Umeå: Kund- och personalansvarig inom personlig assistans

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kund- och personalansvarig inom personlig assistans i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-23 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu en kund- och personalansvarig inom personlig assistans som vill leda och utveckla den personliga assistansen för ett antal av våra kunder och assister.
Som kund- och personalansvarig hos oss är du med och ansvarar för att våra kunders assistansbeslut verkställs enligt gällande lagstiftning, särskilda önskemål och behov samt företagets riktlinjer. Du har även personalansvar över ett antal personliga assistenter. Det innefattar personal- och resursplanering, rekrytering, arbetsmiljöarbete, kvalitetsarbete, ekonomi mm.
Vårt arbetssätt: Här går laget före jaget! Vi arbetar nära varandra, våra kunder och assistenter vilket skapar en familjär känsla som vi känner stolthet över.
Vi söker dig som brinner för våra kunder och assistenter på samma sätt som vi gör! Du är en prestigelös lagspelare med god känsla för service vilket innebär att du är pålitlig och flexibel. Du drivs av utvecklig, problemlösning och delaktighet och du hugger i där det behövs. Arbetet kan bitvis vara stressigt, därför är det viktigt att du besitter personlig mognad och kan hantera utmaningar på ett konstruktivt sätt.
Din kompetens och erfarenhet: Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning som till exempel socionom, socialpsykolog, personalvetare eller annan utbildning alternativt förvärvad erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du själv arbetat som personlig assistent eller i annan LSS-verksamhet. God svenska är viktigt och körkort är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Arbetstider: Dagtid måndag- fredag samt beredskap via företagets jourtelefon enligt rullande schema.
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vänta därför inte med din ansökan! Märk din ansökan med "Kund-och personalansvarig"
Trygg Assistans är ett litet och familjärt företag med kunden och dennes assistenter i fokus. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Varje grupp har en egen kund-och personalansvarig som ser till att du trivs och får den hjälp du behöver för att lyckas i ditt arbete. Hos oss känner vi varandra – här är ingen anonym
Eftersom vi känner våra kunder väl, sköter vi vår egen rekrytering. Därför undanber vi oss vänligen men bestämt all kontakt från rekrytering-och bemanningsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Enhetschef, hälso- och sjukvård

Nedan visas andra jobb i Umeå som Enhetschef, hälso- och sjukvård.

Avdelningschef biträdande, Akutkliniken Umeå

Läs mer Jun 26
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

På akutkliniken har vi öppet dygnet runt och tar emot akut sjuka och skadade människor. Det betyder att vi arbetar hela dygnet både vardag och helg och i Umeå tar vi emot ca 45 000 patienter per år. Vid akutmottagningen arbetar sjuksköterskor, undersköterskor och medicinska sekreterare i team tillsammans med akutläkare och läkare från olika specialiteter.

Akutkliniken i Umeå är en klinik under utveckling, under de senaste åren har vi genomfört flera spännande förändringar med nytt interprofessionellt teambaserat arbetssätt, samt att akutmottagningen byggts ut med en ny stor mottagningsyta som skapar möjligheter till nya patientflöden och förbättrad arbetsmiljö. Vi har även en ny ledningskorridor där hela akutmottagningens administrativa personal finns placerade och där övrig personal på akutmottagningen har arbetsplatser.

Nu söker vi en biträdande avdelningschef och vi hoppas att du är den vi söker!

Vi ser fram emot din ansökan och att du vill vara med och utveckla vår akutklinik i Umeå! Kolla gärna in vår instagram ”akuten.umea” för att få en insyn i hur det är att arbeta hos oss.

ARBETSUPPGIFTER
Som biträdande avdelningschef hos oss ser du helheten och potentialen samt tar oss modigt framåt.

Du agerar förebild, arbetar för att skapa gemensamma visioner och frigöra handlingskraft i din verksamhet. Du utmanar och utvecklar samt uppmuntrar och synliggör dina medarbetare. Du tar ansvar för din verksamhet utifrån dina befogenheter och företräder arbetsgivaren genom att leda och utveckla mot beslutade mål för Regionens bästa.

Vår viktigaste resurs är våra medarbetare - du har ett genuint intresse för ledarskap och att skapa förutsättningar för dem att prestera på toppen av sin kompetens med patienten i fokus. 

Som biträdande avdelningschef jobbar du i team med avdelningschef, biträdande avdelningschefer och läkarchef. Du har personalansvar och ansvar för verksamhetens mål och uppdrag tillsammans med dina chefskollegor, klinikadministratör och akutklinikens medarbetare. Du kommer till exempel att hålla medarbetarsamtal och leda arbetsplatsträffar.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskoleutbildning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att jobba med ledaruppdrag  gärna i en chefsroll. 

Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. 

Det är även meriterande om du arbetat inom akutsjukvård eller i en ledande befattning inom en akut verksamhet med bemanning dygnet runt. 

Du är bra på relationer att skapa och underhålla dem och får lätt människors förtroende. När det blåser i verksamheten står du stadig och trygg i ditt ledarskap. Du är drivande i ditt arbetssätt, duktig på att organisera och strukturera ditt arbete men är också flexibel. Du kan snabbt tänka om och hitta lösningar på situationer som uppstår i en vardag där det händer mycket och ibland går fort. Det är ju trots allt akuten - en spännande och utmanande arbetsplats!

ÖVRIGT
Uppdraget som chef inom Region Västerbotten är ett tidsbegränsat förordnande på vanligtvis 4 år, som kombineras med en tillsvidareanställning inom ditt kompetensområde.

I rekryteringsprocessen och urval kan vi komma att använda ett arbetspsykologiskt test.

Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan

https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

Inför rekrytering kommer registerutdrag ur belastningsregister att begäras in och kontrolleras.

Ansök nu

Avdelningschef, Kirurgisk akutvårdsavdelning, Umeå

Läs mer Jun 19
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Kirurgcentrum är en länsklinik som finns på orterna Umeå och Skellefteå. Kliniken ansvarar för kirurgin i norra sjukvårdsregionen som omfattar de fyra nordligaste länen. Kliniken är indelad i sektionerna urologi, bröst- och endokrin kirurgi, kärl-, kolorektal, samt övre gastroenterologisk kirurgi.

Vi arbetar nu för att starta en helt ny vårdavdelning på Kirurgcentrum - en kirurgisk akutvårdsavdelning, för att ta hand om det akuta inflödet av kirurgiska patienter som kommer främst via Akutmottagningen. Den nya kirurgiska akutvårdsavdelningen planeras att startas i början av hösten med initialt 8 vårdplatser, vilket bidrar till att Kirurgcentrum på NUS i större utsträckning vårdar sina egna kirurgiska patienter och minskar utlokalisering av patienter på andra avdelningar.

Därför söker vi nu en avdelningschef som vill vara med att bygga upp och starta en vårdavdelning som enbart vårdar akuta kirurgiska patienter, som vi tror kommer att bli ett mycket spännande och stimulerande arbete. Tillsammans med nya och erfarna medarbetare kommer du att bidra till att skapa något nytt, genom att bygga upp ett team av många olika yrkeskategorier som får en bred kompetens att vårda akuta och traumatiska kirurgpatienter. 

Som chef i Region Västerbotten har du ett viktigt uppdrag både för medarbetare och invånare i länet. För att stärka dig i ditt ledarskap erbjuds du stöd och vägledning i linje med vår evidensbaserade ledarskapsfilosofi. Med goda förutsättningar för ditt ledarskap kan du motivera, utveckla och skapa trygghet för andra.

Vi välkomnar dig som tycker detta låter intressant.

ARBETSUPPGIFTER
Som Avdelningschef hos oss ser du helheten och potentialen samt tar oss modigt framåt.

Du agerar förebild, arbetar för att skapa gemensamma visioner och frigöra handlingskraft i din verksamhet. Du utmanar och utvecklar samt uppmuntrar och synliggör dina medarbetare. Du tar ansvar för din verksamhet utifrån dina befogenheter och företräder arbetsgivaren genom att leda och utveckla mot beslutade mål för Regionens bästa.

Personalansvar och budgetansvar ingår i arbetet, där du har stöd av både controller och HR partner samt närmaste chef. Tjänsten som avdelningschef kan även innebära viss kliniskt arbete på den nya kirurgiska akutvårdsavdelningen.

Vi ser att du som avdelningschef bidrar med kunskap och engagemang som får medarbetare att växa och känna sig trygga. Med ditt arbete så bidrar du till att förbättra Kirurgcentrum för framtiden med andra arbetssätt och vårdformer som vi planerar att arbeta mot. I din roll stöder du på ett naturligt sätt forskningen som bedrivs inom centrat.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskoleutbildning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande om du har erfarenhet av ledarskap inom Hälso- och sjukvård. Då arbetet kan innebära kliniskt arbete ser vi att du har vårdutbildning, antingen som undersköterska, sjuksköterska eller annan likvärdig vårdutbildning, med erfarenhet att ha arbetat inom hälso- och sjukvård. 

Du har goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift. Det är meriterande att du har förmågan att entusiasmera och inspirera dina medarbetare samt skapa en arbetsplats där medarbetarna trivs och utvecklas. Vi ser gärna att du har ett intresse för kvalitets- och förbättringsarbete.

ÖVRIGT
Uppdraget som chef inom Region Västerbotten är ett tidsbegränsat förordnande på vanligtvis 4 år, som kombineras med en tillsvidareanställning inom ditt kompetensområde.

I rekryteringsprocessen och urval kan vi komma att använda ett arbetspsykologiskt test.

Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan

https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

Ansök nu

Biträdande avdelningschef vid Klinisk Patologi, Laboratoriemedicin i Umeå

Läs mer Maj 21
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Klinisk patologi är en del av Laboratoriemedicin, en länsorganisation med verksamhet i Lycksele, Skellefteå och Umeå.

Laboratoriemedicin Västerbotten omfattar cirka 500 anställda och innefattar klinisk patologi, klinisk mikrobiologi, vårdhygien, klinisk genetik, klinisk immunologi och transfusionsmedicin, klinisk kemi, biobank och vävnadsinrättning. Genom avtal har vi totalansvar för klinisk patologi i Östersund, inklusive medicinskt ledningsansvar för immunologi och transfusionsmedicin, klinisk kemi och klinisk mikrobiologi.

Verksamheten är ackrediterad och vi arbetar enligt däri grundat kvalitetssystem. Vid laboratorierna för klinisk patologi arbetar cirka 120 personer i Umeå och cirka 15 personer i Östersund. På grund av vår snabba utveckling och ökande antal analyser har bemanningen utökats avsevärt de senaste åren och vi breddar nu även på chefssidan.

Som chef i Region Västerbotten har du ett viktigt uppdrag både för medarbetare och invånare i länet. För att stärka dig i ditt ledarskap erbjuds du stöd och vägledning i linje med vår evidensbaserade ledarskapsfilosofi. Det kan handla om allt från tydliga ramar och smarta verktyg till utveckling på grupp- och individnivå. Med goda förutsättningar för ditt ledarskap kan du motivera, utveckla och skapa trygghet för andra.

ARBETSUPPGIFTER
Som biträdande avdelningschef hos oss ser du helheten och potentialen samt tar oss modigt framåt. I din ledarroll agerar du förebild, arbetar för att skapa gemensamma visioner och frigöra handlingskraft. Du utmanar och utvecklar samt uppmuntrar och synliggör dina medarbetare.

Vi söker en biträdande avdelningschef till klinisk patologi för Cytologi sektionen. Du kommer att fungera som närmsta chef för personal med ansvar för bemanning, medarbetarsamtal, lönesamtal och lönesättning. Du kommer även ansvara för administration i vårt personalsystem, lägga scheman samt arbeta för en god arbetsmiljö och delta vid rehabilitering tillsammans med avdelningschef.

Du kommer ansvara för sektionens dagliga drift och utveckling i samråd med avdelningschef och kollegor, samt ha ett nära samarbete med medicinsk chef och andra nyckelfunktioner i verksamheten. I din roll kommer du att vara underställd avdelningschef.

KVALIFIKATIONER
· Erfarenhet från arbete på laboratorium och relevant högskoleutbildning (t.ex. naturvetenskaplig, biomedicinsk analytiker eller motsvarande).

· Erfarenhet av ledarskap, till exempel som projektledare eller teamledare.

· Drivande och lösningsorienterad.

· Trygg ledare med god förmåga att lyssna och kommunicera.

· Prestigelös, lyhörd, flexibel och god organisatorisk förmåga.

· Kan arbeta självständigt och i team.

· Meriterande med chefserfarenhet och/eller arbete på ackrediterat laboratorium.

· Behärskar svenska i både tal och skrift.

· Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Ulrika Hedlund, Vision
090-785 31 35
ulrika.hedlund@regionvasterbotten.se



Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan

https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

Ansök nu

Biträdande avdelningschef, Barn- och ungdomscentrum, Umeå

Läs mer Maj 15
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Barn- och ungdomscentrum (BUC) Västerbotten är en länsklinik med ansvar för all pediatrisk specialistvård i länet för barn och ungdomar i åldrarna 0-18 år. BUC är en välmående och utvecklingsorienterad länsklinik med ca 400 medarbetare. Vi är en universitetssjukvårdsenhet och Umeå universitet är en nära samarbetspartner. Verksamheten är bred och spänner över flera medicinska områden med ansvar på både länsdels-, läns-, region- och nationell nivå. Sedan april finns i Umeå en nyöppnad barnakutenhet som förbättrar arbetet med våra akuta flöden.

Nu söker vi en biträdande avdelningschef till barnmottagningen. Vi letar efter dig som tillsammans med avdelningschef och medicinsk chef vill leda vår barnmottagning – en fin, välfungerande och nyrenoverad arbetsplats där teamarbete och hög grad av eget ansvar är viktiga grundstenar. Här jobbar engagerade yrkesgrupper tätt tillsammans i en verksamhet som är HBTQ-certifierad, med starkt fokus på arbetsmiljö, barnrättsperspektiv och högkvalitativ vård. 

Vi tror på ett ledarskap grundat i personlig trygghet, med tillit till allas förmåga och vilja att göra ett bra jobb; ett närvarande ledarskap som banar väg för ett stabilt och positivt samarbetsklimat där alla är viktiga. Som biträdande avdelningschef rapporterar du till avdelningschef på barnmottagningen. För att stärka dig i ditt ledarskap erbjuds du stöd och vägledning utifrån ditt behov och situation. Det kan handla om tydliga ramar, verktyg för utveckling på grupp- och individnivå eller handledning och chefsnätverk. På BUC värnar vi chefers möjligheter att vara ledare med utrymme att motivera, utveckla och skapa trygghet för andra.

ARBETSUPPGIFTER
Som chef hos oss ser du helheten och potentialen samt tar oss modigt framåt.

Mottagningsledningens ansvar omfattar barnmottagningarna i Umeå och Lycksele, med medarbetare från flera professioner; paramedicinsk kompetens, medicinska sekreterare, undersköterskor och sjuksköterskor. I rollen som biträdande avdelningschef är du närvarande i det dagliga arbetet, samtidigt som du identifierar förbättringsområden och leder utvecklingsinsatser i hamn. Du leder mot beslutade mål och är tillsammans med chefsteamet en viktig motor i både långsiktig planering och det kontinuerliga förbättringsarbetet.

Du är en förebild i arbetet med att formulera och förankra gemensamma visioner. Du driver förändring där det behövs med fokus på riktning snarare än detaljer. Med förståelse för vår komplexa och högspecialiserade verksamhet kan du prioritera, avgöra vad som är god kvalitet och lyfta blicken till det som verkligen gör skillnad. Du leder processer, kommunicerar tydligt och får med dig andra både i vardagen och i större förändringsarbeten.

Som chef förväntas du se till hela verksamhetens behov, likväl som till teamens och enskilda medarbetares utveckling. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att leda och fördela arbete, hantera frånvaro och bemanning och säkra kompetensförsörjning på kort och lång sikt. Du kommer att vara närmaste chef för paramedicingruppen och våra medicinska sekreterare. I din roll ingår att uppmuntra, stötta och skapa förutsättningar för medarbetare att utvecklas och arbeta mot uppsatta mål. 

Din stationeringsort är Umeå men resor inom länet förekommer. Du ingår i Barn- och ungdomscentrums ledningsgrupp vilket innebär att du är en viktig lagspelare i basenhetens långsiktiga gemensamma utvecklingsarbeten. Tillsammans med hela BUC:s ledning arbetar du proaktivt för att resurserna ska användas på ett optimalt sätt. Förutom ditt närmaste chefsteam samarbetar du med chefer och medicinskt områdesansvariga på BUC såväl som andra chefer i regionen, stödfunktioner och fackliga företrädare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med utbildning inom hälso- och sjukvård och erfarenhet från vårdverksamhet, gärna inom paramedicin eller vårdadministration. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda andra. Har du tidigare chefserfarenhet ser vi det som meriterande. 

Du har förmåga att se helheten, identifiera förbättringsområden, förstå samband och driva verksamhet och människor framåt. Du är processkunnig, självgående och trygg i att fatta beslut även i komplexa situationer. Att arbeta fram och jobba mot uppsatta mål är en självklarhet för dig. Vi tror att du trivs i en roll där ni tillsammans formulerar riktning och du kan skapa förutsättningar för andra att lyckas.

Som person är du strukturerad, tydlig i din kommunikation och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer. 

Du uppvisar handlingskraft och mod men tar också stöd när du behöver det. Din ledarstil präglas av öppenhet och tillit. Relationer är viktiga för dig, liksom att du vill framåt och nå uppsatta mål. Vi tror att du inspirerar till ett positivt samarbetsklimat med god kommunikation genom ditt sätt att leda.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan

https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

Ansök nu

Avdelningschef, Lung- och allergimottagning/ Dagvård, Medicincentrum, Umeå

Läs mer Maj 7
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Medicincentrum är en del av Norrlands universitetssjukhus och är en stor klinik med ca 300 medarbetare. Kliniken har fem sektioner; ASA-sektionen (akutmedicin, sekundärprevention efter stroke, angiologi), endokrinsektionen, gastrosektionen, njursektionen samt lung- och allergisektionen.

Att jobba på lung- och allergimottagningen samt vår dagvårdsavdelning innebär en möjlighet att kombinera teknik med säker och god vård. Det pågår en utveckling både gällande medicinsk behandling, lokaler och arbetssätt. Du har en viktig roll och ditt arbete bidrar till vårt mål att ge patienten bästa möjliga behandling.

Vi arbetar målmedvetet för att främja din personliga och yrkesmässiga utveckling. Detta sker framför allt genom vårt kultur- och värdegrundsarbete, där ett närvarande ledarskap är en självklarhet. På lung- och allergimottagningen och på dagvårdsavdelningen arbetar en stabil och kompetent personalgrupp där den senaste medarbetatundersökningen visade på god stämning och hög trivsel.

ARBETSUPPGIFTER
Som avdelningschef hos oss ser du helheten och potentialen samt tar oss modigt framåt.

Du agerar förebild, arbetar för att skapa gemensamma visioner och frigöra handlingskraft i din verksamhet. Du utmanar och utvecklar samt uppmuntrar och synliggör dina medarbetare. Du tar ansvar för din verksamhet utifrån dina befogenheter och företräder arbetsgivaren genom att leda och utveckla mot beslutade mål för Regionens bästa. I uppdraget ingår fullt ansvar över personal, verksamhet, arbetsmiljö och budget.

I din roll arbetar du för att verksamheten utvecklas och förändras utifrån givna ramar och beslut. Du ansvar för kompetensutveckling av personal, vidareutveckling av arbetssätt och rutiner samt ansvarar för upphandling och implementering av medicinteknisk apparatur. 

Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga avdelningschefer och medicinska chefer, tillsammans ansvarar ni för verksamhetens mål och uppdrag. Du kommer även att ha ett nära samarbete med HR-partner, controller, andra stödfunktioner och chefskollegor. I uppdraget ingår också ett samarbete mot kommun gällande olika patientärenden.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskoleutbildning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du genomgått regionens program Morgondagens chefer eller någon annan liknande ledarskapsutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet från Hälso- och sjukvård samt att du har ledarskapserfarenhet.

Du har goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift samt grundläggande kunskap i Office365. Det är meriterande om du är bekant med systemen TESSA, Cosmic, Power BI och Visma. 

För att lyckas i rollen förväntas du vara drivande, modig och ansvarstagande. Du vågar prova nya vägar under öppen kommunikation och god samarbetsförmåga tillsammans med medarbetare och övriga enheter på Medicincentrum.

ÖVRIGT
Uppdraget som chef inom Region Västerbotten är ett tidsbegränsat förordnande på vanligtvis 4 år, som kombineras med en tillsvidareanställning inom ditt kompetensområde.

I rekryteringsprocessen och urval kan vi komma att använda ett arbetspsykologiskt test.

Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan

https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Trygga Assistans i Norr AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Trygga Assistans i Norr AB .

Extrajobb Personlig Assistent (Timvikarie)

Personlig assistent
Läs mer Jul 10
Vi söker assistent till en ännu aktiv och arbetande kvinna i 40-års åldern:
Efter en olycka sitter jag i rullstol och söker nu en personlig assistent som vill arbeta som timvikarie redan nu.
Vad jobbet innebär:
Att ha assistans är ovärderligt för mig, och jag söker därför dig som är ansvarsfull, lösningsorienterad och flexibel. Det viktigaste är att vi har en bra kommunikation och ett gott samarbete – då blir jobbet både givande och roligt!
Min fritid fyller jag med kreativa projekt, umgänge med familj och vänner, matlagning, inredning och pyssel med hemmet. Jag bor i hus, så här finns gott om utrymme både inne och ute, särskilt under sommaren. Ibland kan resor förekomma, och tempot i jobbet kan variera beroende på dag och aktivitet.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
? Omvårdnad och förflyttningar
? Hushållssysslor och hjälp i hemmet
? Följa med på jobb och aktiviteter
? Göra vardagen smidig och möjlig, trots mina fysiska begränsningar
Vem passar för jobbet?
Du behöver ha god fysik, eftersom förflyttningar ingår, och kunna anpassa dig till olika miljöer – både i mitt arbete och privatliv. Körkort är meriterande!
Arbetstider:
Passen är dag/kväll/journatt och du jobbar generellt dygn för att passa behoven. Men som timvikarie kan det variera.
Låter det intressant?
Skicka ditt CV och en presentation av dig själv. Jag ser fram emot att höra från dig!
Märk din ansökan med referens: k032.
Trygg Assistans är ett litet och familjärt företag med kunden och dennes assistenter i fokus. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Varje grupp har en egen kund-och personalansvarig som ser till att du trivs och får den hjälp du behöver för att lyckas i ditt arbete. Hos oss känner vi varandra – här är ingen anonym
Vi kräver utdrag från belastningsregistret inför alla nyanställningar. Går du vidare i processen kommer du alltså att behöva visa upp ditt utdrag.
Eftersom vi känner våra kunder väl, sköter vi vår egen rekrytering. Därför undanber vi oss vänligen men bestämt all kontakt från rekrytering-och bemanningsföretag.

Ansök nu

Kan du ge det lilla extra? Ung kvinna söker extrapersonal

Personlig assistent
Läs mer Jul 16
Nytt
Nu söker vi dig som vill arbeta som personlig assistent med en fantastisk tjej i en härlig grupp
Hos denna tjej jobbar vi alltid två assistenter samtidigt. Gruppen består av tjejer och killar med olika utbildning och erfarenhet. Gemensamt är att vi arbetar som ett lag för att vår kund ska utvecklas på bästa sätt. Det vill vi att du också ska göra.
Kunden är en ung kvinna som efter ett trauma förvärvat massiva hjärnskador. Hon har olika kognitiva och fysiska utmaningar. Hon bor i ett eget hus ca 1.5mil utanför Umeå.
Din uppgift som personlig assistent är att hjälpa vår kund i sin vardag. Det innebär mycket omvårdnad men stort fokus läggs på bus, utveckling och att höja livskvalitén. Här jobbar vi med aktiv närvaro hela tiden.
Vi söker dig, kille eller tjej som har hög arbetsmoral, är pålitlig och flexibel. Du är en prestigelös lagspelare med god känsla för service. Du drivs av utvecklig, problemlösning och delaktighet. Vi ser gärna att du har erfarenhet vårdarbete och du får gärna vara intresserad av fysisk aktivitet.
Vi behöver dig som kan påbörja din inskolning redan nu och kan jobba 1-3 pass/v i sommar och i höst. Det finns möjlighet till fasta pass i höst om du önskar det.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Att du har god svenska är viktigt.
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vänta därför inte med din ansökan! Märk din ansökan med K071
Trygg Assistans är ett litet och familjärt företag med kunden och dennes assistenter i fokus. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Varje grupp har en egen kund-och personalansvarig som ser till att du trivs och får den hjälp du behöver för att lyckas i ditt arbete. Hos oss känner vi varandra – här är ingen anonym.
Vi kräver utdrag från belastningsregistret inför alla nyanställningar. Går du vidare i processen kommer du alltså att behöva visa upp ditt utdrag.
Eftersom vi känner våra kunder väl, sköter vi vår egen rekrytering. Därför undanber vi oss vänligen men bestämt all kontakt från rekrytering-och bemanningsföretag.

Ansök nu

Extrapersonal sökes till ett omväxlande assistansuppdrag

Personlig assistent
Läs mer Jul 16
Nytt
Vår kund är i behov av extrapersonal för jobb som personlig assistent i sommar och i höst
Kunden är en medelålders kvinna med MS. Hon bor i ett egen lägenhet i centrala Umeå utan husdjur.
Din uppgift som personlig assistent är att hjälpa vår kund i sin vardag där funktionsnedsättningen utgör ett hinder. Det innebär allt ifrån förflyttningar, hjälp med hygien och träning till att bistå kunden på hennes arbete. Kunden är aktiv och vill kunna ta sig ut med sin bil. Därför är det meriterande om du har körkort och vana av att köra bil.
Arbetstiderna varierar mellan dag och kväll/natt samt helg. På natten sover assistenterna i ett angränsande rum. Vi har fortsatt möjlighet att erbjuda dygnspass.
Nu söker vi dig som vill arbeta extra när ordinarie assistenter är sjuka eller lediga. Det finns även möjlighet till fasta pass.
För att passa hos vår kund har du hög arbetsmoral, är pålitlig och flexibel. Du besitter stor personlig mognad och har koll på ditt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Att du har god svenska är viktigt. Till denna tjänst söker vi endast kvinnor och du måste kunna arbeta alla tider på dygnet samt helg.
Intervjuer samt träffar med kund kommer att ske löpande. Vi ser gärna att du kan introduceras direkt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vänta därför inte med din ansökan!
Märk din ansökan med Extra K064 Umeå
Trygg Assistans är ett litet och familjärt företag med kunden och dennes assistenter i fokus. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Varje grupp har en egen kund-och personalansvarig som ser till att du trivs och får den hjälp du behöver för att lyckas i ditt arbete. Hos oss känner vi varandra – här är ingen anonym.
Vi begär utdrag från belastningsregistret vid alla nyanställningar. Går du vidare i processen behöver du alltså visa upp ett sådant.
Eftersom vi känner våra kunder väl, sköter vi vår egen rekrytering. Därför undanber vi oss vänligen men bestämt all kontakt från rekrytering-och bemanningsföretag.

Ansök nu

Personlig Assistent vaken natt och i skolan

Personlig assistent
Läs mer Jul 10
Vill du göra verklig skillnad – varje dag?
Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent på en mindre rad med möjlighet till extratimmar.
Nu söker vi en engagerad och lyhörd person till ett meningsfullt uppdrag – vi söker en person omgående som vill blanda både vaken natt och under skolterminen vara ca 1 dag i veckan på skolan.
Om uppdraget:
Ditt uppdrag är att finnas som stöd under skoltid (ca kl. 07.30–13) och fritidstid (ca kl. 13–15). Vi söker dig som är flexibel och kan hoppa in som vikarie vid behov, men för barnets trygghet ser vi gärna en mer regelbunden närvaro, där vi tillsammans hittar en lösning som passar oss båda.
Det är till fördel om du även kan arbeta vaken natt vid behov ca. 21.30-07.30.
Du kommer att arbeta i en miljö som...
… präglas av omtanke, respekt och ett varmt samarbete. Du blir en del av en fin arbetsgrupp och en familj som verkligen ser och värdesätter sina assistenter. Här sätts du som assistent i första rummet – för vi vet att du är avgörande för att dagen ska fungera.
Vi tror att du som söker...
Har ett stort engagemang för barn och funktionshinder
Är trygg, inkännande och ansvarstagande
Kan arbeta självständigt, men uppskattar samarbete
Har möjlighet att jobba dagtid – gärna med viss regelbundenhet
Har goda rutiner för att kunna arbeta vaken natt.



Arbetsplatsen är belägen i skolmiljö (i Umeå) och hemmiljö (utanför Umeå), så det är viktigt att du trivs i en omväxlande vardag och kan anpassa dig till barnets behov i olika situationer.
Välkommen med din ansökan!
Skicka gärna ett kort personligt brev och CV så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig och berätta mer om detta viktiga uppdrag.
Tjänsten tillsätts omgående.
Märk ansökan med "Assistent barn".
Tillsammans skapar vi trygghet, glädje och förutsättningar – varje dag. ????
Trygg Assistans är ett litet och familjärt företag med kunden och dennes assistenter i fokus. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Varje grupp har en egen kund-och personalansvarig som ser till att du trivs och får den hjälp du behöver för att lyckas i ditt arbete. Hos oss känner vi varandra – här är ingen anonym.
Vi kräver utdrag ur belastningsregistret vid alla nyanställningar. Går du vidare i processen måste du vara beredd att visa upp ditt utdrag.
Eftersom vi känner våra kunder väl, sköter vi vår egen rekrytering. Därför undanber vi oss vänligen men bestämt all kontakt från rekrytering-och bemanningsföretag

Ansök nu

Extrapersonal sökes till ett omväxlande assistansuppdrag

Personlig assistent
Läs mer Jul 8
Vår kund är i behov av extrapersonal för jobb i sommar och framåt.
Kunden är en medelålders kvinna med MS. Hon bor i ett egen lägenhet i centrala Umeå utan husdjur.
Din uppgift som personlig assistent är att hjälpa vår kund i sin vardag där funktionsnedsättningen utgör ett hinder. Det innebär allt ifrån förflyttningar, hjälp med hygien och träning till att bistå kunden på hennes arbete. Kunden är aktiv och vill kunna ta sig ut med sin bil. Därför är det meriterande om du har körkort och vana av att köra bil.
Arbetstiderna varierar mellan dag och kväll/natt samt helg. På natten sover assistenterna i ett angränsande rum. Vi har fortsatt möjlighet att erbjuda dygnspass.
Nu söker vi dig som vill arbeta extra när ordinarie assistenter är sjuka eller lediga. Det finns även möjlighet till fasta pass.
För att passa hos vår kund har du hög arbetsmoral, är pålitlig och flexibel. Du besitter stor personlig mognad och har koll på ditt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Att du har god svenska är viktigt. Till denna tjänst söker vi endast kvinnor och du måste kunna arbeta alla tider på dygnet samt helg.
Intervjuer samt träffar med kund kommer att ske löpande. Vi ser gärna att du kan introduceras direkt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vänta därför inte med din ansökan!
Märk din ansökan med Extra K064 Umeå
Trygg Assistans är ett litet och familjärt företag med kunden och dennes assistenter i fokus. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Varje grupp har en egen kund-och personalansvarig som ser till att du trivs och får den hjälp du behöver för att lyckas i ditt arbete. Hos oss känner vi varandra – här är ingen anonym.
Vi begär utdrag från belastningsregistret vid alla nyanställningar. Går du vidare i processen behöver du alltså visa upp ett sådant.
Eftersom vi känner våra kunder väl, sköter vi vår egen rekrytering. Därför undanber vi oss vänligen men bestämt all kontakt från rekrytering-och bemanningsföretag.

Ansök nu

Extrapersonal sökes till ett uppdrag utöver det vanliga

Personlig assistent
Läs mer Jul 3
Nu söker vi dig som vill arbeta som personlig assistent med en fantastisk tjej i en härlig grupp
Hos denna tjej jobbar vi alltid två assistenter samtidigt. Gruppen består av tjejer och killar med olika utbildning och erfarenhet. Gemensamt är att vi arbetar som ett lag för att vår kund ska utvecklas på bästa sätt. Det vill vi att du också ska göra.
Kunden är en ung kvinna som efter ett trauma förvärvat massiva hjärnskador. Hon har olika kognitiva och fysiska utmaningar. Hon bor i ett eget hus ca 1.5mil utanför Umeå.
Din uppgift som personlig assistent är att hjälpa vår kund i sin vardag. Det innebär mycket omvårdnad men stort fokus läggs på bus, utveckling och att höja livskvalitén. Här jobbar vi med aktiv närvaro hela tiden.
Vi söker dig, kille eller tjej som har hög arbetsmoral, är pålitlig och flexibel. Du är en prestigelös lagspelare med god känsla för service. Du drivs av utvecklig, problemlösning och delaktighet. Vi ser gärna att du har erfarenhet vårdarbete och du får gärna vara intresserad av fysisk aktivitet.
Vi behöver dig som kan påbörja din inskolning redan nu och kan jobba 1-3 pass/v i sommar, främst andra perioden. Vi ser gärna att du kan arbeta på en mindre schemarad eller vid behov även till hösten
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Att du har god svenska är viktigt.
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vänta därför inte med din ansökan! Märk din ansökan med K071
Trygg Assistans är ett litet och familjärt företag med kunden och dennes assistenter i fokus. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Varje grupp har en egen kund-och personalansvarig som ser till att du trivs och får den hjälp du behöver för att lyckas i ditt arbete. Hos oss känner vi varandra – här är ingen anonym.
Vi kräver utdrag från belastningsregistret inför alla nyanställningar. Går du vidare i processen kommer du alltså att behöva visa upp ditt utdrag.
Eftersom vi känner våra kunder väl, sköter vi vår egen rekrytering. Därför undanber vi oss vänligen men bestämt all kontakt från rekrytering-och bemanningsföretag.

Ansök nu