Umeå: Customer Experience Manager Elgiganten Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Customer Experience Manager Elgiganten Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-02 // Varaktighet: Heltid

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 700 anställda och totalt 177 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång!
Älskar du att bidra till en fantastisk kundupplevelse och att leda andra? Vi söker nu en kundservicedriven Customer Experience Manager med ledarförmåga och en stor vilja att ständigt utveckla sig själv och andra.

Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – var och en med ett hjärta för elektronik och en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din huvuduppgift som Customer Experience Manager är att närvara i det dagliga arbetet med fokus på att vi har ett bra bemötande där kunden blir erbjuden rätt lösningar för deras behov, korta kötider samt har en hög varuhusstandard samtidigt som du utvecklar, följer upp och coachar dina medarbetare. Du är en del av varuhusets lokala ledningsgrupp och utöver personalansvaret över ditt team ansvarar du tillsammans med resterande ledningsgruppsmedlemmar för den totala verksamheten och varuhusets resultat. 

Din roll som Customer Experience Manager
För dig är medarbetarna och kunden viktigast. Samtidigt skapar du goda resultat genom att optimera och följa upp den dagliga driften för att säkerställa kundvänlighet och effektivitet. Du har ett övergripande ansvar för dina ansvarområden, medarbetare, kunder och resultatet. Som Customer Experience Manager leder du genom att utveckla och coacha dina medarbetare att ständigt erbjuda en fantastisk kundupplevelse inom samtliga områden som innefattas i rollen, så som kundnöjdhet, finansiella kontroller, teknisk support och merchandising. Du har även ansvar för att rekrytera, introducera och vidareutveckla ditt team och säkerställa den dagliga driften genom att leda och planera verksamheten. Du kommer att vara en del och arbeta verksamhetsnära tillsammans med dina medarbetare och vara en viktig förebild i varuhuset.
 
Vem är du?
Som Customer Experience Manager på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att utvecklas, utveckla andra, upprätta och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!
 
Vi ser att du


Har en god kommunikations- och ledarförmåga

• Kan skapa och upprätthålla en teamkultur som präglas av samarbete och arbetsglädje
• Är affärsinriktad och resultatdriven med kunden i fokus
• Är uppmärksam på detaljer och har förmåga att skapa struktur
• Är engagerad, ansvarstagande och har en vilja att göra ditt bästa
• Är proaktiv och lösningsorienterad

Rollen som Customer Experience Manager kräver minst 3 års erfarenhet av kundservice och förståelse i drift och ledning i en butikskedja. Du har erfarenhet av försäljning med goda resultat, är van att ta yrkesmässigt ansvar och är verksamhetsnära som person.

Vilka är vi?
På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.
De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.

Utveckling hos oss
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.
 
Elgiganten erbjuder:


Avtalsenlig lön och pension

• Generöst bonusavtal
• Förmåner inom friskvård och personalköp
• Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
• Goda karriärmöjligheter

Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare med inledanande provanställning
Omfattning: 100%. Arbetstiderna innefattar även kvällar och helger
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2024-08-31
På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Avdelningschef, butik

Nedan visas andra jobb i Umeå som Avdelningschef, butik.

Avdelningschef / Säljledare - Sport, löpning och träning. XXL Umeå

Läs mer Aug 9
Nu har du chansen att bli en del av vårt kompetenta team på XXL Umeå! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och arbetar tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål! Vi delar upp våra varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Friluftsliv och jakt - Skidor och cyklar – Verkstad - Lager och logistik - Kassa.I avdelningen för Sport, löpning och träning har vi allt för boll- och racketsporter, ishockey, vattensporter, löpning och träningsutrustning. Som säljledare är du ansvarig för avdelningens drift och resultat. Du ska som ledare motivera, stötta och inspirera teamet så att de har bästa möjliga förutsättningar att prestera sitt bästa.
Tjänsten ingår i varuhusets ledningsgrupp och rapporterar till varuhuschefen.
Erfarenhet inom fotboll, hockey, löpning eller golfär meriterande.
Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer att vara:
Leda enligt XXL:s ledarskapsprinciper, vara ett föredöme för de anställda och följa XXL:s kultur och värderingar
Uppföljning och utveckling av teamet
Utbildning av nya anställda
Sörja för att kampanjer genomförs enligt plan
Delegera arbetsuppgifter och ansvar till avdelningens anställda
Följa upp och bidra aktivt med att ordna avdelningens arbetsmiljöarbete

För att lyckas i tjänsten tror vi att du:
Har ett intresse för sport och/eller friluftsliv, och för produkterna vi säljer
Motiveras av att skapa goda kundupplevelser i samarbete med ditt team
Trivs med personalansvar
Är beslutsam, du kan ta och genomföra beslut
Har god samarbetsförmåga
Har en engagerande och tydlig ledarstil
Är effektiv och lösningsorienterad, och kan snabbt anpassa dig till förändringar
Är strukturerad och ordningsam

Kvalifikationer:
Relevant erfarenhet från liknande tjänst inom detaljhandel eller annan bransch
Goda resultat från försäljning och kundservice
Behärskar svenska eller ett skandinaviskt språk, skriftligt och muntligt
Erfarenheterna inom någon eller flera av sporterna: Ishockey, Fotboll, Löpning, Vattensport eller Golf

Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss?
Hos XXL har vi fokus på våra medarbetare, deras utveckling och ett bra arbetsklimat. Vi arbetar strukturerat med utbildning och vidareutveckling av våra medarbetare. Hos oss finns goda möjligheter till intern utveckling och karriärmöjligheter. Vi har ett inkluderande klimat, där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi kan erbjuda goda personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga löne- och bonusupplägg och möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja!
Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige (teamtailor.com)
Är du den vi söker?Då ser vi fram emot att ta emot din ansökan!Varierande arbetstider, morgon och kväll. Samt arbete minst enhelg i månaden. Tjänsten är tillsvidare heltid.
Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Ansök på tjänsten via knappen "Ansök här". Vi har valt att ersätta det personligabrevet med frågor. När du ska söka tjänsten kommer du att bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor.

Ansök nu

Säljledare - Skidor och Cykel - XXL Umeå

Läs mer Jun 14
Nu har du chansen att bli en del av vårt kompetenta team på XXL Umeå! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och arbetar tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål! Vi delar upp våra varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Friluftsliv och jakt - Skidor och cyklar – Verkstad - Lager och logistik - Kassa.
På cykel- och skidavdelningen säljer vi alla produkter och utrustningar för cyklar och skidor, vi erbjuder även flera tjänster som till exempel vallning av skidor och montering av extrautrustning till cyklar.
Som säljledare är du ansvarig för avdelningens drift och resultat. Du ska som ledare motivera, stödja och inspirera teamet så att de har bästa möjliga förutsättningar för att prestera sitt bästa. Tjänsten ingår i varuhusets ledningsgrupp och rapporterar till varuhuschefen.

Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer att vara:
Leda enligt XXL:s ledarskapsprinciper, vara ett föredöme för de anställda och följa XXL:s kultur och värderingar
Uppföljning och utveckling av teamet
Utbildning av nya anställda
Sörja för att kampanjer genomförs enligt plan
Delegera arbetsuppgifter och ansvar till avdelningens anställda
Följa upp och bidra aktivt med att ordna avdelningens arbetsmiljöarbete

För att lyckas i tjänsten tror vi att du:
Har ett intresse för sport och/eller friluftsliv, och för produkterna vi säljer
Motiveras av att skapa goda kundupplevelser i samarbete med ditt team
Trivs med personalansvar
Är beslutsam, du kan ta och genomföra beslut
Har goda samarbetsförmåga
Har en engagerande och tydlig ledarstil
Är effektiv och lösningsorienterad, och kan snabbt anpassa dig till förändringar
Är strukturerad och ordningsam

Kvalifikationer:
God erfarenheterna inom någon eller flera av sporterna på avdelningen. Längdskidor, alpint eller cykel.
Relevant erfarenhet från liknande tjänst inom detaljhandel
Goda resultat från försäljning och kundservice
Behärskar svenska eller ett skandinaviskt språk, skriftligt och muntligt

Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss?
Hos XXL har vi fokus på våra medarbetare, deras utveckling och ett bra arbetsklimat. Vi arbetar strukturerat med utbildning och vidareutveckling av våra medarbetare. Hos oss finns goda möjligheter till intern utveckling och karriärmöjligheter. Vi har ett inkluderande klimat, där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi kan erbjuda goda personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga löne- och bonusupplägg och möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja!

Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige (teamtailor.com)

Är du den vi söker?Då ser vi fram emot din ansökan!
Vi arbetar löpande med rekryteringen, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Tillträde: augusti-september eller enligt ök.

Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Ansök på tjänsten via knappen "Ansök här". Vi har valt att ersätta det personligabrevet med frågor. När du ska söka tjänsten kommer du att bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor.

Ansök nu

Avdelningschef / Säljledare - Sport, löpning och träning. XXL Umeå

Läs mer Aug 13
Nu har du chansen att bli en del av vårt kompetenta team på XXL Umeå! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och arbetar tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål! Vi delar upp våra varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Friluftsliv och jakt - Skidor och cyklar – Verkstad - Lager och logistik - Kassa.I avdelningen för Sport, löpning och träning har vi allt för boll- och racketsporter, ishockey, vattensporter, löpning och träningsutrustning. Som säljledare är du ansvarig för avdelningens drift och resultat. Du ska som ledare motivera, stötta och inspirera teamet så att de har bästa möjliga förutsättningar att prestera sitt bästa.
Tjänsten ingår i varuhusets ledningsgrupp och rapporterar till varuhuschefen.
Erfarenhet inom fotboll, hockey, löpning eller golfär meriterande.
Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer att vara:
Leda enligt XXL:s ledarskapsprinciper, vara ett föredöme för de anställda och följa XXL:s kultur och värderingar
Uppföljning och utveckling av teamet
Utbildning av nya anställda
Sörja för att kampanjer genomförs enligt plan
Delegera arbetsuppgifter och ansvar till avdelningens anställda
Följa upp och bidra aktivt med att ordna avdelningens arbetsmiljöarbete

För att lyckas i tjänsten tror vi att du:
Har ett intresse för sport och/eller friluftsliv, och för produkterna vi säljer
Motiveras av att skapa goda kundupplevelser i samarbete med ditt team
Trivs med personalansvar
Är beslutsam, du kan ta och genomföra beslut
Har god samarbetsförmåga
Har en engagerande och tydlig ledarstil
Är effektiv och lösningsorienterad, och kan snabbt anpassa dig till förändringar
Är strukturerad och ordningsam

Kvalifikationer:
Relevant erfarenhet från liknande tjänst inom detaljhandel eller annan bransch
Goda resultat från försäljning och kundservice
Behärskar svenska eller ett skandinaviskt språk, skriftligt och muntligt
Erfarenheterna inom någon eller flera av sporterna: Ishockey, Fotboll, Löpning, Vattensport eller Golf

Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss?
Hos XXL har vi fokus på våra medarbetare, deras utveckling och ett bra arbetsklimat. Vi arbetar strukturerat med utbildning och vidareutveckling av våra medarbetare. Hos oss finns goda möjligheter till intern utveckling och karriärmöjligheter. Vi har ett inkluderande klimat, där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi kan erbjuda goda personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga löne- och bonusupplägg och möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja!
Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige (teamtailor.com)
Är du den vi söker?Då ser vi fram emot att ta emot din ansökan!Varierande arbetstider, morgon och kväll. Samt arbete minst enhelg i månaden. Tjänsten är tillsvidare heltid.
Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Ansök på tjänsten via knappen "Ansök här". Vi har valt att ersätta det personligabrevet med frågor. När du ska söka tjänsten kommer du att bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor.

Ansök nu

Avdelningschef / Säljledare - Skidor och Cykel - XXL Umeå

Läs mer Jul 1
Nu har du chansen att bli en del av vårt kompetenta team på XXL Umeå! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och arbetar tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål! Vi delar upp våra varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Friluftsliv och jakt - Skidor och cyklar – Verkstad - Lager och logistik - Kassa.
På cykel- och skidavdelningen säljer vi alla produkter och utrustningar för cyklar och skidor, vi erbjuder även flera tjänster som till exempel vallning av skidor och montering av extrautrustning till cyklar.
Som säljledare är du ansvarig för avdelningens drift och resultat. Du ska som ledare motivera, stödja och inspirera teamet så att de har bästa möjliga förutsättningar för att prestera sitt bästa. Tjänsten ingår i varuhusets ledningsgrupp och rapporterar till varuhuschefen.

Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer att vara:
Leda enligt XXL:s ledarskapsprinciper, vara ett föredöme för de anställda och följa XXL:s kultur och värderingar
Uppföljning och utveckling av teamet
Utbildning av nya anställda
Sörja för att kampanjer genomförs enligt plan
Delegera arbetsuppgifter och ansvar till avdelningens anställda
Följa upp och bidra aktivt med att ordna avdelningens arbetsmiljöarbete

För att lyckas i tjänsten tror vi att du:
Har ett intresse för sport och/eller friluftsliv, och för produkterna vi säljer
Motiveras av att skapa goda kundupplevelser i samarbete med ditt team
Trivs med personalansvar
Är beslutsam, du kan ta och genomföra beslut
Har goda samarbetsförmåga
Har en engagerande och tydlig ledarstil
Är effektiv och lösningsorienterad, och kan snabbt anpassa dig till förändringar
Är strukturerad och ordningsam

Kvalifikationer:
God erfarenheterna inom någon eller flera av sporterna på avdelningen. Längdskidor, alpint eller cykel.
Relevant erfarenhet från liknande tjänst inom detaljhandel
Goda resultat från försäljning och kundservice
Behärskar svenska eller ett skandinaviskt språk, skriftligt och muntligt

Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss?
Hos XXL har vi fokus på våra medarbetare, deras utveckling och ett bra arbetsklimat. Vi arbetar strukturerat med utbildning och vidareutveckling av våra medarbetare. Hos oss finns goda möjligheter till intern utveckling och karriärmöjligheter. Vi har ett inkluderande klimat, där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi kan erbjuda goda personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga löne- och bonusupplägg och möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja!

Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige (teamtailor.com)

Är du den vi söker?Då ser vi fram emot din ansökan!
Vi arbetar löpande med rekryteringen, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Tillträde: augusti-september eller enligt ök.

Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Ansök på tjänsten via knappen "Ansök här". Vi har valt att ersätta det personligabrevet med frågor. När du ska söka tjänsten kommer du att bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Elgiganten AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Elgiganten AB .

Sales Advisor Elgiganten Umeå

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Sep 4
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 700 anställda och totalt 177 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång!
Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! 

Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik.

Din roll som Sales Advisor
Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete.
 
Vem är du?
Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!
 
Vi ser att du


• Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service
• Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor
• Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål
• Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas
• Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. 

Vilka är vi?
På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.
De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.

Utveckling hos oss
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.
 
Elgiganten erbjuder


• Avtalsenlig lön och pension
• Generöst bonusavtal
• Förmåner inom friskvård och personalköp
• Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
• Goda karriärmöjligheter

Övrig information
Anställningsform: Vikariat/Tillsvidare, provanställning tillämpas
Omfattning: 60% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2024-08-31
På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Ansök nu

Sales Advisor Elgiganten Umeå

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jul 23
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 700 anställda och totalt 177 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång!
Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! 

Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik.

Din roll som Sales Advisor
Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete.
 
Vem är du?
Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!
 
Vi ser att du


• Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service
• Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor
• Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål
• Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas
• Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. 

Vilka är vi?
På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.
De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.

Utveckling hos oss
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.
 
Elgiganten erbjuder


• Avtalsenlig lön och pension
• Generöst bonusavtal
• Förmåner inom friskvård och personalköp
• Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
• Goda karriärmöjligheter

Övrig information
Anställningsform: Vikariat/Tillsvidare, provanställning tillämpas
Omfattning: 60% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2024-08-31
På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Ansök nu

Service Advisor Elgiganten Umeå

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Maj 20
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 700 anställda och totalt 177 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång!
Älskar du att bidra till en fantastisk kundupplevelse? Vi söker nu en Service Advisor som levererar service i världsklass och brinner för att ta hand om våra kunder på bästa sätt! 

Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. I just den här rollen får du även möjlighet att kunna påverka våra kunders uppfattning om oss.  

Din roll som Service Advisor 
Som Service Advisor kommer du arbeta inom området Operations som består av kassa, lager, support och merchandising. Det är en varierande roll där du kommer arbeta med flera olika uppgifter där du med din kompetens gör skillnad och utgör en viktig del för framgång. En stor del av vardagen handlar om att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen, du är helt enkelt en stjärna på kundvård. Förutom att vara ansvarig för att ta betalt, assistera vid servicetjänster, produktlogistik och garantiärenden ska du även se till att det är lätt för våra kunder att handla och att de kan få med sig rätt produkt hem. Genom att optimera köpupplevelsen i varuhuset och säkerställa nöjda kunder kan vi nå våra mål, att ha förmåga att lösa problem på vägen till framgång är en annan avgörande del i rollen. Du kommer att få grundläggande kunskaper inom samtliga delar inom Operations och därmed en stor flexibilitet i din vardag. 
 
Vem är du? 
Som Service Advisor på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste.  Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! 
 
Vi tror att du 

• Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service 
• Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor 
• Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas 
• Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa 
• Trivs när det är ordning och reda och gillar att skapa struktur 

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss.   

Vilka är vi? 
På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.  
De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. 

Utveckling hos oss 
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. 
Elgiganten erbjuder


• Avtalsenlig lön och pension 
• Generöst bonusavtal 
• Förmåner inom friskvård och personalköp 
• Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare 
• Goda karriärmöjligheter 

Övrig information
Anställningsform: 3 mån med chans till förlängning
Omfattning: 60%. Arbetstiderna innefattar även kvällar och helger
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2025-05-31
På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Ansök nu

Elgiganten Umeå söker säljare Home/Tech

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Mar 4
En arbetsplats att utvecklas på och vara stolt över 

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Elgiganten har i dag närmare 3 725 anställda och 177 Phonehouse butiker och varuhus över hela landet.  
Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  
Som arbetsgivare arbetar vi ständigt för att alla medarbetare ska känna sig sedda, erbjudas utvecklingsmöjligheter och i vår en gemenskap. Vi värdesätter utveckling högt och det finns stora möjligheter att utvecklas och klättra internt om viljan och engagemanget finns.  Har du lätt att prata med folk och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då har du bra förutsättningar att bli en skicklig Säljare hos oss.

Den viktigaste uppgiften som säljare på Elgiganten är att hitta den perfekta lösningen för våra kunders frågor, utmaningar och önskemål. Det är en enkel match för dig som vill vara bäst i allt du gör och som är resultat- och lösningsorienterad. Att arbeta för Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt.

Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer, tillsammans med dina kollegor, att vara att göra våra kunder 100 % nöjda varje dag - och att ha roligt under tiden!


• Hjälpa kunder att hitta sin bästa lösning
• Erbjuda och sälja produkter och tjänster
• Träning och utbildning

Profil & Bakgrund
Du älskar att nå dina mål - och när du gör det, vill vi fira det med dig. Är du också snabblärd, nyfiken och kreativ så är du är en väldigt bra kandidat för detta jobb.  

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.

Vilka är vi?
På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.
 
De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.
 
Utveckling hos oss
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera stort i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.
 
Elgiganten erbjuder:


Avtalsenlig lön och pension


Generöst bonusavtal


Förmåner inom friskvård och personalköp


Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare


Goda karriärmöjligheter


Övrig information
Anställningsform: Vikariat/Tillsvidare, provanställning tillämpas
Omfattning: 60% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2024-04-30
Ansökan

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Ansök nu

Elgiganten Umeå söker Sommarvikarier

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Mar 15
En arbetsplats att utvecklas på och vara stolt över 

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Elgiganten har i dag närmare 3 800 anställda och 177 Phonehouse butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  
Som arbetsgivare arbetar vi ständigt för att alla medarbetare ska känna sig sedda, erbjudas utvecklingsmöjligheter och vara en del i vår gemenskap. Vi värdesätter utveckling högt och det finns stora möjligheter att utvecklas och klättra internt om viljan och engagemanget finns.  Elgiganten söker Sveriges bästa sommarjobbare!

Letar du efter Sveriges roligaste sommarjobb? Drömmer du om att få arbeta med fantastiska kollegor i en omväxlande miljö? Älskar du att hjälpa till? Om du svarat JA på frågorna så är det dig vi letar efter!

Elgiganten Umeå söker nu butiksmedarbetare till avdelningen Aftersales Operations som består av kassa, lager, support och merchandising.

Ansök redan idag så lovar vi att göra vårt bästa för att du aldrig ska vilja lämna oss igen!

Arbetsuppgifter:
Dagarna kommer att vara fyllda av olika arbetsuppgifter vilket kräver att du är flexibel, gillar variation och trivs med att ta stort ansvar. På Elgiganten arbetar drivna och engagerade medarbetare som brinner för kundmötet. Tillsammans med kollegorna hittar man lösningar till kundernas behov, allt för att skapa ett bemötande som berör. Vi söker därför en kollega som trivs med att arbeta självständigt vid kundkontakt men även föredrar att arbeta med kollegorna för att nå gemensamt uppsatta mål.

Din bakgrund:
Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet inom handel, sälj eller serviceyrken - men det är inget krav. Vi kommer att förse dig med en gedigen introduktion till vår organisation så att du har både kunskap och rätt förutsättningar för att både lyckas och trivas hos oss. Vi ser därför gärna att du är en person med ett stort engagemang och en vilja att utvecklas.

Om Elgiganten:
För oss i Elgiganten är Du som medarbetare tillsammans med våra kunder alltid vårt primära fokus. Den viktigaste uppgiften som butiksmedarbetare/säljare på Elgiganten är att hitta den perfekta lösningen för våra kunders frågor, utmaningar och önskemål. Vi vill att alla ska kunna ta del av den magiska världen av teknik!

Vår kultur är viktig för oss på Elgiganten och i stort sett allt genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. 

Elgiganten erbjuder dig:


• En inspirerande arbetsplats med hög arbetsglädje och stark gemenskap.
• Avtalsenlig lön och pension men även ett generöst bonusavtal.
• God introduktion, utmaningar och även ett internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare.
• Goda förmåner inom personalköp.

Övrig information
Anställningsform: Vikariat 
Omfattning: Deltid. Arbetstiderna innefattar även kvällar och helger
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2024-04-14
Ansökan

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Ansök nu