Feelgood Svenska AB jobb i Umeå

Hitta lediga jobb hos Feelgood Svenska AB i Umeå. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Umeå.

Feelgood Organisation och Ledarskap söker Organisationskonsult till vårt te

Organisationskonsult
Läs mer Jun 22
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

Läs mer på www.feelgood.se

Affärsområdet Organisation och ledarskap inom Feelgood stöttar chefer och arbetsgivare i arbetsmiljöarbetet utifrån ett organisatoriskt perspektiv. Organisation och ledarskap erbjuder främst tjänster som är främjande eller förebyggande. Tjänsteutbudet innebär både utbildning och strategiska tjänster inom arbetsmiljöledning, chefs- och grupputveckling, organisatorisk och social arbetsmiljö (OSA) samt både efterhjälpande och förebyggande insatser inom konflikthantering eller kränkande särbehandling.

Affärsområdet består av konsulter med bakgrund som leg. psykolog, beteendevetare, HR eller ekonom med särskild kompetens inom organisatorisk och social arbetsmiljö (OSA), projektledning, ledarskapsutveckling, grupputveckling, konflikt och kränkande särbehandling. Affärsområdets konsulter är placerade lokalt i varje region och finns utspridda över hela landet. I dagsläget har organisationen drygt 50 konsulter från Luleå i norr till Malmö i söder. Denna tjänst gäller vårt team i Umeå.

Vår verksamhet präglas av arbetsglädje, delaktighet, interkollegial och lösningsinriktad anda samt stolthet i att skapa ett hållbart arbetsliv. Du har stor möjlighet att själv påverka hur du planerar och lägger upp ditt arbete samtidigt som du kommer in i en miljö med gott samarbete med våra kundföretag och våra övriga medarbetare.

Som organisationskonsult hos oss arbetar du nära våra kunder och levererar tjänster från våra tjänsteområden beroende på kundens behov.

Vi söker dig med akademisk examen, med inriktning organisation och ledarskap

För att lyckas i uppdraget vill vi att du har en akademisk utbildning som psykolog eller motsvararande. Du har mångårig och gedigen erfarenhet av arbete på grupp- och organisationsnivå samt erfarenhet av metoder inom organisations- och grupputveckling. Då gruppen består av flera olika professioner är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och har förmåga att skapa ett ömsesidigt förtroendefullt samarbete både internt i gruppen som i organisationen i övrigt.

Du har goda erfarenheter med dig från arbete där du skapa affärer, och självständigt leda projekt från kundmöte, till offertskrivning, planering, utförande, och uppföljning. Du har också förmåga att självständigt identifiera och konsultera inom kundens behovsområde samt rekommendera aktiviteter utifrån våra tjänsteområden som ger/gett dokumenterade effekt och resultat. Då uppdraget ofta innebär att facilitera, föredra och medverka till att utveckla grupper är det viktigt att du känner dig van och bekväm i den rollen och att du har en inspirerande och pedagogisk förmåga att sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och utmaningar och möta behov på olika ledningsnivåer.

Du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Vidare är du en inspirerande, tydlig och modig person som genom ditt engagemang i frågor om chefers, gruppers och organisationers förutsättningar kan påverka omgivningen. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, både på svenska och engelska och har en utpräglad förmåga till helhetsförståelse, strategiskt tänkande och professionalism.

På Feelgood arbetar vi digifysiskt. Vår digitalisering är en del i vår helhetssyn och förstärker närheten till våra kunder. Därför kan vi erbjuda det mesta i vårt tjänsteutbud såväl fysiskt på plats som digitalt i form av videomöten och digitala utbildningar, föreläsningar och workshops.. Du känner dig bekväm att arbeta med flera IT-system.

Du har körkort.

Tjänsten är på heltid.

Har du frågor kontakta konsultchef Elisabet Ekenstam på elisabet.ekenstam@feelgood.se

Sista ansökningsdatum är 2023-08-13. Vi arbetar med löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Advisor - Arbetsmiljöingenjör

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Maj 16
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag drygt 1 000 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 155 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 1,2 miljoner medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

Feelgood växer och vi förstärker vårt team med ytterligare en Senior Advisor - Arbetsmiljöingenjör med placering Umeå, Skellefteå, Piteå eller Luleå.

I region norr är vi idag 65 medarbetare som arbetar med att skapa hälsofrämjande arbetsmiljöer hos våra kunder. Vår verksamhet präglas av arbetsglädje, delaktighet, interkollegial och lösningsinriktad anda samt stolthet i att skapa ett hållbart arbetsliv. Positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat kännetecknar vår kultur och arbetsgemenskap.

Vår vision är Sveriges friskaste kunder.

Arbetets innehåll:
Som Senior Advisor erbjuder vi ett meningsfullt arbete där du bidrar till en bättre arbetsmiljö för människor på olika arbetsplatser i region norr. Arbetsuppgifterna är varierande där du möter många olika branscher och arbetsmiljöer. Hos oss blir du en del av ett tvärprofessionellt lag, du har goda möjligheter att styra din tid och oavsett ort ingår du i ett lokalt team. Till din hjälp att lyckas hos oss har du ett tätt samarbete med övriga kollegor i teamet; företagsläkare, psykolog, företagssköterska samt fysioterapeut/ergonom. Du samverkar och koordinerar uppdrag tillsammans med våra samarbetspartners inom specialistområden.

Arbetsuppgifter:
Konsultativ roll vid kundförfrågningar om bland annat systematiskt arbetsmiljöarbete, lagar och föreskrifter inom arbetsmiljöområdet.
Konsultativ och koordinerande roll och resurs för kundföretaget inom byggnadsrelaterad ohälsa.
Genomföra kartläggningar inom uppdraget för arbetsmiljö
Genomföra riskbedömningar inom t.ex. buller, luftföroreningar, belysning, inomhusklimat, vibrationer och kemikalier.
Koordinera och eventuellt genomföra arbetsmiljömätningar, inom t.ex. buller, luftföroreningar, belysning.
Analysera och rapportera resultat samt ge åtgärdsförslag till kund
Deltagande i skyddskommittéer hos våra kundföretag
Producera och genomföra utbildningsinsatser inom arbetsmiljö.
Bidra till utveckling av våra tjänster inom arbetsmiljö.

Vi söker dig som:
Har högskoleutbildning M.Sc. Teknik, arbete och hälsa, med inriktning arbetsmiljöutveckling, 120 hp eller motsvarande.
Har branscherfarenhet, god insikt i hur konsultbolag fungerar och styrs.
Har erfarenhet av kundarbete och förstår vikten av att alltid ha kunden i fokus.
Har goda kunskaper i både svenska och engelska samt känner dig bekväm att arbeta med digitala hjälpmedel.
Har körkort.

För att trivas i denna roll behöver Du gilla att skapa och utveckla affärer och har förmågan att skapa bra relationer. Som person har du ett stort engagemang för din uppgift och lägger stor vikt vid att leverera med jämn och hög kvalitet. Professionell i ditt agerande och alltid tänker arbetsmiljö i ett större perspektiv. Du har möjligheten att vara med och påverka, utveckla och utvecklas.

Omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Har du frågor?
Konsultchef Ros-Marie Kemi Ros-Marie.Kemi@feelgood.se med placering i Skellefteå, Piteå, Luleå
Konsultchef Jimmy Lundqvist jimmy.lundqvist@feelgood.se med placering i Umeå

Ansökan:
Ansökan sker via Feelgoods hemsida eller via workbuster, ej via mail. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vi vill att du i din ansökan bifogar CV och ett personligt brev där du beskriver varför du vill jobba hos oss och i denna specifika roll.

Vi intervjuar fortlöpande så vi ser framemot din ansökan redan nu. Sista ansökningsdatum 2023-06-19.

Ansök nu

Feelgood Organisation och Ledarskap söker Organisationskonsult till vårt te

Organisationskonsult
Läs mer Maj 29
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

Läs mer på www.feelgood.se

Affärsområdet Organisation och ledarskap inom Feelgood stöttar chefer och arbetsgivare i arbetsmiljöarbetet utifrån ett organisatoriskt perspektiv. Organisation och ledarskap erbjuder främst tjänster som är främjande eller förebyggande. Tjänsteutbudet innebär både utbildning och strategiska tjänster inom arbetsmiljöledning, chefs- och grupputveckling, organisatorisk och social arbetsmiljö (OSA) samt både efterhjälpande och förebyggande insatser inom konflikthantering eller kränkande särbehandling.

Affärsområdet består av konsulter med bakgrund som leg. Psykolog, beteendevetare, HR eller ekonom med särskild kompetens inom organisatorisk och social arbetsmiljö (OSA), projektledning, ledarskapsutveckling, grupputveckling, konflikt och kränkande särbehandling. Affärsområdets konsulter är placerade lokalt i varje region och finns utspridda över hela landet. I dagsläget har organisationen drygt 50 konsulter från Luleå i norr till Malmö i söder. Denna tjänst gäller vårt team i Umeå.

Vår verksamhet präglas av arbetsglädje, delaktighet, interkollegial och lösningsinriktad anda samt stolthet i att skapa ett hållbart arbetsliv. Du har stor möjlighet att själv påverka hur du planerar och lägger upp ditt arbete samtidigt som du kommer in i en miljö med gott samarbete med våra kundföretag och våra övriga medarbetare.

Som organisationskonsult hos oss arbetar du nära våra kunder och levererar tjänster från våra tjänsteområden beroende på kundens behov.

Vi söker dig med akademisk examen, med inriktning Organisationspsykologi

För att lyckas i uppdraget vill vi att du har en akademisk utbildning som psykolog eller motsvararande. Du har mångårig och gedigen erfarenhet av arbete på grupp- och organisationsnivå samt erfarenhet av metoder inom organisations- och grupputveckling. Då gruppen består av flera olika professioner är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och har förmåga att skapa ett ömsesidigt förtroendefullt samarbete både internt i gruppen som i organisationen i övrigt.

Du har goda erfarenheter med dig från arbete där du skapa affärer, och självständigt leda projekt från kundmöte, till offertskrivning, planering, utförande, och uppföljning. Du har också förmåga att självständigt identifiera och konsultera inom kundens behovsområde samt rekommendera aktiviteter utifrån våra tjänsteområden som ger/gett dokumenterade effekt och resultat. Då uppdraget ofta innebär att facilitera, föredra och medverka till att utveckla grupper är det viktigt att du känner dig van och bekväm i den rollen och att du har en inspirerande och pedagogisk förmåga att sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och utmaningar och möta behov på olika ledningsnivåer.

Du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Vidare är du en inspirerande, tydlig och modig person som genom ditt engagemang i frågor om chefers, gruppers och organisationers förutsättningar kan påverka omgivningen. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, både på svenska och engelska och har en utpräglad förmåga till helhetsförståelse, strategiskt tänkande och professionalism.

På Feelgood arbetar vi digifysiskt. Vår digitalisering är en del i vår helhetssyn och förstärker närheten till våra kunder. Därför kan vi erbjuda det mesta i vårt tjänsteutbud såväl fysiskt på plats som digitalt i form av videomöten och digitala utbildningar, föreläsningar och workshops.. Du känner dig bekväm att arbeta med flera IT-system.

Du har körkort.

Tjänsten är på heltid.

Har du frågor kontakta konsultchef Elisabet Ekenstam på elisabet.ekenstam@feelgood.se

Sista ansökningsdatum är 2023-06-16. Vi arbetar med löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Case Manager

Företagskonsult
Läs mer Feb 15
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag drygt 1 000 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 155 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 1,2 miljoner medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

Feelgood växer och vi förstärker vårt team i Umeå med ytterligare en Case Manager - Processledare inom förebyggande och efterhjälpande rehabilitering.

På enheten i Umeå är vi idag cirka 30 medarbetare som arbetar med att skapa hälsofrämjande arbetsmiljöer hos våra kunder. Vår verksamhet präglas av arbetsglädje, delaktighet, interkollegial och lösningsinriktad anda samt stolthet i att skapa ett hållbart arbetsliv. Vi håller till i nybyggda, ljusa och väl anpassade lokaler centralt vid älven.

Vår vision är Sveriges friskaste kunder - Positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat kännetecknar vår kultur och arbetsgemenskap.

Arbetets innehåll:

Som Case Manager på Feelgood underlättar du arbetet både för arbetsgivaren och den enskilde medarbetaren. En Case Manager arbetar systematiskt med ett processinriktat och målorienterat arbetssätt och genom olika bedömningsverktyg arbetar du med att tidigt fånga upp risker och ohälsa i arbetet, stöttar chef och HR samt ger förslag på åtgärder i hälsofrämjande- och rehabiliteringsfrågor. Du stöttar chefer i deras roll kopplat till personalvård, rehabiliteringsansvar och systematiskt arbetsmiljöarbete. Du har en tät dialog med kunden vilket skapar möjlighet till tidiga insatser i syfte att främja hälsa i arbetslivet. Till din hjälp har du ett samarbete med övriga kollegor i teamet; företagsläkare, psykolog, företagssköterska samt fysioterapeut/ergonom.

Arbetsuppgifter:

• Ansvar för att samordna arbetslivsinriktad rehabilitering från början till slut.
• Stötta våra kunders chefer och medarbetare i både främjande och efterhjälpande rehabiliteringsärenden.
• Arbeta i nära samarbete med övriga interna professioner och externa parter.

Vi söker dig som:

• Har eftergymnasial utbildning inom relevant område.
• Har erfarenhet av kund- och affärsrelationer.
• Har erfarenhet av/är intresserad av arbetsinriktad rehabilitering, erfarenhet av chefsstöd och HR- frågor.
• Har goda kunskaper i både svenska och engelska samt känner dig bekväm att arbeta med flera IT-system.
• Har körkort.
• Stor del läggs på personliga egenskaper.

Tjänsten passar dig som tycker om att arbeta självständigt och samtidigt har en god samarbetsförmåga. Som person har du ett stort engagemang för din uppgift och lägger stor vikt vid att leverera med jämn och hög kvalitet. Du har möjligheten att vara med och påverka, utveckla och utvecklas. Du arbetar dagtid. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Har du frågor? Kontakta Konsultchef Jimmy Lundqvist jimmy.lundqvist@feelgood.se

Ansökan:

Ansökan sker via Feelgoods hemsida, Linkedin eller via Workbuster. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vi vill att du i din ansökan bifogar CV och ett personligt brev.

Vi intervjuar fortlöpande så vi ser framemot din ansökan redan nu. Sista ansökningsdatum 2023-03-15.

Ansök nu

PSYKOLOG till Feelgood i Umeå

Psykolog
Läs mer Dec 19
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag drygt 1 000 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 155 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 1,2 miljoner medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

På enheten i Umeå är vi idag ca 35 medarbetare som arbetar för att skapa hälsofrämjande arbetsmiljöer hos våra kunder. Vår verksamhet präglas av arbetsglädje, stolthet i att skapa ett hållbart arbetsliv, delaktighet samt ett välfungerande och lösningsinriktat teamsamarbete.

Vi håller till i mycket fräscha och väl anpassade lokaler centralt vid älven.

Som psykolog hos oss samarbetar du med kunder från olika branscher. Du arbetar konsultativt mot våra kunder som ett stöd för enskilda chefer, personalavdelningar/företagsledning och anställda i frågor som rör hälsa, arbete och rehabilitering. Tjänsten består av insatser på individnivå, gruppuppnivå som tex handledningsuppdrag och olika utbildningsuppdrag. Ditt fokus är människan i relation till sitt arbete och att tillsammans med arbetsgivaren verka för en hälsofrämjande arbetsmiljö. Din förmåga att se sambandet mellan arbete, livssituation och prestation värderas högt.

Vi söker dig som är legitimerad psykolog med erfarenhet i yrket, tidigare arbete inom företagshälsa är meriterande. Du får gärna ha arbetat med KBT, ACT, eller FACT. Du har ett brinnande intresse för människor i arbetslivet, en helhetssyn och vill gärna arbeta på ett förebyggande och promotivt sätt. Vi ser även att du har ett konsultativt förhållningssätt, en egen drivkraft och är kundorienterad. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra och ser värdet i att använda hela teamets kompetens i syfte att uppnå ökad nytta för våra kunder. Du har goda IT-kunskaper.

Vi erbjuder dig ett arbete i en spännande framtidsbransch, att arbeta i team tillsammans med trevliga kollegor samt möjlighet till utveckling inom företagshälsa. Du kommer att röra dig mellan olika miljöer: både i form av tjänstgöring i Umeå med kranskommuner, men även mellan våra kunders många olika arbetsområden.

Övrigt

Då tjänsten kan innebära arbete ute hos våra kunder eller på våra enheter i närområdet behöver du ha B-körkort. Din huvudsakliga placering kommer vara i Umeå.

Omfattning: Tillsvidareanställning på 100 %. Tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Eva-Lena Lindström på tfn 073- 071 62 23 eller eva-lena.lindstrom@feelgood.se.

Sista ansökningsdatum är 2023-01-22

Urval och intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Arbetsmiljöingenjör

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Sep 28
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

Läs mer på www.feelgood.se

Med visionen Sveriges friskaste kunder är vår uppgift att vara experter inom de olika delarna av företagshälsa för att komma med förslag till vad kunden bör göra. Nyckeln i vårt arbete är ett konsultativt arbetssätt. Det innebär att vi tillsammans med kunden utvecklar en gemensam bild av vad de behöver och deras förutsättningar.

Vi söker nu en arbetsmiljöingenjör till Umeå och vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där du bidrar till en bättre arbetsmiljö för människor på olika arbetsplatser. Arbetsuppgifterna är varierande där du möter många olika branscher och arbetsmiljöer. Hos oss blir du en del av ett tvärprofessionellt lag, du har goda möjligheter att styra din tid och får arbeta i fina lokaler centralt vid älven.

Du kommer att vara ett konsultativt stöd till våra kunder i det systematiska arbetsmiljöarbetet.

Arbetsuppgifterna spänner över ett brett fält:

• Kunddialog, utbildningar och rådgivning när det gäller arbetsmiljö
• Stöd till kundföretag när det gäller systematiskt arbetsmiljöarbete och övriga lagar och föreskrifter inom arbetsmiljöområdet
• Arbetsmiljömätningar, kartläggning och riskbedömning inom t.ex. buller, luftföroreningar, belysning, inomhusklimat, vibrationer och kemikalier
• Viktig resurs för kundföretaget för stöd och kontakt inom byggnadsrelaterad ohälsa.
• Analysera och rapportera resultat samt ge åtgärdsförslag
• Deltagande i skyddskommittéer hos våra kundföretag

Vi söker dig som har högskoleutbildning med arbetsmiljöinriktning eller likvärdig kompetens. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som arbetsmiljöingenjör. Du är intresserad av att hålla utbildningar vilket innebär att pedagogisk skicklighet värderas högt. Du bör ha ett nyfiket, affärsmässigt och konsultativt förhållningssätt, vara utåtriktad och ta initiativ i såväl kundarbetet som det interna teamarbetet. Du förstår helhetssynen av människan i arbetslivet och vill arbeta på ett förebyggande och promotivt sätt.

Du är en del av ett nätverk av andra arbetsmiljöingenjörer inom Feelgood, men måste kunna arbeta självständigt på lokal nivå. Ditt arbetsområde är framför allt i Umeå med omnejd men du kommer även att arbeta mot våra kunder i Skellefteå, Piteå och Luleå.

Vi ser vidare att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, har goda IT-kunskaper samt B-körkort med tillgång till egen bil.

Omfattning: Tillsvidareanställning på 100%. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde vid överenskommelse.

Har du frågor?

Kontakta Konsultchef Jimmy Lundqvist

E-post: jimmy.lundqvist@feelgood.se

Telefon: 073-6463714

Sista ansökningsdatum är 28 oktober. Vi intervjuar fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdatum gått ut.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Nyfiken och kommunikativ fysioterapeut till Umeå

Fysioterapeut/Sjukgymnast
Läs mer Maj 25
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

Läs mer på www.feelgood.se

Med visionen Sveriges friskaste kunder är vår uppgift att vara experter inom de olika delarna av företagshälsa för att komma med förslag till vad kunden bör göra. Nyckeln i vårt arbete är ett konsultativt arbetssätt. Det innebär att vi tillsammans med kunden utvecklar en gemensam bild av vad de behöver och deras förutsättningar.

Att arbeta på Feelgood innebär att få ta ett stort eget ansvar och fullt ut använda din kompetens. Personligt ansvar, hög kvalitet, nära kundkontakter och egna initiativ på alla nivåer är viktigt för oss. Vi hjälper våra medarbetare att lyckas genom att ge uppdrag som utmanar, erbjuda internutbildning och coachning. Allt för att tillsammans växa och utvecklas.

I Umeå är vi idag ca 35 medarbetare. Vi håller till i ljusa och fräscha lokaler vid älven.

Vi söker dig som är leg. fysioterapeut, gärna med vidareutbildning i ergonomi, arbetsmiljö och hälsa eller motsvarande.

I rollen som fysioterapeut ingår bland annat bedömningar och utredningar i den fysiska arbetsmiljön och/eller anpassningar utifrån fysisk funktion hos den kundanställda. Ergonomigenomgångar, arbetsmiljökartläggningar och utbildningar/föreläsningar inom ergonomi, arbetsliv och hälsa ingår också i rollen. Arbetet sker ofta ute hos kund och på våra enheter där besöken sker fysiskt/digitalt.

Du förstår helhetssynen av människan i arbetslivet och vill arbeta på ett förebyggande och promotivt sätt.

Du är nyfiken, kommunikativ och kan arbeta självständigt samtidigt som du förstår vikten av teamets tvärprofessionella kunskap.

Du är intresserad av att hålla utbildningar vilket innebär att pedagogisk skicklighet värderas högt.

Du har goda IT-kunskaper.

Du behärskar svenska och det engelska språket i tal och skrift.

Det är av vikt att du har körkort och tillgång till bil.

Omfattning: Tillsvidareanställning på 100%. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Har du frågor kontakta konsultchef Jimmy Lundqvist via mail jimmy.lundqvist@feelgood.se

Sista ansökningsdatum är 11 juni. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas tidigare än sista ansökningsdag.

Ansök nu