Umeå: Koordinator Rekrytering & Rehabilitering

Hitta ansökningsinfo om jobbet Koordinator Rekrytering & Rehabilitering i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2024-01-26 // Varaktighet: Heltid

Vill du bidra till ett bättre samhälle genom att hjälpa företag att ta vara på kompetens – och samtidigt stötta människor att ta sig tillbaka till arbetslivet? Är du en självgående och engagerad person som trivs i en koordinerande roll? Då är det kanske just dig vi söker!
Om tjänsten
Galaxen Byggs vision är ett hållbart arbetsliv i byggsektorn. Vi bidrar till hälsa och kompetens i byggsektorn genom att matcha till jobb, stötta vid introduktion och rehabilitering samt utbilda inom arbetsmiljö och hälsa. Nu söker vi en ny koordinator. Som koordinator inom rekrytering/rehabilitering hos oss får du möjlighet att arbeta och utvecklas i båda våra verksamhetsområden: rekrytering och rehabilitering samt arbetsmiljö och hälsa.
Rollen innebär att du kommer att skapa och behålla goda relationer med både företag och samverkanspartners. Du kommer att bygga upp nätverk, hålla i informationsmöten, ansvara för olika typer av avtal och följa upp personer i sina anställningar. Majoriteten av din arbetstid kommer att tillbringas ute hos kunder och samverkanspartners för att stötta, informera, följa upp och utbilda – allt i syfte att bidra till kompetensförsörjning och ett hållbart arbetsliv i byggbranschen.
Förutom en utvecklande roll och spännande arbetsuppgifter erbjuder vi bland annat friskvårdsbidrag (4 000 kr/år), hälsokontroll vartannat år, konto hos Benify (förmånsportal) och Lifeplan (oberoende rådgivningstjänst pension), 28 dagars semester samt relevanta försäkringar.
Om dig
Vi tror att du är en engagerad person som vill göra skillnad och som både är självgående och lösningsorienterad. Vi hoppas att du är en person som drivs av att jobba mot uppsatta mål. För att lyckas i rollen tror vi att du har minst fem års arbetslivserfarenhet. Eftersom arbetet innebär att du kommer att tillbringa mycket tid hos våra kunder och samverkanspartners behöver du ha körkort och egen bil.
Meriterande
goda kunskaper inom arbetsmiljö & hälsa
god kunskap om byggbranschen



Om Galaxen Bygg
Vi är verksamma inom två områden:
Rekrytering & Rehabilitering: Vi underlättar i rehabiliteringsarbetet för chefer, HR och medarbetare genom att identifiera behov, coacha, planera och följa upp. Vi hjälper även personer till rätt arbete och arbetsgivare att hitta rätt kompetens inom byggsektorn. Vi skapar möjligheter till anpassade anställningar för personer med en funktionsnedsättning som har en bakgrund inom bygg.
Arbetsmiljö & Hälsa: På uppdrag av branschen erbjuder vi utbildningar och föreläsningar inom till exempel Organisatorisk och social arbetsmiljö (OSA) och Ergonomi. Vi träffar även alla elever på gymnasiets byggprogram varje år för att informera om arbetsmiljö, säkerhet och hälsa.

Placeringsort: Umeå
Typ av tjänst: tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning
Ansökan: Vi genomför intervjuer löpande, ansök dock senast 23 februari 2025.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Jobbcoach/Utbildningscoach

Nedan visas andra jobb i Umeå som Jobbcoach/Utbildningscoach.

Iris matchning söker sommarvikarierande handledare till Umeå!

Läs mer Maj 8
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom matchningstjänsten Rusta och Matcha (ROM). Våra tjänster syftar till att skapa bättre förutsättningar för våra deltagare. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

Drivs du av att arbeta med människor och hjälpa dem nå en sysselsättning? Vill du ha ett meningsfullt arbete och göra samhällsnytta?  Då har du hittat rätt! Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje!


Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu sommarvikarierande handledare till uppdraget Rusta och Matcha (ROM) till vår verksamhet i Umeå. Uppdraget syftar till att matcha arbetssökande med målet att nå en sysselsättning såsom arbete eller utbildning. Det handlar om att göra deltagaren matchningsbar genom kreativa metoder.
 
Detta gör du med stöd av våra interna processer, verktyg och metoder tillsammans med vårt externa nätverk av handledare och coacher. Du kommer arbeta tvärfunktionellt och samarbeta med kollegor även i andra uppdrag. Du kommer att arbeta mot en bred målgrupp bestående av personer som i varierande grad står utanför arbetsmarknaden, exempelvis nyanlända och personer med olika funktionsvariationer m.fl. Som handledare ansvarar du för det löpande arbetet med deltagarna. 

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
- Dagligt arbete med deltagare i tjänsten i syfte att uppnå uppsatta mål
- Matchning av deltagare mot sysselsättning (arbete eller utbildning)
- Nätverkande med lokala samarbetspartners och företagskontakter
- Uppföljning och utvärdering av deltagare
- Administration


Din profil
Vi söker dig som uppfyller något av följande kravprofiler (studier behöver verifieras med intyg):

Alternativ 1:
- Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid av att arbeta med handledning/ coachning/ vägledning av arbetssökanden. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under 2 år.
- Akademisk utbildning med 180 högskolepoäng eller motsvarande poäng från yrkeshögskola inom exempelvis beteendevetenskap, personalarbete, studie- och yrkesvägledning, arbetslivspsykologi, socialt arbete, företagsekonomi eller liknande.

Alternativ 2:.
- Minst tre 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:  Arbetsledning med personalansvar, Rekrytering, Omställningsarbete för arbetssökande, Studie- och yrkesvägledning, Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, Arbete med social- och grupp-psykologi, Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.
- Minst ett 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat

Personliga egenskaper
Du kommunicerar väl på svenska och engelska samt har god datorvana. Vidare bör du tycka om att nätverka och bygga lokala relationer och samarbeten. Du är också en person som uppskattar ordning och reda och som är duktig på att sköta daglig administration kring det dagliga arbetet. Du är en person som ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande vardag. Du behöver vara lyhörd och in lyssnande utifrån deltagarens behov. Uppdraget är resultatbaserat och därför bör du också vara en målinriktad person.

Sammanfattningsvis behöver du trivas i att kombinera ett förhållningssätt som varvar mellan lyhördhet och prestation utifrån befintliga målsättningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Meriterande
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete hos någon av våra branschkollegor, kommunala motsvarigheter alternativt att du har arbetat hos arbetsförmedlingen. Det är också meriterande om du har god kännedom om den lokala och regionala arbetsmarknaden i området. Flerspråkighet såsom arabiska eller somaliska är meriterande.
 
Vi erbjuder
Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom en ledande utbildningskoncern. Vi arbetar över bolagsgränserna för att gemensamt utbyta kunskap och driva utvecklingen framåt. Tillsammans skapar vi en lärande organisation som ständigt ökar sin totala kompetens, därför satsar vi på din kompetensutveckling. Vi värnar om en hållbar arbetsplats där alla ska känna arbetsglädje. Vi har kollektivavtal och vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. 

Ytterligare information
Vi söker semestervikarie del- eller heltid, en eller flera månader under sommarmånaderna, med möjlighet till fortsättning i höst. 
Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2024-06-07.


OBS - innan anställning påbörjas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg.

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag!
För frågor kring tjänsten, kontakta Frida Bridh på mail frida.bridh@iris.se eller på telefon +46 73 910 33 42. 
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Allakando läxhjälp Umeå, privatlärare 1-2 lektioner/vecka, Matematik

Läs mer Maj 8
Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb
Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid!
Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid
Mycket utvecklande och en merit som imponerar
Gör skillnad och bli en förebild för dina elever



Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/


Så fungerar jobbet som studiecoach
Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal
Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online
Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan



Extrajobbet passar perfekt för dig som:
Går på exempelvis gymnasiet eller universitet
Vill göra skillnad för andra människor
Är positiv och engagerande
Har goda ämneskunskaper i dina ämnen
Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan
Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift



Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper:
Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online
Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa
Jobba på de dagar och tider som passar dig
Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig!



Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/


Ansök till jobbet på 3-4 minuter
Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/
Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando!



Läs mer om oss här: https://www.allakando.se


En arbetsgivare – många möjligheter
Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som:
Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/
Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/
Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se
Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu
Personlig nanny: https://nannypoppins.se/
Privat barnvakt: https://barnvakt.se/
Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/



Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter:
Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/
Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/
Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

Ansök nu

Karriärmatchare (Sommarvikariat, 75%)

Läs mer Apr 29
Är du en mål- och resultatinriktad person med passion för att jobba med människor? Är du kreativ, envis och bra på att hitta lösningar där andra kanske fastnar? Vågar du ta initiativ och utnyttja din sociala förmåga? Är du prestigelös och trivs i en dynamisk och varierande arbetsmiljö? Då kan rollen som Karriärmatchare på Curonova i Umeå vara din nya utmaning i sommar! Vi söker en Karriärmatchare för ett sommarvikariat under v.25 - v.39.

Om rollen
Din roll som Karriärmatchare hos oss är att matcha företag med individer. I rollen är du med och bidrar till individens utveckling och bidrar med stöd och kreativa lösningar för att nå det gemensamma målet – att våra deltagare hittar sitt nästa jobb eller landar i studier. En stor del av arbetet innebär därför att ta kontakt med lokala företag och arbetsgivare och bygga ett nätverk.

Detta är en tjänst på heltid under v.25 - v.29 (17 juni - 19 juli) som är placerad i Umeå. Resor i tjänsten till vårt kontor på den närliggande orten Nordmaling kan förekomma.

Du som söker
Vi söker dig som har:

Minst 180 HP från universitet/högskola eller motsvarande från yrkeshögskola inom exempelvis personalvetenskap, sociologi, företagsekonomi eller pedagogik samt minst 2 års arbetslivserfarenhet.

eller

Minst 1 års eftergymnasial utbildning samt minst 3 års arbetslivserfarenhet inom exempelvis arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, karriärvägledning eller rekrytering.

Vi ser gärna att du har ett brett företagsnätverk i närområdet. Du är orädd, prestigelös och ser möjligheter där andra ser begränsningar. Du tar stort eget ansvar samt är envis och tålmodig, och strävar alltid efter att nå uppsatta mål. Du har också en god kommunikationsförmåga och är serviceinriktad samt finner glädje och motivation i att hjälpa andra. Utöver detta är du strukturerad och besitter god administrativ förmåga. Har du god systemvana och digital kunskap är detta en stor fördel.

För att passa i denna roll behöver du ha körkort och tillgång till bil.

Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en stimulerande och meningsfull arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka människors liv och välbefinnande. Hos oss får du:

• Möjlighet att utveckla och implementera innovativa lösningar för arbetsrehabilitering.
• Ett dedikerat och stöttande team av yrkesverksamma.
• Fortbildningsmöjligheter och utrymme för professionell utveckling.
• Konkurrenskraftig lön och förmåner.

Detta är en visstidsanställning på heltid där du blir anställd av Curonova. Anställningen kommer pågå under perioden 17 juni - 19 juli.

Ansökan
Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att välkomna en ny medlem till vårt team som delar vår passion för att hjälpa människor att nå sin fulla potential på arbetsmarknaden.

Du skickar in din ansökan via annonsen. Då intervjuer sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-post.

Om du går vidare i processen kommer vi begära in arbetsgivarintyg och examensbevis som intygar din kompetens.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Sjölund (anna.sjolund@curonova.se), och har du frågor om processen är du välkommen att kontakta HR Chef Paulina Stjernström (paulina.stjernstrom@curonova.se).

Om Curonova Consulting AB
Curonova är ett bolag inom omställningsbranschen som varje dag gör skillnad för flera tusen arbetssökande. Våra matchare stöttar och hjälper arbetssökande att hitta arbete eller studier och vi har kontor runt om i hela Sverige, från Gällivare i norr till Trelleborg i söder. Läs gärna mer om oss på vår hemsida och om den senaste tjänsten Rusta och Matcha.

Ansök nu

Arbetsmarknadskonsulent, Arbetsmarknad- och integrationsavdelningen

Läs mer Apr 4
Arbetsmarknads- och integrationsavdelningen inom Umeå kommun ansvarar för arbetsmarknadsfrågor, integration och nationella minoriteter. Verksamheten möjliggör förändring, utveckling och ökad hälsa genom rätt insats, på rätt sätt vid rätt tidpunkt. Avdelningen är även en självklar samarbets­part för individ och näringsliv, i arbetet med om­ställ­ning och kompetensför­sörjning.



Gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden ansvarar för kommunens åtaganden enligt skollagstiftning för gymnasieskola, gymnasiesärskola, kommunal vuxenutbildning, särskild utbildning för vuxna, svenskundervisning för invandrare.

Nämnden ansvarar även för arbetslivsinriktad rehabilitering, samt för den kommunala flyktingmottagningen. Vi samverkar för att kommunens medborgare ska lära, utvecklas och kunna leva ett självständigt liv. Vi har Sveriges viktigaste jobb - vårt uppdrag är att ge framtidstro.

Arbetsmarknads- och integrationsavdelningen ingår som en part i samverkansplattformarna Vuxentorget och Ungdomstorget.

Vi söker nu en arbetsmarknadskonsulent i samverkan till vårt team!

Dina arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter består av att:

Arbeta med att stärka deltagarnas kompetens och anställningsbarhet med målet arbete eller studier
Vara ett stöd genom vägledning/coachning och praktikstöd ute på arbetsplatser
Du skapar möten mellan deltagare och arbetsgivare och är ett stöd till handledare/arbetsgivare vid praktik/arbetsprövning
Arbeta i nära samverkan utifrån gemensam metod med andra myndigheter
Samverka med civilsamhället, arbetsgivare och deltagarnas nätverk
Arbeta i en strukturerad arbetsmetod inspirerad av Supported training/employment
Dokumentation
Arbeta utifrån uppställda rutiner och riktlinjer och medverka till att utveckla dessa för att bidra till ständig förbättring

Om dig

Vi söker dig som har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig, beteendevetenskaplig, rehabilitering eller pedagogisk inriktning. Du har goda kunskaper och erfarenheter om arbetsmarknaden och vilka villkor som ställs i arbetslivet. Du har kunskaper om vilka vägar och sätt det finns att etablera sig på arbetsmarknaden samt erfarenhet av att arbeta med människor i behov av stöd. Du har erfarenhet inom området psykisk ohälsa, rehabilitering samt funktionsnedsättningar.

Vi ser gärna att du har arbetat i samverkan med andra myndigheter/organisationer. Vi söker dig som har god självkännedom och som är trygg i dig själv. Du har förmåga att skapa förtroenden, vara empatisk och se möjligheter. Du behöver ha ett genuint intresse av att arbeta med målgruppen och tro på möjligheten att personer som befinner sig långt från arbetsmarknaden med rätt stöd kan lyckas nå, få och behålla ett arbete. Du ska kunna marknadsföra vår arbetsmetod och vara säljande. Du har ett stort driv och arbetar målfokuserat. Arbetet är komplext med många kontaktytor och varje persons väg vidare är unik, som person ser vi därför gärna att du är kreativ, flexibel och lösningsfokuserad. 

Har du utbildning inom Supported training/employment är det meriterande. Kanske har du också utbildning i motiverande samtal (MI) och/eller coachutbildning. Vi ser gärna att du har arbetat i samverkan med andra myndigheter/organisationer och har ett etablerat kontaktnät bland företag och organisationer. Utomeuropeiska språkkunskaper är meriterande.

Körkort B krävs för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea

Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. 

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Utvecklande extrajobb som jobbmatchare/rekryterare!

Läs mer Mar 6
Är du studerande och söker ett utvecklande jobb? Är du dessutom en person som är nyfiken på arbetsmarknaden, karriärutveckling och coachning? Då är tjänsten som jobbcoach något för dig!

Vi söker en ny stjärna till vårt team! Som jobbcoach arbetar du med att vägleda, stötta och motivera människor i arbetslöshet under deras resa till att komma ut i sysselsättning. Rollen präglas av stort eget ansvar med ett tydligt resultatfokus där målsättningen är att få ut deltagaren i arbete- eller utbildning.

Genom individuella samtal, gruppaktiviteter som t ex föreläsningar och workshops samt individuella uppgifter du tilldelar deltagarna, arbetar ni tillsammans för att nå långsiktigt resultat. Tillsammans med deltagaren sätter du som jobbcoach upp en plan för vad personen ska genomföra under veckorna, för att så effektivt om möjligt kunna nå sina mål och därmed komma ur arbetslöshet. Arbetet innebär även administrativt arbete där samtal skall registreras, avvikelser ska dokumenteras och du beräknar och kontrollerar att vi når de uppsatta målen för månaden.

Då bolaget även arbetar med bemanning och rekrytering, så ser vi gärna att du på sikt även vill fortsätta att utvecklas inom din roll och fördjupa dig inom det arbetsområdet. Möjligheterna för utveckling är stora för dig som ser långsiktigt i tjänsten!

Arbetstiderna är flexibla men pågår under måndag-fredag, mellan kl. 08.00-17.00. Vi ser gärna att du ska kunna arbeta ca. två dagar per vecka, alternativt 16 timmar.

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du är studerande på högskola eller universitet, minst 50%. Du ska ha minst ett år kvar av dina studier då vi ser långsiktigt på uppdraget och detta är ett krav. I övrigt måste du uppfylla något av nedan krav för att vara aktuell;

1. Utbildning på högskolenivå, varigenom erhållit minst 180 poäng helst inom: arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapi eller inom ramen för socionomutbildningen SAMT minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid (inom valfritt område) eller 4000 timmar på deltid under de senaste fem åren.

2. Alternativt minst ett års eftergymnasial utbildning på heltid samt minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av de områden som nämnts ovan. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Vi ser gärna att du har mycket god kommunikationsförmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och det är ett plus om du tidigare jobbat med coachning, rekrytering eller bemanning.

Som person är du noggrann, flexibel, kreativ och social. Du brinner för att bygga relationer. Du gillar ett högt tempo och trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Du är duktig på att inspirera och övertyga andra samt är hjälpsam och trygg i dig själv. Du värdesätter olikheter hos människor och har stor förståelse för den påverkan som olikheterna kan ge upphov till.

Är det dig vi söker till vårt team? Skicka in din ansökan redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Galaxen Bygg AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Galaxen Bygg AB .

Medarbetare inom Rehabilitering och Arbetsmiljö & Hälsa

Rehabhandläggare
Läs mer Jul 3
Jobbet på Galaxen Bygg innebär att du ska dela din tid mellan vår rehabiliteringsverksamhet och vår verksamhet inom arbetsmiljö och hälsa.

Tjänsten innebär att du ska hitta lämpligt anpassat arbete för arbetssökande från byggbranschen som har en funktionsnedsättning. Du söker upp arbetsgivare och marknadsför Galaxen Bygg för att hitta arbetsplatser med lämpliga arbetsuppgifter. Du ansvarar för avtalstecknande, anställning och avslut/uppsägning. Du ansvarar också för uppföljning av ett antal personer som har anpassade arbetsuppgifter inom Galaxen Byggs verksamhet. Arbetet innebär kontakter med arbetsgivarorganisationer, fackliga organisationer, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och företag.

Vi träffar flertalet av alla elever på gymnasiets byggprogram varje år för att informera om arbetsmiljö, säkerhet och hälsa och erbjuder även olika utbildningar och föreläsningar inom arbetsmiljö på uppdrag av byggbranschen. En del av din arbetstid kommer du att vara ute på skolor och på olika utbildningar för att informera och utbilda för att skapa ett hållbart arbetsliv i byggbranschen.

• Som person är du utåtriktad och har social kompetens.
• Du är van att ta egna initiativ.
• Du har intresse av att arbeta med människor.
• Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet.
• Det är en merit om du har kunskap om byggbranschen och/eller erfarenhet från Arbetsförmedlingen eller Försäkringskassan.
• Du måste ha tillgång till egen bil som ska användas i tjänsten mot milersättning.
• Du behöver tycka om och ha vana att stå inför publik.
• Du har god kunskap om arbetsmiljö och hälsa.

Galaxen Bygg AB bidrar till ett hållbart arbetsliv i byggsektorn. Vi arbetar både förebyggande och med rehabilitering av tidigare yrkesverksamma.
Galaxen Bygg grundades 1986 och ägs av Bravida, Peab, Skanska, JM, NCC samt Sveriges Byggindustrier och Måleriföretagen. Galaxen Bygg är rikstäckande med kontor från Malmö i söder till Luleå i Norr och är byggsektorns eget företag för rehabilitering och arbetsmiljö och hälsa. Läs mer på www.galaxenbygg.se.

Ansök nu