Umeå: Sektionschef till Enheten Beslut och Service Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sektionschef till Enheten Beslut och Service Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-02-28 // Varaktighet: Heltid

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Sektionens uppdrag
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten.

Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Genom attraktiva digitala tjänster och personlig service via telefon, chatt, video och mejl gör vi det enkelt för arbetsgivare som vill rekrytera, ställa om eller ge potentiella medarbetare som står lite längre från arbetsmarknaden en chans. Vårt arbete kännetecknas av ständig utveckling i en föränderlig miljö där vi skapar värde som ger kundnöjdhet och resulterar i att vi överträffar våra kunders förväntningar. Våra mål är högt ställda, vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet!

Enheten PDM Beslut och service leds av en enhetschef och i dagsläget sexton sektionschefer. Enheten består av sexton sektioner spridda runt om i landet, från Luleå i norr, till Malmö i söder. Tre av dessa sektioner finns på ett kontor i Umeå. Denna tjänst gäller en av dessa tre sektioner. Dina chefskollegor kommer till stor del att finnas på distans, så det är viktigt att du är van att jobba självständigt och är trygg i din roll.

Sektionschefens uppdrag och ansvar

Ditt uppdrag som sektionschef innebär verksamhets- och personalansvar. Du ansvarar för att sektionens resultat motsvarar fastställda mål och förväntningar.

Du som sektionschef har ett viktigt uppdrag i att skapa välfungerande arbetsgrupper och tillsammans med dina medarbetare driva och utveckla verksamheten. Du möjliggör goda prestationer, hög trivsel och en god arbetsmiljö genom att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens chefskriterier. Du verkar för en kultur som är präglad av tillit, öppenhet och trygghet. Ditt arbete sker i starkt partnerskap i och utanför din egen sektion och i god samverkan med fackliga parter. Du ingår i enhetschefens ledningsgrupp och kommer gemensamt med denna och de andra sektionscheferna att ansvara för hela enhetens resultat och utveckling. Som sektionschef är du en förebild i att leva Arbetsförmedlingens vision, värdegrund och inriktning för medarbetarskap och chefskap.

Kvalifikationskrav                                                                          

- Aktuell erfarenhet av en ledande roll (sammanhängande uppdrag, projekt, arbetsgrupp) minst 6 månader inom Arbetsförmedlingens verksamhet.

Eller:

- Genomfört Arbetsförmedlingens förberedande chefsprogram.

Eller:

- Aktuell erfarenhet av chefskap på motsvarande nivå med verksamhet- och personalansvar från annan organisation minst 1 år.

Meriterande
- Aktuell erfarenhet från arbete som chef på Arbetsförmedlingen.
- Aktuell erfarenhet av personaladministration på en arbetsgrupp om minst 15 personer
- Goda kunskaper om arbetsmarknadsfrågor och det arbetsmarknadspolitiska uppdraget
- Aktuell erfarenhet av chefskap inom offentlig sektor
- Arbetat med arbetsmiljöfrågor 


Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring


Chefer är medarbetare på Arbetsförmedlingen som dessutom:

Pekar ut riktning för sina medarbetare och följer upp prestationer
Undanröjer hinder i vardagen och hanterar problem
Skapar delaktighet i arbetet och främjar utveckling


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Omfattningen är heltid med förtroendearbetstid.  Placeringsort: Umeå. Resor i tjänsten förekommer.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökningsprocess
Välkommen med din ansökan senast 2023-03-19. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. samt betyg/intyg som styrker kraven om arbetslivserfarenhet i din ansökan.

Vi avser att hålla intervjuerna på plats i Umeå 30-31 mars.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den Rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som

Nedan visas andra jobb i Umeå som .

Sektionschef för tekniskt förband

Läs mer Mar 11
Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Vill du jobba med tekniken som aldrig får stanna och vara med och säkra Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda? Våra medarbetare är viktgia för oss och du ges möjlighet att förena det professionella och det privata. Vi ger dig även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldrarlön samt upp till sju veckors semester per år. Vi utökar nu organisationen i Umeå med en Sektionschef inom Telekommunikationsområdet, vill du bli en av oss?


Om Tjänsten
Som Sektionschef på förbandet FMTIS utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team, i en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare och kollegor kommer du ha ett stort ansvar kombinerat med stora utvecklingsmöjligheter inom ditt ansvarsområde, vi söker dig som gillar att ta dig an utmaningar. Allt detta hos en arbetsgivare som uppmuntrar till balans i livet och god hälsa.

Om enheten
FMTIS har fem enheter som utför drift- och underhåll av Försvarsmaktens ledningssystem. Genomförandeenhet Norr är en av dem. Enheten har en geografisk spridning som i stort sett omfattar Norrland och är bemannad med både militär och civil personal. Genomförandeavdelning Umeå består av 2 sektioner med olika inriktningar, antalet anställda på sektionen uppgår i nuläget till totalt ca 9 medarbetare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du är en god arbetsgivarföreträdare som leder och fördelar arbetet inom din sektion med stöd av avdelningschefen. Du ansvarar såväl för dina medarbetares individuella utveckling som för verksamhetens utveckling. Du kommer aktivt delta i produktionen som innefattar drift och underhåll av Försvarsmaktens olika kommunikationslösningar.
Vanliga arbetsuppgifter för en Sektionschef hos oss:


• Personalansvar – genomföra medarbetarsamtal, schemaläggning, utbildningsplanering etc.
• Ansvara för planering, kvalitetssäkring och uppföljning av produktion
• Implementera verksamhetsstyrning och mål för den egna verksamheten
• Ansvara för arbetsmiljö, elsäkerhets- och säkerhetsfrågor
• Medverka vid ekonomiskt uppföljnings- och prognosarbete
• Samverka med kunder, leverantörer samt andra förband och myndigheter inom totalförsvaret
• Leda eller medverka i tillfälligt organiserade arbetsgrupper eller projekt (t ex vid nyinstallationer)
• Genomföra rekrytering och säkerhetsprövning av personal

Försvarsmakten är i stark tillväxt och arbetsuppgifterna kan komma att utvecklas över tid.

KRAV
Kvalifikationer


• Minst gymnasial utbildning med teknisk inriktning eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren kan bedöma som likvärdiga
• Erfarenhet av och kunskap om underhåll på tekniska system
• Erfarenhet från att vara chef med personalansvar eller annan aktuell arbetsledande eller projektledande roll inom teknik som arbetsgivaren kan bedöma som likvärdig
• God förmåga att kommunicera i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska
• Körkort lägst B för manuell växellåda

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har lätt att samarbeta, kommunicera och samverka med andra då arbetet har många kontaktytor, såväl internt som externt. Du är ansvarskännande och har ett coachande ledarskap, är strukturerad, tekniskt lagd och kvalitetsmedveten samtidigt som du har förmåga att prioritera under tidspress. Andra egenskaper vi söker hos dig är god analytisk problemlösningsförmåga, säkerhetsmedvetenhet och att du har lätt för administrativt arbete.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

MERITERANDE


• God erfarenhet av administrativt arbete och förmåga att organisera och strukturera eget arbete
• Erfarenhet av och kunskap om underhåll på tekniska system inom el- och teleområdet
• Yrkeserfarenhet inom Försvarsmakten, helst från lednings- och sambandsfunktionen eller logistikfunktionen
• Arbete i affärssystemet SAP främst inom personal, förnödenhetsförsörjning och teknisk tjänst

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare med sex månaders provanställning för dig som inte redan är anställd chef i myndigheten.
Sysselsättningsgrad: Heltid.
Arbetsort: Umeå.
Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse.

Tjänsten är en civil befattning. Arbetet är omväxlande och resor i tjänsten förekommer, då främst inom enhetens ansvarsområde (norra Sverige). I huvudsak utförs arbetet i Försvarsmaktens lokaler vid Umeå Garnison.

Upplysningar om befattningen
Jonas Jonsson

Information om rekryteringsprocessen
Isabelle Eriksson

Båda nås via växeln på 019-39 35 00.

Fackliga företrädare
OFR/S Martin Sparr
SEKO Matz Felix
SACO Agnetha Landquist
OFR/O Heikki Videll
Samtliga nås via växeln på 019-39 35 00.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2024-04-05. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Tullverket söker gruppchef spaning

Läs mer Feb 26
Vill du jobba med spännande och utvecklande arbetsuppgifter tillsammans med ditt team och bidra till Tullverkets brottsbekämpande verksamhet? Då ska du söka den här tjänsten som gruppchef för en spaningsgrupp i Umeå!

Tullverket har som uppdrag att begränsa den organiserade och storskaliga brottsligheten och förhindra den illegala införseln av narkotika- och dopingpreparat, alkohol, tobak, vapen och andra varor som hotar liv, hälsa och miljö. Tullverket ska bidra till att minska antalet kriminella nätverk som ägnar sig åt narkotika-, alkohol- eller tobakssmuggling eller ekonomisk brottslighet.

Tullverket består av fyra operativa avdelningar; kontrollavdelningen, uppbördsavdelningen, underrättelseavdelningen och tullkriminalavdelningen. Tullkriminalavdelningen ansvarar för Tullverkets brottsutredande verksamhet och teknisk inhämtning. Verksamheten arbetar inom ramen för förundersökning av brott eller åtgärder som ska leda till förundersökning av brott i syfte att lagföra huvudmän bakom brottslighet, minska lönsamheten av brottslighet samt påtagligt störa kriminella aktiviteter.

Tullverkets förundersökningsverksamhet består av ett nationellt IT- och teknikcentrum med ansvar för hemliga tvångsmedel, spaningsteknik och IT-forensik, Tullverkets laboratorium samt fyra tullkriminalenheter som ansvarar för var sitt geografiskt område, Syd, Väst, Öst och Nord. Enheten i Nord är uppdelade i verksamhetsområden: spaning och utredning.

Om tjänsten

Som gruppchef för spaning ska du operativt styra, leda, följa upp och utveckla verksamheten genom att säkerställa att din grupp fungerar väl och levererar goda resultat i linje med mål, strategier och aktivitetsplan.

Som gruppchef förväntas du stödja dina medarbetares utveckling genom bl.a. medarbetarsamtal och lönesamtal samt arbeta med lärande och erfarenhetsutbyte, som en del i ett kontinuerligt förbättrings- och utvecklingsarbete. I chefsuppdraget ingår även att utveckla rutiner, metoder och processer enligt fattade beslut. Som gruppchef ansvarar du också för ledning av arbetsplatsträffar samt ansvarar för arbetsmiljöarbetet som följer av särskild delegering

Som gruppchef krävs att du företräder uppdragsgivaren, är arbetsgivare och verkställer fattade beslut. Ditt chefsuppdrag utövas genom ledarskapet som handlar om att styra verksamheter och leda människor. Det grundläggande uppdraget för myndighetens chefer är att utöva ett gott ledarskap och därigenom åstadkomma goda resultat genom sina medarbetare, i linje med uppdraget och utifrån tillgängliga resurser. För Tullverkets chefer och dess ledarskap är tre centrala utgångspunkter formulerade; uppdraget, samverkan och prioritering.
I arbetet ingår även brottsutredningsarbete.

Vi söker dig som har:


• Tullverkets brottsbekämpningsutbildning eller annan brottsbekämpningsutbildning som Tullverket bedömer vara likvärdig.
• Genomförd och godkänd vapenutbildning (pistol).
• Genomförd och godkänd konflikthanteringsutbildning inklusive kommunikation, självskydd, OC-spray och batong.
• Goda kunskaper i såväl svenska som engelska, och god förmåga att uttrycka sig tydligt i tal och skrift.
• Körkort, behörighet B.
• Svenskt medborgarskap.

Det är meriterande om du har:


• Ledarskapsutbildning.
• Genomförd och godkänd spaningsutbildning (grund och/eller fördjupad).

Personliga egenskaper


• Mod – att fatta och fullfölja beslut, ta tag i utmaningar och pröva nya idéer.
• God kommunikativ förmåga – som tydliggör riktning och ramar, och skapar mening och samförstånd genom inkluderande, inlyssnande och engagerande dialog.
• Psykologisk trygghet – i termer av integritet och förmåga att hantera såväl egna som andras reaktioner, tankar och känslor.
• Nyfikenhet och prestigelöshet – genom att utforska och utmana sig själv och andra i att tänka nytt och göra annorlunda i syfte att stimulera lärande och innovation.
• Ha förmåga att tillvarata mångfald – vad gäller kompetens, erfarenheter och perspektiv för att utveckla verksamheten och hantera den ökande komplexiteten vi agerar i.
• Positiv människosyn – med intresse för människor och deras utveckling.
• Samarbetsförmåga – säkerställa god samverkan inom gruppen och i relation till andra grupper och enheter.
• Ha förmåga att aktivt arbeta för en god arbetsmiljö.
• Gott omdöme – Kunna uppträda som en god representant för Tullverket såväl internt som externt.

Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig

Genom att jobba på Tullverket har du ett viktigt jobb där du bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi värderar trivsel och kompetensutveckling högt och är vi strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor och våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsbidrag, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor.

Övrigt

Referensnummer: TV-2024-02839.

Placeringsort: Umeå.

Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning. Inom Tullverket tillämpas tidsbegränsade chefsförordnanden på 5 år med möjlighet till förlängning.

Individuell lönesättning tillämpas.

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse.

Resor i tjänsten förekommer.

Oregelbunden arbetstid.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket.

Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald.

För mer information och ansökan

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa eller maila Enhetschef Fredrik Leijerholt, 090-18 55 22. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Erland Solander, 060-67 25 02 och för Saco-S, Lena Edehag, 08-456 58 68.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning på svenska, ska ha inkommit till Tullverket senast den 4 mars. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Ansök nu

Tullverket söker gruppchef spaning

Läs mer Feb 1
Vill du jobba med spännande och utvecklande arbetsuppgifter tillsammans med ditt team och bidra till Tullverkets brottsbekämpande verksamhet? Då ska du söka den här tjänsten som gruppchef för en spaningsgrupp i Umeå!

Tullverket har som uppdrag att begränsa den organiserade och storskaliga brottsligheten och förhindra den illegala införseln av narkotika- och dopingpreparat, alkohol, tobak, vapen och andra varor som hotar liv, hälsa och miljö. Tullverket ska bidra till att minska antalet kriminella nätverk som ägnar sig åt narkotika-, alkohol- eller tobakssmuggling eller ekonomisk brottslighet.

Tullverket består av fyra operativa avdelningar; kontrollavdelningen, uppbördsavdelningen, underrättelseavdelningen och tullkriminalavdelningen. Tullkriminalavdelningen ansvarar för Tullverkets brottsutredande verksamhet och teknisk inhämtning. Verksamheten arbetar inom ramen för förundersökning av brott eller åtgärder som ska leda till förundersökning av brott i syfte att lagföra huvudmän bakom brottslighet, minska lönsamheten av brottslighet samt påtagligt störa kriminella aktiviteter.

Tullverkets förundersökningsverksamhet består av ett nationellt IT- och teknikcentrum med ansvar för hemliga tvångsmedel, spaningsteknik och IT-forensik, Tullverkets laboratorium samt fyra tullkriminalenheter som ansvarar för var sitt geografiskt område, Syd, Väst, Öst och Nord. Enheten i Nord är uppdelade i verksamhetsområden: spaning och utredning.

Om tjänsten

Som gruppchef för spaning ska du operativt styra, leda, följa upp och utveckla verksamheten genom att säkerställa att din grupp fungerar väl och levererar goda resultat i linje med mål, strategier och aktivitetsplan.

Som gruppchef förväntas du stödja dina medarbetares utveckling genom bl.a. medarbetarsamtal och lönesamtal samt arbeta med lärande och erfarenhetsutbyte, som en del i ett kontinuerligt förbättrings- och utvecklingsarbete. I chefsuppdraget ingår även att utveckla rutiner, metoder och processer enligt fattade beslut. Som gruppchef ansvarar du också för ledning av arbetsplatsträffar samt ansvarar för arbetsmiljöarbetet som följer av särskild delegering

Som gruppchef krävs att du företräder uppdragsgivaren, är arbetsgivare och verkställer fattade beslut. Ditt chefsuppdrag utövas genom ledarskapet som handlar om att styra verksamheter och leda människor. Det grundläggande uppdraget för myndighetens chefer är att utöva ett gott ledarskap och därigenom åstadkomma goda resultat genom sina medarbetare, i linje med uppdraget och utifrån tillgängliga resurser. För Tullverkets chefer och dess ledarskap är tre centrala utgångspunkter formulerade; uppdraget, samverkan och prioritering.
I arbetet ingår även brottsutredningsarbete.

Vi söker dig som har:


• Tullverkets brottsbekämpningsutbildning eller annan brottsbekämpningsutbildning som Tullverket bedömer vara likvärdig.
• Genomförd och godkänd vapenutbildning (pistol).
• Genomförd och godkänd konflikthanteringsutbildning inklusive kommunikation, självskydd, OC-spray och batong.
• Goda kunskaper i såväl svenska som engelska, och god förmåga att uttrycka sig tydligt i tal och skrift.
• Körkort, behörighet B.
• Svenskt medborgarskap.

Det är meriterande om du har:


• Ledarskapsutbildning.
• Genomförd och godkänd spaningsutbildning (grund och/eller fördjupad).

Personliga egenskaper


• Mod – att fatta och fullfölja beslut, ta tag i utmaningar och pröva nya idéer.
• God kommunikativ förmåga – som tydliggör riktning och ramar, och skapar mening och samförstånd genom inkluderande, inlyssnande och engagerande dialog.
• Psykologisk trygghet – i termer av integritet och förmåga att hantera såväl egna som andras reaktioner, tankar och känslor.
• Nyfikenhet och prestigelöshet – genom att utforska och utmana sig själv och andra i att tänka nytt och göra annorlunda i syfte att stimulera lärande och innovation.
• Ha förmåga att tillvarata mångfald – vad gäller kompetens, erfarenheter och perspektiv för att utveckla verksamheten och hantera den ökande komplexiteten vi agerar i.
• Positiv människosyn – med intresse för människor och deras utveckling.
• Samarbetsförmåga – säkerställa god samverkan inom gruppen och i relation till andra grupper och enheter.
• Ha förmåga att aktivt arbeta för en god arbetsmiljö.
• Gott omdöme – Kunna uppträda som en god representant för Tullverket såväl internt som externt.

Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig

Genom att jobba på Tullverket har du ett viktigt jobb där du bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi värderar trivsel och kompetensutveckling högt och är vi strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor och våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsbidrag, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor.

Övrigt

Referensnummer: TV-2024-02839.

Placeringsort: Umeå.

Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning. Inom Tullverket tillämpas tidsbegränsade chefsförordnanden på 5 år med möjlighet till förlängning.

Individuell lönesättning tillämpas.

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse.

Resor i tjänsten förekommer.

Oregelbunden arbetstid.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket.

Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald.

För mer information och ansökan

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa eller maila Enhetschef Fredrik Leijerholt, 090-18 55 22. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Erland Solander, 060-67 25 02 och för Saco-S, Lena Edehag, 08-456 58 68.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning på svenska, ska ha inkommit till Tullverket senast den 25 februari. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Ansök nu

Projektledare inom digitalisering i Umeå på 50%

Läs mer Dec 14
Erfaren projektledare till kund med viktigt uppdrag om att ansvara för att hälso- och sjukvård i Västerbotten.

Om uppdraget

Nu har vi det perfekta uppdraget för dig som drivs av att bidrag till verksamhetsutveckling och som vill arbeta inom den offentliga sektorn. Vi söker en projektledare på 50% till ett digitaliseringsprojekt i Umeå. Du kommer vara en viktig del till att uppsatta mål nås och hitta bästa lösningen för vår kunds verksamhet som arbetar med informationsteknik och medicinsk teknik.

Uppdraget avser ett interimsprojekt med start omgående och som preliminärt kommer att pågå till och det 30 september 2024, med chans till förlängning.

Dina arbetsuppgifter

Vi söker nu en erfaren projektledare som kommer att driva och leda ett förändringsprogram inom digitalisering och service. Det finns en framtagen målbild att arbeta efter och detta innefattar bland annat att tydliggöra vår kunds tjänster, vad de levererar till kunder och invånare, presentera deras utvecklig så som forskning. Det handlar även om hur dom leder. samarbetar och förhåller sig till vår omvärld. En del av detta är att planera och ta fram separata uppdrag/projekt för att nå målen.

Dina kvalifikationer

- Mycket hög kompetens inom ledning och styrning

- Erfarenhet av att delta i stora komplexa uppdrag inom aktuellt område med hög kvalitet

- Gedigen erfarenhet om minst sju år av projektledning, fem av åren ska vara från de senaste 10 åren

- Mycket god förmåga att anpassa arbetssätt och metoder efter situation och de förutsättningar som finns i uppdraget

- Erfarenhet av lednings- och förändringsprojekt

- Erfarenhet av verksamhetsplanering

- Erfarenhet av ledande befattning med ansvar för vårdverksamhet inom en Hälso- och sjukvårdregion under minst 12 månader sammanhängande

- Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Meriterande
- Erfarenhet av agilt arbete

- Förmåga av att utreda och kartlägga

- Erfarenhet av arbete inom måltidsstrategi inom offentlig sektor



Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-12-21

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig, jaqueline.shafig@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 175 50 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Sektionschef Anläggning

Läs mer Sep 6
För dig som vill anta en utmaning som chef och vara med i utvecklingen av våra investeringsprojekt erbjuder vi inom enhet Anläggning en spännande chefsroll!


Sektionschef Anläggning

Arbetsuppgifter

Enheten Anläggning består av sju sektioner med huvudansvar att ge specialiststöd inom teknikområdena bergteknik, hydrogeologi, byggnadsverk, geoteknik och geodetisk mätningsteknik till våra investeringsprojekt, såväl mindre projekt som våra största mångmiljardprojekt. Vi hoppas att just du vill bli vår nya sektionschef för Anläggning Nord!
Som sektionschef på enheten Anläggning är du första linjens chef med personal- och budgetansvar för 20-25 medarbetare med hög teknisk kompetens. Du skapar förutsättningar för en positiv arbetsmiljö som uppmuntrar till samarbete och kreativitet, och stödjer och utvecklar medarbetare genom ett tydligt och coachande ledarskap. Du rapporterar till enhetschefen och är en viktig del av enhets ledningsgrupp där du tillsammans med sex andra sektionschefer aktivt bidrar till att verksamhetens når sina mål och leveranser. Som sektionschef har arbetet en stor spännvidd av operativa och strategiska frågor. Som en del i en matrisorganisation har vi många samarbetsytor där du har tät dialog med projekt och program.
För dig som vill anta ett utmanande ledaruppdrag har du nu en spännande möjlighet att sätta spår i inom utvecklingen av transportsystemet!
Vad kan vi erbjuda dig?
Trafikverket är en modern arbetsgivare där möten ofta sker i digital miljö. Att kunna bygga förtroendefulla relationer och hantera olika intressen är ett måste i en verksamhet som vår. Du leder sektionen genom starkt personalengagemang, öppenhet, samarbete och samverkan med medarbetarna, chefskollegor och andra samarbetsytor både internt och externt samt med en nyfikenhet och drivkraft kring förbättringsarbete. Du arbetar proaktivt och bidrar till att utveckla sektionens verksamhet och kompetensförsörjning. Du blir en viktig kugge i det som är kärnan i vårt uppdrag.
"Jag som blir din chef heter Lena Sultan. För mig är det viktigt att alla i ledningsgruppen arbetar tillsammans och hjälper varandra att leda och utveckla verksamheten - vi är inte bara summan av våra olika ansvarsområden, utan tillsammans är vi mer! Jag tror på att ge stort förtroende att arbeta mot våra gemensamma mål, och att skapa en prestigelös miljö och transparens där vi ser till att ha roligt tillsammans". 

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt strax efter sista ansökningsdagen har passerat. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är planerade att äga rum under den 12 och den 20 oktober 2023. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även SPAM/skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.
Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på 4 år.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver utveckling framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, kommunicera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas. Rollen ställer stora krav på ett strukturerat arbetssätt samt en analytisk förmåga som innebär att du har en helhetssyn och ser samband i komplexa frågeställningar.
Vi söker dig som:
har civilingenjörsexamen inom väg- och vattenbyggnad, samhällsbyggnadsteknik alternativt annan likvärdig utbildning som vi tillsammans med erfarenhet bedömer som likvärdig
har aktuell och relevant erfarenhet av ledarskap från ledande befattning där du arbetsleder andra
har erfarenhet av kvalificerat arbete i väg- eller järnvägsprojekt
uttrycker dig väl i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du:
har några års arbetslivserfarenhet av ett eller flera av enhetens teknikområden (bergteknik, hydrogeologi, byggnadsverk, geoteknik och geodetisk mätningsteknik)
har erfarenhet av specialistverksamhet inom väg- eller järnvägsprojekt
har giltigt körkort för personbil.


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Arbetsförmedlingen

Nedan visas andra jobb i Umeå från Arbetsförmedlingen .

Inspektörer till region Nord

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Nov 23
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Är du modig, nyfiken och har fallenhet för undersökande arbete? Då är du kanske vår nya inspektör!

Enhetens uppdrag
Enheten Uppföljning och kontroll är en del av Ekonomiavdelningen och vi ansvarar för att samordna myndighetens arbete mot felaktiga utbetalningar, välfärdsbrott och arbetslivskriminalitet.

Vi bidrar till ett riskbaserat och effektivt kontrollarbete i hela myndigheten. Enheten består av fem sektioner med drygt 90 medarbetare lokaliserade främst i Falun, Kalmar och Solna.

Beskrivning av tjänsten
Vi söker inspektörer till den nyinrättade sektionen för oannonserade kontrollbesök. Medarbetarna kommer att vara lokaliserade i team om två i Arbetsförmedlingens 6 regioner. Sektionen kommer också bemanna regionala center mot arbetslivskriminalitet (AKC).

Du kommer att utföra besök hos arbetsgivare som erhåller stöd från Arbetsförmedlingen för att upptäcka avvikelser och oegentligheter kopplade till felaktiga utbetalningar och arbetslivskriminalitet.

Då arbetet som inspektör innebär många kontakter ställer det krav på dig att kunna agera stabilt och förtroendegivande i mötet med människor med olika bakgrund. Du har erfarenhet av myndighetsutövning och är trygg i din roll då du är myndighetens ansikte utåt.

Som inspektör förväntas du arbeta såväl självständigt, som i team.

Som inspektör förväntas du arbeta såväl självständigt, som i team. Resor i tjänst med övernattning förekommer då du behöver utföra arbeten i andra regioner. Arbete kan också förekomma under obekväm arbetstid, vilket betonar vikten av flexibilitet och att kunna planera och prioritera arbetsuppgifter.

Grundläggande krav för tjänsten
- Akademisk utbildning om 180 hp/120 p enligt tidigare system, eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- Erfarenhet av utredningsarbete, och/eller kontrollbesök och inspektioner, eller likvärdig erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
- Körkort B
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av arbete mot felaktiga utbetalningar, bidragsbrott och bedrägerier
- Erfarenhet att återrapportera i skrift
- Erfarenhet av myndighetsutövning
- Erfarenhet att samverka med andra myndigheter

Vi söker dig som har god analytisk och undersökande förmåga. Du är prestigelös och positiv. Du kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt, är serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. För att trivas i rollen behöver du tycka om att ta ett stort eget ansvar då arbetet är självständigt och leds på distans.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Placeringsort Umeå. Tillträde enligt överenskommelse.

Eftersom befattningen är säkerhetsskyddsklassad enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer du att bli föremål för registerkontroll. Det innebär bland annat att du måste vara svensk medborgare för att kunna få tjänsten.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida http://www.arbetsformedlingen.se

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-12-07. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.  När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Programadministratör

Administrativ assistent
Läs mer Aug 31
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Avdelningens/Enhetens uppdrag
Enheten Riktade insatser är en nationell verksamhet som fattar Arbetsförmedlingens samtliga beslut om bidrag till hjälpmedel på arbetsplatsen, bidrag till litteratur och tolk för personer med syn eller hörselnedsättning samt individuellt pedagogiskt stöd vid utbildning.

Vårt uppdrag är att ge arbetssökande, arbetstagare och arbetsgivare enhetlig, effektiv och kvalificerad service med målet om rätt stöd i rätt tid. Arbetet syftar till att stärka möjligheterna för personer med funktionsnedsättning och nedsatt arbetsförmåga att få och behålla ett arbete.

Enheten består av 37 personer som bland annat arbetar som programadministratörer, hjälpmedelssamordnare och kvalificerade handläggare.

Beskrivning av tjänsten
I rollen som programadministratör är dina huvudsakliga uppgifter ekonomiadministration och dokumenthantering. Ekonomiadministration genom leveranskontroll och fakturahantering samt dokumenthantering genom granskning och registrering av inkommande handlingar. 
Programadministratörsteamet ger service och stöd över hela landet till arbetssökande och arbetsgivare, arbetsförmedlare, leverantörer, arbetsterapeuter, audionomer, dövkonsulenter och synspecialister.

För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta strukturerat med en stor mängd information enligt gällande rutiner och regelverk. Vidare kommunicerar du med samtliga parter med ett serviceinriktat och positivt bemötande. På enheten kan det ske snabba förändringar och därför är det viktigt att både ta ansvar för sin egen arbetsprestation och att vara en lagspelare som stöttar upp kollegor. Vi arbetar i många olika system och i rollen behöver du hantera flera system och sätta dig in i dessa snabbt. Du medverkar även tillsammans med övriga medarbetare i utvecklingen av vårt arbetssätt.

Grundläggande krav för tjänsten
- Godkänd gymnasieutbildning

- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete

- Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse

- Mycket goda kunskaper i Officepaketet 

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av arbete med dokument och ekonomihantering i offentlig sektor

- Erfarenhet av arbete med många kundkontakter

- Erfarenhet av Arbetsförmedlingens ärende- och beslutssystem AIS och ABS

- Erfarenhet av olika systemstöd såsom Diariet och Raindance

- Erfarenhet av Arbetsförmedlingens telefonisystem ACE 

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring 

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Umeå.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2023-09-14. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.  När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den Rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Verksjurist till enheten Programjuridik i Umeå

Verksjurist
Läs mer Maj 10
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Vilka är vi
I detta arbete har Rättsavdelningen en viktig roll.

För ett par år sedan inledde vi ett omfattande förnyelsearbete med fokus på god förvaltning och digitalisering mot en modernare myndighet. Arbetsförmedlingen har idag den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss är du med och arbetar för att öka sysselsättningen och arbeta för en välfungerande arbetsmarknad.

Rättsavdelningen ansvarar för rättsligt stöd och styrning samt för regelefterlevnad inom olika förekommande områden. Rättsavdelningen ansvarar även för att säkerställa kvalité, enhetlighet och rättssäkerhet. Genom ett proaktivt arbetssätt vill Rättsavdelningen bidra till att säkerställa att god förvaltning genomsyrar myndigheten och därigenom bidra till en verksamhets- och kundnytta.

Rättsavdelningen består av sju enheter varav tre juridiska enheter och en av dessa, enheten Programjuridik, är placerad i Östersund. Nu söker vi ytterligare verksjurister till enheten Programjuridik med placeringsort i Östersund eller Umeå.

Enheten Programjuridik har funnits sedan 2019 och har som sitt huvudsakliga uppdrag att arbeta med olika arbetsmarknadsrättsliga frågeställningar rörande arbetssökande. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att ge rättsligt stöd och styrning, svara på remisser, processföring och att delta i utrednings- samt utvecklingsuppdrag. Enheten ansvarar även för hanteringen av myndighetens skadeståndsärenden.

Vem söker vi
Vi söker dig som har en juristexamen och förmåga att omsätta den i praktiken. Det är en fördel om du har arbetat fördjupat inom förvaltningsrätt och offentlighet och sekretess. Därtill är det positivt om du har genomfört notarietjänstgöring och arbetat med verksamhetsutveckling. Utifrån den föränderliga tillvaro vi befinner oss vill vi att du ser förändring som en naturlig del av ditt arbete. Du är flexibel och kan se din roll och ditt bidrag som en del i en större helhet med en viktig samhällsfunktion.

Brinner du för rättssäkerhet och är en lösningsorienterad jurist? Om du därtill vill bidra, arbeta självständigt och ta ansvar i syfte att nå gemensamma mål är du den vi söker!

Kvalifikationer
- Juristexamen (tidigare jur.kand.)
- Minst två års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete inom de senaste fem åren
- Erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete i offentlig verksamhet 
- God kommunikativ förmåga såväl muntligen som skriftligen

Meriterande
- har arbetat fördjupat inom förvaltningsrätt och offentlighet och sekretess
- har genomfört notarietjänstgöring
- har genomfört fiskalsutbildning
- Har mycket god analytisk förmåga och snabbt kan sätta dig in i olika rättsliga frågeställningar samt är lösningsorienterad
- Har mycket god förmåga att samarbeta samt god förmåga att arbeta självständigt
- Är noggrann, engagerad och uthållig med god förmåga att hantera processer parallellt

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är  Umeå. Enheten är till största del placerad i Östersund, placering i Umeå kommer att medföra ett antal resor per år till Östersund.  

Viss möjlighet till distansarbete efter överenskommelse finns.

OBS! Vi söker även samma kompetens till Östersund i en separat men identisk rekrytering. 

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-05-09. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Tester kan förekomma i rekryteringen.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Verksjurist till enheten Programjuridik i Umeå

Verksjurist
Läs mer Apr 17
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Vilka är vi
I detta arbete har Rättsavdelningen en viktig roll.

För ett par år sedan inledde vi ett omfattande förnyelsearbete med fokus på god förvaltning och digitalisering mot en modernare myndighet. Arbetsförmedlingen har idag den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss är du med och arbetar för att öka sysselsättningen och arbeta för en välfungerande arbetsmarknad.

Rättsavdelningen ansvarar för rättsligt stöd och styrning samt för regelefterlevnad inom olika förekommande områden. Rättsavdelningen ansvarar även för att säkerställa kvalité, enhetlighet och rättssäkerhet. Genom ett proaktivt arbetssätt vill Rättsavdelningen bidra till att säkerställa att god förvaltning genomsyrar myndigheten och därigenom bidra till en verksamhets- och kundnytta.

Rättsavdelningen består av sju enheter varav tre juridiska enheter och en av dessa, enheten Programjuridik, är placerad i Östersund. Nu söker vi ytterligare verksjurister till enheten Programjuridik med placeringsort i Östersund eller Umeå.

Enheten Programjuridik har funnits sedan 2019 och har som sitt huvudsakliga uppdrag att arbeta med olika arbetsmarknadsrättsliga frågeställningar rörande arbetssökande. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att ge rättsligt stöd och styrning, svara på remisser, processföring och att delta i utrednings- samt utvecklingsuppdrag. Enheten ansvarar även för hanteringen av myndighetens skadeståndsärenden.

Vem söker vi
Vi söker dig som har en juristexamen och förmåga att omsätta den i praktiken. Det är en fördel om du har arbetat fördjupat inom förvaltningsrätt och offentlighet och sekretess. Därtill är det positivt om du har genomfört notarietjänstgöring och arbetat med verksamhetsutveckling. Utifrån den föränderliga tillvaro vi befinner oss vill vi att du ser förändring som en naturlig del av ditt arbete. Du är flexibel och kan se din roll och ditt bidrag som en del i en större helhet med en viktig samhällsfunktion.

Brinner du för rättssäkerhet och är en lösningsorienterad jurist? Om du därtill vill bidra, arbeta självständigt och ta ansvar i syfte att nå gemensamma mål är du den vi söker!

Kvalifikationer
- Juristexamen (tidigare jur.kand.)
- Minst två års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete inom de senaste fem åren
- Erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete i offentlig verksamhet 
- God kommunikativ förmåga såväl muntligen som skriftligen

Meriterande
- har arbetat fördjupat inom förvaltningsrätt och offentlighet och sekretess
- har genomfört notarietjänstgöring
- har genomfört fiskalsutbildning
- Har mycket god analytisk förmåga och snabbt kan sätta dig in i olika rättsliga frågeställningar samt är lösningsorienterad
- Har mycket god förmåga att samarbeta samt god förmåga att arbeta självständigt
- Är noggrann, engagerad och uthållig med god förmåga att hantera processer parallellt

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är  Umeå. Enheten är till största del placerad i Östersund, placering i Umeå kommer att medföra ett antal resor per år till Östersund.  

Viss möjlighet till distansarbete efter överenskommelse finns.

OBS! Vi söker även samma kompetens till Östersund i en separat men identisk rekrytering. 

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-05-09. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Tester kan förekomma i rekryteringen.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Leg. psykolog till Umeå

Psykolog
Läs mer Feb 10
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Sektionens/Enhetens uppdrag
Du ingår i ett team/sektion bestående av arbetsförmedlare, arbetsterapeuter, psykologer samt samverkar med audionomer, dövkonsulter och synspecialister.

Vårt uppdrag är att utreda och bedöma arbetssökandes arbetsförutsättningar samt att göra en arbetsmarknadspolitisk bedömning på arbetssökande med ohälsa eller som har funktionsnedsättningar som kan påverka arbetsförutsättningarna.

Beskrivning av tjänsten
Arbetet fokuseras kring att tillvarata arbetssökandes resurser och möjligheter på arbetsmarknaden. Du bidrar till att utveckla den arbetssökandes kunskap om sina förutsättningar samt att stärka motivation och orientering mot arbete eller studier. Arbetet utförs i nära samarbete med ett team inom arbetslivsinriktad rehabilitering tillsammans med andra kompetenser såsom psykolog, arbetsterapeut/sjukgymnast, dövkonsulent, audionom, synspecialist och arbetsförmedlare, där du bidrar till att göra arbetsmarknadspolitiska bedömningar, som är en viktig del av myndighetens uppdrag.

Psykologens arbete består av arbetspsykologiskt riktade insatser till arbetssökande och arbetsgivare, exempelvis genom psykologiskt bedömnings- och utredningsarbete samt att stödja arbetsgivare som anställer personer med funktionshinder. Arbetet handlar också om att hjälpa att kompensera för olika individuella hinder hos den arbetssökande och bidra med olika anpassningar i arbete och studier. Arbetet förutsätter ett aktivt samarbete, såväl externt med till exempel kommuner, fristående aktörer, vården, Försäkringskassan som internt med olika delar av organisationen.

Arbetsuppgifter
I arbetet ingår att bedöma kundens matchningsbarhet på kort och lång sikt, bedöma om och hur ohälsa eller funktionsnedsättningen påverkar möjligheterna till arbete eller studier, bedöma behovet av insatser inom den arbetslivsinriktade rehabiliteringen, bedöma förmodat stöd- och anpassningsbehov som kan bli aktuellt vid anställning/utbildning samt att motivera och initiera nästkommande insats. I uppdraget ingår även att bidra med professionsspecifik kunskap till arbetsförmedlare och övriga yrkesroller, bland annat genom att bedöma och tolka medicinska underlag. Dokumentation utgör ett viktigt och återkommande inslag i arbetsuppgifterna.

Resor inom enheten Södra Västerbotten kan förekomma, men vi använder oss framför allt av distansteknik i form av videomöten.

Kvalifikationer
Grundläggande krav för tjänsten:
- Socialstyrelsens psykolog-legitimation
- Erfarenhet av arbete som psykolog, minst ett år
- B-körkort

Övriga meriter för tjänsten:
- Erfarenhet av arbetslivsinriktad rehabilitering
- Erfarenhet av psykologisk testning

Vi ser att det är viktigt att Du har god förmåga till samarbete, kommunikation och strukturerat arbete.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Umeå. Det finns möjlighet att arbeta på distans till viss del.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-02-26. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den Rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu