Umeå: Projektledare - industriell installation och processverifiering

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare - industriell installation och processverifiering i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-04 // Varaktighet: Heltid

Vill du ta nästa steg i din karriär som projektledare inom industrin? Har du erfarenhet av att leda komplexa projekt och vill arbeta med installation och processverifiering i en spännande industrimiljö? Då kan detta vara jobbet för dig! Välkommen med din ansökan till oss på Jefferson Wells redan idag!

Det här uppdraget är ett samarbete mellan Jefferson Wells och vår kund. Du kommer att bli anställd som konsult på Jefferson Wells men arbeta på plats hos vår kund i Umeå.



Uppdraget!

Vi söker en driven och strukturerad Projektledare för ett långsiktigt projekt inom industriell installation. Du kommer att ha en nyckelroll i att leda och samordna projekt som omfattar utredning, inköp, installation och processverifiering. Installationsfasen sker i regel under semesterperioden (vecka 29-32), och projektet beräknas pågå till december 2027. Uppdraget bygger på en konsultanställning via Jefferson Wells, som förlängs löpande utifrån projektets utveckling.



Som Projektledare ansvarar du för att:

* Utveckla och genomföra operativa planer för att driva industriella projekt framåt.
* Planera, styra och följa upp projektets tidplan, kostnader och resurser.
* Koordinera och säkerställa att installationer sker effektivt och enligt uppsatta mål.
* Arbeta med externa leverantörer och interna team för att optimera processer och leveranser.
* Hantera eventuella problem och hitta lösningar för att minimera förseningar och driftstörningar.



Vem är du?

För att trivas i denna roll ser vi att du har:

* Minst 8 års erfarenhet av projektledning inom industriell tillverkning, installation eller processutveckling.
* Erfarenhet av att hantera stora projekt med hög komplexitet och stor påverkan på verksamheten.
* God förståelse för projektstyrning, budgetering och tidsplanering.
* Erfarenhet av leverantörssamarbeten och upphandlingar.
* Förmåga att arbeta självständigt och coacha team i projektmetodik.
* Gärna certifiering inom projektledning (exempelvis PMP eller IPMA).



Intresserad?

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Veronica F Alfredsson via e-post: veronica.forsen.alfredsson@manpower.se.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig!



Övrigt

Placeringsort: Umeå

Anställningsform: Konsult via Jefferson Wells, med möjlighet till förlängning i upp till 2 år

Omfattning: Heltid

Startdatum: 17 mars 2025 - tom 31 oktober 2025



Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Jefferson Wells, som är en del av Manpower Group, är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos Jefferson Wells får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

Din karriär och utveckling är viktig för oss och givetvis får en personlig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Umeå som Projektledare, bygg och anläggning.

Projektledare inom järnväg

Läs mer Feb 6
Vill du driva spännande, innovativa och hållbara järnvägsprojekt tillsammans med engagerade kollegor? Välkommen att söka jobb hos oss som Projektledare inom järnväg med placering i Umeå!


Projektledare inom järnväg

Arbetsuppgifter

Vi behöver dig - och vi tror att du kommer att gilla oss!
För dig som projektledare på Trafikverket Investering är utvecklingsmöjligheterna stora. Vi vill att du ska nå din fulla potential som medarbetare och vi vill utvecklas tillsammans med dig. Genom att ingå i beställarorganisationen kommer du vara en samhällsbyggare som är med och formar framtidens infrastruktur!
Som projektledare inom järnväg kommer du ta dig an ett antal spännande projekt som du leder och levererar resultat utifrån. Du får möjlighet att leda ett team av bland annat tekniska specialister, kontrakterade konsulter och entreprenörer. Du bidrar med motivation och inspiration till ditt projektteam för att skapa en god samverkan och tillsammans hitta hållbara lösningar i projektet. I rollen har du även kontakt med allmänheten, kommuner och andra myndigheter. Du ansvarar för helheten när det gäller att leda, styra och följa upp projekten genom alla projektfaser från projektering fram till och med produktion. Uppföljning av tid, kostnader, kvalitet och hantera risker är därmed en naturlig del av ditt uppdrag.
Det är ett omväxlande uppdrag att arbeta som projektledare där du gör samhällsnytta, får möjlighet att arbeta i team och får ta ett stort eget ansvar. Du kommer också att medverka till att utveckla vår projektenhet för att vi tillsammans skall fortsätta skapa en stark grupp med mycket arbetsglädje. Du utvecklas tillsammans med oss.
Din utveckling
För dig som projektledare i Trafikverket är utvecklingsmöjligheterna stora. Du kommer att tillhöra en av Sveriges största beställarorganisationer och den samlade projektledarkompetensen hos oss är unik. Som projektledare har du tillgång till olika forum för erfarenhetsutbyten, nätverk samt utbildningar för din och projektens utveckling. Trafikverket kan erbjuda dig en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Hos oss lönar sig alltid goda prestationer, men vi är samtidigt noggranna med att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete, familj och fritid.

Övrig information

Vänligen bifoga ditt CV till ansökan.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: noreply@heroma.se i dina e-postkontakter.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Intervjuer sker digitalt via Skype, preliminärt i mitten/slutet på mars.
Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef Eva Thurfjell Emilsson, se kontaktuppgifter nedan.

Kvalifikationer

Vem är du?
För att lyckas i rollen har du god ledarförmåga där du tar ansvar, skapar tillit och bygger förtroende i ditt team. Du driver självständigt dina åtaganden på ett affärsmässigt sätt och levererar resultat som bidrar till att organisationen når sina mål och skapar nytta. Du har en pedagogisk kommunikationsförmåga, vilket innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt sätt, är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren. Vidare har du lätt för att strukturera i ditt arbete och trivs när du får använda din goda problemlösningsförmåga.
Vi söker dig som
har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120 p) med inriktning teknik. Alternativt har du en annan utbildningsbakgrund i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig
har några års aktuell arbetslivserfarenhet från infrastrukturprojekt
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
har giltigt körkort för personbil

Det är meriterande om du
har erfarenhet som projektledare, platschef, uppdragsledare eller annan liknande ledande roll
har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från järnvägsprojekt
har kontrakts- och förhandlingsvana inom konsult- och/eller entreprenadjuridik (AB, ABT och ABK)
har erfarenhet från upphandling


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.
Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Interim byggprojektledare till fastighetsbolag i Umeå

Läs mer Jan 10
Vill du ta dig an en spännande projektledarroll hos ett av Sveriges ledande fastighetsbolag? Nu söker vi en senior projektledare för ett  konsultuppdrag med start omgående Uppdraget löper upp till 12 månader, med möjlighet till förlängning.
I rollen kommer du att leda och driva byggprojekt från projektering till färdigställande. Du ansvarar för att säkerställa kvalitet, funktion och kostnadseffektivitet i byggprocessen, med stöd av kompetenta kollegor och experter. Projekten varierar i storlek och komplexitet, vilket ger dig en möjlighet att bredda din erfarenhet och utvecklas professionellt.
Vi söker dig som har:
Flerårig erfarenhet av att leda komplexa byggprojekt från start till mål, gärna inom fastighetsutveckling eller liknande områden
Relevant högskoleutbildning, exempelvis civilingenjör, byggnadsingenjör, eller annan teknisk utbildning, alternativt motsvarande erfarenhet
Gedigen kunskap inom entreprenadjuridik och erfarenhet av upphandling av konsulter och entreprenörer
Erfarenhet av budgetansvar och ekonomisk uppföljning, inklusive prognoser och kostnadskontroll
Övergripande tekniska kunskaper inom bygg och installation
Förmåga att driva flera parallella projekt samtidigt och att hantera prioriteringar i en komplex miljö
Stark kommunikativ förmåga och vana att hantera intressenter på olika nivåer

Detta är en fantastisk möjlighet att utvecklas och bidra i en miljö där innovation och hållbarhet står i fokus.
Konsult via eget bolaget eller anställd hos Isaksson Rekrytering 
Hos oss kan du välja att ta uppdrag som konsult med eget bolag eller bli direkt anställd hos Isaksson Rekrytering. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Som anställd konsult hos oss omfattas du av gällande kollektivavtal och anställningsvillkor gällande lön, semester, försäkringar och tjänstepension. Våra engagerade konsultchefer finns närvarande under hela uppdragsperioden. För oss är det viktigt att alla våra konsulter känner av vår närvaro och stöd.

Kontaktuppgifter och ansökan
Om du har frågor och funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Lundqvist 073- 526 33 29 eller frida@isakssonrekrytering.se. Välkommen med din ansökan på vår hemsida redan idag då vi intervjuar och anställer kandidater löpande. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Ansök nu

Uppdragsledare Uppföljning Bana

Läs mer Feb 4
Vi söker en Uppdragsledare till projekt inom uppföljning av banteknik hos Trafikverket med stationering i Umeå.
Tjänsten är på heltid.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Uppdraget innebär att följa upp Trafikverket underhålls leveranser avseende BAS-kontrakt, smärre åtgärder/reinvesteringar. Konsulten förväntas ha tillräcklig anläggningskunskap för att kunna följa upp och tillståndsbedömma underhållsentreprenörens besiktningsverksamhet inom teknikområde bana.
Konsulten förväntas även att vara insatt i besiktningssystemet BESSY och besiktningsplan. För en arbetsbeskrivning över vilka kontroller som förväntas av konsulten hänvisas det till de delar av ”kontrollplan baskontrakt järnväg Hod-Bod År 2, 8.2 UK” som behandlar banteknik.
För smärre åtgärder och reinvesteringar förväntas konsulten ha erforderlig erfarenhet och kunskap för under produktionen stämma av leveranserna gentemot kontraktet/mängdförteckning.
Uppdragen som konsulten är aktuell för är listade nedan:
Löpande underhållsarbeten Basunderhåll Järnväg Boden S-Holmsund: 2025-01-15 - 2025-12-31
Viltstängseletapp Trehörningsjö-Norrfors: Pågående - 2025-07-31
Viltstängseletapp Gullträsk-Gransjö: Pågående - 2025-07-31
Avvattningsåtgärder bandel 124: 2025-04-15 – 2025-11-01
Spårbyte/Växelbyte Vännäs dp spår 7–10: 2025-05-01 – 2025-09-31
Panelstängsel Holmsund: 2025-06-01 – 2025-08-29Smärre åtgärder och reinvesteringar:För varje projekt konsulten är aktuell för förväntas denne delta i ett byggmöte per månadoch startmöte för de projekt som ej är uppstartade ännu. Dessa möten förläggs sista veckan varje månad. Leveransuppföljning av löpande underhåll Basunderhåll Järnväg Boden SHolmsund: Gällande underhållskontraktet förväntas konsulten delta på avstämningsmöten med projektteamet tis-fre á 30 min under hela kontraktstiden. Utöver detta förväntas konsulten delta på produktionstekniska möten med underhållsentreprenörens arbetsledare tisdag 3:e veckan varje månad. Ytterligare möten är vinteravstämningsmöten, aktuellt från 1: a november till 15: april kl. 09:05 varje onsdag.

Smärre åtgärder och reinvesteringar:För varje projekt konsulten är aktuell för förväntas denne delta i ett byggmöte per månad och startmöte för de projekt som ej är uppstartade ännu. Dessa möten förläggs sista veckan varje månad.
Leveransuppföljning av löpande underhåll Basunderhåll Järnväg Boden–Holmsund:Gällande underhållskontraktet förväntas konsulten delta på avstämningsmöten med projektteamet tis–fre á 30 min under hela kontraktstiden. Utöver detta förväntas konsulten delta på produktionstekniska möten med underhållsentreprenörens arbetsledare tisdag 3:e veckan varje månad.
Ytterligare möten är vinteravstämningsmöten, aktuellt från 1:a november till 15:e april kl. 09:05 varje onsdag.

Krav (OBS, obligatoriska)
Svenska i tal och skrift B-körkortMinst 3 års arbetserfarenhet (som byggledare eller i arbetsledande funktion såsom produktionsledare, arbetsledare, platschef, byggplatsuppföljare eller motsvarande) inomjärnväg.Kunskap om lagar och förordningar samt standarder och föreskrifter inom aktuellt områdeKrav på 3 års arbetserfarenhet i ledande befattning (som byggledare eller i arbetsledande funktion såsom produktionsledare, arbetsledare, platschef, byggplatsuppföljare eller motsvarande) från järnvägsprojekt med >10 MSEK i total omsättningKrav på 5 års arbetserfarenhet inom tillståndsbedömning banteknik Krav på arbetserfarenhet som byggplatsuppföljare från minst 2 BPU-uppdrag inom järnväg med värde över 10mkr.Krav på utbildningar: Besiktningsman: Säkerhetsbesiktning bana behöver ej inneha aktuellt certifikat men måste kunna styrkas med arbetslivserfarenhet.TSM (”Tillsyningsman A-, L- och E-skydd. Vägvakt samt tillsyningsman S-skydd” enligt TDOK 2014:0230” alt. ” BASÄFÄRDTSM”),
Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Biträdande projektledare miljöåtgärder

Läs mer Feb 10
Nytt
Vi söker en biträdande projektledare inom riktade miljöåtgärder till Trafikverket med stationering i Umeå. Detta är ett konsultuppdrag, med en omfattning på sextio procent av en heltidstjänst.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Trafikverket ansvarar för avhjälpande av förorenade områden som uppkommit av den verksamhet som har bedrivits av Banverket, Vägverket och Statens järnvägar samt den flygplatsverksamhet som har bedrivits av Luftfartsverket. Föroreningarna kan ha uppstått till följd av tidigare avslutade verksamheter eller till följd av Trafikverkets pågående verksamheter. Arbetet med förorenade områden på platser där tidigare verksamhet misstänks ha gett upphovn till föroreningar bedrivs genom stegvis fördjupning av kunskap från inventering, översiktlig undersökning, detaljerad undersökning, riskbedömning, åtgärdsutredning med riskvärdering fram till riskavhjälpande åtgärder. Vilka områden som ska utredas prioriteras utifrån risk för människors hälsa och miljön. Arbetsuppgifter
Projektstöd vid riktade miljöåtgärder för förorenade områden, inklusive rollen som biträdande projektledare vid konsultutredningar.

Konsulten fungerar som en förlängning av projektledaren.
Arbetsfördelningen varierar beroende på utredningens karaktär – konsulten kan ha en administrativ eller mer operativ roll.






Uppgifter inom uppdraget (kan anpassas utifrån konsultens erfarenhet och intresse):

Stöd vid uppdragsledning:

Sätta sig in i objektet och delta i startmöten.
Företräda Trafikverket vid möten och samordna med interna enheter.
Ansöka om behörigheter i TRV-system för uppdragskonsulter.
Assistera miljöspecialister med protokollföring, möteshjälp, fakturahantering, ekonomi- och leveransuppföljning, tidsplanering, och kontakt med konsulter samt andra aktörer.
Delta i samordning och säkerställa att uppdragen genomförs effektivt enligt avtal.
Vid behov, besöka objekt (bangårdar) för att få en egen uppfattning.

Granskning av uppdrag:

Självständigt granska handlingar mot vägledningsmaterial och krav, inklusive provtagningsplaner och resultatrapporter.
Ta snabba beslut och bedöma konsekvenser.

Kontakt med tillsynsmyndigheter:

Bistå projektledaren i att rapportera resultat och föra dialog med myndigheter.
Ha god kännedom om myndigheternas roll och kunna kommunicera korrekt.







Krav (OBS, obligatoriska)


Minst 5 års erfarenhet som uppdragsledare, biträdande uppdragsledare eller teknikansvarig markmiljö/förorenade områden på konsultsidan eller som projektledare på beställarsidan.



Utbildning i projektledning/uppdragsledning (minst en halvdag, intern eller extern).



Minst 3 års högskole- eller universitetsexamen (180 hp) inom naturvetenskap eller teknik med inriktning mot miljö/natur.



Körkort B.



Utbildning i ABK09 (t.ex. internutbildning).



Erfarenhet av minst två miljötekniska undersökningar (>500 000 kr) samt minst tre undersökningar inom väg-/järnvägsområden (>200 000 kr).



Arbetet ska ha bedrivits enligt branschpraxis och vägledningar från Naturvårdsverket, SGI eller motsvarande.



Undersökningar ska ha omfattat både jord och vatten.



Uppdragen ska ha genomförts som uppdragsledare, biträdande uppdragsledare eller teknikansvarig på konsultsidan eller som projektledare på beställarsidan.



Uppdragen ska ha avslutats inom de senaste fem respektive sex åren.




Meriterande
För Trafikverket är det meriterande att konsult har arbetat som resurskonsult eller anställd i minst ett år hos en offentlig beställare, med en omfattning om minst 50 procent. Arbetsuppgifterna ska här ha innefattat utredning av förorenade områden, och erfarenheten skall vara från de senaste fem åren.

Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Biträdande projektledare miljöåtgärder

Läs mer Feb 10
Nytt
Vi söker en biträdande projektledare inom riktade miljöåtgärder till Trafikverket med stationering i Umeå. Detta är ett konsultuppdrag, med en omfattning på sextio procent av en heltidstjänst.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Trafikverket ansvarar för avhjälpande av förorenade områden som uppkommit av den verksamhet som har bedrivits av Banverket, Vägverket och Statens järnvägar samt den flygplatsverksamhet som har bedrivits av Luftfartsverket. Föroreningarna kan ha uppstått till följd av tidigare avslutade verksamheter eller till följd av Trafikverkets pågående verksamheter. Arbetet med förorenade områden på platser där tidigare verksamhet misstänks ha gett upphovn till föroreningar bedrivs genom stegvis fördjupning av kunskap från inventering, översiktlig undersökning, detaljerad undersökning, riskbedömning, åtgärdsutredning med riskvärdering fram till riskavhjälpande åtgärder. Vilka områden som ska utredas prioriteras utifrån risk för människors hälsa och miljön. Arbetsuppgifter

Projektstöd vid riktade miljöåtgärder för förorenade områden, inklusive rollen som biträdande projektledare vid konsultutredningar.

Konsulten fungerar som en förlängning av projektledaren.
Arbetsfördelningen varierar beroende på utredningens karaktär – konsulten kan ha en administrativ eller mer operativ roll.









Uppgifter inom uppdraget (kan anpassas utifrån konsultens erfarenhet och intresse):

Stöd vid uppdragsledning:

Sätta sig in i objektet och delta i startmöten.
Företräda Trafikverket vid möten och samordna med interna enheter.
Ansöka om behörigheter i TRV-system för uppdragskonsulter.
Assistera miljöspecialister med protokollföring, möteshjälp, fakturahantering, ekonomi- och leveransuppföljning, tidsplanering, och kontakt med konsulter samt andra aktörer.
Delta i samordning och säkerställa att uppdragen genomförs effektivt enligt avtal.
Vid behov, besöka objekt (bangårdar) för att få en egen uppfattning.

Granskning av uppdrag:

Självständigt granska handlingar mot vägledningsmaterial och krav, inklusive provtagningsplaner och resultatrapporter.
Ta snabba beslut och bedöma konsekvenser.

Kontakt med tillsynsmyndigheter:

Bistå projektledaren i att rapportera resultat och föra dialog med myndigheter.
Ha god kännedom om myndigheternas roll och kunna kommunicera korrekt.









Krav (OBS, obligatoriska)



Minst 5 års erfarenhet som uppdragsledare, biträdande uppdragsledare eller teknikansvarig markmiljö/förorenade områden på konsultsidan eller som projektledare på beställarsidan.





Utbildning i projektledning/uppdragsledning (minst en halvdag, intern eller extern).





Minst 3 års högskole- eller universitetsexamen (180 hp) inom naturvetenskap eller teknik med inriktning mot miljö/natur.





Körkort B.





Utbildning i ABK09 (t.ex. internutbildning).





Erfarenhet av minst två miljötekniska undersökningar (>500 000 kr) samt minst tre undersökningar inom väg-/järnvägsområden (>200 000 kr).





Arbetet ska ha bedrivits enligt branschpraxis och vägledningar från Naturvårdsverket, SGI eller motsvarande.





Undersökningar ska ha omfattat både jord och vatten.





Uppdragen ska ha genomförts som uppdragsledare, biträdande uppdragsledare eller teknikansvarig på konsultsidan eller som projektledare på beställarsidan.





Uppdragen ska ha avslutats inom de senaste fem respektive sex åren.





Meriterande
För Trafikverket är det meriterande att konsult har arbetat som resurskonsult eller anställd i minst ett år hos en offentlig beställare, med en omfattning om minst 50 procent. Arbetsuppgifterna ska här ha innefattat utredning av förorenade områden, och erfarenheten skall vara från de senaste fem åren.

Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Experis AB .

Systemansvarig för biljettförsäljning till Norrtåg i Umeå

Systemansvarig
Läs mer Jan 17
Vill du vara med i utvecklingen av tågtrafiken i norra Sverige? Norrtåg söker nu en ny kollega som ska ansvara för att utveckla och bidra till en smidig och modern biljetthantering och försäljning. Arbetet bidrar till att skapa en förstklassig reseupplevelse. Låter det intressant ska du läsa vidare!

Vi erbjuder

Regional tågtrafik är ett expansivt utvecklingsområde som växer över hela världen. Norrtåg är ett litet och smidigt bolag i en stor verksamhet där vi har en nyckelroll i norra Sveriges nutid och framtid som världsledande. Ytterst är målet ännu fler och mer nöjda resenärer och trafik med hög kvalitet. Vi erbjuder ett spännande arbete med en hög grad av påverkan och möjligheter i en tid av stark utveckling.

Vi har vårt kontor i Umeå, men arbetar över hela norra Sverige. Som medarbetare på Norrtåg kommer du till ett litet tight team med kompetenta och drivna kollegor där du får en möjlighet att växa in i företaget och, med frihet under ansvar, forma din roll. Du får en trygg arbetsgivare med ett stort engagemang och stor betydelse för hela Norrtåglands utveckling.

Om Tjänsten

Som ansvarig för biljettsystem och försäljningskanaler blir du en nyckelspelare i vår organisation. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

* Driva projekt som biljettsystembyte och försäljningssystembyte, samt implementering av dessa
* Stödja och utveckla processer för arbete i systemen kring biljetter och försäljning
* Driva projekt och förbättringar inom biljettsystem och försäljningskanaler för att möta marknadens och kundernas behov. Kan även innefatta upphandling.
* Ansvara för och utveckla vår försäljningsplattform på hemsidan och i app för att säkerställa en modern och användarvänlig upplevelse.
* Förvalta biljettsystem, försäljningskanal och viseringsutrustning, samt arbeta administrativt i systemen.

Du rapporterar till marknads- och försäljningschef.

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av att arbeta med biljettsystem, försäljningsplattformar eller liknande systemlösningar. Du är en drivande person som har förmåga att leda projekt självständigt och ta egna initiativ för att förbättra och utveckla både arbetet och processerna inom biljettsystem och försäljning.

Du har goda kunskaper kring att skapa en helhetsbild över system med fokus på användarens upplevelse och kan göra riskbedömningar samt har ett intresse för att skapa smidiga och innovativa kundupplevelser.

Vi söker dig som trivs i en utvecklande roll då arbetet med försäljning är under uppbyggnad hos oss. Eftersom det är under uppbyggnad innebär det att tjänstens innehåll kan komma att förändras över tid.

Du kommer att arbeta tillsammans med marknad och försäljningsavdelningen för att utforma och sammankoppla marknad och aktiviteter med biljettsystemsstöd och utveckling.

För att ha möjlighet att driva processerna behöver du ha en förståelse för system och förmåga att samarbeta med andra aktörer som påverkar försäljningen.

Vi uppskattar kollegor som är prestigelösa, nyfikna och resultatorienterade. Är du dessutom en driven initiativtagare som trivs med stort eget ansvar kommer du att trivas hos oss.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och dina drivkrafter.

Om Norrtåg

Norrtåg är det regionala tågbolaget i Norrland och finansieras av biljettintäkter och och de fyra nordligaste regionerna (intäkter från staten). Norrtåg AB är beställare av trafiken och tillhandahåller fordon och depå till den upphandlade operatören som utför trafiken (VY idag). Tågtrafiken är en viktig faktor för Norrlands regionala utveckling och ska tillsammans med övrig kollektivtrafik bilda ett väl sammanhållet och attraktivt trafiksystem. Bolaget verkar för att på affärsmässiga grunder, erbjuda samhällsekonomiskt effektiva, attraktiva och långsiktigt hållbara resmöjligheter för de som bor i, verkar i eller besöker regionen. Läs mer om vår verksamhet på www.norrtagab.se

Kontaktuppgifter och ansökan

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells för Norrtågs räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Norrtåg AB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Nilsson på telefonnummer: 070-6052323 eller via e-post: ulrika.nilsson@jeffersonwells.se

Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är den 28 febr, men ansök gärna redan idag.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

CX utvecklare till Norrtåg i Umeå

Marknadskoordinator
Läs mer Jan 17
Vill du vara med i utvecklingen av tågtrafiken i norra Sverige? Norrtåg söker nu en ny kollega som ska ansvara för att utveckla och genomföra strategier som förbättrar resenärsinformationen, utföra kundundersökningar och skapa mervärde för kunderna - våra resenärer. Låter det intressant ska du läsa vidare!

Vi erbjuder

Regional tågtrafik är ett expansivt utvecklingsområde som växer över hela världen. Norrtåg är ett litet och smidigt bolag i en stor verksamhet där vi har en nyckelroll i norra Sveriges nutid och framtid som världsledande. Ytterst är målet ännu fler och mer nöjda resenärer och trafik med hög kvalitet. Vi erbjuder ett spännande arbete med en hög grad av påverkan och möjligheter i en tid av stark utveckling.

Vi har vårt kontor i Umeå, men arbetar över hela norra Sverige. Som medarbetare på Norrtåg kommer du till ett litet tight team med kompetenta och drivna kollegor där du får en möjlighet att växa in i företaget och, med frihet under ansvar, forma din roll. Du får en trygg arbetsgivare med ett stort engagemang och stor betydelse för hela Norrtåglands utveckling.

Om Tjänsten

Som CX utvecklare hos oss kommer du att ha ett brett arbetsområde och ditt arbete kommer direkt bidra till att skapa en förstklassig reseupplevelse och en hög kundnöjdhet. Rollen kommer i första hand hantera arbetsuppgifteter som:

* Säkerställa att användarvänlig och aktuell information finns tillgänglig för resenärer genom alla kommunikationskanaler
* Leda arbetet med Norrtågs app och hemsida vad gäller utveckling och underhåll
* I samarbete med kommunikations- och marknadsteamet utveckla processer för resenärskommunikation
* Lära känna och förstå våra resenärer.
* Identifiera förbättringsområden och rekommendera förändringar i tjänster och processer
* Presentera resultat och insikter och föreslå åtgärder baserat på kundernas feedback.
* Följa upp kundkontaktytor och arbeta för att en god helhetsupplevelse av Norrtåg.
* Utveckla och implementera initiativ som ökar kundvärdet, såsom lojalitetsprogram, specialerbjudanden och tjänster som förbättrar resenärsupplevelsen.

Du rapporterar till marknads- och försäljningschef.

Vem är du?

Vi söker dig som vill ta en nyckelroll i att skapa en bättre upplevelse för våra tågresenärer. Du har en god förmåga att arbeta strukturerat och har en stark känsla för god service och ett genuint engagemang för kundnöjdhet.

Du har relevant utbildning inom service, marknadsföring, kommunikation eller liknande område. Har du yrkeserfarenhet av service och implementering av processer för arbeten med kundnöjdhet är det meriterande.

Du har förmåga att analysera kunddata och använda insikter för att driva förbättringar och kan planera och projektleda enkätundersökningar och genomföra dessa. För detta krävs en god samarbetsförmåga, då detta koordineras tillsammans med aktuell operatör.

För att lyckas i rollen ser vi att du har en stor förståelse för digitala verktyg och olika plattformar och vana av att använda digitala hjälpmedel för att förbättra kundnöjdhet. En del i utvecklingen av kundnöjdhet är att bygga upp ett CRM-system.

Vi uppskattar kollegor som är prestigelösa, nyfikna och resultatorienterade. Är du dessutom en driven initiativtagare som trivs med stort eget ansvar kommer du att trivas hos oss!

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och dina drivkrafter.

Om Norrtåg

Norrtåg är det regionala tågbolaget i Norrland och finansieras av biljettintäkter och och de fyra nordligaste regionerna (intäkter från staten). Norrtåg AB är beställare av trafiken och tillhandahåller fordon och depå till den upphandlade operatören som utför trafiken (VY idag). Tågtrafiken är en viktig faktor för Norrlands regionala utveckling och ska tillsammans med övrig kollektivtrafik bilda ett väl sammanhållet och attraktivt trafiksystem. Bolaget verkar för att på affärsmässiga grunder, erbjuda samhällsekonomiskt effektiva, attraktiva och långsiktigt hållbara resmöjligheter för de som bor i, verkar i eller besöker regionen. Läs mer om vår verksamhet på www.norrtagab.se

Kontaktuppgifter och ansökan

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells för Norrtågs räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Norrtåg AB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Nilsson på telefonnummer: 070-6052323 eller via e-post: ulrika.nilsson@jeffersonwells.se

Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är den 28 febr, men ansök gärna redan idag.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Verksamhetschef till Samhall i Umeå

Administrativ chef
Läs mer Dec 18
Är du också övertygad om att ett samhälle där alla får synas, bidra och ta plats också är ett rikare samhälle? I så fall kan Samhall vara rätt arbetsplats för dig. Vi arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos medarbetare och bidra till en mer inkluderande arbetsmarknad.

Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden och genom åren har över 200 000 personer inom vårt arbetsmarknadspolitiska uppdrag fått jobb inom och genom Samhall.

Vi söker nu en verksamhetschef till Umeå som vill bidra till den fortsatta utvecklingen av Samhall, ett av Sveriges viktigaste företag. Vi är ett stort företag med över 26 000 anställda, där våra värdeord pålitlig, uppmärksam och engagerad genomsyrar allt vi gör. Som verksamhetschef är du direkt underställd distriktschefen, och ingår som en av sju verksamhetschefer, ett affärsstöd och HRVP i dennes ledningsgrupp. Till din hjälp har du 10 direktrapporterande linjechefer och en organisation bestående av ca 350 medarbetare, som utför olika typer av tjänster.

Om tjänsten

Som verksamhetschef har du ett omfattande ansvar för den operativa driften. Du driver och utvecklar verksamheten framåt och redovisar och följer upp ditt arbete kontinuerligt. Mycket av arbetet handlar om att optimera planering av personal och övergripande koordinera verksamheten från början till slut.

I rollen som verksamhetschef är du en trygg ledare som tar tag i driftsfrågor genom att vara delaktig, tydlig och tillgänglig. Du får ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter i syfte att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med nya och befintliga kunder. En prioriterad arbetsuppgift är att arbeta med utvecklingen av dina underställda ledare. I ledningsgruppen agerar du som en lagspelare med hela verksamhetens bästa för ögonen och du verkar för en god arbetsmiljö med långsiktigt perspektiv.

Vem är du

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

* Högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper
* Flera års erfarenhet av personalansvar samt av att leda chefer
* Arbetat i personalintensiv verksamhet med budget och resultatansvar
* Goda ekonomikunskaper
* Erfarenhet av kompetens-och bemanningsintensiv verksamhet
* Erfarenhet av arbete i ledningsgrupp samt från vår tjänsteverksamhet är meriterande

Vi söker dig som har en god social kompetens och stor nyfikenhet. Som person är du engagerad, pålitlig och uppmärksam med ett starkt driv att utvecklas och du anpassar ditt arbetssätt i föränderliga miljöer. Du har en förmåga att balansera strategiskt tänkande med operativa insatser och trivs med att skapa kontakter och bygga goda relationer både internt och externt. Du har lätt för att samarbeta och utveckla affärsrelationer och drivs av att skapa goda resultat.

Du tror på människors förmåga och potential till utveckling vilket gör dig till en utmärkt samarbetspartner i alla sammanhang

Du måste dela Samhalls grundläggande värderingar. Hos oss bidrar du till kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta i ett företag där alla ses som en tillgång på arbetsmarknaden. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund.

Ansökan och övrig information

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells för Samhalls räkning. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Nilsson på telefonnummer 070-605 23 23 eller via e-post ulrika.nilsson@jeffersonwells.se

Vid frågor om tjänsten kan du även kontakta distriktschef Magnus Wilderth, 072-202 38 61

Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är den 31/1 2025 men ansök redan idag.

Välkommen med din ansökan!

Fackliga kontaktuppgifter:

Robert Ekman, Ledarna, 072-206 45 85
Johannes Forsberg, Unionen, 072-531 89 37
Johnny Schödin, SACO, 070-330 04 45

Ansök nu

Interim Verksamhetschef till Samhall i Umeå

Avdelningschef, statlig
Läs mer Dec 17
Vi söker en interim verksamhetschef till Samhall i Umeå under tiden rekrytering av en ordinarie verksamhetschef pågår. Är du en trygg, erfaren och lösningsorienterad ledare som kan kliva in med kort varsel och säkerställa en väl fungerande verksamhet? Då kan det här uppdraget vara något för dig.

Om Samhall
Samhall är ett av Sveriges viktigaste företag med uppdrag att bryta utanförskap och stärka självkänslan hos människor genom arbete. Vi är ett stort företag med över 26 000 anställda, där våra värdeord pålitlig, uppmärksam och engagerad genomsyrar allt vi gör. Som interim verksamhetschef är du direkt underställd distriktschefen, och ingår som en av sju verksamhetschefer, ett affärsstöd och HRVP i dennes ledningsgrupp. Till din hjälp har du 10 direktrapporterande linjechefer och en organisation bestående av ca 350 medarbetare, som utför olika typer av tjänster.

Om rollen
Som interim verksamhetschef har du ansvar för den operativa driften. Du driver och utvecklar verksamheten framåt och redovisar och följer upp ditt arbete kontinuerligt. Mycket av arbetet handlar om att optimera planering av personal och övergripande koordinera verksamheten från början till slut. Du är en ledare som tar tag i driftsfrågor genom att vara delaktig, tydlig och tillgänglig. Du får ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter i syfte att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med nya och befintliga kunder. En prioriterad arbetsuppgift är att arbeta med utvecklingen av dina underställda ledare. I ledningsgruppen agerar du som en lagspelare med hela verksamhetens bästa för ögonen och du verkar för en god arbetsmiljö med långsiktigt perspektiv.

Din huvudsakliga arbetsplats kommer att vara driftkontoret i Umeå. Det finns möjlighet till delvis distansarbete, men du förväntas vara på plats i Umeå tisdag till torsdag varje vecka.

Vem vi söker
Vi söker dig som har en god social kompetens och stor nyfikenhet. Som person är du engagerad, pålitlig och uppmärksam med ett starkt driv att utvecklas och du anpassar ditt arbetssätt i föränderliga miljöer. Du har en förmåga att balansera strategiskt tänkande med operativa insatser och trivs med att skapa kontakter och bygga goda relationer både internt och externt. Du har lätt för att samarbeta och utveckla affärsrelationer och drivs av att skapa goda resultat.

Du tror på människors förmåga och potential till utveckling vilket gör dig till en utmärkt samarbetspartner i alla sammanhang.

Utöver detta så ser vi att du har:

* Högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper
* Flera års erfarenhet av personalansvar samt av att leda chefer
* Arbetat i personalintensiv verksamhet med budget och resultatansvar
* Goda ekonomikunskaper
* Erfarenhet av kompetens-och bemanningsintensiv verksamhet
* Erfarenhet av arbete i ledningsgrupp samt från vår tjänsteverksamhet är meriterande

Du måste dela Samhalls grundläggande värderingar. Hos oss bidrar du till kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta i ett företag där alla ses som en tillgång på arbetsmarknaden. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund.

Praktisk information

* Uppdraget startar så fort som möjligt men senast 1 februari och löper under tiden rekryteringen av ordinarie verksamhetschef pågår (mellan 4-6 månader). För den som är intresserad finns även möjlighet att vara med i rekryteringsprocessen för den ordinarie tjänsten.
* Placering: Driftkontoret i Umeå med möjlighet till delvis distansarbete.
* Anställning: Heltid, anställning som konsult hos Jefferson Wells eller uppdrag som underkonsult.

Sök tjänsten i dag!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Ajax på e-post anna.ajax@manpower.se.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

Ansök nu

BE Group söker Säljchef med eget säljansvar till Region Nord

Försäljningschef
Läs mer Nov 15
BE Group är en ledande oberoende ståldistributör som lagerhåller och bearbetar stål, rostfritt stål och aluminium till kunder främst inom bygg- och tillverkningsindustrin.
Genom bolagets produktionsservice kan kunderna beställa anpassade ståldetaljer för att effektivisera sina produktionsprocesser.
Bolagets största marknader är Sverige och Finland. Huvudkontoret ligger i Malmö.

Företaget har runt 680 medarbetare, omsätter 5,3 miljarder (2023) och är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2006. Läs mer om oss på begroup.se



Arbetsuppgifter:
Som vår nya Säljchef för Region Nord ansvarar du för att leda och utveckla försäljningsteamet, bygga starka kundrelationer och säkerställa att försäljningsmålen uppnås inom regionen. Du kommer att arbeta strategiskt för att identifiera nya affärsmöjligheter, samt driva försäljningsinitiativ som stöder företagets övergripande mål.
I rollen ingår också att:

* Utveckla och implementera övergripande försäljningsstrategier för regionen.
* Leda, motivera och utveckla försäljningsteamet.
* Ha eget kundansvar inklusive nykundsbearbetning
* Säkerställa att budgeterade försäljningsmål uppnås och rapportera resultat till FC.
* Identifiera nya affärsmöjligheter och bygga starka kundrelationer.
* Delta i och representera företaget vid branschmässor och andra evenemang
* Ingå i ledningsgrupp för sälj med övriga regionchefer

Uppdraget innebär resor i och utanför regionen.
Som vår nya Säljchef kommer du rapportera direkt till vår Försäljningschef.



Vem är du?
Vi söker dig som är en erfaren ledare och som brinner för att utveckla och motivera säljteam. Du har teknisk förståelse, erfarenhet av B2B-försäljning och trivs i mötet med kunden. Du har troligtvis en högskoleutbildning inom ekonomi, försäljning, marknadsföring eller liknande. Ytterligare utbildningar inom ledarskap och försäljning är meriterande.

För att lyckas i rollen ser vi att du som om person är:
En coachande ledare som kan inspirera dina medarbetare till stordåd.
Kundfokuserad och har dokumenterad erfarenhet av att bygga långsiktiga affärsrelationer.
Lösningsorienterad och skicklig på att identifiera kundbehov och erbjuda anpassade lösningar.
En utmärkt kommunikatör med förmåga att förhandla fram fördelaktiga avtal.
Analytisk och kan använda försäljningsdata för att fatta strategiska beslut.
Resultatinriktad och drivs av att nå och överträffa försäljningsmål.
Van att arbeta med ERP- och affärssystem.

För den här rollen behöver du:

* Flera års erfarenhet av teknisk försäljning, gärna inom bygg eller industri
* Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
* B-körkort


Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar BE Group med Jefferson Wells, ManpowerGroups rekryteringsenhet för ledare och specialister. Om du har frågor angående tjänsten eller processen går det bra att kontakta vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller tom.jakobsen@jeffersonwells.se
Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag gått ut.

Senast den 15 december 2024 vill vi ha din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu