Umeå: Företagssäljare (B2B) Motonet Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Företagssäljare (B2B) Motonet Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2025-03-25 // Varaktighet: Heltid

Brinner du för försäljning, struktur och kundservice? Har du erfarenhet av B2B inom automotive och/eller reservdelar? Då är det här jobbet för dig! Vi söker nu dig som vill arbeta inom rollen som företagssäljare för vår B2B avdelning, Motonet PRO i Umeå!
Vad söker vi i dig?
Erfarenhet av företagsförsäljning
Erfarenhet av eller ett intresse för försäljning av reservdelar, tekniska produkter eller liknande
Du är flytande i svenska i både tal och skrift samt har god förståelse för engelska i tal och skrift
Att du har B-körkort.
Som person har du ett kommersiellt och resultatinriktat tänkande
Du är kommunikativt skicklig, självgående, strukturerad, noggrann och serviceinriktad.

Rollen som företagssäljare
Motonet PRO är ett viktigt tillväxtprojekt hos oss, med målet att vara en modern och kundorienterad partner för företagskunder. Motonet PRO levererar helhetslösningar till företagskunder inom bilverkstäder, fordonshandel, byggnation, renovering, fastighetsunderhåll, VVS, elektroteknik, jord- och skogsbruk.
I rollen som företagsförsäljare kommer du att ansvara för:
Kundtjänst och försäljningsarbete i flera kanaler
Kundbearbetning från kontoret samt uppsökande av nya kunder
Kontakt med befintliga och nya kunder
Inmatning av beställningar i systemet
Öppnande och administrerande av företagskonton och kundnätverk
Övervakning och samordning av in och utgående beställningar
Administrera beställningar samt jobba kort- och långsiktigt för förbättrade resultat

Varför ska du välja Motonet?
Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda och nästan 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel.
Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom:
Månadslön utifrån branschvana och nivår i detaljhandelsavtalet
Friskvårdsbidrag
Tjänstepension
Månatlig bonus
En möjlighet att få vara med på Motonets uppbyggnation i Sverige

Rekryteringsprocessen
Låter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den XXX och vi kommer att hantera ansökningarna efter att sista ansökningsdatum har passerat. Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryterande chef jonas.stenergard@motonet.se.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vill du veta mer om Motonet? Klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Umeå som Innesäljare.

Säljpartner med färdigt företag på distans

Läs mer Jan 23
Har du ett eget företag, ett starkt nätverk för B2B, och har en förmåga att bygga långsiktiga relationer? Är du självgående och initiativrik med ett öga för affärsmöjligheter? Då är detta rollen för dig!


Om rollen
Genom vårt varumärke Time To Recruit söker vi samarbetspartners som vill representera vårt varumärke och sälja in våra högkvalitativa bemannings- och rekryteringstjänster till företag i hela Sverige. Du kommer att arbeta självständigt och på distans, vilket ger dig friheten att planera och utföra ditt arbete på ett sätt som passar dig bäst.


Dina arbetsuppgifter
Identifiera affärsmöjligheter och skapa kontakt med potentiella kunder.
Sälja in våra tjänster med fokus på kvalitet och kundanpassning.
Bygga och upprätthålla starka kundrelationer.
Samarbeta med vårt team för att säkerställa leverans och kundnöjdhet.



Vi söker dig som:
Har ett eget företag och är van vid att arbeta på fakturabasis.
Är självgående och trivs med att ta egna initiativ.
Har ett upparbetat nätverk inom näringslivet och erfarenhet av försäljning.
Är kommunikativ, lösningsorienterad och lyhörd för kunders behov.
Brinner för att skapa värde och utveckla långsiktiga samarbeten.



Vad vi erbjuder:
Möjligheten att representera ett välrenommerat varumärke som står för kvalitet och pålitlighet.
Heltids- eller deltidsarbete på distans, där du styr din egen tid.
Goda förtjänstmöjligheter baserade på din prestation.
Stöd och resurser från vårt team för att hjälpa dig lyckas.



För att vara aktuell för rollen krävs att du har eget företag färdigt. Detta är en förutsättning för att kunna fakturera och samarbeta med oss.


Ansökan
Är du redo att ta nästa steg? Skicka in din ansökan till oss där du berättar om din bakgrund, ditt nätverk och varför du vill arbeta med Time To Recruit.


Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Säljpartner med färdigt företag på distans

Läs mer Feb 6
Har du ett eget företag, har ett starkt nätverk uppbyggt inom B2B, och har en förmåga att bygga långsiktiga relationer? Är du självgående, initiativrik, gillar resultat och är initiativrik med ett öga för affärsmöjligheter? Kanske du arbetat som mötesbokare , innesäljare , företagssäljare eller i en annan säljroll. Då är detta rollen för dig!


Om rollen
Genom vårt varumärke Time To Recruit söker vi samarbetspartners som vill representera vårt varumärke och sälja in våra högkvalitativa bemannings- och rekryteringstjänster till företag i hela Sverige. Du kommer att arbeta självständigt och på distans, vilket ger dig friheten att planera och utföra ditt arbete på ett sätt som passar dig bäst.


Dina arbetsuppgifter
Identifiera affärsmöjligheter och skapa kontakt med potentiella kunder.
Sälja in våra tjänster med fokus på kvalitet och kundanpassning.
Bygga och upprätthålla starka kundrelationer.
Samarbeta med vårt team för att säkerställa leverans och kundnöjdhet.



Vi söker dig som:
Har ett eget företag och är van vid att arbeta på fakturabasis.
Är självgående och trivs med att ta egna initiativ.
Har ett upparbetat nätverk inom näringslivet och erfarenhet av försäljning.
Är kommunikativ, lösningsorienterad och lyhörd för kunders behov.
Brinner för att skapa värde och utveckla långsiktiga samarbeten.



Vad vi erbjuder:
Möjligheten att representera ett välrenommerat varumärke som står för kvalitet och pålitlighet.
Heltids- eller deltidsarbete på distans, där du styr din egen tid.
Goda förtjänstmöjligheter baserade på din prestation.
Stöd och resurser från vårt team för att hjälpa dig lyckas.



För att vara aktuell för rollen krävs att du har eget företag färdigt. Detta är en förutsättning för att kunna fakturera och samarbeta med oss.


Ansökan
Är du redo att ta nästa steg? Skicka in din ansökan till oss där du berättar om din bakgrund, ditt nätverk och varför du vill arbeta med Time To Recruit.


Vi ser fram emot att höra från dig!
https://www.timetobook.se/

Ansök nu

Corporate Sales ProfilHotels Aveny Umeå

Läs mer Apr 3
Ligula Hospitality Group har sitt huvudkontor på ett mycket centralt läge i Göteborg. Det är lätt att ta sig till oss då kontoret ligger ett stenkast från Korsvägen och Avenyn. Ett 30 tal anställda sitter i våra vackra och luftiga lokaler, rikt utsmyckade med vacker konst och mattor. Här är det lätt att trivas!



Profilhotels Aveny Umeå
Umeås första designhotell med sin härliga historik ligger mitt i stadens centrum, några få minuter från centralstationen.

". ProfilHotels Aveny ingår i Ligula Hospitality Group AB, som är moderbolaget i en koncern som äger, förvaltar och utvecklar koncept och varumärken inom hotell- och restaurangnäringen. Förutom hotellrum innefattar hotellet även restaurangverksamhet och möteslokaler.

Hotellet står inför uppgraderingar och nyheter. Vill du vara med och skapa morgondagens ProfilHotels Aveny? Vi söker dig som vill vara med och utveckla och sälja in vår fina produkt.

Corporate Sales till ProfilHotels Aveny Umeå
Vi förstärker vårt team på ProfilHotels Aveny med en tjänst som Corporate Sales för logi, möten och event.

Din roll blir att aktivt sälja hotellet i sin helhet med möten, grupper samt events. Du kommer även att arbeta med att teckna företagsavtal och utveckla relationerna med hotellets befintliga och blivande kunder.

Vem är du?

- Du drivs av försäljning, att göra affärer och tycker det är givande att arbeta mot tydliga mål.
- Du har en positiv inställning och tycker om att ge service av högsta klass.
- Du trivs att arbeta med både telefon, mail och även via sociala medier.
- Du är strukturerad och är duktig på att formulera dig i tal och skrift.
- Du är proaktiv och social i ditt arbetssätt och tar ansvar.
- Du är lösningsorienterad och du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
- Du är en ”teamplayer” och gillar att skapa goda relationer.

Det är meriterande om du har arbetat med försäljning av möten och event tidigare eller om du har jobbat med kundservice eller annan typ av försäljning, men det är i slutänden din personlighet och inställning som avgör.

B-körkort är ett krav.

Tjänsten är heltid och arbetstiderna är förlagda främst måndag-fredag på dagtid, men säljaktiviteter och visningar kan komma att förläggas till kvällstid och helger.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev snarast.
Du kommer att rapportera direkt till General Manager Andreas Edgarsson och din placering är på hotellet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Senaste datum för ansökan är 2025-04-30. Sök gärna idag eftersom vi intervjuar löpande. För mer information kontakta Head of Sales Andreas K-son Edman via mail andreas.kson.edman@ligula.se

Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 46 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom avtal driver vi även fem Best Western Plus hotell. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.

Ansök nu

Sommarvikarie Innesälj & Butik CyberPhoto AB

Läs mer Apr 11
Vill du jobba med försäljning och teknik i sommar?


CyberPhoto söker nu sommarvikarier till vårt innesälj och showroom i Umeå! ????


Under sommaren behöver vi förstärkning i vårt team som hjälper våra kunder via telefon, mejl och i butik. Du kommer att arbeta med att guida kunder rätt i deras köp, svara på frågor och bidra till en riktigt bra kundupplevelse – både digitalt och i vårt showroom.


Vi söker dig som är serviceminded, gillar teknik och är en snabb lärling. Du behöver inte vara fotoproffs, men det är ett stort plus om du är nyfiken på våra produkter!


Om jobbet:


Ta emot och svara på inkommande samtal och mejl från kunder



Hjälpa till i vår fysiska butik/showroom



Ge information om produkter, orderstatus och leveranser



Samarbeta med kundservice, lager och övriga team



Vi tror att du:


Är i slutet av gymnasiet eller har nyligen tagit studenten



Har lätt för att prata med människor och lösa problem



Gillar att jobba i team och har ett tekniskt intresse



Pratar och skriver svenska obehindrat (engelska är också ett plus)



När? Heltid under cirka juni–augusti (exakta datum enligt överenskommelse).


Ansök nu och bli en del av vårt team i sommar!
Skicka din ansökan till [jobb@cyberphoto.se] senast [fyll i datum]. Märk mejlet med “Sommarvikariat Innesälj”.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Motonet AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Motonet AB .

Säljare Motonet Umeå

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Mar 25
Brinner du för försäljning, struktur och kundservice? Vill du vara med på en spännande resa och bygga upp Motonets sjätte varuhus i Sverige? Då är detta jobbet för dig när Motonet kommer till Umeå! Vi söker säljare, lagerpersonal och säljare med fokus på automotive/reservdelar med start sommaren 2025.

Vad söker vi i dig?
Vi söker dig som besitter tidigare erfarenhet av verkstad, kassaarbete, lagerarbete, butiksarbete eller varuhusarbete. Vi ser gärna att du har intresse inom ett eller flera flera utav följande områden: bil, båt, motorcykel, cykel, fiske, jakt, friluftsliv eller trädgård.
Som person är du:
Högst motiverad att alltid leverera god service med ett leende
Trivs med att arbeta både självständigt och i team
Drivs av att nå uppsatta mål
Noggrann

Rollen som säljare
Ge utomordentlig kundservice
Varupåfyllnad i varuhuset
Hålla varuhuset representabelt för kunder
Kassa- och försäljningsarbete
Tillhandahållande av olika tjänster till kunder
Säkerställa smidigt varuflöde från lager till kund
Ta emot, packa upp och lagerföra inkommande leveranser

På Motonet arbetar vi som ett lag, vilket innebär att dina arbetsuppgifter kan variera för att vi ska kunna erbjuda den bästa kundupplevelsen.
Rollen som säljare med fokus på automotive
Förutom ovan kriterier söker vi dig som har kunskap om, tidigare erfarenhet eller ett intresse för reservdelar till bilar, motorcyklar och andra fordon. I rollen som automotive säljare ansvarar du också för vår snabbservicestation.
Arbetet som reservdelsförsäljare är ett varierat arbete med kundservice och försäljning där du får utveckla dina kunskaper inom bland annat bilindustrin.
Varför ska du välja Motonet?
Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda och nästan 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel.
Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom:
Lön utifrån branschvana och nivåer i detaljhandelskollektivavtalet
Friskvårdsbidrag
Tjänstepension
Månatlig bonus
En möjlighet att få vara med på Motonets uppbyggnation i Sverige

Rekryteringsprocessen
Låter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den XXX och vi kommer att hantera ansökningarna efter att sista ansökningsdatum har passerat. Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryterande chef Jonas Stenergard på jonas.stenergard@motonet.se.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vill du veta mer om Motonet? Klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige

Ansök nu

Avdelningsansvarig Motonet Umeå

Butiksansvarig
Läs mer Mar 25
Brinner du för försäljning och att skapa goda resultat tillsammans med ett team? Vill du vara med på en spännande resa och driva Motonet framåt? Då är detta jobbet för dig! Vi söker nu avdelningsansvariga för våra fyra avdelningar inom lager och logistik, försäljning och kassa, reservdelsförsäljning och företagsförsäljning i Umeå.
Vad söker vi i dig?
Tidigare erfarenhet av service och kundorienterat arbete inom detaljhandeln, så som varulogistik, kampanjuppföljning och resultatfrämjande exponering
Vi ser gärna att du har erfarenhet och intresse för någon eller några av våra produktkategorier
Är du intresserad av rollen som ansvarig för vår reservdels- eller företagsförsäljning, då är kunskap eller erfarenhet av reservdelar ett krav
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Du är en social, ansvarstagande och strukturerad person
Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål och resultat, att främja en god gemenskap samt nå framgång med teamet på din avdelning.

Rollen som avdelningsansvarig
I rollen som avdelningsansvarig kommer du att:
Agera teamleader för din avdelning och rapportera direkt till varuhuschefen
Bli en del av varuhusets ledningsgrupp
Ansvara för avdelningens resultat och tillsammans med ditt team arbeta för att nå avdelningens uppsatta mål med ett stort kundfokus
Stötta varuhuschefen i rekrytering och personalfrågpr som rör din avdelning
Bli delaktig i att utforma och följa den kommersiella planen för varuhuset
Ha huvudansvar för genomförandet av aktuella kampanjer och marknadsföring
Säkerställa effektivitet vid den dagliga driften och vid varupåfyllning
Vara en förebild för övriga medarbetare kopplat till försäljning, kundservice, säkerhetsarbete, kultur och värderingar

Varför ska du välja Motonet?
Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda och nästan 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel.
Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom:
Månadslön utifrån branschvana och nivåer i detaljhandelskollektivavtal
Friskvårdsbidrag
Tjänstepension
Månatlig bonus
En möjlighet att få vara med på Motonets uppbyggnation i Sverige

Rekryteringsprocessen
Låter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den XXX och vi kommer att hantera ansökningarna efter att sista ansökningsdatum har passerat. Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryterande chef Jonas Stenergard på jonas.stenergard@motonet.se.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vill du veta mer om Motonet? Klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige

Ansök nu

Varuhuschef Motonet Umeå

Butikschef
Läs mer Jun 19
Brinner du för försäljning, att utveckla personal och skapa goda resultat? Vill du vara med på en spännande resa och starta upp och driva Motonet Umeå framåt? Då är detta jobbet för dig!
Vad söker vi i dig?
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta som varuhuschef eller butikschef, gärna med högt varuflöde och brett produktsortiment. Det är också meriterande om du har erfarenhet av företagsförsäljning B2B. Är du en person med ett intresse för ”gör det själv”, fordon och reservdelar är det ett plus.
Som person är du:
Prestigelös och redo för att kavla upp ärmarna för att få jobbet gjort
Trygg i din ledarroll och leder ett framgångsrikt varuhus genom ditt team
Du föredrar att leda genom andra och framgång är attse andra lyckas
Lönsam och präglad av affärsmannaskap i ditt dagliga arbete
Medveten om vad som krävs för att skapa service som överträffar kundens förväntningar
Villig att ta dig an uppgifter utanför din arbetsbeskrivning för att lösa utmaningar ochskapa framgång

I rollen som varuhuschef ska du:
Skapa och optimera försäljning och resultat
Sätta och följa upp mål på månads-, kvartals- och årsbasis utefter organisatoriska mål
Delta aktivt i varuhusets alla arbetsmoment och avdelningar
Säkerställa kundservice i världsklass
Analysera nyckeltal och ta fram och genomföra actions för att förbättra dessa tal
Coacha och stötta varuhusets avdelningsansvariga samt övriga medarbetare
Skapa god och trygg arbetsmiljö med motiverade medarbetare

Varför ska du välja Motonet?
Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda och nästan 60 år gamla koncernen Broman Group. Det betyder att du kan vara trygg hos oss. Du kommer att bli anställd som tjänsteman och omfattas av Handelns kollektivavtal för tjänstemän. Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom:
Friskvårdsbidrag, tjänstepension och förtroendearbetstid
Resultatbaserad bonus
En möjlighet att bidra tillMotonets verksamhet och expansion i Sverige

Rekryteringsprocessen
Låter detta intressant? Vikommer att hantera ansökningarna löpande ochnär vihittar rätt person kan det gå fort till signering,så se till att skicka in din ansökan direkt!Sista ansökningsdag är dock 18 augusti.Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte.Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryteringsansvarig Anna Hermansson på anna.hermansson@motonet.se.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vill du veta mer om Motonet? Titta på filmen nedan eller klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige

Ansök nu