Umeå: Karriärcoach/Handledare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Karriärcoach/Handledare i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-03-07 // Varaktighet: Deltid

Rys Jobb & Rekrytering AB är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag som utför tjänster till företag samt är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen.

Arbetet innebär att matcha och stödja människor ut i arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Företagskontakter är en mycket viktig del i matchningen ut mot arbete vilket innebär att vi söker dig som tycker om att arbeta mot resultat, har eller kan utveckla ett brett kontaktnät hos arbetsgivare.

Du kommer att jobba med människor både enskilt och i grupp genom individuella samtal, workshops och företagsbesök. Syftet är att utveckla den arbetssökandes färdigheter i att söka arbete på ett aktivt och medvetet sätt mot ett tydligt mål.

Du är en serviceminded och lyhörd person och är är van att ha mycket kontakt med andra människor. Din förmåga att skapa goda och långsiktiga affärsrelationer är stor.

Du bör ha ett möjlighetsorienterat förhållningssätt och vilja göra ditt bästa för att deltagarna ska lyckas komma i arbete eller studier. Som person är du förtroendeingivande, affärsmässig och prestigelös.

Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare med som kan arbeta självgående. Vi lägger mycket vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

Eftergymnasial utbildning

Minst 2 års arbetslivserfarenhet

Meriterande:

Arbete med rekrytering, bemanning eller arbetsmarknadsfrågor och-/eller har ett kontaktnät inom näringslivet.

Förmåner:

Friskvårdsbidrag och Tjänstepension

Tjänsten är på del- eller heltid och anställningsstart efter överenskommelse. Vi intervjuar löpande så vänta inte med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Arbetsförmedlare

Nedan visas andra jobb i Umeå som Arbetsförmedlare.

Arbetsförmedlare till Södra Västerbotten

Läs mer Feb 3
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Arbetsförmedlingen Lokal arbetsmarknad Södra Västerbotten ansvarar för ett geografiskt område med 6 kommuner.

Vi består av 4 sektioner och är organiserade i olika kundleveransområden; Skriva in, planera och bedöma, Vägleda och utbilda, Rusta och matcha samt Rehabilitering till arbete. I enheten arbetar ungefär 70 medarbetare och placering är på vårt kontor i
Umeå.

Beskrivning av tjänsten
Vi söker nu arbetsförmedlare och arbetsförmedlare med SIUS-inriktning. Du kommer i ditt arbete göra planeringar och överenskommelser med arbetssökande där målet arbete eller studier. Även beslutsfattande och administration är en stor del av arbetet, likväl att svara på frågor om arbetsmarknaden och att söka arbete.

Du jobbar effektivt i system och är bra på att fatta beslut. Arbetet är kundintensivt, dynamiskt och kräver hög grad av flexibilitet. Du behöver därför vara effektiv, produktiv och kunna leverera enligt uppsatta mål och processer. Den miljö du arbetar i är kundintensiv och ställer höga krav på service, tydlighet och förmåga att strukturera och prioritera. Arbetet kräver att du arbetar proaktivt och tar egna initiativ utifrån givna ramar och regelverk. Att tolka och tillämparegelverket samt informera om och följa upp på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. I arbetet ingår även att dokumentera och administrera i våra IT-system.

Du är bra på att lyssna och prata med människor, ge god service och se möjligheter. Du kommer att tillämpa vårt regelverk vilket kräver att du snabbt kan ta till dig och förklara stora textmängder. Du är kommunikativ såväl muntligt som skriftligt och kan anpassa ditt språk till situation och kanal. Du arbetar utifrån vår värdegrund och har ett respektfullt och positivt bemötande.

Att arbeta som arbetsförmedlare med SIUS-inriktning "Särskilt introduktions- och uppföljningsstöd" innebär att du arbetar efter en metod som syftar till att integrera personer med funktionsnedsättning i arbetslivet och ge förutsättningar för den arbetssökande att finna, få och behålla ett arbete. I arbetet ingår såväl kartläggning av arbetssökandens arbetsförutsättningar, matchning, ackvirering av arbetsplatsen, introduktion i arbete samt uppföljning vilket innefattar stöd både till den arbetssökande och arbetsgivaren. Jobbet som SIUS-arbetsförmedlaren är komplext och därför behöver du ha intresse att arbeta med personer med funktionsnedsättningar samt god förmåga att skapa goda företagsrelationer. Du kommer arbeta efter tydligt uppsatta mål.

I din roll som arbetsförmedlare (oavsett inriktning) och statstjänsteman arbetar du hela tiden utifrån uppdrag som snabbt kan förändras och utvecklas. Det är därför viktigt att du ser förändringar och nya förutsättningar som en möjlighet och vill ta en aktiv roll i verksamhetens utveckling. Du ställer dig bakom och arbetar utifrån Arbetsförmedlingens gemensamma värdegrund, värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Som person trivs du med att entusiasmera andra och visa på möjligheter med digitala lösningar. Du tycker om att ha många kontaktytor, att jobba i team och att dela med dig av din kunskap till andra.

Grundläggande kvalifikationskrav
- Högskoleutbildning om lägst 180hp/120p alternativt är du/har du varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.

- Minst två års arbetslivserfarenhet sammantaget arbete på minst 50 procent under sammanlagt två år
- Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt
- Svenskt B-körkort

Övriga meriter för tjänsten
- Har goda kunskaper och erfarenhet av arbetsmarknadsfrågor


- Aktuell erfarenhet från arbete som arbetsförmedlare, arbetsförmedlare inom SIUS-uppdraget och/eller beslutshandläggare på Arbetsförmedlingen

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är på vårt kontor i Umeå. Möjlighet till att jobba på distans till viss del finns.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-02-26 bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Arbetsförmedlare, Umeå, Region Nord

Läs mer Jan 10
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Sektionens/enhetens uppdrag
Vi kommer att ha placeringsorter med 22 medarbetare i Region Nord och arbeta för Region Stockholm Gotland.

Sektionens uppdrag är att tillsammans med arbetssökande göra planeringar och överenskommelser för att gå vidare till arbete eller studier. Vi arbetar även med beslut inom bland annat jobb- och utvecklingsgarantin. Sektionens arbetsuppgifter kan komma att förändras över tid.

 

 

Beskrivning av tjänsten
I dina arbetsuppgifter ingår att tillsammans med arbetssökande göra planeringar och överenskommelser för att gå vidare till arbete eller studier. I förekommande fall så ingår handläggning av programbeslut. Det förekommer snabba omställningar vilket kräver hög grad av flexibilitet inför nya arbetsuppgifter och rutiner.

Du är bra på att lyssna och prata med människor, ge god service och se möjligheter. Du kommer att tillämpa vårt regelverk vilket kräver att du snabbt kan ta till dig och förklara stora textmängder. Du är kommunikativ såväl muntligt som skriftligt och kan anpassa ditt språk till situation och kanal. Du arbetar utifrån vår värdegrund och har ett respektfullt och positivt bemötande. Du jobbar effektivt i system och är bra på att fatta beslut. Arbetet är kundintensivt, dynamiskt och kräver hög grad av flexibilitet. Du behöver därför vara effektiv, produktiv och kunna leverera enligt uppsatta mål och processer.

I din roll som arbetsförmedlare och statstjänsteman arbetar du hela tiden utifrån uppdrag som snabbt kan förändras och utvecklas. Det är därför viktigt att du ser förändringar och nya förutsättningar som en möjlighet och vill ta en aktiv roll i verksamhetens utveckling. Den miljö du arbetar i är kundintensiv och ställer höga krav på service, tydlighet och förmåga att strukturera och prioritera. Arbetet kräver att du arbetar proaktivt och tar egna initiativ utifrån givna ramar och regelverk. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera om och följa upp på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. I arbetet ingår även att dokumentera och administrera i våra IT-system.

Du ställer dig bakom och arbetar utifrån Arbetsförmedlingens gemensamma värdegrund, värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Som person trivs du med att entusiasmera andra och visa på möjligheter med digitala lösningar. Du tycker om att ha många kontaktytor, att jobba i team och att dela med dig av din kunskap till andra.

 

 

Grundläggande krav för tjänsten
- Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt är du/har du varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år.
- Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse. 

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet från arbete som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen
- Erfarenhet av myndighetsutövning 
- Svenskt B-körkort

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

 

 

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. 

Placeringsort är Umeå, annan placeringsort kan diskuteras. I denna tjänst erbjuder vi möjlighet till visst arbete på distans utifrån verksamhetens behov.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

 

 


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-01-23.

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök”. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt intyg som styrker kraven om utbildning och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Arbetsförmedlare till Beslut och Service, Umeå

Läs mer Dec 26
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Enhetens uppdrag
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten.

Enheten Beslut och Service består av 14 sektioner på 10 orter i landet, från Luleå i norr till Malmö i söder. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Genom attraktiva digitala tjänster och personlig service via telefon, chatt, video och mejl gör vi det enkelt för arbetsgivare som vill rekrytera, ställa om eller ge potentiella medarbetare som står lite längre från arbetsmarknaden en chans. Vårt arbete kännetecknas av ständig utveckling i en föränderlig miljö där vi skapar värde som ger kundnöjdhet och resulterar i att vi överträffar våra kunders förväntningar. Våra mål är högt ställda, vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet!

Hos oss arbetar du inte ensam, vi sitter tillsammans i kontorslandskap och kan stötta varandra i arbetet. Du kommer arbeta på kontoret i Umeå och ha dina möten med kund på distans. Vårt ledarskap är nära och coachande och uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande.

Din arbetstid är schemalagd mellan kl. 08.00-16.30 och våra öppettider är vardagar kl. 08.00-16.00.

Beskrivning av tjänsten
Du kommer att ge service och stöd till arbetsgivare från hela landet. En stor del av arbetsuppgifterna kommer att vara handläggning/beslutshantering, såsom Nystartsjobb. Du är noggrann, analytisk och tycker att utredning och tydlig dokumentation är intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Du kommer att tillämpa vårt regelverk vilket kräver att du snabbt kan ta till dig och tolka stora textmängder och förklara vad det betyder.

Du kommer även att ta emot intresseanmälningar från arbetsgivare som vill anställa med stöd. Andra arbetsuppgifter är att stötta arbetsgivare i rekrytering av personal genom att ge rådgivning via inkommande telefoni och andra digitala kanaler, såsom chatt och mail. Du är kommunikativ såväl muntligt som skriftligt och kan anpassa ditt språk till situation och kanal. Du arbetar utifrån vår värdegrund och har ett respektfullt och positivt bemötande. Du jobbar effektivt i system och är bra på att fatta beslut. Arbetet är kundintensivt, dynamiskt och kräver hög grad av flexibilitet.

Grundläggande krav för tjänsten
- Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år.
- Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse. 

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av att arbeta med arbetsgivare och olika lönestöd.
- Erfarenhet av granskning, myndighetsutövning och utredning.
- Erfarenhet av arbetsförmedlingsverksamhet och arbetsmarknadsfrågor.

Du är bra på att lyssna och prata med människor samt att ge god service. Du är kommunikativ såväl muntligt som skriftligt och kan anpassa språket till situation och kanal. Du arbetar utifrån vår värdegrund och har ett respektfullt och positivt bemötande. Du är van att jobba digitalt och arbetar effektivt i system samt är bra på att fatta beslut. Arbetet är kundintensivt, dynamiskt och kräver hög grad av flexibilitet.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten.
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser.
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring.

Vårt erbjudande
Vi söker ett antal arbetsförmedlare. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Umeå.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Se filmen om hur det är att jobba på Arbetsförmedlingen Personligt distansmöte: https://www.youtube.com/watch?v=kZuKjEWcj7c


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-01-22. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, ett personligt brev samt intyg om minst 180 hp/120 p och arbetsgivarintyg som styrker minst två års arbetslivserfarenhet. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den Rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss - Arbetsförmedlingen 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Arbetsförmedlare till Syn Döv Hörsel Region Nord

Läs mer Dec 28
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Till vårt Syn Döv Hörsel-team söker vi nu en Arbetsförmedlare.

Beskrivning av verksamheten
Syn Döv Hörsel (SDH) i region Nord verkar över en stor geografisk yta. Teamet består av 4 arbetsgrupper; synspecialister, dövkonsulenter, audionomer samt SIUS-konsulenter. Det är idag 13 personer med placering i Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall och Bollnäs. Dina blivande kollegor är erfarna, kunniga, engagerade, ansvarsfulla och serviceinriktade personer med målsättningen att arbetssökande med syn- och hörselnedsättningar samt personer som är döva ska finna, få och behålla en anställning. De hittar kompetens till arbetsgivare. Arbetet bedrivs i stor utsträckning självständigt och över hela vårt område, i samarbete med kollegorna på de lokala arbetsförmedlingskontoren.

Beskrivning av tjänsten
Vi vill nu utöka teamet med en arbetsförmedlare. Det blir en ny roll för oss då det arbetet hittills skett i samarbete med lokalkontoren. Det samarbetet ska fortsätta men vi vill kunna agera mer självständigt i arbetet med matchning, beslutsfattande, uppföljning och sökandens planering, samt bygga en koordinerande resurs i teamet. Vi ser ett brett arbetsförmedlaruppdrag, med arbetsuppgifter som sprider sig över det mesta av arbetsförmedlingens verksamhet. Tjänsten innebär också samarbete med samtliga kollegor i teamet, kring många av de sökanden och arbetsgivare som har aktuella ärenden hos oss.

Därför tror vi att du har en bred erfarenhet från att arbeta med arbetsförmedlingens tjänsteutbud, systemstöd, förvaltningsfrågor samt stödinsatser för personer med funktionsnedsättningar. Vi ser gärna att du är en lyhörd servicemänniska som kan hitta egna vägar och ta initiativ.

Du känner dig trygg med att både arbeta självständigt och ta nya kontakter för samarbeten. Du har god förmåga att lyssna in och identifiera de behov som teamets arbete har och kan hitta vägar och komma med förslag på hur vi kan möta dem. Du trivs med att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter inom Arbetsförmedlingens verksamhet och du är trygg i vårt grunduppdrag samt regelverk.

I din roll som arbetsförmedlare och statstjänsteman arbetar du hela tiden utifrån uppdrag som snabbt kan förändras och utvecklas samt styrs av givna ramar och regelverk. Det är därför viktigt att du ser förändringar och nya förutsättningar som en möjlighet och vill ta en aktiv roll i verksamhetens utveckling.

Du tycker om att ha många kontaktytor, att jobba i team och att dela med dig av din kunskap till andra. Du är erfaren och hemtam i våra systemstöd.

I tjänsten förekommer resor. De övriga i teamet reser frekvent i vårt område. För denna roll uppskattas behovet att resa vara några gånger per år.

Grundläggande kvalifikationer
- Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 hp/120 p alternativt är du/har flerårig erfarenhet som Arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.
- Minst tre års sammanlagd erfarenhet som Arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen.
- Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse.

Meriterande kvalifikationer
- Bred erfarenhet av Arbetsförmedlingens kärnverksamhet
- Aktuell erfarenhet av beslutsfattande i Arbetsförmedlingens tjänsteutbud
- Erfarenhet av koordinerande arbete, såsom kontaktmannaskap, projektarbete eller annan likvärdig extern erfarenhet.
- Erfarenhet av arbete inom uppdraget Arbetslivsinriktad rehabilitering. 

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

Tar ansvar för sina arbetsprestationer och ditt bidrag till helheten
Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är företrädesvis Umeå, Örnsköldsvik eller Sundsvall. Även andra orter inom Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland eller Jämtland/Härjedalen kan vara tänkbara.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. I denna tjänst erbjuder vi möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2023-01-20. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.  När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den Rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från RYS Jobb & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från RYS Jobb & Rekrytering AB .

Kontorsvärd Extra

Administrativ assistent
Läs mer Sep 12
Rys Jobb & Rekrytering AB är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag som utför tjänster till företag samt är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen.

I vårt arbete matchar och stödjer vi människor ut i arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier.

Vi söker personal att arbeta extra för att bemanna vårt kontor, ta emot kunder och hjälpa dem vidare.

Du är en serviceminded och lyhörd person och är är van att ha mycket kontakt med andra människor. Din förmåga att skapa goda och långsiktiga affärsrelationer är stor.

Du bör ha ett möjlighetsorienterat förhållningssätt och som person är du förtroendeingivande, affärsmässig och prestigelös.

Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare med som kan arbeta självgående. Vi lägger mycket vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

Hög arbetsmoral och minst 2 års arbetslivserfarenhet. Flytande svenska i tal och skrift.

Meriterande:

Arbete med kundservice rekrytering, bemanning eller arbetsmarknadsfrågor.

Tjänsten är extra vid behov när ordinarie personal har ledigt. Du ska kunna arbeta v.39 onsdag och torsdag kl.8-12 .

Ansök nu