Umeå: Personliga assistenter till kund på Ersboda, Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Personliga assistenter till kund på Ersboda, Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-07 // Varaktighet:

Om företaget
Vi är ett familjärt assistans bolag med ett stort hjärta för våra brukare och personliga assistenter. Vår erfarenhet talar för att vi skapar den bästa assistansen tillsammans, därför är vi mycket lyhörda och dialog är grunden för vår verksamhet. Vi har funnits i 26 år i branschen och strävar ständigt efter att utvecklas medan vi fortsätter leverera högkvalitet service gentemot våra brukare och personal.
Vi söker nu kvinnliga assistenter till en av våra kunder i Umeå.
Om tjänsten:
Timanställning med möjlighet till rad. Arbetspassen är fördelade mån-fre 7.15-15 och 14.00-20.00.
Om brukaren:
Jag är en kvinna på i 50 års åldern, bor tillsammans med min man och katter på vackra Ersboda i Umeå. Som person är jag glad, utåtriktad och en riktigt djurvän. Några av mina största intressen är dans, träning, bakning och pyssel. Jag trivs väldigt bra i naturen och kyrkan, dit åker jag så ofta det går.
Jag behöver stöd med mycket i min vardag men vill vara så självständig och delaktig som möjligt i alla moment för att känna mig inkluderad.
Om dig:
Det är ett högt meriterande om du innehar körkort och erfarenhet av jobb inom vård och omsorg, men inget krav. Du är noggrann, lyhörd, ansvarsfull, flexibel och kan rycka in vid behov. Assistans uppdraget är betydelsefullt och ställer krav på att du är empatisk och förstår andra människors behov.
Den verbala kommunikationen är viktig, därför är det ett krav att du har goda språkkunskap i svenska språket. Då kunden har katter i hemmet får du inte ha någon djurallergi.
Övrigt
Om du går vidare i processen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter är det en fördel om du har (mobilt) Bank-Id.
Urval sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kommer rutinmässigt att begära ett utdrag ur belastningsregistret om ansökan leder till en anställning.
Välkommen med din mailansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Personlig assistent

Nedan visas andra jobb i Umeå som Personlig assistent.

Vikarie sökes till kvinna i Yttersjö inom personlig assistans

Läs mer Nov 14
God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se


Vikarier sökes till en kvinna i Yttersjö inom personlig assistans

Kunden bor i Yttersjö tillsammans med sin sambo, två barn, hund och kanin. Tillsammans med familjen lever hon ett aktivt liv och tycker om bakning, matlagning, hemmapyssel och utomhusvistelser. Hon behöver stöd för att vardagen ska fungera smidigt. 

I denna assistans söker vi dig som är flexibel, initiativtagande och inlyssnande. Du som ser vad som behöver göras och kan "hugga i" där det behövs :) Som assistent kommer du att vara behjälplig när det kommer till handräckning, hushållssysslor liksom vara en hjälpande hand i familjelivet med allt vad det innebär. Vi värdesätter dock din förmåga att alltid bibehålla ett bra kundfokus. Assistansen utförs där kunden befinner sig vilket innebär att du kan påbörja ditt pass i- liksom utanför hemmet. Här kommer din flexibilitet väl till pass. 

Eftersom kund med familj är bosatta utanför stan med mycket begränsad möjlighet till kollektivtrafik så är det ett krav på körkort och tillgång till bil. Vi vill också uppmärkssamma om att viss hantering av djur (hund, kanin) och hö förekommer i arbetet.

Vi söker dig som kan ställa upp vid behov, vid ordinarie personals frånvaro. Denna vikarietjänst kommer att tillsättas så snart som möjligt och rekrytering sker löpande. 

För att styrka din rätt att arbeta i Sverige behöver du kunna uppvisa svenskt pass/personbevis, uppehållskort (EU) eller uppehålls- och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU).

Ansök nu

Ung kille i Obbola söker personliga assistenter - Timvikariat

Läs mer Nov 13
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt.
Om tjänsten
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. 
Kunden tycker om att vara ute och röra på sig. Han gillar att cykla, spela boll, åka skidor och bada. Han gillar även att spela spel, pussla och titta på bilar.
Vi söker nu dig som stämmer in på följande:
Vill arbeta hos en kille i 20-års åldern bosatt i Obbola
Har goda kunskaper i svenska
Får ej ha pälsdjur hemma då allergi finns i gruppen
Är simkunnig
Har god fysik och kan utföra tunga lyft

Det är även meriterande om du:
Har erfarenhet av liknande arbete
Har B-körkort och tillgång till bil (resa till och från arbete)
Har erfarenhet av autism/utvecklingsstörning/intellektuell funktionsnedsättning
Har erfarenhet av pedagogiskt arbete
Har erfarenhet av epilepsi

Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet.
Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön:
Aktuell anställningsform är "timvikariat" och tjänsten innebär arbete vid behov. Arbetstiderna är förlagda under dagtid, kvällstid och nattetid, på vardagar och helger. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Dagtid ca 7.45-16/17 Kväll ständigt varierad ex. 16-22, 15-19 etc. Natt ca 20-7.30 (Aktiv natt)
Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Att vara anställd på Humana
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Uppdragschef:
Nora Abrahamsson nora.abrahamsson@humana.se

Ansök nu

Jobba som personlig assistent i Umeå!

Läs mer Nov 12
På Aktiv Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?
OM TJÄNSTEN
Vill du arbeta med något som verkligen gör skillnad i människors liv? Vi på Aktiv Assistans letar efter dig som vill arbeta som personlig assistent i Umeå. Vi söker just nu 6 stycken timvikarier som vill arbeta vid behov.
OM KUNDEN
Hos oss får du möjlighet att verkligen göra skillnad i kundens liv. Du ger stöd i allt från dagliga rutiner till fritidsaktiviteter, alltid med målet att den du assisterar ska kunna leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt.
ÄR DU DEN VI SÖKER?
Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och som trivs i en roll där du får bidra med omtanke, engagemang och trygghet. Du är lyhörd, ansvarstagande och flexibel och du har lätt för att samarbeta med både kollegor och kunden. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och hur du matchar den person du arbetar med. Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans är meriterande, men det viktigaste är att du har rätt inställning och vilja att göra ett gott arbete.
MERITER
Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg

Sysselsättningsgrad: 6 stycken timvikarier.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Aktiv Assistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan!
För anställning hos oss på Aktiv Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år behöver du visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Beställ det redan nu, eftersom Polisens handläggningstid kan variera. Du kan enkelt beställa utdraget digitalt via Kivra, välj "arbete med barn med funktionsnedsättning" och gör din beställning här.
Jobba hos Aktiv Assistans Norr AB
Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag med huvudsaklig verksamhet i Västerbotten. Vi brinner för att hjälpa personer med funktionsvariationer att leva ett så meningsfullt och rikt liv som möjligt, utifrån deras behov och önskemål. Våra ledord – inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens – genomsyrar allt vi gör. Vi är lika måna om våra kunder som om våra anställda och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas.
Förmåner för dig som anställd hos Aktiv Assistans
Som personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad både under arbetstid och på väg till och från jobbet, så att du kan känna dig trygg om något oförutsett skulle ske. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra medarbetare och arrangerar regelbundet aktiviteter för både personal och kunder. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och känna dig som en del av gemenskapen!
Delning av ansökningar inom Team Olivia
För att ge dig bästa möjliga chanser att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan.
För dig med anställningsstöd
Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt – alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

Ansök nu

Personlig assistent på 75% till ung man i Umeå

Läs mer Nov 12
På Aktiv Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?
OM TJÄNSTEN
Vi på Aktiv Assistans söker en personlig assistent till vår kund som bor centralt i Umeå. Tjänsten omfattar 75% och arbetstiderna är förlagda enligt följande:
Kl. 06.00-16.30
Kl. 16.30-02.00
Kl. 16.30-16.30 (förekommer under helger)

Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående.
OM KUNDEN
Vår kund är en man som behöver din hjälp som assistent i sin vardag för att leva ett så gott liv som han önskar. Han har intresse för träning och därför ser vi gärna att du som söker har god fysisk kondition.
ÄR DU DEN VI SÖKER?
Vi söker dig som är noggrann, lyhörd och pålitlig. Du är engagerad i ditt arbete och har en förmåga att vara aktiv och flexibel. För att trivas hos vår kund bör du även gilla en aktiv vardag med många olika aktiviteter.
KRAV
Rökfri

MERITER
Erfarenhet av arbete som personlig assistent

Sysselsättningsgrad: 75%.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Aktiv Assistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan!
För anställning hos oss på Aktiv Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år behöver du visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Beställ det redan nu, eftersom Polisens handläggningstid kan variera. Du kan enkelt beställa utdraget digitalt via Kivra, välj "arbete med barn med funktionsnedsättning" och gör din beställning här.

Jobba hos Aktiv Assistans Norr AB
Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag med huvudsaklig verksamhet i Västerbotten. Vi brinner för att hjälpa personer med funktionsvariationer att leva ett så meningsfullt och rikt liv som möjligt, utifrån deras behov och önskemål. Våra ledord – inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens – genomsyrar allt vi gör. Vi är lika måna om våra kunder som om våra anställda och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas.
Förmåner för dig som anställd hos Aktiv Assistans
Som personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad både under arbetstid och på väg till och från jobbet, så att du kan känna dig trygg om något oförutsett skulle ske. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra medarbetare och arrangerar regelbundet aktiviteter för både personal och kunder. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och känna dig som en del av gemenskapen!
Delning av ansökningar inom Team Olivia
För att ge dig bästa möjliga chanser att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan.
För dig med anställningsstöd
Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt – alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

Ansök nu

Personlig assistent sökes till kvinna i 30-årsåldern i Umeå (timanställn...

Läs mer Nov 12
På Aktiv Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?
OM TJÄNSTEN
Vi på Aktiv Assistans söker en personlig assistent till vår kund i Umeå. Tjänsten är en timanställning vid behov, med arbetspass förlagda till dag- och kvällstid på både vardagar och helger.
Kl. 07.00-15.30
Kl. 15.30-22.00

Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående.
OM KUNDEN
Vår kund är en kvinna i övre 30-årsåldern med intresse för inredning, musik, mode och mycket mer. Hon behöver din hjälp som assistent i sin vardag då hon har en neuromuskulär sjukdom.
Arbetsuppgifter:
Stöd vid dagliga rutiner, som hushållssysslor och matlagning
Hjälp med personlig hygien och av- och påklädning
Förflyttningar och stöd i moment som kräver motorik
Träning, fritidsaktiviteter och sociala aktiviteter

ÄR DU DEN VI SÖKER? 
Vi söker dig som har en god social kompetens, är lyhörd och har en hög arbetsmoral. Du har en förmåga att förstå och anpassa dig till olika människor och situationer. Vi värdesätter personlig mognad och en god känsla för det sociala samspelet då vi tror att dessa egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen.
Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker!
KRAV
Erfarenhet av barn
Djurfri på grund av allergier inom familjen

MERITER
Erfarenhet av vård, omsorg eller personlig assistans
Körkort och tillgång till bil

Sysselsättningsgrad: Timanställning vid behov.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Aktiv Assistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan!
För anställning hos oss på Aktiv Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år behöver du visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Beställ det redan nu, eftersom Polisens handläggningstid kan variera. Du kan enkelt beställa utdraget digitalt via Kivra, välj "arbete med barn med funktionsnedsättning" och gör din beställning här.
Jobba hos Aktiv Assistans Norr AB
Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag med huvudsaklig verksamhet i Västerbotten. Vi brinner för att hjälpa personer med funktionsvariationer att leva ett så meningsfullt och rikt liv som möjligt, utifrån deras behov och önskemål. Våra ledord – inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens – genomsyrar allt vi gör. Vi är lika måna om våra kunder som om våra anställda och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas.
Förmåner för dig som anställd hos Aktiv Assistans
Som personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad både under arbetstid och på väg till och från jobbet, så att du kan känna dig trygg om något oförutsett skulle ske. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra medarbetare och arrangerar regelbundet aktiviteter för både personal och kunder. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och känna dig som en del av gemenskapen!
Delning av ansökningar inom Team Olivia
För att ge dig bästa möjliga chanser att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan.
För dig med anställningsstöd
Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt – alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Assistera Skandinavien AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Assistera Skandinavien AB .

Deltidsanställnng som personlig assistent till tjej i Umeå

Personlig assistent
Läs mer Nov 3
Om oss
Assistera Skandinavien AB är ett familjärt företag som erbjuder personlig assistans till personer med funktionsnedsättning som är beviljade personlig assistans enligt lagen om stöd och service (LSS). Vi är ett mindre bolag med lång erfarenhet och ser hur viktiga alla i verksamheten är – assistansanvändare, anhöriga och assistenter. För att skapa en bra assistans krävs att alla parter trivs och känner sig trygga. Vårt jobb är att se till att det blir så – för dig.
Om tjänsten Vi söker nu personliga assistenter till en av våra brukare bosatt på Ålidhem. Vi börjar med en timanställning där du får inskolas och prova på jobbet ett tag, därefter finns det möjlighet till en tillsvidareanställning på 80%, 70% och 60%.  Arbetstiderna är varierande mellan dag, kväll och vaken natt. Det tillkommer även väntetid under arbetspassen.  Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande.
Personliga egenskaper Du behärskar det svenska språket väl, både i tal och skrift, så att kommunikationen med brukaren och kollegor fungerar utan missförstånd. Som personlig assistent är du noggrann, ansvarsfull och lösningsorienterad. Du är lyhörd och har förmågan att uppfatta brukarens behov även när det inte uttrycks i ord. Du är lugn, empatisk och stabil även i stressiga situationer, och har en positiv attityd till ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetsuppgifter Du hjälper brukaren med det hon själv inte klarar av, utifrån beviljade insatser. Det kan handla om:
Förflyttningar och personlig hygien
Hushållssysslor och vardagsaktiviteter
Stöd i kommunikation och sociala kontakter
Dokumentation samt rapportering av tillbud och avvikelser
Utförande av delegerade eller egenvårdsuppgifter. 

Din arbetsplats är där brukaren befinner sig – i hemmet eller vid aktiviteter utanför hemmet.
Övrigt Urval och tillsättning sker löpande. Om du går vidare i processen behöver du kunna styrka din identitet och visa att du har rätt att arbeta i Sverige. Bakgrundskontroller kan förekomma, och vid arbete med minderårig begärs alltid utdrag ur belastningsregistret: polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Skicka in ditt CV och personliga brev redan idag – vi berättar gärna mer om vad vi kan erbjuda just dig!
Om anställningen Lön: Fast timlön (enligt överenskommelse) Anställningsform: Timanställning (dagtid, vardagar)

Ansök nu

Personliga assistenter till kvinna på Sandbacka/Haga, Umeå

Personlig assistent
Läs mer Nov 3
Om jobbet

Vi är ett familjärt assistansbolag med ett stort hjärta för våra brukare och personliga assistenter. Vår erfarenhet talar för att vi skapar den bästa assistansen tillsammans, därför är vi mycket lyhörda och dialog är grunden för vår verksamhet. Vi har funnits i 26 år i branschen och strävar ständigt efter att utvecklas medan vi fortsätter leverera högkvalitet service gentemot våra brukare och personal.
Om tjänsten
Tjänsten är en behovsanställning med stor möjlighet till tillsvidareanställning. Arbetspassen är förlagda främst på helger dagtid 07:00-16:00 och kvällstid 16:00-00:00 med möjlighet till att jobba vardagar vid sjukfrånvaro.
Om brukaren
Jag är en glad kvinna på 44 år som har ett stort intresse av bakning, skytte och tycker om att lyssna på poddar. Jag anser mig vara en djurvän och har marsvin. Jag är en aktiv person och går gärna på föreläsningar, föreställningar och tycker om att fika!
Om dig
Det är meriterande om du har erfarenhet av jobb inom vård och omsorg, men inget krav.
Den verbala kommunikationen är extra viktig hos denna brukare och därför är det ett krav att du har goda språkkunskaper.
Du är ödmjuk, lyhörd och ansvarsfull. Assistansuppdraget är betydelsefullt och ställer krav på att du är empatisk, förstår andra människors behov och försöker komma med lösningar i samråd med brukaren. Vi värdesätter att du är stöttande och har förmågan att motivera.
Övrigt
Brukaren ser gärna kvinnliga sökande.
Om du som kandidat går vidare i processen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige.
Bakgrundskontroller kan förekomma i våra rekryteringar och polisutdrag (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) begärs alltid ut vid anställning hos minderårig.
Välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Personlig assistent – vid behov, natt (journätter/väntetid)

Personlig assistent
Läs mer Okt 28
Om oss
Assistera Skandinavien AB är ett familjärt företag som erbjuder personlig assistans till personer med funktionsnedsättning som är beviljade personlig assistans enligt lagen om stöd och service (LSS). Vi är ett mindre bolag med lång erfarenhet och ser hur viktiga alla i verksamheten är – assistansanvändare, anhöriga och assistenter. Vårt mål är att alla ska känna sig trygga, delaktiga och trivas i sin vardag.
Om tjänsten Vi söker nu personliga assistenter vid behov nattetid till några av våra brukare i Umeå. Arbetspassen består huvudsakligen av journätter (väntetid), vilket innebär att du finns tillgänglig i brukarens hem under natten och kan ingripa vid behov. Varierande arbetstider kan förekomma utifrån brukarens behov. Tjänsten passar dig som trivs med lugna nätter och ett ansvarsfullt uppdrag där trygghet och närvaro är centralt.
Om dig Du är ansvarsfull, lugn och empatisk med förmåga att skapa trygghet. Du behöver kunna tala och förstå svenska väl, så att kommunikationen med brukare och kollegor fungerar tydligt. Erfarenhet från vård och omsorg är meriterande men inget krav – vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt Urval och tillsättning sker löpande. Du behöver kunna styrka din identitet och visa att du har rätt att arbeta i Sverige. Vid arbete med minderårig begärs alltid utdrag ur belastningsregistret: polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Om anställningen Lön: Fast timlön (enligt överenskommelse) Anställningsform: Vid behov (natt, journätter/väntetid)

Ansök nu

Personliga assistenter till kvinna på Sandbacka/Haga, Umeå

Personlig assistent
Läs mer Okt 28
Om jobbet

Vi är ett familjärt assistansbolag med ett stort hjärta för våra brukare och personliga assistenter. Vår erfarenhet talar för att vi skapar den bästa assistansen tillsammans, därför är vi mycket lyhörda och dialog är grunden för vår verksamhet. Vi har funnits i 26 år i branschen och strävar ständigt efter att utvecklas medan vi fortsätter leverera högkvalitet service gentemot våra brukare och personal.
Om tjänsten
Tjänsten är en behovsanställning med möjlighet till vikariat under sommarperioden med stor möjlighet till schemarad. Arbetspassen är förlagda vardagar dagtid 08:30-16:00, kvällstid 16:00-23:00. Helger dagtid 09:00-16:00 och kvällstid 16:00-23:00
Om brukaren
Jag är en glad kvinna på 44 år som har ett stort intresse av bakning, skytte och tycker om att lyssna på poddar. Jag anser mig vara en djurvän och har marsvin. Jag är en aktiv person och går gärna på föreläsningar, föreställningar och tycker om att fika!
Om dig
Det är meriterande om du har erfarenhet av jobb inom vård och omsorg, men inget krav.
Den verbala kommunikationen är extra viktig hos denna brukare och därför är det ett krav att du har goda språkkunskaper.
Du är ödmjuk, lyhörd och ansvarsfull. Assistansuppdraget är betydelsefullt och ställer krav på att du är empatisk, förstår andra människors behov och försöker komma med lösningar i samråd med brukaren. Vi värdesätter att du är stöttande och har förmågan att motivera.
Övrigt
Brukaren ser gärna kvinnliga sökande.
Om du som kandidat går vidare i processen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige.
Bakgrundskontroller kan förekomma i våra rekryteringar och polisutdrag (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) begärs alltid ut vid anställning hos minderårig.
Välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Personlig assistent – timanställning, dagtid (vardagar)

Personlig assistent
Läs mer Okt 28
Om oss
Assistera Skandinavien AB är ett familjärt företag som erbjuder personlig assistans till personer med funktionsnedsättning som är beviljade personlig assistans enligt lagen om stöd och service (LSS). Vi är ett mindre bolag med lång erfarenhet och ser hur viktiga alla i verksamheten är – assistansanvändare, anhöriga och assistenter. För att skapa en bra assistans krävs att alla parter trivs och känner sig trygga. Vårt jobb är att se till att det blir så – för dig.
Om tjänsten Vi söker nu personliga assistenter för timanställning till några av våra brukare i Umeå. Tjänsten gäller främst dagtid på vardagar, men arbetstiderna kan variera utifrån brukarens behov. B-körkort är meriterande, och hos vissa brukare ett krav. Vi ser gärna kvinnliga sökande.
Personliga egenskaper Du behärskar det svenska språket väl, både i tal och skrift, så att kommunikationen med brukare, kollegor och vårdpersonal fungerar utan missförstånd. Som personlig assistent är du noggrann, ansvarsfull och lösningsorienterad. Du är lyhörd och har förmågan att uppfatta brukarens behov även när de inte uttrycks i ord. Du är lugn, empatisk och stabil även i stressiga situationer, och har en positiv attityd till ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetsuppgifter Du hjälper assistansanvändaren med det som hen själv inte klarar av, utifrån beviljade insatser. Det kan handla om:

Förflyttningar och personlig hygien


Hushållssysslor och vardagsaktiviteter


Stöd i kommunikation och sociala kontakter


Dokumentation samt rapportering av tillbud och avvikelser


Utförande av delegerade eller egenvårdsuppgifter (hos vissa brukare)


Din arbetsplats är där assistansanvändaren befinner sig – i hemmet eller vid aktiviteter utanför hemmet.
Övrigt Urval och tillsättning sker löpande. Om du går vidare i processen behöver du kunna styrka din identitet och visa att du har rätt att arbeta i Sverige. Bakgrundskontroller kan förekomma, och vid arbete med minderårig begärs alltid utdrag ur belastningsregistret: polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Skicka in ditt CV och personliga brev redan idag – vi berättar gärna mer om vad vi kan erbjuda just dig!
Om anställningen Lön: Fast timlön (enligt överenskommelse) Anställningsform: Timanställning (dagtid, vardagar)

Ansök nu

Personlig assistent sökes – ett roligt och flexibelt extrajobb!

Personlig assistent
Läs mer Okt 27
Jag är en 24-årig tjej som söker vikarier som kan hjälpa mig i vardagen. Tjänsten är en timanställning vid behov.
Jag föddes med AMC, en led- och muskeldiagnos, och använder rullstol samt permobil för längre sträckor. Till vardags arbetar jag som parasportsamordnare, spelar elinnebandy och umgås gärna med min familj, min flickvän och min extremt gosiga katt.
I mitt vardagsliv behöver jag hjälp med personlig hygien, av- och påklädning, hushållssysslor och handräckning. Jag har högt i tak, gillar humor och tycker att bra personkemi är det allra viktigaste.
Du som söker är gärna en positiv och ansvarsfull tjej i åldern 23–30 år med körkort. Du är lyhörd, stöttande utan att vara för på, och trivs med att ha roligt på jobbet. Det är viktigt att du inte är allergisk mot djur och att du är rökfri (snus går bra).
Detta är en perfekt möjlighet för dig som exempelvis studerar eller vill ha en extra inkomstkälla.
Välkommen med din ansökan! Hoppas att vi klickar.

Ansök nu