Umeå: Utredare Miljöbrott till Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utredare Miljöbrott till Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-05 // Varaktighet: Heltid

Är du redo för en större uppgift? Till vårt team söker vi nu en utredare med inriktning miljöbrott som är flexibel, samarbetsvillig och självgående. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Miljöbrott, arbetsmiljöbrott samt grova jaktbrott rörande illegal rovdjursjakt hanteras på regional nivå under ledning av särskilda miljöåklagare. Den grupp som utreder de här brotten i Region Nord består för närvarande av en gruppchef, samt utredare som är placerade i Luleå, Umeå, Sundsvall och Östersund.

Miljöbrott drabbar den yttre miljön, markområden, grundvatten eller ekosystem. En del av brotten har effekter som drabbar stora grupper människor och i vissa fall även kommande generationer. De flesta miljöbrott anmäls som en följd av den kontrollverksamhet som tillsynsmyndigheterna, kommuner och länsstyrelser, bedriver.

Arbetsmiljöbrott består i huvudsak av vållande till kroppsskada samt vållande till annans död i samband med arbetsplatsolyckor. Utredningar bedrivs i nära samarbete med Arbetsmiljöverket.

De grova jaktbrott som utreds på gruppen tar sikte på illegal jakt på de stora rovdjuren; björn, varg, lo, järv och kungsörn.

I princip samtliga förundersökningar leds av åklagare vid Riksenheten för miljö- och arbetsmiljömål, vilka för region Nords del är placerade i Östersund.


ARBETSUPPGIFTER
Som brottsutredare hos Miljöbrottsgruppen kommer du att utreda regionens ärenden som rör brott mot miljöbalkens bestämmelser, arbetsmiljöbrott och i förekommande fall illegal rovdjursjakt. En viktig del av arbetet består av att samverka med olika externa aktörer, med den nationella åklagarkammaren som ansvarar för de aktuella brottmålen och med andra delar av polisorganisationen. Utredningsarbetet bedrivs till stora delar självständigt, men också i team i större utredningar, och kräver hög initiativförmåga.
Du kommer också att delta i arbetet med att bereda inkomna ärenden, med avseende på tidiga förhör med vittnen, målsägande och andra, inhämtning av handlingar, samt föredragande av ärenden för förundersökningsledare.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Utreda brott mot miljöbalken, arbetsmiljölagstiftningen och grova jaktbrott rörande illegal rovdjursjakt, i samarbete med övriga medarbetare på den regionala utredningsgruppen.
• Inom ramen för förundersökningar ta fram faktaunderlag för bedömning av risker och konsekvenser för miljö och människors hälsa vid olika former av miljöbrott.
• Samverka med särskilda miljöåklagare.
• Samverka med tillsynsmyndigheter och andra aktörer inom miljö- och arbetsmiljöbrottsområdet.
• I förekommande fall samverka med Länsstyrelsers naturbevakare och andra.
• Tillsammans med övriga medarbetare bidra till att utveckla polisens hantering av miljö- och arbetsmiljöbrott.

Du kommer att få introduktion och handledning i arbetsuppgifterna. På det aktuella området, erbjuds särskilda utbildningar inom miljö- och arbetsmiljöbrottsområdet. Vi är en regional enhet, och resor inom regionen och landet i övrigt förekommer.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Arbetslivserfarenhet av utredningsarbete
• Godkänd gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift.

Det är meriterande om du även har:
• Utredningserfarenhet inom miljö eller arbetsmiljö eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Erfarenhet av arbete med miljö, arbetsmiljö eller jakt
• Utbildning/kurser inom miljö eller arbetsmiljö
• Arbetslivserfarenhet från statlig verksamhet, företrädesvis Polismyndigheten eller annan brottsbekämpande myndighet/verksamhet
• Jägarexamen

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som utredare miljöbrott bör du vara flexibel och ha en förmåga att anpassa dig vid plötsligt förekommande händelser. I rollen kan du behöva prioritera om och ändra dina planer vilket ställer krav på ett flexibelt förhållningssätt. Vi ser även att du har bra samarbetsförmåga då arbetet innebär mycket kontakt med externa såväl som interna. Arbetsgruppen är utspridd på olika orter vilket ställer ytterligare krav på samarbetsförmåga för att arbetet ska fungera. För att lyckas i rollen bör du även vara självgående och kunna ta egna initiativ. Som utredare är det mycket eget ansvar eftersom du driver dina egna ärenden och ansvarar över dem och därmed krävs det att du är självgående och initiativtagande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Placeringsort: Umeå

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10/3 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Umeå som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Klienthandläggare A Umeå

Läs mer Maj 5
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Verksamhetsområde Umeå omfattar den slutna anstalten Umeå, den öppna anstalten Sörbyn samt häktet Umeå. Ca 220 medarbetare och 12 chefer förvaltar, leder och utvecklar verksamheten som tar emot ca 300 intagna. Den största yrkesgruppen är kriminalvårdare men här arbetar även vårdprofessioner, administrativ personal, pedagoger, produktionsledare m fl. De intagna är sysselsatta i arbetsmarknadsutbildning, olika behandlingsprogram eller i arbete inom kök, snickeri, djurhållning, växtodling, förpackning/montage m m. Anstalten Sörbyn är en jordbruksanstalt med spannmålsodling och djurhållning. Till anstalten och häktet Umeå är det ca 10 min promenad från närmaste busshållplats, till anstalten Sörbyn åker man bil. Personalparkering finns.

Läs mer om anstalten Umeås verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/anstalt/umea/#om

ARBETSUPPGIFTER
Som klienthandläggare på anstalten Umeå ansvarar du under kriminalvårdsinspektören för det samlade klientarbetet. Arbetet innebär handläggning och beslutsfattande i klientärenden enligt delegation, bevakning av den juridiska klientprocessen, verkställbarhetskontroller, upptagande av nöjdförklaring samt beräkning av strafftid. Klientnära arbete ingår i uppdraget. Dina uppgifter som klienthandläggare innefattar även att sprida information och metodiskt handleda personal i det dagliga
arbetet. I uppdraget ingår också att, i dialog med kriminalvårdsinspektören och de andra klienthandläggarna utveckla och kvalitetssäkra rättsvårdsarbetet. Extern samverkan med andra myndigheter förekommer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som arbetar bra med andra människor och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Som klienthandläggare hos oss behöver du vara självgående, initiativtagande och driven. Då rollen även innefattar att handleda och utbilda övrig personal söker vi dig som är pedagogisk, tydlig och kan anpassa ditt sätt att förmedla budskap. Vidare är du ansvarstagande och strukturerad vilket för oss innebär att du kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. För att trivas i rollen behöver du kunna behålla ditt lugn i stressiga situationer och fokusera på rätt saker.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Vi söker dig som har:
• Universitets- eller högskoleutbildning med juridisk, samhälls- eller beteendevetenskaplig inriktning alternativt annan
utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer likvärdig
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift
• God datorvana
• Svenskt medborgarskap

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med strafftidsberäkning och handläggning av domar
• Kunskap om och erfarenhet av att arbeta med Kriminalvårdens klientadministrativa system
• Erfarenhet från handläggning av klientärenden i Kriminalvården
• Erfarenhet av ärendehandläggning inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av klientnära arbete

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Detta för att genomföra utbildningar och att lära sig grunderna i verksamheten och klientarbetet.

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Analytiker till Umeå

Läs mer Maj 2
Säkerhetspolisens verksamhet och uppdrag har ett ständigt växlande tempo med skiftande fokus influerat av vår föränderliga värld. Vill du bidra till arbetet att motverka hotet från främmande makt och stärka Sveriges motståndskraft? Har du erfarenhet från analysarbete och vill bidra med viktiga underlag för beslut inom Säkerhetspolisens verksamhet? Nu söker vi engagerade analytiker med stor drivkraft och hög analytisk förmåga. Välkommen med din ansökan!
Vårt uppdrag är Sveriges säkerhet.
Ort: Umeå
Sista ansökningsdag: 2024-05-23
Referensnummer: 2024-9873
Det här är ditt uppdrag
Som analytiker vid Säkerhetspolisens regionala enhet är du en viktig del i myndighetens verksamhet. Du har överblick över regionens underrättelsearbete och utgör ett stöd till regionala chefer och handläggare i frågor som gäller planering av verksamhet, inriktning och analysproduktion. Du inhämtar, bearbetar, sammanställer och följer upp material. Vidare utvecklar, upprätthåller och bidrar du med ämnesområdeskunskap samt kunskap om relevanta omvärldshändelser. I rollen ingår det även att delge och föredra dina analyser i olika sammanhang och till olika mottagare, så som regional ledning och samverkanspartners.
I rollen har du många kontaktytor och du representerar Säkerhetspolisen i olika typer av samverkan och forum som sker både internt, externt, nationellt och internationellt.
Ditt uppdrag är främst kopplat till kontraspionage men du kan även komma att arbeta med Säkerhetspolisens övriga uppdrag i de fall verksamheten kräver detta.
Utöver det tar du initiativ och bidrar aktivt till metod- och verksamhetsutvecklingsarbete inom ditt verksamhetsområde.
Din placering är på vårt regionala kontor i Umeå men återkommande resor både inrikes och utrikes förekommer.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Relevant utbildning
Minst två års erfarenhet av analys- och underrättelsearbete
Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
God förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift
B-körkort

Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Erfarenhet av att arbeta operativt
Erfarenhet av sekretesslagstiftning
Erfarenhet av myndighetssamverkan
Erfarenhet av att hålla presentationer som tex erfarenhet av att föredra ärenden för beslut
Erfarenhet av regelstyrd dokumentation
Erfarenhet av metod- och utvecklingsarbete
God kännedom om myndigheter, offentliga verksamheter och samhällsfrågor
Goda ämneskunskaper inom kontraspionage
Landskunskap avseende Ryssland, Kina och/eller Iran
Språkkunskap inom ryska och/eller kinesiska
Erfarenhet av att hantera stora mängder data från ostrukturerad till strukturerad form

Det här är kollegan vi söker
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är lösningsinriktad och med god analytisk förmåga. Du har hög personlig mognad och ett prestigelöst förhållningssätt och som med engagemang och ansvarstagande tar dig an ditt arbete. Att se till verksamhetens gemensamma mål före individuella prestationer är en självklarhet för dig.
Du har lätt för att skapa och upprätthålla förtroendefulla kontakter och du bidrar aktivt till ett gott arbetsklimat och en kultur som skapar motivation, delaktighet och engagemang. Du trivs bra med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra och du har god förmåga att samarbeta med olika yrkeskategorier. Med din goda presentationsförmåga kan du på ett tydligt och förtroendeingivande sätt delge information till olika målgrupper och i olika sammanhang.
Som person är du noggrann och uthållig med god förmåga att hantera flera uppgifter parallellt, även under perioder med hög arbetsbelastning. Du trivs med att arbeta strukturerat och att självständigt organisera och leda ditt arbete framåt inom ramen för uppdraget.
Arbetsuppgifter och arbetsområden har både kortsiktigt och långsiktigt fokus och kan ibland förändras med kort varsel. Det är därför viktigt att du är flexibel, kan växla i tempo och ställa om mellan planerad och händelsestyrd verksamhet när situationen kräver det.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet- och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 94 47. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2024-05-23.
I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen.
Urval och intervjuer kommer ske löpande.
Delar av rekryteringsprocessen kommer ske i Stockholm. Du har möjlighet att få viss ersättning för resan. För frågor gällande detta kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.
I våra rekryteringar använder vi arbetspsykologiska tester.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Operativ handläggare till Umeå

Läs mer Maj 2
Säkerhetspolisens verksamhet och uppdrag har ett ständigt växlande tempo med skiftande fokus influerat av vår föränderliga värld. Vill du bidra till arbetet att motverka hotet från främmande makt och stärka Sveriges motståndskraft? Är du social, flexibel och trivs med att arbeta i en dynamisk roll tillsammans med kompetenta medarbetare? Då kan du vara vår nästa kollega på Säkerhetspolisen i Umeå. Välkommen med din ansökan!
Tillsammans skyddar vi Sverige.
Det här är ditt uppdrag
I rollen som operativ handläggare bedriver du både underrättelse- och utredningsarbete. Du arbetar med att inhämta och bearbeta information med bäring på Säkerhetspolisens uppdrag. Inhämtning sker främst genom kontakt med olika samhällsaktörer och du bygger och upprätthåller bland annat kontakter och relationer inom säkerhetskänslig verksamhet. I både inhämtning och bearbetning hanterar du olika typer av hemliga tvångsmedel, vilket kräver ett högt sekretess- och säkerhetsmedvetande.
Inom ramen för Säkerhetspolisens uppdrag genomför du reducerande åtgärder och du samverkar löpande med andra brottsbekämpande myndigheter. Du håller konfrontativa och hotreducerande samtal och du deltar vid olika typer av operativa insatser så som husrannsakningar och tillslag. Dina samarbetspartners finns både internt och externt som såväl nationellt och internationellt.
Som operativ handläggare representerar du Säkerhetspolisen i regionen i olika former av samverkan och forum där du föreläser om Säkerhetspolisens uppdrag och verksamhet.
Ditt uppdrag är främst kopplat till verksamhetsområdena för kontraspionage och säkerhetsskydd men du kan även komma att arbeta med Säkerhetspolisens övriga uppdrag om verksamheten kräver detta.
Din placering är på regionkontoret i Umeå. Resor både inrikes och utrikes förekommer.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Polisexamen eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer relevant
Minst två års relevant arbetslivserfarenhet
Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
God förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift
B-körkort

Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Erfarenhet av att arbeta med operativa åtgärder och utredningsarbete
Erfarenhet av underrättelsearbete och sekretesslagstiftning
Erfarenhet av arbete vid statlig myndighet och myndighetssamverkan
Erfarenhet av inhämtning och bearbetning av open source information (OSINT)
Finansiell kunskap, förståelse och erfarenhet av ekonomisk bearbetning
Erfarenhet av signalskyddsarbete
Erfarenhet av att tala inför grupp
Erfarenhet av att hålla inhämtande/utredande samtal
Ämneskunskaper inom kontraspionage
Ämneskunskaper inom säkerhetsskydd
Landskunskap avseende Ryssland, Kina och/eller Iran

Det här är kollegan vi söker
För att passa i rollen som operativ handläggare ser vi att du är ansvarstagande, effektiv och noggrann. Du är lyhörd, engagerad och tar egna initiativ. Att arbeta självständigt faller sig naturligt för dig på samma sätt som att din goda samarbetsförmåga gör dig till en kollega som det är enkelt att samarbeta med. Ditt prestigelösa förhållningssätt bidrar till ett gott arbetsklimat och du har lätt för att förstå din och andras kapacitet. Du har en god kommunikativ förmåga och du skapar och förvaltar enkelt nya kontakter och nätverk, både internt och externt.
Du arbetar strategiskt och dina analytiska färdigheter ger dig förmågan att se helheter utan att missa de viktiga detaljerna, du ser också hellre lösningar än problem. Dina förmågor att vara flexibel och växla i tempo gör att du kan skifta mellan planerad och händelsestyrd verksamhet när situationen kräver det och även under hög arbetsbelastning vet du vilka uppgifter du ska prioritera.
Med tjänsten kommer en del utmaningar. Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet- och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Anställningsvillkor och förmåner
Säkerhetspolisen prioriterar alla medarbetares goda hälsa och strävar efter balans mellan arbete och privatliv. Hos oss utövar du friskvård på arbetstid och alla medarbetare erbjuds ett individuellt friskvårdsbidrag som går att utnyttja enligt Skatteverkets gällande regler för friskvårdsbidrag för motions- eller friskvårdsaktiviteter.
Som anställd vid en statlig myndighet har du fler semesterdagar än på många andra arbetsplatser. Till och med det år du fyller 29 har du 28 dagar semester per år. Från och med det år du fyller 30 har du 31 dagar semester och från och med det år du fyller 40 har du 35 dagar semester.
Utöver statlig tjänstepension (PA 16) har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal som ger alla anställda en extra månatlig pensionsavsättning, som motsvarar ungefär en halv månadslön per år. Vid föräldraledighet får du en extra föräldralön som innebär omkring 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 94 47. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2024-05-23
I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Delar av rekryteringsprocessen kommer att ske i Stockholm.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Utredare, Kansliet för Lärarhögskolan

Läs mer Apr 29
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur.


Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas.


Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/


 




Beskrivning
Lärarhögskolan vid Umeå universitet är en universitetsgemensam organisation med uppdrag att samordna, utveckla och kvalitetssäkra lärarutbildning och utbildningsvetenskap vid Umeå universitet samt att samverka med parter såväl inom som utanför universitet.

Då vi ständigt arbetar med att utveckla och kvalitetssäkra våra utbildningar vill vi nu stärka upp vår arbetsgrupp med en utredare till kansliet för Lärarhögskolan.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du bistår Lärarhögskolans ledning samt institutioner och program med råd och stöd i frågor som rör samtliga utbildningar på grundnivå och avancerad nivå inom Lärarhögskolans verksamhet. I arbetsuppgifter ingår handläggning, utredningar, uppföljning, remisshantering, framtagande av beslutsunderlag samt föredragning av beslutsärenden.

Som utredare kommer du även att vara ett ledningsstöd inom arbetsmiljö och lika villkors frågor med fokus på studenternas arbetsmiljö och hållbart studieliv.

Arbetsuppgifterna innebär både rådgivning och kommunikation till Lärarhögskolans ledning, programråd, prefekter, lärare och andra verksamma medarbetare inom Lärarhögskolan samt kontakter med externa parter, vilket kräver ett kommunikativt och nätverkande arbetssätt. I arbetet ingår även att samverka med universitets övriga fakulteter och med universitetsförvaltningens medarbetare. Arbetsuppgifter kan ändras över tid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

- Universitetsutbildning, lägst kandidatexamen, inom för anställningen relevant ämnesområde
- God förståelse och kunskap inom utbildning på grundnivå och avancerad nivå samt dess villkor inom universitet/högskola
- Dokumenterad arbetslivserfarenhet av utredningsarbete
- Goda kunskaper i förvaltningsrätt och för området relevant juridik
- Arbetet kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, men även att du har god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på engelska. Goda kunskaper i Officepaketet är en självklarhet.

Meriterande är erfarenhet av arbete med arbetsmiljö eller lika villkorsfrågor inom en större organisation.

Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet. Som utredare i denna roll behöver du vara självgående men också kunna planera, leda och genomföra arbete tillsammans med olika aktörer, något som ställer krav på din förmåga att skapa goda relationer i både interna och externa sammanhang. Du har ett proaktivt arbetssätt som ger positiva effekter på verksamhetens utveckling. Som person är du flexibel, lösningsfokuserad och engagerad. Du kan förmedla kunskap på ett pedagogiskt sätt på såväl svenska som engelska, muntligt och skriftligt.

Vi erbjuder
Umeå universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Universitetet har ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https:// www.umu.se/jobba-hos-oss/

Vilkor och ansökan
Anställningen är en tillsvidare anställning med tillträde 1 september 2024 eller enligt överenskommelse. Provanställning på sex månader kan komma att tillämpas.

I denna rekrytering söker du enbart med ditt CV. I ansökningsformuläret kommer du att få svara på frågor om varför du söker den utlysta anställningen samt ge information om din kompetens och erfarenhet kopplat till den utlysta anställningen.  

Du ansöker via vårt rekryteringssystem Varbi senast 2024-05-21

Närmare upplysningar lämnas av
Kanslichef Malin Larsson, tel. 090-786 71 08, e-post malin.larsson@umu.se.

Facklig information lämnas av SACO, tel. 090-786 53 65, SEKO, tel. 090-786 52 96 samt ST, tel. 090-786 54 31.

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Administratör, visstid

Läs mer Apr 30
Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 750 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrka.

Vill du bli en av oss och delta i bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten? Vi söker nu dig som under 12 månader vill arbeta som administratör på ekobrottskammaren i Umeå. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade och kvalificerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling. Anställningen avser en tidsbegränsad anställning om 12 månader.

Arbetsplats Ekobrottskammaren i Umeå bedriver ekobrottsbekämpning i de fyra nordligaste länen. Vid Ekobrottsmyndigheten i Umeå bedrivs verksamheten vid en ekobrottskammare och en polisoperativ enhet. Kammaren i Umeå har också kontor i Sundsvall. Denna tjänst är placerad i Umeå.

Arbetsuppgifter Du arbetar självständigt men också i team tillsammans med såväl andra administratörer som övriga yrkesgrupper på kammaren. Din huvuduppgift är att ge stöd och service till ekobrottskamrarna och mängdbrottsfunktionen i deras verksamhet. I arbetsuppgifterna ingår bl.a.:

Att vara ett administrativt stöd till åklagare, poliser, civila utredare m.fl. under ett ärendes gång. Det innebär allt från att göra slagningar i register och registrera nya ärenden till att delta aktivt i ärendemöten och t.ex. inhämta utdrag och annat material samt bereda kallelser till förhör.
Att arbeta i myndighetens diariesystem och andra IT-stöd, varför du bör känna dig bekväm i att hantera flera olika interna program. Även generella kontorsuppgifter så som e-post och posthantering hör till vardagen.
Att vara kontakten utåt i många sammanhang och alltid ge en god service till allmänheten, myndigheter och andra inom rättsväsendet, främst via telefon och e-post.
Krav Vi söker dig som har:

Fullgjord gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant
Minst två års erfarenhet under de senaste fem åren av arbete med administrativa uppgifter eller erfarenhet som Ekobrottsmyndigheten bedömer som relevant
Erfarenhet av arbete som administratör inom rättsväsendet eller annan juridisk verksamhet
Goda datorkunskaper och är en van användare av Microsoft Office-paketet
Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Det är meriterande om du utöver ovan även har:

Erfarenhet av administrativt arbete i statlig myndighet
Erfarenhet av att arbeta med IT-programmen Cåbra eller DurTvå
Eftergymnasiala studier från högskola eller universitet inom relevant område t.ex. administration, IT, ekonomi eller juridik t.ex. paralegal utbildning
Personliga egenskaper
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vi söker dig som är en lagspelare som tar ansvar för helheten och verksamhetens bästa. Då arbetet präglas av många kontakter med olika yrkesroller både internt och externt krävs det att du är serviceinriktad och har ett positivt och öppet förhållningssätt gentemot din omgivning. Du är ansvarstagande och arbetar strukturerat, noggrant och effektivt. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är en trygg och stabil person och har en mycket god samarbetsförmåga.

För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy, EBM-modellen.

Kontaktpersoner Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kammarchefen i Umeå, Lotta Sundström, tfn.010-562 97 92.

Fackliga företrädare för Saco-S är John Keränen, tfn 010-562 92 23, för ST Karin Hallström Norberg, 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10.

Information om anställningen Anställningsform : Särskild visstidsanställning om 12 månader
Arbetsort : Umeå
Tillträdesdatum : Enligt överenskommelse
Lön : Individuell lönesättning tillämpas

På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas.

Ansök Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13 maj. I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen Ekobrottsmyndigheten, Box 22098, 10422 Stockholm.

Är du redan registrerad som användare i Easycruit kan du logga in här för att söka tjänsten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Polismyndigheten

Nedan visas andra jobb i Umeå från Polismyndigheten .

Gruppchef IT-forensikgrupp vid Regionalt IT-brottscentrum i Umeå

Inspektör, Polisen
Läs mer Apr 12
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.

Om Arbetsplatsen
Polisregion Nord är den största regionen sett till yta. Regionen består av de fyra nordligaste länen i Sverige och är organiserad i fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Vid Regionalt it-brottscentrum finns personal placerade på samtliga huvudorter (Umeå, Luleå, Östersund och Sundsvall) i regionen. Sektionen består av 8 grupper som 3 It-forensiska grupper, 2 Bedrägerigrupper (Regionalt bedrägericenter), gruppen för utredning av it-brott, Isöb-gruppen och gruppen för utredning av kriminell ekonomi.

Vi söker nu en Gruppchef till IT-forensikgrupp 2 med placering i Umeå.

ARBETSUPPGIFTER
Som chef för it-forensikgruppen är du arbetsledare med ansvar för personalgrupp, systematiskt arbetsmiljöarbete, utveckling av verksamhet samt den dagliga driften. Du deltar i regionala och nationella operativa forum samt externa samverkansgrupper. Du är en del av sektionens ledningsgrupp.

Arbetet innebär att du i stor utsträckning samverkar såväl internt som externt och stödjer all vår verksamhet så att resultatet av utredningarna blir effektivt och kvalitativt bra. Som gruppchef är det av stor vikt att du kan se helheten för att uppnå en samsyn. Verksamhets- och metodutveckling är en stor del av rollen då denna del av organisationen befinner sig i en expansiv fas.

Uppdraget som gruppchef för IT-forensikgrupp 2
Som chef för it-forensikgruppen rapporterar du till sektionschef samt ingår i sektionens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området it-forensik och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.

Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande den senaste femårsperioden
• för funktionen relevant examen/utbildning
• erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
• erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde som utredningsvana eller hantering av IT-forensiskt material
• körkort B

Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:
• erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
• ingått i ledningsforum
• erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen/den egna organisationen
• chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå eller annan ledarskapsutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• erfarenhet av polisorganisationens verksamhet

Gällande de brott som utreds inom ramen för verksamheten, kommer både du och framförallt dina medarbetare i kontakt med material av känslig karaktär. Det är därför av stor vikt att du har en hög grad av personlig mognad och förmåga att kunna hantera denna del av arbetet på ett professionellt sätt.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier som omfattas av följande förmågor:

• Analys och helhetssyn
• Mål och resultat
• Utveckling och förändring
• Social säkerhet
• Muntlig och skriftlig kommunikation
• Skapa delaktighet och motivation

Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 25 april 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in texten i din webbläsare.

Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Gruppchef till brottsförebyggande-ingripandeverksamheten, Umeå

Inspektör, Polisen
Läs mer Apr 8
Är du redo för en större uppgift?

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.

Polisregion Nord är den största regionen sett till yta. Regionen består av de fyra nordligaste länen i Sverige och är organiserad i fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som tillsammans är indelade i 12 lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Polisområde Västerbotten är ett av polisområdena i region Nord och har verksamhet i hela Västerbottens län. Det geografiska området spänner över 15 kommuner.

Polisområde Västerbotten är indelat i tre lokalpolisområden: Umeå, Södra Lappland och Skellefteå. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett polisområdeskansli.

Nu söker vi dig som vill arbeta som gruppchef hos brottsförebyggande-ingripandeverksamheten (BF-IGV) i grupp 6, med placering i Umeå. Aktuell grupp har inriktning trafikverksamhet och utgör lokalpolisområdets spetskompetens på trafikområdet inom ramen för det som lämpligast utförs på lokalpolisområdesnivån.


ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som gruppchef för BF-IGV

Som chef för BF-IGV rapporterar du till lokalpolisområdeschefen samt ingår i lokalpolisområdets operativa ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet och dess resultat. I uppdraget ingår det ledarskap på distans och utöver det förväntas du kunna samverka nära med andra gruppchefer inom BFG-IGV för att tillsammans lösa ut behov/krav som kan uppstå i en minutoperativ verksamhet. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.

Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• polisexamen enligt Förordning (2014:1105) om utbildning till polisman
• minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande
• erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
• erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde


Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:
• erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
• ingått i ledningsforum
• erfarenhet av polisorganisationens verksamhet
• chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå
• erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen/den egna organisationen


När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:

• Analys och helhetssyn
• Mål och resultat
• Utveckling och förändring
• Social säkerhet
• Muntlig och skriftlig kommunikation
• Skapa delaktighet och motivation

Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.

Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.


ÖVRIGT
Placeringsort: Umeå

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den xx 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Gruppchef till brottsförebyggande-ingripandeverksamheten, Umeå

Inspektör, Polisen
Läs mer Apr 8
Är du redo för en större uppgift?

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.

Polisregion Nord är den största regionen sett till yta. Regionen består av de fyra nordligaste länen i Sverige och är organiserad i fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som tillsammans är indelade i 12 lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Polisområde Västerbotten är ett av polisområdena i region Nord och har verksamhet i hela Västerbottens län. Det geografiska området spänner över 15 kommuner.

Polisområde Västerbotten är indelat i tre lokalpolisområden: Umeå, Södra Lappland och Skellefteå. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett polisområdeskansli.

Nu söker vi dig som vill arbeta som gruppchef hos brottsförebyggande-ingripandeverksamheten (BF-IGV) i grupp 2 - 5 med placering i Umeå. Inom BF/IGV grupperna 2–5 delas ledarskapet mellan de fyra cheferna utifrån olika uppdrag och tillikauppgifter.


ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som gruppchef för BF-IGV

Som chef för BF-IGV rapporterar du till lokalpolisområdeschefen samt ingår i lokalpolisområdets operativa ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet och dess resultat. I uppdraget ingår det ledarskap på distans och utöver det förväntas du kunna samverka nära med andra gruppchefer inom BFG-IGV för att tillsammans lösa ut behov/krav som kan uppstå i en minutoperativ verksamhet. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.

Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• polisexamen enligt Förordning (2014:1105) om utbildning till polisman
• minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande
• erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
• erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde (kan förtydligas)


Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:
• erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
• ingått i ledningsforum
• erfarenhet av polisorganisationens verksamhet
• chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå
• erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen/den egna organisationen


När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:

• Analys och helhetssyn
• Mål och resultat
• Utveckling och förändring
• Social säkerhet
• Muntlig och skriftlig kommunikation
• Skapa delaktighet och motivation

Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.

Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.


ÖVRIGT
Placeringsort: Umeå

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 22 april 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Gruppchef till förvaltningsrättsgrupp Nord vid Rättsavdelningen

Kontorschef, offentlig förvaltning
Läs mer Mar 21
Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 38 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv.
Rättsavdelningen är en av Polismyndighetens avdelningar. Förutom de sju regionala rättssektionerna och ett avdelningskansli består rätts­avdelningen av tre sektioner som fullgör avdelningschefens processansvar: förvaltningsrättssektionen, sektionen för informationsförvaltning och sektionen för rättslig styrning och stöd. De sju regionala rättssektionerna bedriver verksamhet inom avdel­ningens tre verksam­hetsområden förvaltningsrätt, informations­förvaltning och rättstillämpning.
Förvaltningsrättssektionen vid rättsavdelningen ansvarar över styrning, utveckling och uppföljning av Polismyndighetens förvaltningsrättsliga verksamhet. Sektionen svarar för nationella kontakter med andra myndigheter inom verksamhetsområdet. Exempel på verksamhetsområden som ingår i sektionens processansvar är vapen (t.ex. tillstånd till vapen) och ordning & säkerhet (t.ex. bestridande av parkeringsanmärkningar).
Nu söker vi en gruppchef till gruppen förvaltningsrätt Nord med placeringsort Västerbotten. Som gruppchef kommer du att leda en grupp med cirka 10 medarbetare där de flesta är placerade i Umeå, Lycksele och Skellefteå. Tjänsteresor inom rätts Nords geografiska område ingår och är en naturlig del av chefsutövandet.
Uppdraget som gruppchef till förvaltningsrättsgrupp 3 Nord RA
Som gruppchef för förvaltningsrätt 3 Nord RA rapporterar du till chefen för Rätts Nord och ingår i Rätts Nords ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området förvaltningsrättsärenden och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.
Den grupp du är chef för ansvarar för handläggning av förvaltningsärenden som exempelvis utfärdande av vapentillstånd. Arbetet inom gruppen innebär bland annat att göra juridiska bedömningar, att upprätta underrättelser till sökande och fatta beslut i förekommande ärenden, inspektioner av företag som bedriver handel med skjutvapen, besiktning av civila skjutbanor. I din roll som gruppchef leder och stöttar du medarbetarna i detta arbete, utöver sedvanliga uppgifter för chef med personal - och arbetsmiljöansvar.
Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande med personalansvar den senaste femårsperioden
erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
erfarenhet inom området förvaltningsrätt
för funktionen relevant högskole-/universitetsutbildning inom juridik eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig
erfarenhet av att leda på distans
erfarenhet av myndighetsutövning
körkort för personbil
svenskt medborgarskap

Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:
erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
ingått i ledningsforum
erfarenhet av arbete inom rättsväsendet eller annan offentlig myndighet
chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå
kunskap kring vapenfrågor

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:
Analys och helhetssyn
Mål och resultat
Utveckling och förändring
Social säkerhet
Muntlig och skriftlig kommunikation
Skapa delaktighet och motivation

Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.
Anställning
Tillsvidareanställning med ett förordnande för befattningen om fyra år med möjlighet till förlängning
Placeringsort i Västerbotten

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/jobb-och-utbildning/polisen-som-arbetsplats/krigsplacering/ och https://polisen.se/jobb-och-utbildning/polisen-som-arbetsplats/sakerhetsprovning/
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 2 april 2024 via e-post till jobb.na@polisen.se. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Märk din ansökan med ref.nr. A151.301/2024 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Ansök nu

Polismyndigheten söker RLC-befäl till Regionledningscentralen i Umeå

Inspektör, Polisen
Läs mer Feb 27
Är du Polis och vill du arbeta på en arbetsplats i händelsernas centrum? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Regionledningscentralen, RLC, är en sektion vid den Operativa enheten. RLC ansvarar för polisens ingripandeverksamhet i hela regionen. Arbetsplatsen är förlagd på Ridvägen 10 i Umeå där RLC-operatörer, RLC-befäl, gruppchefer, vakthavande befäl samt stödverksamheter arbetar sida vid sida. Det pågår ett ständigt arbete i syfte att utveckla verksamheten.
Nu söker vi RLC-befäl till Regionledningscentralen vid Region Nord.
Arbetsbeskrivning
Under ledning av vakthavande befäl ansvarar RLC-befäl för den löpande driften i regionledningscentralen och ledningen av den händelsestyrda verksamheten i regionen. Som RLC-befäl arbetsleder du operatörer och ger dem fortlöpande stöd i hanteringen av enskilda ärenden. Som RLC-befäl har du inte det direkta personalansvaret, men sörjer för att det är en god arbetsmiljö under de pass du arbetar.
I arbetet som RLC-befäl ingår bland annat att göra prioriteringar i ärenden och inkomna samtal, fatta beslut om omprioriteringar, kvalitetssäkra operatörernas arbete samt följa upp och avsluta händelserapporter. Vid grövre brott eller allvarligare händelser ska RLC-befäl kunna hantera ett enskilt ärende och utöva initial operativ ledning av de yttre resurserna tillsammans med berörda parter.
RLC-befäl leder den händelsestyrda verksamheten i nära samverkan med yttre befäl, jourhavande förundersökningsledare i polisområdet, förundersökningsledare vid PKC, Stationsbefäl mm.
RLC-befäl fattar myndighetsbeslut enligt delegationsordning samt ansvarar för att enskilda ärenden hanteras enligt gällande författningar och i enlighet med polisens nationella mål och de mål som enligt myndighetens nya styrmodell har utarbetats av medarbetare och chefer vid regionledningscentralen.
I ansvaret ingår också att samverka med andra myndigheter och organisationer/samarbetspartners som SOS Alarm, Länsstyrelserna, Räddningstjänsterna och ambulansverksamgeten i regionen. RLC befäl kan i förekommande fall tjänstgöra i stabfunktion vid särskild händelse.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som:
Har godkänd polisexamen i enlighet med Polisförordning (2014:1104)
Har bred polisiär erfarenhet från olika delar av polisens verksamhet och erfarenhet av arbetsledning.
Har kunskap om MS Office-paketet
Kan uttrycka dig väl i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Kunskap om utredning och lagföring och metoder enligt Polisens nationella utredningsdirektiv (PNU)
Erfarenhet av utrednings- och lagföringsverksamhet
Genomgått någon ledarskapsutbildning
Kunskap om operativ ledning
Erfarenhet från insatsplanering och tjänstgöring i ledningsstab vid särskild händelse.
Operatörsutbildning enligt FAP 140-1
Kunskap om RLC:s IT-stöd (Storm MA/Cortex/Karta m.fl.).
Har erfarenhet från att arbeta som RLC-befäl

Personliga egenskaper
Arbetet som RLC- befäl ställer krav på en god förmåga att skapa väl fungerande arbetslag som kan upprätthålla en hög tillgänglighet och ge medborgarna ett bra bemötande och god service. Vi söker dig som genom din prestigelöshet är en god arbetsgivarrepresentant och som ser det som din självklara roll att driva verksamheten framåt. Vi söker dig som har förmågan att se helheten, både i enskilda ärenden men även verksamheten i stort. Du tar gärna egna initiativ och kommer med nya idéer och förslag på hur vi kan utveckla RLC. Du kan självständigt fatta snabba beslut, även i stressade situationer, inom ramen för operativ ledning och delegationsordning.
Som RLC- befäl är du en coachande ledare med god kommunikationsförmåga. Du är rak och tydlig men du besitter även en lyhörd sida gentemot dina medarbetares reaktioner i enskilda ärenden. Du är en person som har fokus på samarbete, gemenskap och tillit i syfte att få andra att lyckas.
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor.
För att arbeta som RLC-befäl kommer du att genomgå en operatörsutbildning förlagd i Umeå med start september 2024. Därefter genomgår du en tre veckor lång nationell befälsutbildning med praktik.
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning, som kan inledas med provanställning om 6 månader.
Arbetsort: Umeå
Arbetstid: Periodplanerad arbetstid. (Arbetet bedrivs i skift på alla tider av dygnet under årets alla veckor.)
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: RLC-befäl, Region Nord, Operativa Enheten, Regionledningscentralen, Grupp 11
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev och via e-post till jobb.nord@polisen.se senast den 1/4 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A116.760/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Polisområde Västerbotten söker Kommunpolis inom lokalpolisområde Umeå

Inspektör, Polisen
Läs mer Mar 12
Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisområde Västerbotten består av tre lokalpolisområden, Umeå, Skellefteå och Södra Lappland. I lokalpolisområdena arbetar man med lokala mål mot den lokala problembilden. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.

Lokalpolisområde Umeå består av tio stycken BF-IGV grupper, fyra Utredningsgrupper och två Stöd och service grupper. Lokalpolisområdets geografiska yta omfattar kommunerna Umeå, Nordmaling, Vännäs, Bjurholm, Vindeln och Robertsfors. Kommunpoliserna har sin placering i den utredningsgrupp som i huvudsak utreder ungdomsärenden, men samverkar internt över hela lokalpolisområdet, inte minst mot områdespolisgruppen.

Vi söker nu dig som vill arbeta som Kommunpolis inom lokalpolisområde Umeå med placeringsort Umeå

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunpolis är ditt huvuduppdrag att driva Polismyndighetens brottsförebyggande och trygghetsskapande arbete på en strategisk nivå i samverkan internt och externt mot kommunen och övriga lokalsamhället. Kommunpolisen fungerar som ett led i att säkra att Polismyndigheten lokalt kan svara upp mot de åtaganden som gjorts i samverkansöverenskommelser och i medborgarlöften och på så sätt skapa förutsättningar för den lokala polisen att arbeta närmare medborgarna. Du representerar polisen i denna samverkan, som en tydlig och tillgänglig väg in till lokalpolisområdet.

Som kommunpolis ingår du i ledningsgruppen och fungerar som ett stöd till chefen för lokalpolisområdet. Du har ett särskilt ansvar i polisens planeringsprocess, det innebär att du ansvarar och har en central roll för framtagande av lägesbilder i olika tidsperspektiv, samverkansöverenskommelser, medborgarlöften, aktivitetsplaner och handlingsplaner. Du företräder hela Polismyndigheten lokalt både externt och internt och arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.

Du kommer att representera polisen och samverka med kommunerna och andra externa samarbetspartners. Som kommunpolis förväntas du ha ett serviceorienterat förhållningssätt liksom en fallenhet för att få andra att vilja bidra till de gemensamma mål som ställts upp på lokal såväl som nationell nivå.

I uppdraget finns en stor frihet att anpassa arbetssättet efter de lokala lägesbilder som finns i kommunen. Som kommunpolis har du ett nära samarbete med LPO-chefen och förväntas ta egna initiativ, utifrån de målsättningar som ligger till grund för lokalpolisområdets verksamhet.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Svensk polisexamen, i enlighet med Polisförordningen (2014:1104) med godkänd aspirantutbildning
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du även har:
• Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Utbildning i brottsförebyggande frågor
• Erfarenhet av att leda arbete i projektform
• Erfarenhet av att ha arbetat med lokala samarbetspartners samt erfarenhet av arbete med den lokala problembilden och medborgarlöftena
• Erfarenhet av att ha tjänstgjort i liknande roll
• Erfarenhet av att representera Polismyndigheten i media
• Genomgått relevant utbildning, t.ex. brottsförebyggande metoder och lokal samverkan (intern utbildning inom polisen), eller kurser i samverkan eller orsaksanalys

Personliga egenskaper
Du har en förmåga att se polisens verksamhet ur ett helhetsperspektiv. Arbetsuppgifterna ställer krav på god kommunikationsförmåga och du är duktig både på skriftlig och muntlig framställan. Du arbetar med struktur och har en analytisk förmåga att bedöma och prioritera bland problem och arbetsuppgifter. Du har en mycket god samarbetsförmåga, både som representant i externa och interna kontakter och du känner dig bekväm att representera Polisen i alla sammanhang. Du är socialt öppen och har lätt för att skapa nätverk och upprätthålla dem samt att du är öppen för utveckling av metoder och verksamheten

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Placeringsort: Umeå

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 25 mars 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Som en del av urvalsprocessen använder sig polismyndigheten av urvalsfrågor. Du kommer därför som en del av din ansökan att få besvara enkätfrågor.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu