Umeå: Kund- och personalansvarig inom personlig assistans

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kund- och personalansvarig inom personlig assistans i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-23 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu en kund- och personalansvarig inom personlig assistans som vill leda och utveckla den personliga assistansen för ett antal av våra kunder och assister.
Som kund- och personalansvarig hos oss är du med och ansvarar för att våra kunders assistansbeslut verkställs enligt gällande lagstiftning, särskilda önskemål och behov samt företagets riktlinjer. Du har även personalansvar över ett antal personliga assistenter. Det innefattar personal- och resursplanering, rekrytering, arbetsmiljöarbete, kvalitetsarbete, ekonomi mm.
Vårt arbetssätt: Här går laget före jaget! Vi arbetar nära varandra, våra kunder och assistenter vilket skapar en familjär känsla som vi känner stolthet över.
Vi söker dig som brinner för våra kunder och assistenter på samma sätt som vi gör! Du är en prestigelös lagspelare med god känsla för service vilket innebär att du är pålitlig och flexibel. Du drivs av utvecklig, problemlösning och delaktighet och du hugger i där det behövs. Arbetet kan bitvis vara stressigt, därför är det viktigt att du besitter personlig mognad och kan hantera utmaningar på ett konstruktivt sätt.
Din kompetens och erfarenhet: Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning som till exempel socionom, socialpsykolog, personalvetare eller annan utbildning alternativt förvärvad erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du själv arbetat som personlig assistent eller i annan LSS-verksamhet. God svenska är viktigt och körkort är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Arbetstider: Dagtid måndag- fredag samt beredskap via företagets jourtelefon enligt rullande schema.
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vänta därför inte med din ansökan! Märk din ansökan med "Kund-och personalansvarig"
Trygg Assistans är ett litet och familjärt företag med kunden och dennes assistenter i fokus. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Varje grupp har en egen kund-och personalansvarig som ser till att du trivs och får den hjälp du behöver för att lyckas i ditt arbete. Hos oss känner vi varandra – här är ingen anonym
Eftersom vi känner våra kunder väl, sköter vi vår egen rekrytering. Därför undanber vi oss vänligen men bestämt all kontakt från rekrytering-och bemanningsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Enhetschef, hälso- och sjukvård

Nedan visas andra jobb i Umeå som Enhetschef, hälso- och sjukvård.

Biträdande avdelningschef, Klinisk Patologi, Laboratoriemedicin i Umeå

Läs mer Jul 22
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Klinisk patologi är en del av Laboratoriemedicin, en länsorganisation med verksamhet i Lycksele, Skellefteå och Umeå.

Laboratoriemedicin Västerbotten omfattar cirka 550 anställda och innefattar klinisk patologi, klinisk mikrobiologi, vårdhygien, klinisk genetik, klinisk immunologi och transfusionsmedicin, klinisk kemi, biobank och vävnadsinrättning. Genom avtal har vi totalansvar för klinisk patologi i Östersund, inklusive medicinskt ledningsansvar för immunologi och transfusionsmedicin, klinisk kemi och klinisk mikrobiologi.

Verksamheten är ackrediterad och vi arbetar enligt däri grundat kvalitetssystem. Vid laboratorierna för klinisk patologi arbetar cirka 120 personer i Umeå och cirka 15 personer i Östersund. På grund av vår snabba utveckling och ökande antal analyser har bemanningen utökats avsevärt de senaste åren, och vi breddar nu även på chefssidan.

ARBETSUPPGIFTER
Som biträdande avdelningschef hos oss ser du helheten och potentialen samt tar oss modigt framåt. I din ledarroll agerar du förebild, arbetar för att skapa gemensamma visioner och frigöra handlingskraft. Du utmanar och utvecklar samt uppmuntrar och synliggör dina medarbetare.

Vi söker två biträdande avdelningschefer till klinisk patologi för sektionerna histopatologi respektive hematopatologi. Du kommer att fungera som närmsta chef för personal med ansvar för bemanning, medarbetarsamtal, lönesamtal och lönesättning. Du kommer även ansvara för administration i vårt personalsystem, lägga scheman samt arbeta för en god arbetsmiljö och delta vid rehabilitering tillsammans med avdelningschef.

Du kommer ansvara för sektionernas dagliga drift och utveckling i samråd med avdelningschef och kollegor, samt ha ett nära samarbete med medicinsk chef och andra nyckelfunktioner i verksamheten. I din roll kommer du att vara underställd avdelningschef.

KVALIFIKATIONER

* Erfarenhet från arbete på laboratorium och relevant
högskoleutbildning (t.ex. naturvetenskaplig, biomedicinsk
analytiker eller motsvarande).

* Erfarenhet av ledarskap, till exempel som projektledare eller
teamledare.

* Drivande och lösningsorienterad.

* Trygg ledare med god förmåga att lyssna och kommunicera.

* Prestigelös, lyhörd, flexibel och god organisatorisk förmåga.

* Kan arbeta självständigt och i team.

* Meriterande med chefserfarenhet och/eller arbete på ackrediterat
laboratorium.

* Behärskar svenska i både tal och skrift.

* Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Jennifer Arnqvist, Vårdförbundet
Mobiltelefon: 072724 08 84
E-postadress: jennifer.arnqvist@regionvasterbotten.se

Ulrika Hedlund, Vision
Telefon: 090-785 31 35
E-postadress: ulrika.hedlund@regionvasterbotten.se

Uppdraget som chef inom Region Västerbotten är ett tidsbegränsat förordnande på vanligtvis 4 år, som kombineras med en tillsvidareanställning inom ditt kompetensområde.

I rekryteringsprocessen och urval kan vi komma att använda ett arbetspsykologiskt test.

Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

Ansök nu

Elevhälsochef till Utbildningsförvaltningen, gymnasieskolan

Läs mer Maj 6
Enligt skollagen ska alla elever i skolan ha tillgång till elevhälsa.

Den ska främst vara förebyggande och hälsofrämjande. Elevhälsan ska också stödja elevernas utveckling mot utbildningens mål och har därför ett särskilt ansvar för att undanröja hinder för varje enskild elevs lärande och utveckling.

Umeå kommun har fyra gymnasieskolor och varje gymnasieskola har lokala elevhälsoteam med tillgång till skolsköterska, skolläkare, skolkurator, skolpsykolog och specialpedagog/speciallärare.

Vi söker nu en Elevhälsochef till gymnasieskolans elevhälsa. Är du den vi söker?

Dina arbetsuppgifter

Uppdraget innebär övergripande ansvar för gymnasieskolans elevhälsa. Du kommer att ha personalansvar för en grupp på ca 30 medarbetare som består av skolkuratorer, skolpsykologer, skolsköterskor och en läs- och skrivutredare. Eftersom du leder specialister i deras arbete kräver det att du hellre har ditt fokus som generalist än specialist, oavsett vilken bakgrund du själv har. Du är en naturlig del i skolornas ledningsgrupper och deltar i rektorernas arbete med kvalitetsutveckling av elevhälsans hälsofrämjande och förebyggande insatser på organisation och gruppnivå.

Uppdraget innebär mycket samverkan vilket förutsätter att du har förmåga att skapa ett gott förtroende hos såväl interna som externa samarbetspartners och trivs med samverkan och att bygga nätverk.

Om dig

Vi söker dig som har en pedagogisk, medicinsk eller beteendevetenskaplig/psykologisk högskoleutbildning. Du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och mycket god kännedom om skolans uppdrag, rektors ansvar, elevhälsans uppdrag och läroplansuppdraget. Uppdraget kräver en person som är tydlig med elevhälsans förebyggande och hälsofrämjande uppdrag och som är väl insatt i gymnasieskolans övergripande uppdrag. Därför är erfarenhet av arbete inom gymnasieskolans verksamhet meriterande. Du har också tidigare erfarenhet av att arbeta som chef.

Som ledare har du mycket god förmåga att engagera, entusiasmera och motivera medarbetare att nå goda resultat. Du har integritet och är trygg, tydlig och prestigelös i ditt ledarskap. Du leder och motiverar dina medarbetare för att effektivt nå verksamhetens mål och skapa resultat. Du har gott om driv och är bra på att samverka, planera, organisera och prioritera ditt arbete.

Vi erbjuder ett spännande uppdrag med stora utvecklings- och påverkansmöjligheter samt ett stimulerande arbete med engagerade och kompetenta medarbetare. Välkommen att söka!

Glöm inte bifoga personligt brev och cv.
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea

Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. 

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Avdelningschef Palliativ medicin, Skellefteå

Läs mer Apr 5
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

På Cancercentrum arbetar nästan 400 personer med vård som spänner över intensiv cancerbehandling till palliativ vård. Forskning och utveckling är en viktig del för oss och en förutsättning för att fortsätta utveckla en vård i framkant. Palliativ medicin är en del av länskliniken Cancercentrum. I Skellefteå arbetar ca 20 personer i ett team som består av sjuksköterskor, läkare, kurator, arbetsterapeut och sjukgymnast. Uppdraget är att bedriva specialiserad palliativ vård i både tidig och sen fas till alla diagnoser inkl. barn. Vi arbetar med svårt sjuka och döende i patienternas hem. Upptagningsområdet är Skellefteå och Norsjö kommun.


ARBETSUPPGIFTER
Som avdelningschef hos oss ser du helheten och potentialen samt tar oss modigt framåt. Du agerar förebild, arbetar för att skapa gemensamma visioner och frigöra handlingskraft i din verksamhet. Du utmanar och utvecklar samt uppmuntrar och synliggör dina medarbetare. Du tar ansvar för din verksamhet utifrån dina befogenheter och företräder arbetsgivaren genom att leda och utveckla mot beslutade mål för Regionens bästa.

Du har ansvar för; bemanning, kompetensförsörjning, utbildning/utveckling, personal, arbetsmiljö, ekonomi och rehabilitering. Eventuellt kommer du att vara delaktig i daglig drift på enheten. Du deltar i förekommande möten och grupper inom och utom Cancercentrum. Du samarbetar med Palliativ medicin i övriga regionen och övriga samarbetspartners inom regionen och kommunen. Arbetet förutsätter resor till Umeå enligt överenskommelse. Palliativ medicin har en medicinsk chef som leder läkargruppen, och som du förväntas arbeta tätt ihop med för att driva den palliativa vården i Skellefteå framåt.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning eller motsvarande kompetens förvärvad genom utbildning och erfarenhet. Du har erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård. Vi vill att du har ledarerfarenhet, chefserfarenhet är meriterande. Arbetet kräver en god samarbetsförmåga liksom att du är självgående och kommunikativ. Vi ser gärna att du har förmåga till ett coachande arbetssätt. Du är van vid normalt förekommande IT-system i Office och kan lära dig nya digitala system.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu

Biträdande avdelningschef, Neonatal-IVA, Barn- och ungdomscentrum, Umeå

Läs mer Apr 2
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Neonatal-IVA är en del av Barn- och Ungdomscentrum Västerbotten, en länsklinik med ansvar för all specialistvård i länet för barn och ungdomar i åldrarna 0-18 år. Vår verksamhet är bred och spänner över flera medicinska områden, däribland neonatologi.

På Neonatal-IVA på NUS vårdas bland annat barn som har behov av avancerad intensivvård i början av sina liv. Vi har regionansvar för all neonatal intensivvård i norra Sverige och är ett av sex Neonatal-IVA centra. Neonatal-IVA:s uppdrag innefattar alla neonatala transporter i norra sjukvårdsregionen och vi har ett eget transportteam för det uppdraget. Verksamheten är högt bemannad dygnet runt. Är det bara en intensivvårdsavdelning? Nej, här finns flera vårdnivåer, från intensivvård till intermediärvård och lättare vård på familjerum. Vi bedriver även neonatal hemsjukvård som ett led i att erbjuda trygg, god och nära vård. På Neonatal-IVA står familjecentrerad och utvecklingsstödjande vård i fokus. Vår ambition är att involvera föräldrar i vården av barnet i så hög utsträckning som möjligt.

Samarbetsytorna är breda. Genom ett nära samarbete med övriga fem neonatalavdelningar i landet ser vi till att hela tiden utvecklas och bli bättre. Förlossningen är också en nära samarbetspartner. Vid avdelningen bedrivs omfattande forskning, både medicinsk och omvårdnadsforskning.

Medarbetarundersökningar visar att trivseln är hög. Våra kompetenta och drivna medarbetare är aktiva och engagerade i vårt arbetsmiljöarbete. Vi jobbar på ett kreativt och systematiskt sätt med arbetsmiljön genom bland annat neonatalt basår med introduktion och utbildning, etisk fallreflektion, internutbildning, mentorprogram, lokal arbetsmiljögrupp och olika ansvarsgrupper.

Nu söker vi en biträdande avdelningschef till vårt chefsteam. Du kommer till en välmående verksamhet, både på basenhets- och avdelningsnivå, med goda förutsättningar till fortsatt utveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Som biträdande avdelningschef hos oss ser du helheten och potentialen samt tar oss modigt framåt.

Du agerar förebild, arbetar för att skapa gemensamma visioner och frigöra handlingskraft i din verksamhet. Du utmanar och ifrågasätter samt uppmuntrar och synliggör dina medarbetare. Du har en tydlig arbetsgivarroll utifrån ditt uppdrag, ansvar och dina befogenheter och företräder arbetsgivaren genom att leda och utveckla mot beslutade mål för regionens bästa.

På Neo-IVA ingår du i ett chefsteam tillsammans med avdelningschef, två medicinska chefer och en ytterligare biträdande avdelningschef. Du är direkt underställd avdelningschefen. Tillsammans med dina chefskollegor leder och fördelar du det dagliga arbetet på avdelningen och planerar för verksamheten på kort och lång sikt. Ditt kontor ligger i anslutning till avdelningen och möjliggör att du kan varva administrativa uppgifter med medarbetarnära ärenden. Samtal såsom medarbetar- och prestationssamtal är en naturlig del i rollen som biträdande avdelningschef, likväl som att hålla arbetsplatsträffar, samverka med fackliga, tillse en god intern kommunikation samt ansvara för rekrytering, rehabilitering och arbetsanpassning.

Du är en viktig lagspelare i Barn- och ungdomscentrums långsiktiga arbete och utveckling genom din roll i basenhetens ledningsgrupp. Tillsammans i avdelningschefsgruppen på BUC jobbar vi för att resurser ska användas på optimalt sätt och att utveckla både oss själva och verksamheten. Som chefsgrupp värnar ni medarbetarnas kompetensutveckling, arbetsmiljö och delaktighet på både individ-, grupp- och organisationsnivå.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning eller motsvarande kompetens förvärvad genom utbildning och erfarenhet. Vi ser gärna att du har utbildning med inriktning mot hälso- och sjukvård. Tidigare chefs- och ledarskapserfarenhet är meriterande. God förståelse för, eller arbetslivserfarenhet från hälso- och sjukvården är av stor vikt.

För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är en person som strävar efter att vara ett föredöme, visar personlig omtanke och kan inspirera och motivera dina medarbetare. Du är duktig på att lyssna och att kommunicera budskap och ser värdet av att hela tiden ge och söka feedback. Det är naturligt för dig leda tillsammans med andra och att arbeta gemensamt mot uppsatta mål. I alla sammanhang ser du till helheten och agerar utifrån det. Du är uthållig och metodisk i ditt sätt att arbeta men är bra på att ta hjälp. Ditt ledarskap genomsyras av tillit där samarbete och lösningsfokus är centralt i varje del av arbetet.

Som person är du strukturerad, handlingskraftig och duktig på att tillvarata engagemang och driv som finns på arbetsplatsen. Tillsammans med medarbetare och chefskollegor arbetar ni för Neo-IVA:s bästa, för en attraktiv arbetsplats och med familjerna i centrum.

ÖVRIGT
Uppdraget som chef inom Region Västerbotten är ett tidsbegränsat förordnande på vanligtvis 4 år, som kombineras med en tillsvidareanställning inom ditt kompetensområde.

Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Trygga Assistans i Norr AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Trygga Assistans i Norr AB .

Varierande assistansuppdrag till aktiv kvinna

Personlig assistent
Läs mer Sep 5
Vi söker dig som har lätt till skratt, är social och trevlig för ett fast schema som personlig assistent.
Kunden är en medelålders kvinna med MS. Hon bor i ett egen lägenhet i centrala Umeå utan husdjur.
Din uppgift som personlig assistent är att hjälpa vår kund i sin vardag där funktionsnedsättningen utgör ett hinder. Det innebär allt ifrån förflyttningar, hjälp med hygien och matlagning till att bistå kunden på hennes arbete. Kunden är aktiv och vill kunna ta sig ut med sin bil. Därför är det krav på körkort och vana av att köra bil för att jobba hos henne.
Arbetstiderna varierar mellan dag och kväll/natt. På natten sover assistenterna i ett angränsande rum. Vi har fortsatt möjlighet att erbjuda dygnspass fram till årsskiftet 2024/2025
Nu söker vi dig som vill jobba en fast schemarad på ca 65% med möjlighet att jobba mer, främst under hösten då en assistent är tjänstledig. Detta arbete går bra att kombinera med studier eller annan bisyssla.
För att passa hos vår kund har du hög arbetsmoral, är pålitlig och flexibel. Du besitter stor personlig mognad och har koll på ditt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Att du har god svenska är viktigt. Till denna tjänst söker vi endast kvinnor med körkort och du måste kunna arbeta alla tider på dygnet samt helg.
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vänta därför inte med din ansökan! Märk din ansökan med VTSAV Umeå
Trygg Assistans är ett litet och familjärt företag med kunden och dennes assistenter i fokus. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Varje grupp har en egen kund-och personalansvarig som ser till att du trivs och får den hjälp du behöver för att lyckas i ditt arbete. Hos oss känner vi varandra – här är ingen anonym
Eftersom vi känner våra kunder väl, sköter vi vår egen rekrytering. Därför undanber vi oss vänligen men bestämt all kontakt från rekrytering-och bemanningsföretag.

Ansök nu

Gillar du omväxling? Anmäl dig till vår vikariepool!

Personlig assistent
Läs mer Aug 9
Vi har flera kunder som behöver förstärka sitt team av personliga assistenter till hösten.
Vi söker dig vill lära känna flera av våra kunder och arbeta pass som dyker upp med kort varsel. Du tackar ja till de pass som passar dig!
Du har en positiv inställning till livet och besitter den där unika fingertoppskänslan som behövs när man ska arbeta med en annan människa i dennes hem och närhet.
Dina arbetsuppgifter är att stötta våra kunder i sin vardag där funktionshindret utgör ett hinder. Det kan innebära att följa med på aktiviteter, förflyttningar, hygiensituationer, hushållsgöromål, en kaffe i solen och mycket annat.
Beskriv vem du är och dina tidigare erfarenheter i din ansökan så att vi kan matcha ihop rätt assistent med rätt kund. Skriv också hur mycket du vill jobba och när du kan starta din anställning hos oss.
Tillträde sker enligt överenskommelse och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Maila din ansökan till kritto.olofsson@tryggassistans.se.
Skriv Vikariepool i ämnesraden.
Trygg Assistans är ett litet och familjärt företag med kunden och dennes assistenter i fokus. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Varje grupp har en egen kund-och personalansvarig som ser till att du trivs och får den hjälp du behöver för att lyckas i ditt arbete. Hos oss känner vi varandra – här är ingen anonym
Eftersom vi känner våra kunder väl, sköter vi vår egen rekrytering. Därför undanber vi oss vänligen men bestämt all kontakt från rekrytering-och bemanningsföretag

Ansök nu

Kommit in på universitetet och vill ha ett givande extrajobb?

Personlig assistent
Läs mer Aug 7
Vi har flera kunder som behöver förstärka sitt team av personliga assistenter till hösten.
Vi söker dig som har en positiv inställning till livet och som besitter den där unika fingertoppskänslan som behövs när man ska arbeta med en annan människa i dennes hem och närhet. God svenska är viktigt så att ni kan kommunicera obehindrat.
Dina arbetsuppgifter är att stötta kunden i sin vardag där funktionshindret utgör ett hinder. Det kan innebära att följa med på aktiviteter, förflyttningar, hygiensituationer, hushållsgöromål, en kaffe i solen och mycket annat.
Beskriv vem du är och dina tidigare erfarenheter i din ansökan så att vi kan matcha ihop rätt assistent med rätt kund. Skriv också hur mycket du vill jobba och när du kan starta din anställning hos oss.
Tillträde sker enligt överenskommelse och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Maila din ansökan till kritto.olofsson@tryggassistans.se. Skriv Intresseanmälan i ämnesraden.
Trygg Assistans är ett litet och familjärt företag med kunden och dennes assistenter i fokus. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Varje grupp har en egen kund-och personalansvarig som ser till att du trivs och får den hjälp du behöver för att lyckas i ditt arbete. Hos oss känner vi varandra – här är ingen anonym
Eftersom vi känner våra kunder väl, sköter vi vår egen rekrytering. Därför undanber vi oss vänligen men bestämt all kontakt från rekrytering-och bemanningsföretag

Ansök nu

Trevligt och glatt assistansuppdrag till medelålders kvinna

Personlig assistent
Läs mer Jul 26
Vi söker dig som har lätt till skratt, är social och trevlig för ett fast schema som personlig assistent.
Kunden är en medelålders kvinna med MS. Hon bor i ett egen lägenhet i centrala Umeå utan husdjur.
Din uppgift som personlig assistent är att hjälpa vår kund i sin vardag där funktionsnedsättningen utgör ett hinder. Det innebär allt ifrån förflyttningar, hjälp med hygien och matlagning till restaurangbesök, kaffe i solen och glädje.
Arbetstiderna varierar mellan dag och kväll/natt. På natten sover assistenterna i ett angränsande rum. Vi har fortsatt möjlighet att erbjuda dygnspass fram till årsskiftet 2024/2025
Nu söker vi dig som vill jobba en fast schemarad på 65% med möjlighet att jobba mer. Det finns även möjlighet att kombinera denna tjänst med arbete hos någon annan av våra kunder för en större tjänstgörigsgrad.
För att passa hos vår kund har du hög arbetsmoral, är pålitlig och flexibel. Du besitter stor personlig mognad och har lätt till skratt och samtal. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Att du har god svenska är viktigt. Till denna tjänst söker vi endast kvinnor.
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vänta därför inte med din ansökan! Märk din ansökan med VTSAV K045
Trygg Assistans är ett litet och familjärt företag med kunden och dennes assistenter i fokus. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Varje grupp har en egen kund-och personalansvarig som ser till att du trivs och får den hjälp du behöver för att lyckas i ditt arbete. Hos oss känner vi varandra – här är ingen anonym
Eftersom vi känner våra kunder väl, sköter vi vår egen rekrytering. Därför undanber vi oss vänligen men bestämt all kontakt från rekrytering-och bemanningsföretag.

Ansök nu

Större rad som personlig assistent till man med musikintresse

Personlig assistent
Läs mer Jul 26
En av våra kunder, en lugn och levnadsglad man med en fysisk funktionsnedsättning söker fler assistenter till sitt team för arbete på fast schemarad.
Vi söker dig som har en positiv inställning till livet och som har en känsla för hur det är att arbeta i en annan människas hem. Du har god svenska så att ni kan kommunicera obehindrat. Detta uppdrag kan vara av lugn karaktär vissa tider på dygnet. Därför är det viktigt att du både kan hantera ett högt- och ett lugnare tempo. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av vård och omsorg men det viktigaste är att du och vår kund trivs ihop. Vi ser gärna att du har körkort och kan köra kundens bil.
Dina arbetsuppgifter är att stötta kunden i sin vardag där funktionshindret utgör ett hinder. Det innebär att följa med på aktiviteter, förflyttningar, hygiensituationer, hurhållsgöromål osv.
Tjänsten är på ca 90% och arbetstiderna är förlagda över dag och natt. På natten är det 6h väntetid och då sover assistenterna i ett angränsande rum med eget badrum, kylskåp, tv och förvaringsmöjligheter.
Dagpassen är mellan kl 7-16 eller kl 8-17. Nattpassen är mellan kl 16-07 eller kl 17-09
Tillträde till tjänsten sker omgående eller enligt överenskommelse.
Intervjuer sker löpande och tjämnsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Trygg Assistans är ett litet och familjärt företag med kunden och dennes assistenter i fokus. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Varje grupp har en egen kund-och personalansvarig som ser till att du trivs och får den hjälp du behöver för att lyckas i ditt arbete. Hos oss känner vi varandra – här är ingen anonym
Eftersom vi känner våra kunder väl, sköter vi vår egen rekrytering. Därför undanber vi oss vänligen men bestämt all kontakt från rekrytering-och bemanningsföretag

Ansök nu

Assistent med glatt humör sökes - Fast rad på 75% finnes hos en aktiv tjej

Personlig assistent
Läs mer Jul 26
En av våra kunder, en positiv och aktiv kvinna söker fler assistenter till sitt team för arbete på fast schemarad om ca 75%
Vi söker dig som har en positiv inställning till livet och som har en känsla för hur det är att arbeta i en annan människas hem. Du har god svenska så att ni kan kommunicera obehindrat. Till denna kund söker vi både kvinnliga och manliga assistenter.
Dina arbetsuppgifter är att stötta kunden i sin vardag där funktionshindret utgör ett hinder. Det innebär att följa med på aktiviteter, förflyttningar, hygiensituationer osv. På natten sover kundens assistenter i ett angränsande rum för att kunna bistå kunden när behov uppstår. Arbetspassen är fördelade över dag samt kväll/natt med väntetid och helg. Du behöver kunna arbeta dessa tider.
Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Märk din ansökan med VTSAV K043
Trygg Assistans är ett litet och familjärt företag med kunden och dennes assistenter i fokus. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Varje grupp har en egen kund-och personalansvarig som ser till att du trivs och får den hjälp du behöver för att lyckas i ditt arbete. Hos oss känner vi varandra – här är ingen anonym
Eftersom vi känner våra kunder väl, sköter vi vår egen rekrytering. Därför undanber vi oss vänligen men bestämt all kontakt från rekrytering-och bemanningsföretag

Ansök nu