Umeå: Gör skillnad i hemtjänsten på Aleva Omsorg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Gör skillnad i hemtjänsten på Aleva Omsorg i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-07 // Varaktighet: Deltid

Gör skillnad i hemtjänsten på Aleva Omsorg

Funderar du på vad du ska göra efter sommaren? Aleva fortsätter växa och behöver fler som vill ge äldre en god omsorg med guldkant i vardagen. Vi söker dig som är positiv, har hjärtat på rätt ställe och trivs med att ta stort eget ansvar. Saknar du erfarenhet? Då löser vi det tillsammans. Alevas introduktionsprogram och erfarna medarbetare ger dig förutsättningarna som krävs för att göra ett bra jobb.

Kvalifikationer
Svenska
B-körkort när du påbörjar din anställning.

Omfattning och start
Tjänsten är på 80%, men sysselsättningsgrad kan variera utifrån vad som passar dig bäst. Arbetet är förlagt till dagtid, kvällstid och varannan helg.
Tillträde 1 september, eller enligt överenskommelse.

Vad du kan förvänta dig av oss

Bra arbetstider – utan delade turer
Personlig atmosfär, korta beslutsvägar och frihet under ansvar
Små team med nära samarbete och närvarande teamledare
Generöst friskvårdspaket
En möjlighet att växa – tre av fyra ledare på Aleva har börjat som vårdbiträde/undersköterska


Vad går jobbet ut på?
Dagarna är varierande med stor möjlighet att bidra till människors livskvalitet. Du stöttar, hjälper till med praktiska saker och ger service utifrån kundens behov och önskemål. Det absolut viktigaste är att du tycker om att bygga relationer och är bra med människor.

Vilken bakgrund behöver jag?
För någon kanske det är en bra chans att få ett första jobb, för en annan handlar det om att man tröttnat på sin nuvarande bransch och vill göra något meningsfullt och för en tredje kan det handla om en längtan att fortsätta inom omsorgen men byta arbetsgivare. Det finns inget facit – vi rekryterar personer som har en lösningsfokuserad inställning, empatiska värderingar och vill växa med oss.

Så det spelar ingen roll om jag har relevant erfarenhet?
Jo, självklart ser vi det som positivt om du arbetat inom vård/omsorg och gjort det bra! Utbildning som undersköterska eller motsvarande är också meriterande men inget krav.

Är det inte väldigt tufft att jobba inom hemtjänsten?
Det kan det absolut vara och så ser utvecklingen inom vård och omsorgen ut generellt. Det var också en av anledningarna till att vi startade 2013, med en övertygelse om att vi kan göra saker lite annorlunda och hela tiden förbättra verksamheten med fokus på dem vi finns till för – de äldre. Och hur gör man det? Tar hand om sina medarbetare såklart. Därför värmer det lite extra att vi fick 9 av 10 i stolthet över att arbeta hos Aleva och 9,5 av 10 på frågan om våra kunder skulle rekommendera oss till en vän. Här ser du hela resultatet från våra kund- och medarbetarundersökningar.

Om oss

Aleva skapar framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013, har ca 200 anställda och bedriver hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola och Nordmaling samt personlig assistans i hela landet. Vi har en positiv atmosfär, medarbetare med hjärtat på rätt ställe och arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. Läs mer på www.alevaomsorg.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Undersköterska, hemtjänst och äldreboende

Nedan visas andra jobb i Umeå som Undersköterska, hemtjänst och äldreboende.

Undersköterskor sökes till Attendo Hemtjänst- Bli en del av oss!

Läs mer Aug 14
Välkommen till en värderingsstyrd organisation
På Attendo hemtjänst Umeå arbetar engagerade och duktiga medarbetare veckans alla dagar. Här är vi ett glatt gäng kollegor där alla hjälper och stöttar varandra så att de kunder som anlitar oss får det så bra som möjligt. För oss är kunden viktig och behandlas med respekt och värme. Vi är engagerade och arbetar med fokus på hög kvalitet och kundnöjdhet.
Beskrivning av tjänstenI hemtjänst arbetar du med service och omvårdnad i individens egna hem. I arbetet ingår delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Vi söker dig som vill arbeta med omvårdnadsarbete och som motiveras av att arbeta med individens behov i centrum. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp och har ett stort intresse för att arbeta med kvalitetsarbete, förbättringsarbeten samt att tillsammans med arbetsgruppen arbeta mot verksamhetens uppsatta mål.
Vi kan erbjuda dig både dag- och kvällsschema med helg. Vi söker även timanställda som kan hoppa in vid behov.Tillträdesdatum enligt överenskommelse

Kvalifikationer
Vi söker dig med undersköterskeutbildning eller som har erfarenhet av omvårdnadsarbete. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom äldreomsorgen. Stor vikt läggs vid bemötande, kommunikation,kontaktmanskap och dokumentation i journalsystem.
Undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350p
Yrkesbevis från Socialstyrelsen eller intyg från nuvarande/tidigare arbetsgivare gällande tillsvidareanställning som undersköterska.
Meriterande om du tidigare arbetat inom äldreomsorgen
Goda kunskaper i svenska språket tal och skrift
God datorkunskap/datorvana
Körkort B är ett krav

Vill du veta mer om vad en arbetsdag inom hemtjänsten innebär så klicka på länken för att komma till vår film.Länk till film
Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder.Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov.
Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!
Om Attendo
Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas.
All vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg.
Attendos ledord är Omtanke, Kompetens och Engagemang.
Vi går igenom ansökningarna löpande.
Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp.
Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Kvällspersonal sökes till Attendo Hemtjänst- Bli en del av oss!

Läs mer Aug 14
Välkommen till en värderingsstyrd organisation
På Attendo hemtjänst Umeå arbetar engagerade och duktiga medarbetare veckans alla dagar. Här är vi ett glatt gäng kollegor där alla hjälper och stöttar varandra så att de kunder som anlitar oss får det så bra som möjligt. För oss är kunden viktig och behandlas med respekt och värme. Vi är engagerade och arbetar med fokus på hög kvalitet och kundnöjdhet.
Beskrivning av tjänsten
I hemtjänst arbetar du med service och omvårdnad i individens egna hem. I arbetet ingår delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Vi söker dig som vill arbeta med omvårdnadsarbete och som motiveras av att arbeta med individens behov i centrum. Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp och har ett stort intresse för att arbeta med kvalitetsarbete, förbättringsarbeten samt att tillsammans med arbetsgruppen arbeta mot verksamhetens uppsatta mål. Stor vikt läggs vid bemötande, kommunikation och dokumentation i journalsystem.Nu söker vi medarbetare till tjänst förlagd kvällar samt helg.
Timvikariat, vikariat och tillsvidare deltid
Arbetstider under kväll/helg
Tillträdesdatum enligt överenskommelse

Om dig
Vi söker dig med undersköterskeutbildning eller som har erfarenhet av omvårdnadsarbete. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom äldreomsorgen. Stor vikt läggs vid bemötande, kommunikation och dokumentation i journalsystem.
Undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350p
Yrkesbevis från Socialstyrelsen eller intyg från nuvarande/tidigare arbetsgivare gällande tillsvidareanställning som undersköterska.
Meriterande om du tidigare arbetat inom äldreomsorgen
Goda kunskaper i svenska språket tal och skrift
God datorkunskap/datorvana
Körkort B är ett krav

Vill du veta mer om vad en arbetsdag inom hemtjänsten innebär så klicka på länken för att komma till vår film.Länk till film
Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder.Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov.
Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!
Om Attendo
Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas.
All vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg.
Attendos ledord är Omtanke, Kompetens och Engagemang.
Vi går igenom ansökningarna löpande.
Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp.
Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Timvikarier sökes till hemtjänsten i Umeå - Bli en del av oss!

Läs mer Aug 13
Välkommen till en värderingsstyrd organisation
Attendo hemtjänst Umeå söker timvikarier
Passa på att söka ett av de mest spännande och givande jobben som finns!
Att jobba inom hemtjänsten är ett viktigt uppdrag! Våra kunders förlängda arm i vardagen.
Beskrivning av tjänsten
Inom hemtjänsten arbetar du hemma hos våra kunder. Där finns du som stöd för kunden och arbetar aktivt med att stärka individen.
Vi behöver nu utöka vårt trevliga medarbetarteam med fler timvikarier som kan arbeta vid behov.Det är meriterande om du har erfarenhet från omsorgsarbete samt delegering.
Timvikariat
Arbetstider under dag/kväll/helg
Tillträdesdatum enligt överenskommelse
Meriterande om du är undersköterska och tidigare arbetat inom äldreomsorgen.
Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift)
Körkort B är ett krav

Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov.

Vill du veta mer om vad en arbetsdag inom hemtjänsten innebär så klicka på länken för att komma till vår film.Länk till film
Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!
Om Attendo
På Attendo arbetar vi helhjärtat med att ge trygghet och omsorg till människor som behöver stöd i vardagen. Vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder där vi visar att vi bryr oss om varandra. Vi kallar det Med hjärta för omsorg.
Vi tror att delaktighet, tydlig kommunikation och ett närvarande ledarskap leder till trivsel och arbetsglädje.
Attendo är en lärande organisation och välkomnar nya idéer och initiativ för att vi tillsammans ska kunna utveckla omsorgen framåt.
Våra värderingar Omtanke, Engagemang och Kompetens vägleder oss i vårt arbete för att kunderna ska trivas och känna självständighet.
Vi går igenom ansökningarna löpande.
Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp.
Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Välkommen med din ansökan – tillsammans gör vi omsorgen bättre!

Ansök nu

Timanställd vikarie

Läs mer Sep 11
Civil Care söker fler timanställda kollegor som brinner för en individanpassad hemtjänst!

Om dig:
Du älskar att jobba med människor.
Meriterande är om du är utbildad undersköterska, har erfarenhet inom omsorgsarbete, innehar omsorgsutbildning eller liknande. Har du dessutom fler kvalitéer som kan bidra till en bättre omsorg, är det ett plus. Du behöver kunna dokumentera samt uttrycka dig väl på Svenska men vi ser gärna att du kan fler språk.
B-körkort är ett krav. Utdrag ur belastningsregister sker innan anställning.

Dina arbetsuppgifter:
Vi utför vård- och omsorgsarbete. Våra kunder har olika behov, gemensamt är att de behöver hjälp och stöttning i sin vardag. Det ställer krav på att du kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra samt älska att jobba med människor.
Skicka ditt CV och personligt brev redan idag. Anställningar sker löpande, vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansök nu

Kvälls- & helgarbete i hemtjänst

Läs mer Sep 12
Nytt
Din & Min Omsorg är ett etablerat företag med mycket glädje och drivkraft. Företaget ägs och drivs av Anna Karin Sandow och Linda Holmlund som båda under lång tid har arbetat i ledande positioner inom vård och omsorg. Din & Min Omsorg står för hemtjänst med kontinuitet, kvalitet och glädje. Det betyder i praktiken att våra kunder kan känna sig trygga och omhändertagna av människor som de känner och litar på OCH att de faktiskt tycker det är roligt när vi kommer.
Vi söker dig som vill arbeta i hemtjänst. Dina arbetsuppgifter består i att utföra omvårdnadsarbete samt hushållssysslor i kundens hem. Du kommer att arbeta hos både yngre och äldre personer. Vi önskar att du är genuin och älskar att arbeta inom omsorgen.
Att arbeta i hemtjänst är ett fritt jobb under stort ansvar där man får möjligheten att vara ute. Hos oss hjälps vi åt för att varje dag verkligen göra skillnad för våra kunder. Det kräver både en bra individuell insats och inte minst ett bra lagarbete. Vårt lag består av ett underbart gäng arbetsglada människor som har med sig massor av olika erfarenheter och insikter. Tillsammans har vi en sak gemensamt - att göra det bästa (och det lilla extra) för våra kunder. Vill du också vara med och bidra med det du kan och samtidigt ta med dig nya erfarenheter för livet?
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Aleva Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Aleva Sverige AB .

Jobba kväll i hemtjänsten - 50-70%

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Sep 6
Aleva behöver fler som vill ge äldre en god omsorg med guldkant i vardagen till vår enhet i Holmsund. Vi söker dig som är positiv, har hjärtat på rätt ställe och trivs med att ta stort eget ansvar. Saknar du erfarenhet? Då löser vi det tillsammans. Alevas introduktionsprogram och erfarna medarbetare ger dig förutsättningarna som krävs för att göra ett bra jobb.

Kvalifikationer
Svenska
B-körkort när du påbörjar din anställning.

Omfattning och start
Tjänsten är på deltid mellan 50-70%, beroende på vad som passar dig bäst.
Arbetet är förlagt till kvällstid och varannan helg på schema.
Tillträde 1 september, alternativt enligt överenskommelse.

Vad du kan förvänta dig av oss

- Bra arbetstider – utan delade turer
- Personlig atmosfär, korta beslutsvägar och frihet under ansvar
- Små team med nära samarbete och närvarande teamledare
- Generöst friskvårdspaket
- En möjlighet att växa – tre av fyra ledare på Aleva har börjat som vårdbiträde/undersköterska


Vad går jobbet ut på?
Dagarna är varierande med stor möjlighet att bidra till människors livskvalitet. Du stöttar, hjälper till med praktiska saker och ger service utifrån kundens behov och önskemål. Det absolut viktigaste är att du tycker om att bygga relationer och är bra med människor.

Vilken bakgrund behöver jag?
För någon kanske det är en bra chans att få ett första jobb, för en annan handlar det om att man tröttnat på sin nuvarande bransch och vill göra något meningsfullt och för en tredje kan det handla om en längtan att fortsätta inom omsorgen men byta arbetsgivare. Det finns inget facit – vi rekryterar personer som har en lösningsfokuserad inställning, empatiska värderingar och vill växa med oss.

Så det spelar ingen roll om jag har relevant erfarenhet?
Jo, självklart ser vi det som positivt om du arbetat inom vård/omsorg och gjort det bra! Utbildning som undersköterska eller motsvarande är också meriterande men inget krav.

Är det inte väldigt tufft att jobba inom hemtjänsten?
Det kan det absolut vara och så ser utvecklingen inom vård och omsorgen ut generellt. Det var också en av anledningarna till att vi startade 2013, med en övertygelse om att vi kan göra saker lite annorlunda och hela tiden förbättra verksamheten med fokus på dem vi finns till för – de äldre. Och hur gör man det? Tar hand om sina medarbetare såklart. Därför värmer det lite extra att vi fick 9 av 10 i stolthet över att arbeta hos Aleva och 9,5 av 10 på frågan om våra kunder skulle rekommendera oss till en vän. Här ser du hela resultatet från våra kund- och medarbetarundersökningar.


Under semestertider sker återkoppling i början på augusti. Medan du väntar på återkoppling, följ gärna oss på vår instagram - alevaomsorg.


Om oss
Aleva skapar framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013, har ca 200 anställda och bedriver hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola och Nordmaling samt personlig assistans i hela landet. Vi har en positiv atmosfär, medarbetare med hjärtat på rätt ställe och arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. Läs mer på www.alevaomsorg.se

Ansök nu

Jobba socialt med hemstäd

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Sep 2
Jobba socialt med hemstäd

I januari startade vi upp med hemstäd och hushållsnära tjänster för våra kunder i Vännäs. Nu söker vi en kollega till vårt team med utgångspunkt Umeå!

Vi söker dig som är positiv, har hjärtat på rätt ställe och trivs med att ta stort eget ansvar. Utbildning och/ eller erfarenhet inom vården eller städ, gärna hemstäd, flyttstäd och fönsterputsning är meriterande men inget krav.

Kvalifikationer
Svenska
B-körkort när du påbörjar din anställning

Omfattning och start
Vi söker dig som vill jobba deltid på 75% med möjlighet till mer. Arbetet är förlagt till vardagar dagtid.
Utgångspunkten är från vårt kontor på Mariedal där du med tjänstebil kommer köra till vårt kontor i Vännäs.
Tillträde sker omgående enligt överenskommelse.

Vad du kan förvänta dig av oss

Personlig atmosfär, korta beslutsvägar och frihet under ansvar
Litet team med nära samarbete och närvarande teamledare
Generöst friskvårdspaket
En möjlighet att växa – tre av fyra ledare på Aleva har börjat som vårdbiträde/undersköterska


Vad går jobbet ut på?
Dagarna är varierande med stor möjlighet att bidra till människors livskvalitet. Som hemstädare utför du städ- och serviceinsatser med utgångspunkt från kundens individuella behov och önskemål. Det absolut viktigaste är att du tycker om att bygga relationer och är bra med människor.

Vilken bakgrund behöver jag?
För någon kanske det är en bra chans att få ett första jobb, för en annan handlar det om att man tröttnat på sin nuvarande bransch och vill göra något meningsfullt och för en tredje kan det handla om en längtan att fortsätta inom lokalvård men byta arbetsgivare. Det finns inget facit – vi rekryterar personer som har en lösningsfokuserad inställning, empatiska värderingar och vill växa med oss.

Är det inte väldigt tufft att jobba som hemstädare inom omsorgen?
Det kan det absolut vara och så ser utvecklingen inom vård och omsorgen ut generellt. Det var också en av anledningarna till att vi startade 2013, med en övertygelse om att vi kan göra saker lite annorlunda och hela tiden förbättra verksamheten med fokus på dem vi finns till för – de äldre. Och hur gör man det? Tar hand om sina medarbetare såklart. Därför värmer det lite extra att vi fick 9 av 10 i stolthet över att arbeta hos Aleva och 9,5 av 10 på frågan om våra kunder skulle rekommendera oss till en vän. Här ser du hela resultatet från våra kund- och medarbetarundersökningar.

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan!

Om oss

Aleva är ett växande företag med stora visioner. Vi vill skapa framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013 och bedriver idag hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola samt Nordmaling och personlig assistans i hela landet. För att passa hos oss är det viktigaste att du är prestigelös, engagerad och har en genuin vilja att arbeta med människor. Hos oss råder en personlig atmosfär med korta beslutsvägar och möjlighet till stor frihet under ansvar. Vi är ett ambitiöst team med positiv atmosfär som arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. För mer information gå in på www.alevaomsorg.se

Ansök nu

Vill du utvecklas tillsammans med oss? Jobba i hemtjänsten på Aleva!

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Aug 30
Vill du utvecklas tillsammans med oss? Jobba i hemtjänsten på Aleva!

Hösten är här Aleva söker fler som vill ge äldre en god omsorg med guldkant i vardagen. Vi söker dig som är positiv, har hjärtat på rätt ställe och trivs med att ta stort eget ansvar. Saknar du erfarenhet? Då löser vi det tillsammans. Alevas introduktionsprogram och erfarna medarbetare ger dig förutsättningarna som krävs för att göra ett bra jobb.

Kvalifikationer
Svenska
B-körkort när du påbörjar din anställning.

Omfattning och start
Vi söker dig som vill jobba på schema mellan 60-70%. Arbetet är förlagt till dagtid, kvällstid och varannan helg.
Tillträde enligt överenskommelse.

Vad du kan förvänta dig av oss

Bra arbetstider – utan delade turer
Personlig atmosfär, korta beslutsvägar och frihet under ansvar
Små team med nära samarbete och närvarande teamledare
Generöst friskvårdspaket
En möjlighet att växa – tre av fyra ledare på Aleva har börjat som vårdbiträde/undersköterska


Vad går jobbet ut på?
Dagarna är varierande med stor möjlighet att bidra till människors livskvalitet. Du stöttar, hjälper till med praktiska saker och ger service utifrån kundens behov och önskemål. Det absolut viktigaste är att du tycker om att bygga relationer och är bra med människor.

Vilken bakgrund behöver jag?
För någon kanske det är en bra chans att få ett första jobb, för en annan handlar det om att man tröttnat på sin nuvarande bransch och vill göra något meningsfullt och för en tredje kan det handla om en längtan att fortsätta inom omsorgen men byta arbetsgivare. Det finns inget facit – vi rekryterar personer som har en lösningsfokuserad inställning, empatiska värderingar och vill växa med oss.

Så det spelar ingen roll om jag har relevant erfarenhet?
Jo, självklart ser vi det som positivt om du arbetat inom vård/omsorg och gjort det bra! Utbildning som undersköterska eller motsvarande är också meriterande men inget krav.

Är det inte väldigt tufft att jobba inom hemtjänsten?
Det kan det absolut vara och så ser utvecklingen inom vård och omsorgen ut generellt. Det var också en av anledningarna till att vi startade 2013, med en övertygelse om att vi kan göra saker lite annorlunda och hela tiden förbättra verksamheten med fokus på dem vi finns till för – de äldre. Och hur gör man det? Tar hand om sina medarbetare såklart. Därför värmer det lite extra att vi fick 9 av 10 i stolthet över att arbeta hos Aleva och 9,5 av 10 på frågan om våra kunder skulle rekommendera oss till en vän. Här ser du hela resultatet från våra kund- och medarbetarundersökningar.

Om oss

Aleva skapar framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013, har ca 200 anställda och bedriver hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola och Nordmaling samt personlig assistans i hela landet. Vi har en positiv atmosfär, medarbetare med hjärtat på rätt ställe och arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. Läs mer på www.alevaomsorg.se

Ansök nu

Personlig assistent till man i centrala Umeå - 80%

Personlig assistent
Läs mer Aug 13
Personlig assistent till man i centrala Umeå

Vill du jobba som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Aleva söker nu en kollega som vill jobba hos en social och glad man i 60 års åldern.

I rollen som personlig assistent kommer du att göra skillnad i hans liv och tillsammans med teamet arbeta enligt Alevametoden som handlar om att alla ska kunna leva och njuta av livet. Men också att kunna arbeta mot tydliga mätbara mål, att förstå att varje människa är unik och varje medarbetare ska känna frihet att hjälpa kunden på rätt sätt.

Kunden bor i centrala Umeå och tycker om matlagning och restaurangbesök, träning, utflykter i närliggande områden och att spendera tid med nära och kära.

Om tjänsten
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att hjälpa till med vardagssysslor som hygien, matlagning och övriga hushållsgöromål. Förflyttning med lyft förekommer dagligen.

Tjänsten är ett vikariat på 80% till årsskiftet och arbetet är förlagt dagtid, kvällstid, nattetid samt helg.
Tillträde omgående, enligt överenskommelse.

Kvalifikationer
Svenska i tal och skrift

Vem är du?
Vi söker en person som är positiv och engagerad, med hjärtat på rätt ställe. Du kommer med egna idéer och arbetar väl med andra. Utbildning som undersköterska eller motsvarande alternativt erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen är meriterande. På önskemål av kunden ser vi gärna att du har liknande intressen som kunden samt är lyhörd, självgående och ordningsam. Då vi jobbar med människor är personkemin viktigast och vi lägger stort fokus vid personlig lämplighet.

Din ansökan läses av personal på Aleva.

Välkommen med din ansökan!

Om oss

Aleva är ett växande företag med stora visioner. Vi vill skapa framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013 och bedriver idag hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola samt Nordmaling och personlig assistans i hela landet. För att passa hos oss är det viktigaste att du är prestigelös, engagerad och har en genuin vilja att arbeta med människor. Hos oss råder en personlig atmosfär med korta beslutsvägar och möjlighet till stor frihet under ansvar. Vi är ett ambitiöst team med positiv atmosfär som arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. För mer information gå in på www.alevaomsorg.se

Ansök nu

Gör skillnad för andra människor - jobba med hemstäd!

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Aug 13
Gör skillnad för andra människor - jobba med hemstäd!

Vi på Aleva blickar mot hösten och behöver fler som vill ge äldre en god omsorg med guldkant i vardagen. Vi söker dig som är positiv, har hjärtat på rätt ställe och trivs med att ta stort eget ansvar. Saknar du erfarenhet? Då löser vi det tillsammans. Alevas introduktionsprogram och erfarna medarbetare ger dig förutsättningarna som krävs för att göra ett bra jobb.

Kvalifikationer
Svenska
B-körkort

Omfattning och start
Tjänsten är på 75-85% och arbetet är förlagt vardagar dagtid.
Tillträde i september, enligt överenskommelse.

Vad du kan förvänta dig av oss

Bra arbetstider – utan delade turer
Personlig atmosfär, korta beslutsvägar och frihet under ansvar
Små team med nära samarbete och närvarande teamledare
Generöst friskvårdspaket
En möjlighet att växa – tre av fyra ledare på Aleva har börjat som vårdbiträde/undersköterska


Vad går jobbet ut på?
Dagarna är varierande med stor möjlighet att bidra till människors livskvalitet. Som hemstädare utför du städ- och serviceinsatser med utgångspunkt från kundens individuella behov och önskemål. Det absolut viktigaste är att du tycker om att bygga relationer och är bra med människor.

Vilken bakgrund behöver jag?
För någon kanske det är en bra chans att få ett första jobb, för en annan handlar det om att man tröttnat på sin nuvarande bransch och vill göra något meningsfullt och för en tredje kan det handla om en längtan att fortsätta inom lokalvård men byta arbetsgivare. Det finns inget facit – vi rekryterar personer som har en lösningsfokuserad inställning, empatiska värderingar och vill växa med oss.

Så det spelar ingen roll om jag har relevant erfarenhet?
Jo, självklart ser vi det som positivt om du arbetat som lokalvårdare eller inom vård/ omsorg och gjort det bra! Utbildning och/ eller erfarenhet inom städ, gärna hemstäd, flyttstäd och fönsterputsning är meriterande men inget krav.

Är det inte väldigt tufft att jobba som hemstädare inom omsorgen?
Det kan det absolut vara och så ser utvecklingen inom vård och omsorgen ut generellt. Det var också en av anledningarna till att vi startade 2013, med en övertygelse om att vi kan göra saker lite annorlunda och hela tiden förbättra verksamheten med fokus på dem vi finns till för – de äldre. Och hur gör man det? Tar hand om sina medarbetare såklart. Därför värmer det lite extra att vi fick 9 av 10 i stolthet över att arbeta hos Aleva och 9,5 av 10 på frågan om våra kunder skulle rekommendera oss till en vän. Här ser du hela resultatet från våra kund- och medarbetarundersökningar.

Om oss

Aleva är ett växande företag med stora visioner. Vi vill skapa framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013 och bedriver idag hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola samt Nordmaling och personlig assistans i hela landet. För att passa hos oss är det viktigaste att du är prestigelös, engagerad och har en genuin vilja att arbeta med människor. Hos oss råder en personlig atmosfär med korta beslutsvägar och möjlighet till stor frihet under ansvar. Vi är ett ambitiöst team med positiv atmosfär som arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. För mer information gå in på www.alevaomsorg.se

Ansök nu