom utbildningar, onboarding-material eller self-service.
Analysera användaraktivitet och intervjua kunder för att säkerställa att de får ut värde.
Informera om nya funktioner och hur kunden får maximal effekt av dem.
Introducera nya produkter, till exempel genom demos, webinars, videos och blogginlägg.
Utveckla kundrelationer, engagera kalla användare och identifiera framgångsrecept hos aktiva och nöjda kunder.
Hantera kundsupport över Teams.
Agera kundens champion internt: Kommunicera kundernas behov samt berätta om de framgångar kunderna haft för att stötta marknadsföring, sälj och produktutveckling.



Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en chans att vara en del av ett snabbt växande fintech-företag. Vi erbjuder en inspirerande, snabb och samarbetsinriktad miljö där du får möjlighet att ta stort eget ansvar och påverka både din egen roll och dina arbetsdagar. Du kommer att vara medlem i management-teamet och ha stor påverkan på bolagets framtida beslut.
Att ha en utmärkt kultur och en rolig och engagerande arbetsmiljö är mycket viktigt för oss. Vi värdesätter nyfikenhet, öppenhet och en positiv attityd. Vi strävar efter att skapa en bra miljö för lärande och personlig utveckling och har en personlig utbildningsbudget för varje anställd så att vi alltid får fortsätta lära oss saker.
Vi tror att vi har roligare och utvecklar bättre produkter genom att arbeta mycket nära våra kunder, hela vägen från idé till backlog-prioritering, med ett datadrivet sätt för att ta beslut om vad vi ska bygga härnäst.
Vi anser att det är viktigt att erbjuda lika möjligheter för kvinnor och män eftersom vi tror att mångfaldiga arbetsstyrkor presterar bättre och är mycket roligare att arbeta i. Vi strävar efter att bygga ett långsiktigt team av talangfulla individer och som en del av det får alla anställda möjlighet att delta i vårt aktieoptionsprogram och bli ägare i företaget.
Vi har ett team med kollegor som arbetar från hela världen, men vi trivs också med att träffa varandra ansikte mot ansikte. Vårt kontor i Umeå ligger i Science Parken med 30 sekunders promenad till en av norra Europas största sportanläggningar på IKSU. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme så att du kan träna på arbetstid. Vi har en mycket flexibel arbetsplats där du arbetar när och var det passar dig bäst för att få ihop livspusslet.

Ansök nu