Umeå: Säljare till uppdrag i Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säljare till uppdrag i Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

Är du måldriven, brinner för försäljning och vill vara med och driva utvecklingen av säljmarknaden i norra Sverige? Vi söker säljare till vår kund!

Vår kund fortsätter att växa och söker en driven, relationsbyggande och prestationsinriktad regionsäljare för distriktet i Norr!

I din roll som säljare kommer du självständigt planera, genomföra och följa upp kunder inom ditt distrikt där du både prospekterar nya kunder samt bearbetar befintliga. Kvalité och trovärdighet liksom intresse och förmåga att bygga och skapa långsiktiga relationer är en central del av jobbet. Du erbjuds en mångsidig vardag och har stor frihet att ansvara över din egen karriär.

Placeringsort: Tjänsten utgår från Umeå och sträcker sig inom ett distrikt som främst innefattar dagsresor.

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som drivs av att skapa affärer och är van att planera och strukturera ditt eget arbete. Du är social, tycker om det personliga mötet och agerar professionellt och serviceinriktat som genom en god kommunikation och tekniskt intresse har förmågan att vägleda kunderna till bästa lösning utifrån deras specifika behov. Du trivs med ensamarbete och att vara på resande fot, samt hittar nya möjligheter och vägar in på marknaden för ditt produktsortiment.

Krav:
• B-körkort
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska
• God datorvana

Tidigare dokumenterad säljerfarenhet eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig är meriterande.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta team Umeå.

Varmt välkommen in med din ansökan!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Umeå som Utesäljare.

Sales Representative Business Area North

Läs mer Maj 5
Vi har gett oss ut på en ny spännande resa där vårt mål är att vara den attraktivaste partnern inom mobilitet. Vi vill bidra till en sund och hållbar samhällsutveckling genom att erbjuda mobilitetstjänster som gör städer smartare och vardagslivet enklare.
Om tjänsten
Som Sales Representative hos Aimo blir du en nyckelperson i vår fortsatta tillväxtresa. Du tillhör vår sälj- och marknadsavdelning och arbetar nära andra engagerade säljare för att utveckla både affärer och vårt erbjudande. Här får du möjlighet att påverka – både dina egna affärer och hur vi tillsammans når våra mål.
Det här är en roll med stort eget ansvar, där du driver hela försäljningsprocessen från start till mål. Ditt huvudsakliga fokus ligger på att prospektera, etablera och utveckla affärsrelationer med större fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Du utgår från varje kunds behov och erbjuder skräddarsydda lösningar inom Aimos mobilitetserbjudande – lösningar som bidrar till ett smidigare och mer hållbart stadsliv.
Du kommer ha hela Affärsområde Norr som arbetsfält – från Sundsvall i söder till Luleå i norr – och kan utgå från våra kontor i exempelvis Umeå, Luleå, Skellefteå, Östersund eller Sundsvall. Rollen innebär en del resor inom området, inklusive övernattningar, då du ofta träffar kunder på plats.
I det dagliga arbetet samarbetar du tätt med områdesansvariga och andra kollegor i regionen. Du rapporterar till vår Commercial Director och är en del av ett team där höga ambitioner kombineras med prestigelöshet, energi och arbetsglädje.
Exempel på ansvarsområden i rollen:
Bearbeta nya och befintliga kunder inom fastighetssektorn
Identifiera kundbehov och presentera relevanta lösningar
Leda hela säljprocessen – från första kontakt till signerat avtal
Bidra till att nå försäljningsmål och utveckla säljteamets arbetssätt

Tjänsten är tillsvidare med provanställning i sex månader och tillträde enligt överenskommelse. Det här är en roll för dig som trivs med frihet under ansvar och som motiveras av att skapa värde – både för kund och för Aimo.

Om dig

Vi söker dig som är en självgående och förtroendeingivande säljare med ett genuint intresse för att skapa affärer som gör skillnad. Du har en stark drivkraft, tar ansvar för dina resultat och trivs i en roll där du får kombinera relationsbyggande med affärsmässighet.
Du har erfarenhet av att arbeta strukturerat genom hela säljprocessen – från prospektering till avslut – och motiveras av att se konkreta resultat av ditt arbete. Du är uthållig, lösningsorienterad och har lätt för att förstå olika kunders behov och utmaningar.
Eftersom rollen är rörlig inom affärsområdet behöver du uppskatta friheten i att planera dina egna resor och dagar, och trivas med att vara ute hos kund.
Vi tror att du har:
Minst 5 års erfarenhet av framgångsrik B2B-försäljning
Förmåga att driva hela försäljningsprocessen på egen hand
God datavana och erfarenhet av att arbeta i CRM-system
Erfarenhet av administrativt arbete kopplat till försäljning
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
B-körkort

Meriterande:
Erfarenhet av att skriva avtal och/eller arbeta med upphandlingar
Erfarenhet av fastighetsförvaltning eller arbete mot fastighetsägare

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som passar in i vår kultur – där nyfikenhet, ansvarstagande och en positiv laganda är viktiga grundpelare.

Varmt välkommen med din ansökan. Vi kommer att göra ett löpande urval i denna rekrytering.
Om oss
Vi ägs av det japanska företaget Sumitomo Corporation. Med fokus på innovation och människans behov jobbar Sumitomo kontinuerligt med att ta fram nya mobilitetslösningar och innovationer som underlättar människors vardag.
Aimo står nu inför en spännande förändringsresa där vi strävar efter att bli det mest innovativa företaget i branschen. Hos oss kommer du att få vara med och skapa något nytt!

Ansök nu

Utesäljare till Gajane Gross, Norrland

Läs mer Apr 22
Vill du vara en del av ett expansivt företag inom tobaksbranschen och arbeta med några av marknadens mest välkända varumärken – Oden’s, Siberia och White Fox? Gajane Gross söker nu en engagerad och självgående utesäljare till distriktet Norrland, med ansvar för både befintliga kunder och nykundsbearbetning. Om rollen
Som utesäljare blir du drivkraften av säljteamet med ambition att behålla och utveckla företagets ställning på marknaden.
Du kommer att arbeta med våra befintliga kunder och hitta nya kunder, bygga långvariga relationer och öka företagets försäljningsvolymer. Du har ett tydligt försäljningsansvar där du arbetar mot uppsatta mål och driver din egen försäljningscykel – med stöd från din försäljningschef.
Du kommer att:
Besöka och utveckla långsiktiga relationer med befintliga kunder i distriktet
Arbeta aktivt med nykundsbearbetning och skapa nya affärsmöjligheter
Säkerställa synlighet, tillgänglighet och presentation av våra produkter i butik
Samla in marknadsinsikter och följa upp resultat
Planera och strukturera din arbetsdag självständigt – med fokus på kund, affär och resultat

Du får en intern utbildning i produktkunskap och även coaching av gruppens försäljningschef för att från början ha rätt förutsättningar att lyckas hos oss. Arbetstiden är måndag till fredag, resor med övernattning kan förekomma. Arbetsdator, telefon och bil/bränsle ingår i tjänst. Bonussystem tillämpas.
Vem är du? Du kommer snabbt att få ta ett stort eget ansvar, vilket kräver hög arbetsmoral, starkt driv och förmåga att planera och arbeta målinriktat. Rollen passar dig som är strukturerad, affärsdriven och trivs i en flexibel vardag där initiativtagande är en självklarhet.
Arbetslivserfarenhet från dagligvaruhandeln och/eller servicehandeln är ett krav. Erfarenhet inom tobaksförsäljning är meriterande, men erfarenhet från närliggande branscher med liknande försäljningsstruktur, exempelvis dryckesindustrin eller andra delar av FMCG-sektorn kan också vara värdefull. För att trivas i rollen är du social, empatisk och har en god kommunikativ förmåga samt ett genuint intresse för människor och relationer.
Om Gajane Gross
Gajane Gross AB är en av Sveriges största tobaksleverantörer med ett flertal välkända varumärken, som t.ex. Odens Snus, Siberia, Islay Whisky m.fl.
Idag expanderar vi ytterligare och behöver förstärka vår verksamhet med en fältsäljare i Västernorrlands, Västerbottens och Norrbottens län.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Gajane Gross med Rubino Rekrytering. För frågor, kontakta Elin Gustafsson, +46 73 503 41 42, eller Harry Rubino, +46 73 376 39 30. Urval sker löpande.

Ansök nu

Utesäljare

Läs mer Apr 1
Om tjänsten: Vi söker en engagerad och målinriktad Utesäljare som kan bidra till vår fortsatta tillväxt i norra Sverige, med placering i Umeå. I den här rollen kommer du att vara en viktig del av försäljningsteamet Region Norr bestående av Innesäljare, Tekniska rådgivare och Utesäljare. Din regionala Försäljningschef och resten av försäljningsteamet utgår från Uppsala och är därför tillgängliga på distans. I rollen som Utesäljare är din huvudsakliga arbetsuppgift att ansvara för att utveckla relationerna med både nya och befintliga kunder mellan Sundsvall och Kiruna. Du kommer att arbeta självständigt med affärer av varierande storlek, där långsiktiga kundrelationer är avgörande för framgång. I rollen utgår du från hemmet.
Arbetsuppgifter:
Genomföra kundbesök hos entreprenörer, föreskrivare och kommuner.
Utveckla och driva affärer med både nya och befintliga kunder.
Arbeta med aktuell budget och nå uppsatta mål.
Aktivt deltagande i försäljningsaktiviteter och skapa affärsmöjligheter.
Samarbeta med kollegor inom olika delar av företaget.
Representera S:t Eriks vid mässor och andra evenemang.
Hålla dig uppdaterad om marknaden och rapportera om potentiella affärsmöjligheter.
Upprätta projektavtal.

Personliga egenskaper:
För att trivas i rollen som Utesäljare hos oss krävs en naturlig känsla för försäljning och hållbara affärer. Du drivs av att träffa kunder och hitta lösningar på deras utmaningar och problem. Nyckeln till framgång är ett starkt självledarskap, en lyhördhet för kundens behov samt förmågan att uppnå uppsatta mål och budget. Eftersom vissa kundprojekt kan pågå under en längre period är det en fördel att vara ihärdig och målmedveten.
Vi söker dig som:
Har god kommunikationsförmåga och trivs med att bygga relationer.
Har erfarenhet av försäljning inom bygg- eller industriföretag, gärna inom B2B.
Är affärsinriktad, självgående och van att arbeta mot uppsatta mål.
Trivs med att resa inom ditt försäljningsdistrikt och förstår värdet av att åka ut snabbt till kunder vid behov.
Trivs med att arbeta med digitala hjälpmedel som exempelvis CRM-system.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat med offentlig upphandling.

B-körkort är ett krav. Tjänstebil ingår i tjänsten.
Övrigt:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Umeå med omnejd.
Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Som en del av S:t Eriks rekryteringsprocess kan bakgrundskontroll bli aktuellt.
Om oss:
S:t Eriks är en ledande svensk tillverkare och leverantör av betong- och naturstensprodukter till entreprenörer och återförsäljare på den nordiska marknaden för infrastruktur, bygg och landskapsarkitektur. Vi är cirka 550 medarbetare vid fabriker och kontor över hela Sverige och koncernen har en årsomsättning om cirka 1,5 miljarder kronor. S:t Eriks är en del av Volati.

Ansök nu

Regionsäljare Norrland till SICK

Läs mer Mar 25
Älskar du kombinationen av teknik och försäljning och får som mest energi när du får vara i kontakt med nya människor? Har du dessutom erfarenhet av sensorer och automation och är på jakt efter en roll och en arbetsplats där du ständigt kommer få utvecklas? Då kan detta vara ett jobb för dig!
Om företaget
SICK är en av världens ledande lösningsleverantörer för sensorbaserade applikationer inom industrisektorn. Företaget grundades 1946 av Dr Erwin Sick och har sitt huvudkontor i Waldkirch. Företaget är en av teknik- och marknadsledarna och finns över hela världen med 60 dotterbolag. SICK har mer än 12 000 anställda världen över och genererade en koncernomsättning på 2,3 miljarder EUR under räkenskapsåret 2023.
Ytterligare information om SICK finns på www.sick.com.
Om tjänstenSICK söker en regionssäljare för Norrland. Du kommer att arbeta med försäljning av SICK:s breda sortiment – med särskilt fokus på sensorer – mot både befintliga och nya kunder inom regionen. Rollen innebär mycket frihet och eget ansvar med ett tydligt mål: att vara ute hos kunderna, bygga affärer och skapa långsiktiga relationer.
Distriktet sträcker sig från Sundsvall och norrut med fokus på kuststäderna som Örnsköldsvik, Umeå och Luleå. Tjänsten passar dig som trivs på vägarna, gillar kundmöten och har en stark vilja att göra affärer.
Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har:
minst 2-3 års erfarenhet av utesälj/regionsförsäljning
förståelse för försäljning inom industrin/automation
vana att jobba självständigt, planera din tid och driva säljcykler

Det är meriterande om du har erfarenhet från branschen och/eller närliggande teknikområden.
Som person vill vi att du är:
driven och har ett stort affärsfokus
självständig och lösningsorienterad
strukturerad och samtidigt flexibel
social, kommunikativ och nyfiken

Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar, tveka inte att höra av dig till ylva@astaagency.se.

Ansök nu

Att hyra ut pensionärer är framtiden

Läs mer Mar 25
Vill du ha en förändring i ditt liv? Mer frihet? Mer pengar? Bestämma dina arbetstider själv? Hyr ut PENSIONÄRER!
Om du funderar på att starta företag, men kanske är lite tveksam eftersom du vet att det krävs hårt arbete för att lyckas.
Då har jag goda nyheter till dig! Bli franchisetagare!
Du behöver inte kämpa ensam med ditt företag när du ansluter dig till oss. Vi hjälper dig på vägen så att du snabbare och enklare kan njuta av friheten av att vara företagare, hjälpa kunder och få möjligheten att tjäna pengar.
TEST
Ta det här testet för att se om du passar som franchisetagare hos oss:
Vill du ha både privatpersoner och företag som kunder i branschen som omsatta över 50 miljarder 2024?
Ser du fördelarna med personal som är 55+?
Vet du att få kan leva på sin pension?
Tror du kunder uppskattar kompetens, erfarenhet och rutin?
Vill du få möjligheten att tjäna bra med pengar?
Gillar du att göra andra människor nöjda och glada?
Svarade du JA på frågorna? GRATTIS! Det är dig vi vill ha som franchisetagare!
Hej förresten, jag heter Michael Strauss och det är jag som startade GOveteran för över 20 år sedan. Jag letar nu efter dig som vill ta ett nytt steg i livet och prova något nytt.
Så här kommer dina dagar att se ut
Som franchiseföretagare hos oss får du hjälp att starta upp och bygga din verksamhet. Du bör vara inriktad på att arbeta med försäljning, rekrytering och ledarskap. Du kommer att bygga upp ett team av medarbetare som med hjälp från huvudkontoret ska ge våra kunder riktigt bra tjänster och kundupplevelser. Men du kommer framför allt arbeta med att skapa och bevara goda kundrelationer.
Är du rätt person så kommer det här att vara roligt och lönsamt. Den här möjligheten passar lika bra för kvinnor som män i alla åldrar.
Du är aldrig ensam
Hos oss får du alltid hjälp med att bli så framgångsrik som möjligt.
Intresserad? I så fall vill jag att du kontaktar mig så fort du kan. Varför inte göra det nu, när du har det i tankarna? Vi intervjuar löpande så ring eller maila mig redan idag så att inte den här möjligheten glider dig ur händerna. Du når mig på telefon 070- 6625464 eller så mailar du mig på michael.strauss@goveteran.se
Bästa hälsningar
Michael Strauss

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Umeå från Studentconsulting Sweden AB (Publ) .

Eventkoordinator till Laponia Resort i Arvidsjaur

Marknadsförare
Läs mer Jul 4
Är du kreativ, strukturerad och älskar att ha många bollar i luften? Vi söker en eventkoordinator till vår bokningsavdelning – en varierad roll med fokus på kundkontakt och marknadsföring!

Laponia Resort är en av Norrlands största privatägda besöksanläggningar och en del av Pite Havsbad Group.
I Arvidsjaur driver vi tre unika boendeanläggningar: Det klassiska Hotell Laponia med 200 hotellrum, flera konferenslokaler och varierade restaurangmiljöer. Skogen Hotell med 40 rum och en tillhörande restaurang, samt Camp Gielas, som erbjuder 60 stuglägenheter, campingplatser, glamping och ett brett utbud av aktiviteter – inklusive café och naturupplevelser. Nu söker vi en eventkoordinator till vårt team.

Som eventkoordinator kommer du arbeta på vår bokningsavdelning där arbetsuppgifterna kommer vara varierande. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• Hantera grupp- och konferensbokningar från bokningstillfället till fakturering till främst våra utländska kunder.
• Skapa och hantera innehåll på våra sociala medier som tex Instagram och Facebook för alla våra tre boendeanläggningar.
• Processägare för företagets hållbarhetsarbete (inom ramen för Green Key) samt våra sociala media kanaler.
• Skapa material för vår marknadsföring samt informationsmaterial till våra kunder.
• Uppdatera vår hemsida med relevant information och material.

Vad kan vi erbjuda dig?
• En utvecklande och trygg miljö där vi har roligt på jobbet.
• Du kommer utvecklas i din roll och bidra till företagets utveckling.
• Du ingår i ledningsgruppen.
• Du kommer att ingå i ett härligt team där vi tillsammans skapar en fantastisk arbetsplats och mötesplats för våra gäster.

Arbetstiderna är varierande och innebär såväl dagtid som kvälls och helgarbete.
Tjänsten är tillsvidare, 6 månader provanställning kan komma att tillämpas.

DETTA SÖKER VI

Du är en driven och engagerad person som brinner för service och merförsäljning. Du lyssnar på kundens önskemål och har ett öga för helhetsperspektiv då många konferenser och arrangemang pågår samtidigt. Du är en person som brinner för att skapa oförglömliga upplevelser och säkerställa högsta gästnöjdhet hos våra kunder. Du är strukturerad, uppmärksam på detaljer och agerar proaktivt i din arbetsroll. Med ett prestigelöst förhållningssätt ser du det som en självklarhet att stödja verksamheten där det behövs – alltid med fokus på gästen och kvalitén. Du trivs i en dynamisk miljö där tempot kan skifta, och där din flexibilitet och servicekänsla gör verklig skillnad – varje dag. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

B-körkort är ett krav.

Tillträde och lön enligt överenskommelse. Ansökan skickas till sandra@laponiaresort.se

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Säljare på distans med erfarenhet av utringande telemarketing!

Telefonförsäljare
Läs mer Jul 17
Nytt
Brinner du för försäljning, levererar toppklassig kundservice och vill starta eller ta nästa steg i din karriär som säljare? Ta chansen att bli en del av Diamax fantastiska team!

Diamax fortsätter att växa och startar upp ett säljteam med möjlighet att arbeta på distans!

Diamax arbetar som återförsäljare åt några av Sveriges starkaste varumärken samt välkända uppdragsgivare i en mängd olika branscher med allt från förlag och matkassar till el och telekom. Du får spetskompetens inom försäljning över telefon som tillsammans med styrkan hos våra uppdragsgivares varumärken ger dig utmärkta förutsättningar att lyckas som säljare.

Vi söker dig med minst 6 månaders dokumenterad erfarenhet inom telefonförsäljning och som är redo för att ta steget in och bli en del av Diamax framgångsrika resa.

Din utveckling är deras framgång! Under din anställning kommer du att varva teori och praktik samtidigt som du får en bred erfarenhet av att sälja olika produkter och tjänster över telefon. Du kommer hela tiden att få coachning, feedback och vidareutbildning för att fortsätta din utvecklingsresa, där det alltid är nära till nästa steg i karriären för den karriärsugne.

Anställningen är i första hand på heltid med arbetstider måndag-fredag mellan 09:00-18.00.

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som är seriös, resultatinriktad och har en grundläggande förståelse för utringande telemarketing med kunden i fokus. Egenskaper som stämmer in på dig är engagemang, driv och nyfikenhet. Du är ansvarsfull och självgående där du är motiverad till att under din anställningstid hela tiden fortsätta utvecklas och förstår sambandet mellan ansträngning och framgång. Du värdesätter även ett företag där man har roligt tillsammans och stöttar varandra till utveckling och måluppfyllnad!

Krav:
• Minst 6 månaders dokumenterad erfarenhet av utringande telemarketing.
• Tillgång till egen dator + headset för att kunna utföra arbetet hemifrån.
• Goda kunskaper i svensk i såväl tal som skrift.
• Kunna uppge en referens som styrker tidigare erfarenhet och anställningskorrekthet.

Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras innan anställning.

Om du tror att du passar hos Diamax kommer du att erbjudas ett stimulerande arbete tillsammans med fantastiska kollegor, en fast lön med ett utarbetat bonussystem, kollektivavtal via Unionen, friskvårdsbidrag samt ett utvecklingsprogram där rätt person har goda möjligheter att avancera inom företaget.

I denna rekrytering samarbetar Diamax med StudentConsulting. Tillsättning sker löpande. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta team Umeå. Varmt välkommen in med din ansökan!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Telefonförsäljare till Diamax!

Telefonförsäljare
Läs mer Jul 17
Nytt
Brinner du för försäljning, levererar toppklassig kundservice och vill starta eller ta nästa steg i din karriär som säljare? Ta chansen att bli en del av Diamax fantastiska team!

Diamax arbetar från centrala Umeå som återförsäljare åt några av Sveriges starkaste varumärken. De jobbar med välkända uppdragsgivare i en mängd olika branscher med allt från förlag och matkassar till el och telekom. Du får lära dig spetskompetens inom försäljning över telefon som tillsammans med styrkan hos våra uppdragsgivares varumärken ger dig utmärkta förutsättningar att lyckas som säljare.

Oavsett tidigare erfarenhet kommer du få en gedigen säljutbildning där du får varva teori och praktik samtidigt som du får en bred erfarenhet av att sälja olika produkter och tjänster över telefon. Då din introduktionsutbildning är färdig har din utveckling bara börjat. Du kommer under hela din anställning att få coachning, feedback och vidareutbildning dagligen. Hos Diamax är det alltid nära till nästa steg i karriären då det för den karriärsugne erbjuds en bred portfölj av projekt med varierande komplexitet. Dessutom sker rekryteringar till ledande befattningar alltid internt. Din utveckling är deras framgång!

Diamax tar jobbet på allvar, men mellan samtalen prioriterar dem att skratta, umgås och att dricka stora mängder kaffe. En och annan hembakad kaka återfinns också i fikarummet. Den som inte har bråttom hem (eller iväg på en afterwork med kollegorna) stannar gärna kvar för att umgås, spela ett roligt spel eller för att utmana varandra i Tv-spel.

Om du tror att du passar hos Diamax erbjuds du:
- Ett stimulerande arbete i fantastisk arbetsgrupp.
- Delaktighet och gemenskap.
- Ett utvecklingsprogram som sträcker sig under hela din anställning där rätt person har goda möjligheter att avancera inom företaget.
- En fast lön med ett utarbetat bonussystem.
- Kollektivavtal via Unionen.
- Friskvårdsbidrag.
- Sveriges absolut bästa arbetskollegor.

Anställningen är i första hand på heltid med arbetstider måndag-fredag mellan 09:00-18.00.

DETTA SÖKER VI

För Diamax är det viktiga inte vad du har för erfarenheter utan hur du är som person. De söker personer som de kommande åren vill skaffa sig en bred förståelse för försäljning och som värdesätter utveckling och gemenskap. Egenskaper som stämmer in på dig är engagemang, driv och nyfikenhet. Du är motiverad att lära dig försäljning och förstår sambandet mellan ansträngning och framgång. Du vill arbeta på ett företag där man har roligt tillsammans och stöttar varandra till utveckling och måluppfyllnad!

Krav:
Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Ansök så snart som möjligt! Intervjuer hålls kontinuerligt med löpande uppstarter hos kund. Nästa intro är i augusti. I den här rekryteringen samarbetar Diamax med StudentConsulting. För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elin Eklund på elin.eklund@studentconsulting.com. Varmt välkommen in med din ansökan!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Telefonförsäljare till Diamax!

Telefonförsäljare
Läs mer Jul 17
Nytt
Brinner du för försäljning, levererar toppklassig kundservice och vill starta eller ta nästa steg i din karriär som säljare? Diamax växer – vill du vara med på vår resa? Bli en del av Diamax fantastiska team i Stockholm!

Diamax växer – vill du vara med på vår resa? Diamax är inne i en spännande tillväxtfas och öppnar nu ett helt nytt kontor i Stockholm! Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med från början och sätta prägel på en helt ny arbetsplats.

Kontoret kommer att vara centralt beläget i Täby Centrum och präglas av en positiv och inkluderande arbetsmiljö. Att vara med och bygga upp ett nytt kontor innebär mer än bara nya lokaler – det handlar om att skapa teamkänsla, arbetsglädje och framtidsmål. Samtidigt som du får chansen att påverka, utvecklas och vara en viktig del av vår fortsatta framgång.

Diamax arbetar som återförsäljare åt några av Sveriges starkaste varumärken. De jobbar med välkända uppdragsgivare i en mängd olika branscher med allt från förlag och matkassar till el och telekom. Du får lära dig spetskompetens inom försäljning över telefon som tillsammans med styrkan hos våra uppdragsgivares varumärken ger dig utmärkta förutsättningar att lyckas som säljare.

Oavsett tidigare erfarenhet kommer du få en gedigen säljutbildning där du får varva teori och praktik samtidigt som du får en bred erfarenhet av att sälja olika produkter och tjänster över telefon. Då din introduktionsutbildning är färdig har din utveckling bara börjat. Du kommer under hela din anställning att få coachning, feedback och vidareutbildning dagligen. Hos Diamax är det alltid nära till nästa steg i karriären då det för den karriärsugne erbjuds en bred portfölj av projekt med varierande komplexitet. Dessutom sker rekryteringar till ledande befattningar alltid internt. Din utveckling är deras framgång!

Diamax tar jobbet på allvar, men mellan samtalen prioriterar dem att skratta, umgås och att dricka stora mängder kaffe. En och annan hembakad kaka återfinns också i fikarummet. Den som inte har bråttom hem (eller iväg på en afterwork med kollegorna) stannar gärna kvar för att umgås, spela ett roligt spel eller för att utmana varandra i Tv-spel.

Om du tror att du passar hos Diamax erbjuds du:
- Ett stimulerande arbete i fantastisk arbetsgrupp.
- Delaktighet och gemenskap.
- Ett utvecklingsprogram som sträcker sig under hela din anställning där rätt person har goda möjligheter att avancera inom företaget.
- En fast lön med ett utarbetat bonussystem.
- Kollektivavtal via Unionen.
- Friskvårdsbidrag.
- Sveriges absolut bästa arbetskollegor.

Anställningen är i första hand på heltid med arbetstider måndag-fredag mellan 09:00-18.00. Eftersom kontoret kommer att vara nytt bör du vara beredd på att påbörja din anställning på distans fram tills lokalerna är i ordning.

DETTA SÖKER VI

För Diamax är det viktiga inte vad du har för erfarenheter utan hur du är som person. De söker personer som de kommande åren vill skaffa sig en bred förståelse för försäljning och som värdesätter utveckling och gemenskap. Egenskaper som stämmer in på dig är engagemang, driv och nyfikenhet. Du är motiverad att lära dig försäljning och förstår sambandet mellan ansträngning och framgång. Du vill arbeta på ett företag där man har roligt tillsammans och stöttar varandra till utveckling och måluppfyllnad!

Krav:
Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Ansök så snart som möjligt! Intervjuer kommer att hållas kontinuerligt under sommaren med planerad uppstart för tjänsten i augusti. I den här rekryteringen samarbetar Diamax med StudentConsulting. För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elin Eklund på elin.eklund@studentconsulting.com. Varmt välkommen in med din ansökan!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Lokalvårdare till Umeå med start hösten 2025!

Fastighetsstädare
Läs mer Jul 17
Nytt
Har du ett öga för detaljer, trivs med ett praktiskt arbete och tycker om att träffa människor? Vi söker fler serviceinriktade lokalvårdare till vår kund i Umeå!

Som lokalvårdare kommer du, tillsammans med kollegor och driftledare, att bedöma, planera, utföra, följa upp och kvalitetssäkra den dagliga lokalvården hos uppdragsgivaren. Du kommer att på ett effektivt och tekniskt korrekt sätt, med hög kvalitet, utföra olika former av lokalvård hos våra olika uppdragsgivare i Umeå.

Exempel på dagliga arbetsuppgifter:
• Städning av kontor och personalutrymmen.
• Bygg/flytt och storstädning.
• Golvvård.
• Städning av hygienutrymmen, omklädningsrum och övriga personalytor.
• Trappstädning.
• Fönsterputs.

Uppdraget förväntas starta hösten 2025 och pågår så länge behov finns. Vid gott arbete finns det goda möjligheter för övertag hos kund.

DETTA SÖKER VI

För att trivas i den här rollen tror vi att du är en person som brinner för service och uppskattar att bidra till en ren, välkomnande och trivsam miljö där människor trivs. Du arbetar självständigt och tar gärna eget ansvar, men är också en lagspelare som tycker om att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål.

Du är noggrann och har öga för detaljer, och du känner stolthet i att lämna ifrån dig ett arbete som håller hög kvalitet. Dessutom är du initiativrik, har lätt för att planera din arbetsdag och är inte rädd för att ta dig an nya utmaningar.

För mer frågor om tjänsten vänligen kontakta team Umeå! Varmt välkommen!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Ekonom till stort bolag i Umeå!

Ekonomiassistent
Läs mer Jul 17
Nytt
Är du en glad lagspelare som vill vara med och bidra till en hållbar framtid tillsammans med ett engagerat ekonomiteam? Vi söker en ekonom med start hösten 2025!

Som ekonom hos vår kund blir du en viktig del av deras ekonomiteam, där du kommer att arbeta både operativt och utvecklingsinriktat med ekonomi och redovisning inom koncernen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bl.a. att innefatta:
- Upprättande av månads-, tertial- och årsbokslut.
- Löpande bokföring, periodiseringar och kontoavstämningar.
- Kontering och kontroll av leverantörs- och kundfakturor.
- Framtagande av bilagor och rapporter till revisorer, myndigheter och externa intressenter.
- Moms- och skattedeklarationer.
- Samordning av redovisningen för koncernens bolag.
- Uppdatering och effektivisering av bokslutsmallar och underlagsfiler.
- Säkerställande av dokumentation, rutiner och backup.
- Bidra till att utveckla och effektivisera ekonomifunktionens arbetssätt och verktyg.

Uppdraget förväntas starta 2025-09-01 och pågår som minst till 2026-06-30, med möjlighet till förlängning.

DETTA SÖKER VI

Som person tror vi att du är noggrann, ansvarstagande och har en analytisk ådra. Du gillar att arbeta tillsammans med andra, men är också självgående i dina arbetsuppgifter. Du är lösningsfokuserad och har ett intresse för att utveckla och förbättra processer.

Kvalifikationer:
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
- Förståelse för moms- och skatteregler.
- Mycket goda kunskaper i Excel och vana av ekonomisystem.
- God kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och skrift.

Har du några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt kunskaper samt kunskaper i redovisning, bokslutsarbete och ekonomiska samband är detta mycket meriterande!

Är det dig vi söker eller vet du någon som skulle passa? Ansök eller tipsa oss redan idag! Vid eventuella frågor eller mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Eklund på elin.eklund@studentconsulting.com.

Vi ser fram emot att träffa dig!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu