Umeå: Reparatör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Reparatör i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-03 // Varaktighet: Heltid

Detta erbjuder vi dig:
På Bostaden får du jobba tillsammans med engagerade och drivna kollegor som strävar efter att hela tiden utvecklas och nå resultat. Vi erbjuder dig goda förmåner samt en inspirerande och satsande arbetsplats.
Har du ett genuint intresse för fastigheter, boendemiljöer och människor? Är du driven, engagerad, då kan du vara den reparatör vi söker till vårt team på Bostaden.
Som reparatör hos Bostaden tillhör du vår enhet förvaltning som hanterar daglig fastighetsdrift och förvaltning samt bostadsservice mot våra hyresgäster.

Arbetsbeskrivning:
Arbetet som reparatör innebär felsökning, underhålls- och repara­tionsarbeten av till exempel vitvaror, enklare elarbeten och vvs i Bostadens fastigheter. Arbetet är mestadels självständigt men ibland samarbetar du med andra yrkesgrupper. Vi erbjuder dig ett arbete som innebär frihet under ansvar.

Kompetensprofil:
Vi söker dig som har gymnasiekompetens inom teknik- eller hantverksyrke eller likvärdig erfarenhet. Har du dessutom några års erfarenhet av arbete med reparation av till exempel vitvaror, el och vvs är det meriterande.
B-körkort är ett krav.


Personliga egenskaper:
Dina personliga egenskaper är viktiga eftersom du arbetar mycket i våra kunders lägenheter. Som person ska du vara strukturerad och serviceinriktad. Du trivs med eget ansvar och är en naturlig problemlösare.

Är du intresserad:
Välkommen att söka jobbet senast den 26 februari.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater, efter sitt godkännande, kommer att omfattas av en bakgrundskontroll.

För mer information, kontakta gärna någon av oss:
Anna Stangenberg, service- och reparationschef, 070-301 04 31
Malin Höber, HR-specialist, 090-17 76 41
Magnus Petersson, Fastighetsanställdas förbund, 070-331 02 58

Eftersom vi inför rekryteringsarbetet har tagit ställning till rekryteringskanaler vill vi inte att mediasäljare, rekryteringssajter och liknande kontaktar oss.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare

Nedan visas andra jobb i Umeå som Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare.

Takskottare med utbildning och erfarenhet

Läs mer Jan 14
Nu söker vi erfarna takskottare för behovsanställning hos Svensk Markservice i Umeå!
Uppdraget innefattar alla förekommande arbetsuppgifter som snövakt med säker avspärrning, avlägsna istappar och snö på alla typer av hus- och takt.
Vi har självklart säkerhetsgenomgång med hantering av personlig fallskyddsutrustning där helkroppssele och enskilt förankrade stödlinor utgör stommen för ett aktivt och säkert arbete.Att säkra oss själva och tredje man är a och o under arbetet hos våra kunder.
Utgångspunkten för arbetet kommer att vara Svensk Markservice platskontor i Umeå.Det är en stor fördel om du har certifierad utbildning för arbete på höjd, har behöriget för skylift eller varför inte bakgrund inom klättring med god knop- och repvana.
Körkort B är ett krav för tjänsten.
Vi söker dig med hög arbetsvilja som är redo att ta i och tar säkerheten på största allvar. Du har en god förmåga att samarbeta i grupp samtidigt som du har en egen drivkraft och kan jobba självständigt. Är du van att leda finns det möjligheter till en mer ledarfokuserad roll.
Anställningsform: Visstid, vintern 2025. Möjlighet finns till vidare anställning.

Ansök nu

Sommarpersonal Umeå

Läs mer Jan 22
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Riksbyggen i Umeå söker sommarpersonal

Vad ska du göra?

Vi söker medarbetare inom tre olika inriktningar;

Trädgårdsgruppen - Du kommer att ansvara för yttre grönskötsel hos våra kunder och du blir en del av vår grupp som arbetar med trädgårdsförvaltning. I arbetsuppgifterna ingår grundläggande trädgårdsskötsel, t.ex beskärning/plantering/ogräsrensning/bevattning under växtsäsong. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor, arbetet består av specifika kundbeställningar framtagna tillsammans med våra kunder för att främja en god utemiljö utifrån bl.a ett ekologiskt perspektiv.

Vi tror att du har gymnasieutbildning och/eller KY-utbildning med inriktning mot trädgårdsskötsel eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Goda kunskaper i hantering av trädgårdsmaskiner är ett krav, då vi arbetar både med handverktyg och större maskiner som t.ex hetvattenånga. Meriterande är om du har t.ex motorsågskort/röjsågsutbildning och yrkesbevis inom beskärning. Trädgårdsgruppen jobbar från ca april till oktober. Tjänsterna kräver B-körkort, samt erfarenhet av att framföra personbil med släpvagn.

Gräsklippning
Du kommer att ansvara för yttre skötsel hos våra kunder och du blir en del av ett team som sköter den dagliga förvaltningen. I arbetsuppgifterna ingår främst gräsklippning och grästrimning under växtsäsong. För rollen krävs B-körkort och det är meriterande med goda kunskaper i hantering av trädgårdsmaskiner. Anställningen är omkring 8 veckor förlagt i juni - augusti.

Ogräsrensning
Du kommer att ansvara för yttre skötsel hos våra kunder och du blir en del av ett team som sköter den dagliga förvaltningen. I arbetsuppgifterna ingår främst ogräsrensning under växtsäsong. Du jobbar i ett team som enligt schema rensar ogräs mm hos våra kunder runt om i Umeå. Anställningen är omkring 4-6 veckor förlagt i juni, juli och augusti.

Vi söker dig som har förmågan att se och bemöta våra kunders behov - du vill vara med och skapa en bra boendemiljö. Det är viktigt att du tycker om lagarbete och har ett positivt förhållningssätt till arbetet, kunder och dina arbetskamrater. Det är även viktigt att du är serviceinriktad, kvalitetsmedveten och har förmågan att lägga upp ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Då dator och mobiltelefon är ett naturligt inslag i arbetet för alla Riksbyggenanställda ser vi att du har kunskap och kan hantera dessa i jobbet.


Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. 

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb senast den 31 mars 2025. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!

Vid frågor kontakta 

Gruppchef Mikael Lindqvist, mikael.lindqvist@riksbyggen.se

Fackliga kontakter

Fastighets, skyddsombud Maria Säfvenberg, 090-159615

Unionen ordförande Viktoria Nätterlund, 090-159621

 


Klicka på länken om du är nyfiken på Riksbyggen.
Är du nyfiken på hur det är hos oss?

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Sommarvikarier Umeå - fastighetsskötare

Läs mer Jan 22
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Riksbyggen i Umeå söker sommarvikarier till fastighetsservice

Vad ska du göra?
Du kommer att ansvara för inre och yttre skötsel hos våra kunder och du blir en del av ett team som sköter den dagliga förvaltningen. Som fastighetsskötare hos Riksbyggen kommer du vara en av dem som arbetar närmast kunden. Detta innebär bland annat att det blir du som ansvarar för mottagning och snabb hantering av eventuella önskemål och felanmälningar från kunderna.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat inre och yttre skötsel, mindre fastighetsreparationer, kundkontakter, inköp av materiel, underhåll av maskiner och handverktyg. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor och du får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete.

Vem är du?
Vi söker dig som har förmågan att se och bemöta våra kunders behov - du vill vara med och skapa en bra boendemiljö. Det är viktigt att du tycker om lagarbete och har ett positivt förhållningssätt till arbetet, kunder och dina arbetskamrater. Det är också viktigt att du är serviceinriktad, kvalitetsmedveten och har förmågan att lägga upp ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du i ditt personliga brev beskriver hur du levererar kundnöjdhet.

Vi tror att du har gymnasieutbildning och/eller KY-utbildning gärna med inriktning mot fastighetsskötsel/drift/förvaltning eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Goda kunskaper och erfarenhet av tekniska installationer i fastigheter är meriterande, likväl som vana att framföra personbil med släpvagn.

Då dator och mobiltelefon är ett naturligt inslag i arbetet för alla Riksbyggenanställda ser vi att du har kunskap och kan hantera dessa i jobbet.

B-körkort är ett krav för denna tjänst.

Tjänsterna är tidsbegränsade med placering i Umeå, arbete på andra orter inom marknadsområdet kan förekomma.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb senast den 31 mars 2024. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!

Vid frågor kontakta:

Gruppchef Nicklas Antonsson, niklas.antonsson@riksbyggen.se 

Fackliga kontakter

Fastighets, skyddsombud Maria Säfvenberg 090-159615

Unionen, ordförande Viktoria Nätterlund 090-159621


Klicka på länken om du är nyfiken på Riksbyggen.
Är du nyfiken på hur det är hos oss?

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Fastighetsskötare Elnät (Semestervikariat)

Läs mer Jan 31
Våra energi-och kommunikationslösningar spelar stor roll i våra kunders vardag. Varje dag. Hos oss arbetar du med samhällsviktiga tjänster, där du är en del i utvecklingen av en hållbar region.
Om rollenSom fastighetsskötare inom elnät hanterar du enklare fastighetsrelaterade uppdrag som bland annat gräsklippning och enklare röjning kring våra anläggningar. Du utgår från vårt huvudkontor och arbetar inom hela vårt elnätsområde.
För att lyckas i rollenDu har enblick för vad som behöver utföras, tar initiativ och rycker in där behov finns. Du är självgående och tar stort ansvar för ditt arbete.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Körkort för röjsåg är meriterande. B-körkort är ett krav.
Välkommen med din ansökan senast: 2025-03-02.
För mer information kontakta gärna arbetsledare Hans Åslund, 070-666 79 97.Fackliga företrädare når du via vår växel, 090-16 00 00.
Vi undanber oss samtal från säljare av rekryterings- och annonslösningar. Vi har gjort vårt val av kanaler.
På jobb.umeaenergi.se kan du läsa mer om våra drivkrafter och utmaningar, samt ta del av några av våra medarbetares vardag.

#sommarjobb2025
#gatewayumea2025

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från AB Bostaden i Umeå

Nedan visas andra jobb i Umeå från AB Bostaden i Umeå .

Kvartersvärd

Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd
Läs mer Feb 5
På Bostaden får du jobba tillsammans med engagerade och drivna kollegor som strävar efter att hela tiden utvecklas och nå resultat. Vi erbjuder dig goda förmåner samt en inspirerande och satsande arbetsplats.
Har du ett genuint intresse för fastigheter, boendemiljöer och människor? Är du driven, engagerad och vill få möjlighet att göra skillnad i människors vardag? Då kan du vara den kvartersvärd vi söker till vårt team på Bostaden.
Nu söker vi en kvartersvärd som ska ansvara för service till kunderna på våra bostadsområden.
Arbetsbeskrivning:
Våra kvartersvärdar har dagligen många kontakter med kunder vid felanmälningar, frågor samt vid in- och utflyttning. Kvartersvärdens uppgifter består även av besiktningar, reparationer, sandning, snöskottning, störningsärenden samt översyn av soprum, tvättstugor, vindsförråd, källare och utemiljö. Det förekommer även viss administration i form av kontering av fakturor, beställningar och prognosarbete. Arbetet är i hög grad självständigt.

Kompetensprofil:
Du bör ha gymnasiekompetens och du ska kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska, ytterligare språkkunskaper är en merit. B-körkort är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av serviceinriktat arbete samt fastighetsskötsel eller reparationer.

Personliga egenskaper:
Din personlighet är betydelsefull för tjänsten som kvartersvärd. Du ska tycka om att möta människor, gilla problemlösning och tåla stress. Som person är du händig, strukturerad, engagerad och har god samarbetsförmåga. Du bör utstråla trygghet och kunna ge god service, inte minst eftersom kvartersvärden ibland måste fatta obekväma beslut.

Är du intresserad:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde i mitten på maj.
Välkommen att söka jobbet senast den 2 mars.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kommer att omfattas av en bakgrundskontroll.

För mer information om tjänsten kontakta gärna någon av oss:
Johanna Boström, områdeschef, 090-17 75 42
Malin Höber, HR-specialist, 090-17 76 41
Magnus Petersson, Fastighetsanställdas förbund, 070-331 02 58

Eftersom vi inför rekryteringsarbetet har tagit ställning till rekryteringskanaler vill vi inte att mediesäljare, rekryteringssajter och liknande kontaktar oss.

Ansök nu

Ekonomihandläggare

Ekonomiassistent
Läs mer Jan 21
Detta erbjuder vi dig:
På Bostaden får du jobba ihop med engagerade och drivna kollegor som strävar efter att hela tiden utvecklas och nå resultat. Vi går en spännande och föränderlig framtid till mötes där vi vill tänka nytt och kreativt. Vi erbjuder dig goda förmåner samt en inspirerande och satsande arbetsplats. För dig med energi och handlingskraft finns möjligheter att vara med och bidra till utvecklingen av verksamheten hos oss. Välkommen att söka!
Nu söker vi en ekonomihandläggare som trivs med att arbeta självständigt och har god förmåga att kommunicera.

Arbetsbeskrivning:
Ditt ansvarsområde täcker hela kundreskontraprocessen, från fakturering till inkassohantering med ett ständigt fokus på att hitta den bästa lösningen för företaget och hyresgästen. I tjänsten ingår också att kontinuerligt utveckla och förbättra processer och rutiner utifrån förändringar i omvärlden. Du kommer att arbeta med förebyggande åtgärder så som information och tidiga kontakter med hyresgäster som har betalningssvårigheter. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med många intressanta och utmanande arbetsuppgifter.

Kompetensprofil:
Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi på lägst gymnasienivå. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete med kundreskontra samt kravhantering. Det är av stor vikt att du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Personliga egenskaper:
Din personlighet är betydelsefull eftersom du ska kunna bemöta människor i utsatta situationer på ett respektfullt sätt. Rollen innebär att vara prestigelös, noggrann och lyhörd. Det är viktigt att du tar ett stort eget ansvar, har förmågan att arbeta självständigt och ta egna beslut. Eftersom samtalen kan vara av olika karaktär lägger vi stor vikt vid din kommunikativa förmåga. I det dagliga arbetet kommer du att ingå i både små och stora team, varför också samarbetsförmågan och viljan till ständig utveckling är viktig för oss.

Är du intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.


Välkommen att söka jobbet senast den 5 februari.


Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kommer att omfattas av en bakgrundskontroll.

För mer information om tjänsten, kontakta gärna någon av oss:
Carin Andersson, ekonomichef, 090-17 75 79
Malin Höber, HR-specialist, 090-17 76 41
Urban Holmberg, Unionen, 090-17 75 58

Ansök nu

Bosocial samordnare

Socionom
Läs mer Jan 13
Vi har Sveriges nöjdaste hyresgäster och ett viktigt uppdrag för oss är att fortsätta leverera högklassig service genom att vara en tillförlitlig och kompetent fastighetsägare. Nu söker vi dig som kan hjälpa oss att bibehålla och utveckla vår kundupplevelse.
Detta erbjuder vi dig:
På Bostaden får du jobba ihop med engagerade och drivna kollegor som strävar efter att hela tiden utvecklas och nå resultat. Vi går en spännande och föränderlig framtid till mötes där vi vill tänka nytt och kreativt. Vi erbjuder dig goda förmåner samt en inspirerande och satsande arbetsplats. För dig med energi och handlingskraft finns möjligheter att vara med och bidra till utvecklingen av verksamheten hos oss.
Vi söker en person som brinner för socialt arbete med människan i fokus, och som vill skapa trygghet och trivsel i våra områden och bidra till ett inkluderande samhälle.
Arbetsbeskrivning:
Din roll som bosocial samordnare spänner över ett stort område vilket kräver flexibilitet och ett stort engagemang och intresse för människors utveckling och livsvillkor. Du kommer att växla mellan operativa och strategiska arbetsuppgifter. I rollen ingår att ha löpande kontakter med hyresgäster, myndigheter och organisationer.
Du arbetar proaktivt med tex. störningsärenden, förebyggande åtgärder samt trygghetsfrågor inom våra bostadsområden och medverkar i olika interna och externa nätverk och samverkansgrupper.
Ditt arbete är bolagsövergripande och du samverkar med olika delar av verksamheten. Rollen ingår i avdelningen förvaltning och du rapporterar till förvaltningschef.
Kompetensprofil:
Vi söker dig som är socionom, terapeut eller har liknande utbildning. Du tycker om att arbeta nära människor och har lätt för att skapa bra och förtroendefulla relationer. Du har även god vana från arbete med myndighetskontakter, juridiska frågor, konflikthantering eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
God kommunikativ och administrativ förmåga samt social kompetens med hög integritet är en förutsättning för att passa för tjänsten. Rollen kräver också ett strukturerat och systematiskt arbetssätt med förmåga att uttrycka sig professionellt.
Du behöver ha god kännedom om samhällets olika stödfunktioner och ha en stor förståelse för människors olika livssituationer. Vi tror att du trivs i en dynamisk miljö som präglas av hög kvalitet och som uppmuntrar samarbete.
Vi förutsätter att du har behärskar svenska och engelska språket i tal och skrift.
Körkort B är ett krav.
Personliga egenskaper:
Som bosocial samordnare behöver du ha ett stort socialt engagemang och intresse för människor med olika bakgrund och förutsättningar. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är lugn, trygg, har hög social kompetens. Du har lätt för att samarbeta med andra och skapa förtroendefulla relationer.
Du är ansvarsfull, initiativrik och trivs med att arbeta självständigt och strukturerat. Du behöver vara uthållig och samtidigt kunna agera rationellt och behärskat i pressade situationer efter de förutsättningar och krav man har att förhålla sig till.
Är du intresserad:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen att söka jobbet senast den 2 februari.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kommer omfattas av bakgrundskontroll.
För mer information om tjänsten kontakta gärna någon av oss:
Marlene Bergström, Förvaltningschef, 090-17 75 06
Malin Höber, HR-specialist, 090-17 76 41
Urban Holmberg, Unionen, 090-17 75 58

Ansök nu

Samordnare cirkulär ekonomi och klimat

Miljösamordnare/Miljökoordinator
Läs mer Dec 16
Detta erbjuder vi dig:
På Bostaden får du jobba ihop med engagerade och drivna kollegor som strävar efter att hela tiden utvecklas och nå resultat. Vi går en spännande och föränderlig framtid till mötes där vi vill tänka nytt och kreativt. Vi erbjuder dig goda förmåner samt en inspirerande och satsande arbetsplats. För dig med energi och handlingskraft finns goda möjligheter att vara med och bidra till utvecklingen av verksamheten hos oss.
Vi har idag utmaningar och möjligheter inom bland annat mobilitet, klimatanpassning, klimatpåverkan, trygghet, integration och cirkulär ekonomi som behöver mötas. Vi behöver stärka vår förmåga att möta kommande lagkrav och delta i lokala samt nationella initiativ för omställningen till en cirkulär ekonomi och en minskad klimatpåverkan.
Bostaden står inför en framtid med ett stort antal planerade projekt, både nybyggnationsprojekt, stora underhållsprojekt samt mindre underhållprojekt.
Därför ser vi behov av att tillsätta en resurs på hållbarhetsavdelningen, en samordnare för cirkulär ekonomi och klimat.

Arbetsbeskrivning:
Vi söker en person som främst kommer att fokusera sitt arbete på att stötta Fastighetsutveckling med beslutsunderlag, analyser och praktiskt stöd i byggprojekten för att ge en större trygghet till beslut och åtgärder. Utöver stödet till Fastighetsutveckling kommer det även vara viktigt att fokusera sitt arbete på uppföljning av datapunkter i och med den nya CSRD-lagstiftningen. Personen vi söker kommer att spela en viktig roll i vår förmåga att verka för ett mer hållbart byggande och uppfylla de krav och förväntningar som ligger på oss, bland annat för att kunna öka takten och få bättre förutsättningar att:
- Minska konsumtionen av nya produkter och varor
- Återanvända mer
- Återvinna mer
- Samordna våra cirkulära materialbehov med andra parter
- Få bättre vetskap om våra värdekedjor
- Följa upp och ta fram underlag till väsentliga datapunkter i CSRD-lagstiftningen samt Taxonomin

Kompetensprofil:
Du ska ha en högskoleexamen inom byggteknik, miljövetenskap eller annan likvärdig utbildning med fokus på hållbart byggande, cirkulär ekonomi, klimatpåverkan eller hållbarhetsrapportering.
För att axla den här rollen behöver du även ha erfarenhet av operativ samordning av frågor inom några av följande områden:
- hållbar utveckling med inriktning mot hållbart byggande
- cirkulär ekonomi
- socialt och ekologiskt hållbara värdekedjor
- minskad klimatpåverkan och uppföljning av krav inom hållbar utveckling.


Du bör också ha erfarenhet av projektledning samt vana av att genomföra utvecklingsorienterade insatser eller utredningar för att öka cirkulära materialflöden, minska klimatpåverkan och öka medvetenhet och kunskap om värdekedjor inom främst byggnation.

Kännedom om CSRD och Taxonomin är betydelsefullt då rollen kommer att vara en delfunktion för uppföljning av datapunkter som är väsentliga för bolaget.

Personliga egenskaper:
Tjänsten ställer höga krav på dina personliga egenskaper.
Du är en person som kan hålla huvudet kallt i stressiga situationer och agera lugnt när utmaningarna hopar sig.
Att förstå och känna med andra är centralt i denna roll. Ditt engagemang och din energi är viktiga egenskaper. Du har förmågan att övervinna hinder och arbetar långsiktigt för att nå våra gemensamma mål inom cirkulär ekonomi och klimatarbete.
Med din förmåga att kommunicera och påverka kan du entusiasmera och motivera andra att delta aktivt i cirkulär ekonomi och klimatinitiativ.
Du har ett brett perspektiv och kan se kopplingar mellan olika faktorer som påverkar klimat och ekonomi. Din helhetssyn gör att du kan identifiera de mest effektiva lösningarna för att driva vår agenda framåt.
Du har en förmåga att organisera och strukturera arbete på ett effektivt sätt.
Du är skicklig i att identifiera problem och analysera situationer för att finna hållbara lösningar.


Vi förutsätter att du behärskar det svenska och engelska språket och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Är du intresserad:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen att söka jobbet senast den 13 januari. Eventuellt kan urval och intervjuer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kommer att omfattas av en bakgrundskontroll.
För mer information om tjänsten kontakta gärna någon av oss:
Johanne Lindgren, hållbarhetschef, 090-17 75 80
Malin Höber, HR-specialist, 090-17 76 41
Urban Holmberg, Unionen, 090-17 75 58

Eftersom vi inför rekryteringsarbetet har tagit ställning till rekryteringskanaler vill vi inte att mediasäljare, rekryteringssajter och liknande kontaktar oss.

Ansök nu

Brand- och säkerhetsansvarig

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Dec 10
Detta erbjuder vi dig:
På Bostaden får du jobba ihop med engagerade och drivna kollegor som strävar efter att hela tiden utvecklas och nå resultat. Vi går en spännande och föränderlig framtid till mötes där vi vill tänka nytt och kreativt. Vi erbjuder dig goda förmåner samt en inspirerande och satsande arbetsplats. För dig med energi och handlingskraft finns möjligheter att vara med och bidra till utvecklingen av verksamheten hos oss.
Vi söker en person som kan ta initiativ och implementera effektiva lösningar för att möta våra säkerhetsbehov.
Om du brinner för säkerhet och vill göra skillnad, ser vi fram emot din ansökan!
Arbetsbeskrivning:
Som brand- och säkerhetsansvarig är du övergripande ansvarig för brand och säkerhetsfrågor inom Bostaden. Du ansvarar bland annat för systematiskt brandskyddsarbete (SBA), utför säkerhetsanalyser och riskbedömningar samt upprättar policy- och rutindokument.
I rollen ingår även att ansvara företagets krisledningsgrupp och kontinuitetsplanering. Bidra i frågor gällande kamerabevakning, lås- och passagesysten utifrån ett säkerhetsperspektiv samt att utbilda och informera medarbetare i säkerhets- och beredskapsrelaterade frågor.
Du bevakar förändringar av lag- och myndighetskrav inom området och är företagets kontaktperson mot myndigheter, företag och organisationer i ärenden som rör säkerhetsfrågor.
Du kommer att arbeta nära andra avdelningar för att säkerställa att alla aspekter av säkerheten hanteras proaktivt, vilket inkluderar riskbedömningar, säkerhetsutbildningar och beredskapsplanering.
Kompetensprofil:
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller YH-utbildning alternativt annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Har du dessutom erfarenhet av arbete inom trygghet och säkerhet samt kunskap om lagar, bestämmelser och standarder inom säkerhets- och trygghetsområdet är det en merit.
Vi förutsätter att du behärskar det svenska språket och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Körkort B är ett kvav.
Personliga egenskaper:
Tjänsten ställer höga krav på dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är självständig och stabil, med förmåga att behålla fokus på både långsiktiga och kortsiktiga mål. Din strategiska förmåga kommer att vara central för att utveckla och implementera effektiva säkerhetsstrategier.
En framgångsrik Brand- och säkerhetsansvarig har också förmåga till helhetssyn och kan se hur olika delar av verksamheten hänger ihop. Det är viktigt att kunna strukturera arbetsuppgifter och prioritera rätt. Samarbetsförmåga är en nyckelkomponent; du kommer att arbeta nära olika avdelningar och externa partners för att uppnå gemensamma mål. En öppen och kommunikativ inställning är avgörande för att skapa ett förtroendefullt samarbete.
Är du intresserad:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen att söka jobbet senast den 6 januari.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kommer att omfattas av en bakgrundskontroll.
För mer information om tjänsten kontakta gärna någon av oss:
Katarina Lundberg, HR-chef, 070-680 74 42
Malin Höber, HR-specialist, 090-17 76 41
Urban Holmberg, Unionen, 090-17 75 58

Ansök nu